Ztrata vykonu u E46... poradi nekdo plz?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > BMW
-
-
"-- skrytý --" 12.02.2009 14:40
« Re: Ztrata vykonu
Většinou servisy mají k dispozici diagnostiku. Z ní by mělo jít vyčíst, co nefunguje. Přisávání falešného vzduchu nějakou dírou se dá indikovat speciálním sprejem. Aby motor běžel, je třeba zajistit 2 věci, vzduch a palivo ve správném poměru. Je klidně možné ucpaný palivový filtr, záleží jaký je tlak před vstřikovači-co naměřili v servisu ?. Na volnoběh běži motor se vstřikovačem volnoběhu-může blbnout a blbnout může i přepínání na něj. Jelikož se jedná asi určitě o vícebodové vstřikování, tak lambda to nebude, spíš vliv má váha vzduhu(MAF), jak funguje odporový drát nebo keramická destička s odporovým drátem(poškozené ?). Další elektronickou součástí je snímač polohy škrtící klapky-taky měřitelné. Je tu plno elekronických součástí, kde lze měřit elektrické veličiny(většinou odpor) t.j. snímače teploty, průtokoměr(váha vzduchu MAF), lambda, snímač otáčet a polohy-to bys asi ani nenastartoval. Divím se , že značkový servis si s tímhle neví rady. Podle mě elektrikář si tím poradí poměrně hravě. Mě osobně by nejvíc zajímal tlak paliva před vstřikovači. Ten může být ovlivněn jak ucpaným filtrem, tak někde nějakou dírou,tak špatnou funkcí výkonového čerpadla paliva. Mám pocit, že na jednobodové vstřikování je třeba tlak 1 bar, pro MPI je 3 bary. Víc Ti neporadím,protože jsem BMW nikdy neměl ani neviděl. Chce to aspoň amatérskou autodiagnostiku za 1500,- a znát teorii vstřikování. Tohle však by měl znát autorizovaný servis.
-
"-- skrytý --" 19.03.2009 11:39
Problem vyresen
Diky vsem za reakce - prave co namerili v servisu nevim, ale nakonec mi to opravili v jednom servisu v Brne (PP-BMW) - pricina: vadna vaha vzduchu => lambda pry pracovala na meznich hodnotach a tudiz se na diagnostice tvarila jako "inactive" a controller dosazoval radsi stredni hodnotu(nebo tak nejak mi to rekli...) - pry tezko detekovatelna zavada...
mam 318i E46 (rv.1999), doposud maximalni spokojenost, ale posledni dobou (3 mesice zpet?) to ponekud zlobi, a nikdo(?) nevi co s tim - byl jsem uz ve 2 znackovych servisech (1."nic tomu neni"; 2."chce to vymenit hadicku privodu paliva-je popraskana"-hadicku vymenili-zlepseni zadne) i jednom neznackovem... nejsem automechanik (autum rozumim jak koza petrzeli) ale podle nize uvedenych symptomu a informaci ruzne po internetu bych tipl, ze problemu je vic: 1.Vadny volnobezny ventil(?), 2.spinavy(?) senzor ve vaze vzduchu ("MAF sensor"), 3.povolena spojka (=>pritahnout?),...?
Spojka nova (orig. vymenena v bmw), olej, svicky i kabely jsou nove; bez chiptuningu.
Symptomy:
1) Motor studeny - nastartuju - otacky cca periodicky kolisaji mezi 1000ot~400ot(malem az k "zaduseni").Navic toto se deje jenom NEKDY (cca 1 nastartovani z 20ti)... nvm-znamy co mel pry stejny problem, rikal ze je to volnobezny ventil...
2) Motor studeny - nastartovani ok (tj. bod 1 se nekona) - pridavam plyn - nad cca 2000ot zacne "cukat" a motor jakoby vynechaval a problikava kontrolka podkluzu kol (coz se nedeje) a v motoru to "cvaka" spinani protiskluzu (asr). Po chvili jizdy (az se motor trochu ohreje) to delat prestane, ale nekdy se to opakuje kdyz hodne pridam/motor zabere - ale uz ve vyssich otackach - cca 4500(?). Ze by povolena spojka... => pritahnout?
3) Motor zahraty - ale ma slaby vykon - seslapnu plyn (az na podlahu), a akcelerace skoro zadna - jako by byl "priduseny" neboco...
...uz si nvm rady co s tim, poradite nekdo plz?
Diky