Najlepší pohon 4 X 4

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 13.04.10  21:13

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tak tady bych jednoznacne volil Jeepa cherokeeho jako jedine SUV ma redukci a rizeni prokluzu sice taky jenom brzdama, ale myslim ze je to to nejlepsi co muzes porridfit. Nebo za ty samy penize se necha koupit Mitsu Pajero, ale to uz je velky offroad, ten ma uzaverku jak stredovyho tak zadniho diffu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.04.10  21:02

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    A uzávěrku zadního diferenciálu (třeba viskózní) Forester nemá? Na tu Vitaru jsem koukal, ale ten výkon je fakt mizerný. A co to nové Sorento? Jak to má udělané. To staré bylo dobré, ale motor na tak těžké auto nestačil a dost žral. U Forestera se mi líbí jeho malá hmotnost, auto má lepší zrychlení. Měl jsem možnost vyzkoušet Mercedes GLK se 7mi stupňovým automatem a moc se mi to líbilo. Jak to má GLK udělané?
  • « 00 Reagovat !

    foto kolmar

    kolmar 13.04.10  20:42

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Zdravim, tak podla mna ten Forester by bola pre teba dobra volba, jazdil som ho, no nie v terene treba skusit, aku kratku ma 1-ku a kolko sily. Forester ma klasika - mezinapravovy diferak (cize mas 3 diferaky) no nema uzavierku, len ho pribrzduje viskozna spojka! Forester je dobry aj bez redukcie, pri rozjazde ponuka 1340 N.m. Ak chces porovnat s inymi napis - dohladam.

    NO na to co pises je ideal Gr. Vitara. Mozes uzatvorit na 50:50 a mas tam aj redukciu (hoci len slabu). Nevyhoda je slabsi motor a len 5st. prevodovka.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 13.04.10  18:31

    « Re: Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Jojo, a kdyz mas jeste inteligentni rozdelovani momentu vpred/vzad plus elektronicky uzaverky diffu a zadni castecnej samosvor, to se to pak panecku plazi :yes: >:D Bohuzel se tahle kombinace malokdy delala v nafte a stala balik tak jako tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.10  17:59

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tak to jo, 5 kmh bez redukce nejde.

    No s automatem s hydroměničem je to právě to nejlepčí, jenže ty současné mají ještě tu přemosťovací spojku, co se do toho furt cpe. S těmi staršími, co měly přemostění až na vyšších převodech, se dalo plazit velmi pohodlně.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.04.10  16:55

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Hooonza: Představ si hodně rozbitou lesní cestu plnou kamenů kde se nemůžeš řítit 20km/h, protože bys přívěs utrhl. U Sorenta jsem dal 4x4LO a hrabal se pomalu nahoru. Akorát s automatem s hydroměničem to byl dost problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 13.04.10  16:24

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ted maji u Freye den pootevrenych dveri. Coz si tam skocit a pujcit si Forestera na vyzkouseni? Maji tam takovej testovaci "kopecek", a kdyztak ti prodejce urcite poradi, kde vyzkouset co potrebujes... Kdyby te netrapila spotreba, byla by nejlepsi varianta 2.5XT v automatu, ale to bys musel jezdit na Ethanol, abys mel naklady na km o fous prijatelnejsi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.10  15:52

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Co je to "pomalu"?
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 13.04.10  15:16

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    To ze ma auto tri diferencialy nic neznamena. Dulezite je jestli jsou ty differencialy na samosvorne/uzaviratelne, resp. jestli auto ma rizeny prokluz kol. To je to co pomuze autu z problemu pri krizeni. Na youtube se da najit spousta videi kde je videt chovani aut v krytickych situacich...
    Co se tyce SUVcek, tak zadne nema mechanicke zavery differencialu, takze jde jenom o nastaveni elektroniky...
    Par odkazu:
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.04.10  15:02

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Není mi jasné, zda Subaru používá i dnes stálý pohon všech kol, to znamená 3 diferenciály a zda existuje auto, u kterého by stačilo jedno kolo v záběru. Kdysi jsem měl Passat 4x4 a ten měl 3 diferenciály a ještě uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu. Dělá se to ještě? Na předváděčce jsem jezdil s Defenderem a tam když byly nápravy zkřížené a jedno kolo ve vzduchu, tak to nejelo. A třeba půjčené Sorento mělo pohon jen jedné nápravy a pohon obou se musel zapnout a nesměl se používat na asfaltu. Sorento mělo i redukci. A zažil jsem auto s viskózní spojkou, které se totálně zahrabalo. zvládne Forester i bez redukce vyjet prudký kopec i s přívěsem? Respektive půjde jet pomalu aniž bych oddělal spojku?
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 13.04.10  14:54

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Jojo, to jsem pochopil, jen jsem reagoval na puvodni prispevek, a tam uz autor ma jiste problem vyresenej...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.04.10  14:48

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Slavek-TDM: Jen jsem nechtěl zakládat nové téma když tohle už existuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 13.04.10  14:00

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Zalezi kolik chces investovat, dobrou volbou pro tebe muze byt Mitsubishi outlander, ktery mam ja, ten je co se tyka vnitrniho prostoru mezi temi mensimi SUV nedostizny a pokud ma vsechny kola na zemi, tak dobre funguje i pohon 4x4, ktery me nikdy me nenechal ve stychu. Ale stejne tak dobre si dovedu predstavit prave toho forestera, nebo Outbacka. Jinak z malych SUV ma dnes redukci jen Benzinovej Forester, Vitara a Jeep Cherokee. V terenu jsou taky dobry Mercedes GLK a Jeep Patriot. Vyber je zkratka obrovsky...
    V terenu ktery popisujes je dle meho rozhodujici nizka vaha a dobry gumy, takze bych premyslel o Foresterovi, nebo Outbacku.
    I kdyz mym jednoznacnym favoritem je GLK ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 13.04.10  13:07

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Zadny system neni "nejlepsi", proste jsou systemy urcene pro silnici a jine pro teren a dalsi pro oboji, ale nic poradne. Limitujicim faktorem v terenu budes nakonec stejne svetla vyska a vzorek pneumatik...
    Edit: sakra, nevsiml jsem si, ze superkutil vytahl dva roky stary tema a ja blb tady odpovidam. Sorry.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.04.10  12:58

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Hledám nějaké lehce vyšší 4x4 aby zvládlo podmáčenou louku se sněhem, nejlépe v dieselu. Také by mne zajímalo jaké jsou v současné době možnosti pohonu 4x4. Měl jsem na 3 dny půjčené KIA Sorento 2.5CRDI v automatu a dobré, ale zrychlení bylo špatné a automat měl dost zpoždění. Také pohon 4x4 ve sněhu i na 4x4LO nechtěl moc jet. Mohla ale být závada na automatu. Zvažuju Forester 2.0D ale ten nemá redukci a automat a nebo nové Sorento 2.2CRDI 145kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.08  11:35

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    jak píše Marcelino ... Forester ... nebo Tribeca, pokud chceš opravdu velký auto
  • « 00 Reagovat !

    foto vursum

    vursum 18.05.08  22:32

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    No ja som mal Nissan Terrano a občasne som jazdil aj Mercedes G v pracovnej verzii. A myslím, že ani jedno auto s haldexom alebo viskóznou spojkou nezvládne to, čo tieto dve autá (aspoň čo sa týka toho Mercedesu určite:)). Aj Terranu sa stalo, že v zasneženom kopci zostalo stáť na šmýkajúcom sa kolese a to bolo terénne auto s redukciou... A k tomu ten priraditeľný pohon 4X4 bol dosť nešťastný, najmä čo sa týka jazdenia po zasnežených cestách. Samozrejme dnes už by som také niečo nechcel, lebo nevyhovuje požiadavkám na jazdu po cestách, ale dnešné autá tejto kategórie sú už úplne niekde inde. Napriek tomu si nemyslím, že by nejaké akože SUV typu Honda CRV zvládla polovicu z toho, čo to Terrano... Ako som napísal, taký prototyp auta, ktoré mám na mysli, je Touareg, ten pri snehovej kalamite schoval do vačku aj Terrano, aj susedovu X5 (a to už je auto, ktoré má ten "manažment" 4X4 vyriešený pomerne dobre). Proste komfortné, priestranné, dobré na ceste a keď príde terén alebo zima, tak neskončí na prvom stúpaní, naopak tu musí byť také dobré ako na ceste, proste univerzál. Tým stúpaním myslím cestu na chatu zaviatu snehom nie normálnu vozovku s vrstvou ujazdeného snehu... Viem, že by som mohol zobrať Touareg, ale nemám rád "rozhodovacie problémy" s jediným riešením, je mi to nejaké divné, "vybrať" z jednej možnosti tú "správnu":)))
  • « 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 18.05.08  10:18

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Odjezdil jsem nekolik aut s nahonem na vsechna 4 kola. Jak s mezinapravovym diferakem typu viskozni spojka, tak i s Haldexem a Torsenem. Vsechna tahle auta dokazi to, co pozadujes. A tak konstatuji, ze tvoje zadani je neuplne. Chybi mi v nem definice pozadavku na samotny vuz. Touareg je samozrejme dobre reseni, ale s ohledem na obtiznost terenu, ktery ma byt prekonavan a na vetsinove uziti vozu pri provozu na beznych cestach si prohledni treba take Seat Alhambra 4x4, nebo Mitsubishi Outlander.
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 17.05.08  23:19

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Subaru Forester, alebo Tribeca ;-) :-!
  • 00 Reagovat !

    foto vursum

    vursum 16.05.08  08:49

    « Najlepší pohon 4 X 4

    Čo myslíte, ktorý systém pohonu 4 X 4 je najlepší: 1.Štvorkolka cez centrálny diferenciál, 2.Priraditeľný pohon predných kolies a trvalý náhon na zadné kolesá, 3.Elektronicky (alebo inak) priraditeľný pohon všetkých kolies (automaticky alebo manuálne), pričom primárne je poháňaná iba jedna náprava. Výhody, nevýhody?
    Ktoré auto s pohonom 4 X 4 vyhovuje najviac nasledovným požiadavkám: malo by sa jednať o auto, ktoré je používané hlavne na cestách, takže žiadne hojdanie po cestách alebo extrémne náklony karosérie, musí mať priestranný interiér, batožinový priestor, ale zároveň sa dostane občas do terénu, resp. zasnežené stupáky a tu nesmie sklamať (zostať visieť, zahrabať sa..., proste musí tam byť nejaká tá uzávierka). Jasná vec, že každé auto má svoje limity, ale za limit nepovažujem situáciu, keď mi začne hrabať jedno koleso a hoci auto stojí skoro na rovine, je vlastne nepojazdné. Zatiaľ mi to vychádza, že všetky tieto atribúty by mal najlepšie spĺňať VW Touareg, máte nejaké iné tipy a z akých dôvodov?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…