Najlepší pohon 4 X 4

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 10.08.10  10:51

    « Re: Re: offroad

    Tak to musela byt spatna jednotka nebo ten automat jako celek. Stary hydrodynamicky menice jsou na rozjezdy prave paradni, na rozdil od modernich dvouspojek, kde je rozjizdeni a couvani (zvlast do kopce) utrpeni. Pred mesicem jsem jel pujcenou OII 2.0TDI DSG ;-\ Pak pri jizde to bylo super, to zase jo, ale do terenu bych s tim nejel ani za zlaty prase.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 10.08.10  10:48

    « Re: Re: offroad

    Tak ackoliv zrovna ja jsem zastance pravidel, tak na toto bych hodil bobek. Nalepku bych sundal, nechal bych si ji dat na folii a nalepoval jen pri technicky. Forest by mel mit plneni ukryty pod vikem, takze z venku nikdo nepozna, ze auto jezdi na plyn. Unik plynu z nadrze je vic nez nepravdepodobnej, system ma chytry ventily a z provozovatelu podzemnich garazi je to spis alibismus, protoze obcas nemaji spodni odvetravani (ale i kdyz ho maji, vjezd LPG nepovoli, smejdi). Nebal bych se toho ani pri pripadnym pozaru, nektery komponenty jsou vetsinou mosazny a ty se roztavi a plyn tryskove shori. Bavil jsem se s hasicem a ten mi rikal, ze nejvetsi strach ma ze starych 2kg plynovych nadob, protoze maji kulickovej uzaver z oceli a jeste krytej sroubem. To je prej lepsi utyct a nechat to bouchnout...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.10  10:23

    « Re: offroad

    Co jsem měl půjčené Sorento 2.5 s 4stupňovým automatem a hydrodynamickým měničem, tak to byla dost bída. Buď to řvalo nebo nejelo. Dost často se auto nemohlo rozhodnout, jakou rychlost zařadí. Když jsem potřeboval předjet, tak motor vytočilo až k 3500ot. ale žádné zrychlení se moc nekonalo. Ale je možné, že automat nefungoval dobře, protože když jsem chtěl vyjet z parkoviště, tak i když jsem hodně šlapal na plyn, tak se motor nechtěl roztočit a auto se rozjet. Když to srovnám s Mercedesem GLK 220 CDI se 7mi stupňovým automatem, tak to je úplně něco jiného. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 10.08.10  09:57

    « Re: offroad

    4rychlostní automat, hehe a pak že jsou ameriky zastaralé...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.10  09:36

    « Re: offroad

    Katikaktus: Nic jsem vykrádat nechtěl, jen jsem nechtěl dávat odkaz na celý článek, chtěl jsem jen zveřejnit zmíněnou stať. S Yeti nemám žádnou zkušenost. Ale pro Tebe a další vždy k textu uvedu zdroj (snad tě to uspokojí).

    Zaujalo mne srovnání Yeti s Ford Kuga, která mi připadá o hodně menší a odradila mne vnitřním prostorem. Yeti mi připadá praktičtější. Jen ten pohon Haldexem není pro moc náročný terén.

    Slavek-TDM: Problém je plyn, často jezdím do podzemních garáží a tak nepřichází v úvahu. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Katikakus

    Katikakus 09.08.10  22:28

    « Re: Re: offroad

    Priste zkus nevykradat cizi clanky a napsat neco z vlastni hlavy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 09.08.10  21:37

    « Re: Re: offroad

    [odkaz] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 09.08.10  21:28

    « Re: Re: Re: Re: offroad

    Vsak vime... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 09.08.10  21:27

    « Re: Re: offroad

    Pisu 2.5X AT LPG tudiz na plyn (prestavba primo od dovozce, vstrik kapalneho paliva). Zadna silnicni dan (pokud vim), spotreba 11 litru plynu je nakladove jeste pod naftou. Jestli se nepletu, tak dvouapullitr ma SOHC a ventilove vule se nastavuji vahadly (nutno overit u prodejce), coz vyznamne zlevni kontrolu a serizeni ventilu kazdy druhy servisni interval. Porad to vypada tak spatne? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.10  20:22

    « Re: offroad

    Yeti je SUV určené jednoduše pro ty, co potřebují především trochu univerzálnější auto, než jen rychlík na asfaltové silnice. A k tomu tu nesmí chybět ani velká dávka praktičnosti. V čemž Yeti nezklame. Najdete tu totiž dost odkládacích prostor, tak i dostatečně velký kufr, který v základu nabízí 405 litrů a nezadá si tak i s o něco málo většími konkurenty. A ani lehčího terénu se nebojí. Nechybí tu protiprokluzový systém ESP, hillholder samočinně držící vůz v kopci nebo systém automaticky brzdící při sjíždění kopců na nezpevněných cestách. Stačí stisknout k tomu určené tlačítko a Yeti sám bude udržovat rychlost nepřesahující 8 km/h. A v kombinaci s dvoulitrovým turbodieselem samozřejmě nabídne i relativně nízké náklady na provoz. Ve městě se spokojí s 8,5 litry nafty na 100 km, mimo město se šesti, na dálnici zhruba do 7 litrů. Což jsou očekávatelné hodnoty od takhle velkého a těžkého auta. Takže proč si zákazníci kupují menší Yeti, když je na trhu velmi schopný Nissan Quashquai, navíc nově nabízený s velmi povedeným faceliftem nebo ve třídě zřejmě nejlépe fungující malé, cenově dostupné SUV Ford Kuga? No je to zřejmě o té ceně. Tam, kde zmínění dva rivalové začínají, je Yeti už velmi schopně vybavený vůz. Takže jestli vám nevadí jeho účelový design, který svou jednoduchostí a prapodivnými, ne nijak lahodně navazujícími tvary, ve skutečnosti připomíná spíše pěknou dodávku, pak by pro vás mohl Yeti být skutečně schopným, univerzálním a velmi dobře postaveným společníkem. A nakonec můžete říkat, že vám na vzhledu nezáleží. Že přeci nakupujete s rozumem. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.08.10  17:27

    « Re: Re: Re: offroad

    To byl fór s tím Jetym? Hodně kompromisní auto, aby se to s cenou dostalo někam, kde si to pořídí více lidí.... Otázka je, zda jsme dost bohatí na to, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.10  14:26

    « Re: offroad

    Slavek-TDM: Abych šel do benzínu, tak to by Forester musel být levnější. Jestli jezdit za 6,5 litru nafty nebo za 13litrů benzínu, to je rozdíl. Mě to měsíčně dělá rozdíl 6000Kč, to je za 6let skoro 430tis.Kč. 8-s

    A ten Yeti nevím, mám historicky odpor ke Škodovkám (předražené a kradou se).
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 09.08.10  13:52

    « Re: Re: offroad

    Yeti 2.0TDI 103kW AP :-)
    Ale kdybys tak sverepe netrval na rope, mozna by byla dobra volba Forester 2.5X AT LPG: [odkaz]
    Cenovka je 790 vcetne DPH. 4 rychlostni automat s hydromenicem ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.08.10  13:32

    « Re: Re: offroad

    Můj názor znáš. Většina offroadů jsou kompromisy. GLK se osvědčilo, bezporuchové a nekompromisní, můžeš si vybrat mezi silniční verzí, kterou mám já a v zimě a na louce je také perfektně použitelná, a verzí offroad s různými asistenty, zvýšenou vnější a spodní ochranou a zvýšenou světlostí.
    Být Tebou bych to bral třeba na leasing, ale hlavně bych nedělal kompromisy. Verze 220 CDI 125 kW 400 Nm je zcela dostatečná a jezdí za 8 l po záběhu motoru. A už má na rozdíl od řady E k dispozici i 7automat. Cena by se možná dala trošku usmlouvat, to je můj názor. Možná bych Ti helpnul, dal bych ti tip na prodejce a mohl by to brát jako fleetový prodej, máme jako firma registraci fleetového odběratele...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.10  12:04

    « Re: offroad

    Přestalo mě bavit řadit. Takže co by jste doporučovali za Off-road 4x4 v dieselu a s automatem? Měl jsme půjčené KIA Sorento a ten automat se tam nechoval zrovna nejlíp. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.05.10  18:04

    « Re: offroad

    Mitsubishi Pajero a Nissan Patrol dobrý, Suzuki Grand Vitara je pěkná, ale motor je slabý. Na VW Tuareg jsem slyšel dost hrůzu, hlavně co se týče výroby.

    Ale nepotřebuju až tak úplný Off-road. To bych si pořídil Jeep Wrangler. >:D

    Proto mi Subaru Forester připadá jako rozumný kompromis do terénu i na dálnici. Vyzkoušení mě celkem přesvědčilo, auto se dobře ovládá a dieselový motor krásně táhne i okolo 4000ot. A spotřeba do 7mi litrů a přitom zrychlení kolem 10sec. Bral bych i Mercedes GLK, ale to je cenově až moc vysoko.
  • 00 Reagovat !

    foto mysak2

    mysak2 04.05.10  16:45

    « offroad

    Pokud bych potřeboval opravdu nějakýho offroada, tak bych se asi rozhodoval mezi Mitsubishi Pajero, Suzuki Grand Vitara, Nissan Patrol a co jsem slyšel špatně na tom není ani VW Tuareg.MYslím si že pokud by si zvoli kterékoliv z těchto 4 aut tak určitě neprohloupíš
  • « 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 25.04.10  02:45

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ať přemýšlím, jak přemýšlím, co jsem dělal přesně před 5,5 roky už vážně nevím, ale asi to byly rozvody ... ;-\

    Rozvádím se totiž s manželkou ... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 23.04.10  09:57

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Já dělal rozvody na japonským motoru před 5,5 lety - Mitsubishi - neorigo kit Gates - rozvodák + kladky za 3500,- Kč + 3 tis kč za práci...

    Už tehdá stály rozvody na francouze a některý německý auta 15-20 i víc..

    Jo není servis jako servis...
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 23.04.10  09:49

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tak to by tam musel dát fiat něco svého, což myslím že tak rychle nestačí, to auto už je defakto ve výrobě, v červenci začíná v USA prodej...

    Navíc podvozková platforma taky vychází z Mercedesu ML...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 22.04.10  15:10

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Nezkousel, kupoval jsem ho tam jako prvni, kdyz prisel tenhle model na trh... Ale stejne by mi to nepomohlo, cena prohlidek neni tak strasna, jako treba to, ze tedka nechavam menit rozvody po 120 tisicich, no jo, jenze Mitusbishi ma fikane v cene prohlidky pouze cenu rozvodoveho remene. Jelikoz je motor vw, tak servis zjistoval co vsechno meni ve Skodovce, a oni meni samozrejme i kladky a vodni pumupu. A co ted s tim, servis rekne prohlidka rika pouze remen, ale my samozrejme doporucujeme i ty kladky a pumpu. Tazke razem je cena o 10tis. jenom za material jinde.
    Neber to jako skuhrani, ja to vidim tak, ze kdo chce opicku musi mit na banany, to ja jenom pro ty co tvrdej ze skodovky a jejich servis jsou drahy jako ostatni auta...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 22.04.10  13:44

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Zkousel jsi se zeptat primo u prodejce na rozpis servisnich prohlidek i s cenou na prvnich rekneme 100 tisic? Nebo vyjet faktury k nejakymu existujicimu autu?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.04.10  13:21

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Dával jsem benzínové Mondeo po 15tis.km a stálo to vždy kolem 10tis. Teď dávám dieselové Mondeo po 20tis.km a stojí to taky kolem 10tis.Kč. Takže z tohoto pohledu je diesel lepší. >:D

    Ale třeba Subaru říkají po 15tis.km tak 12tis.Kč. Ale podle dokumentace je po 15tis.km výměna oleje ale prohlídka je po 30tis.km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 22.04.10  11:37

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tak o tom neco vim, prave mam auto na 120tisicve prohlidce kde se delaji rozvody. Ja budu delat jeste predni kotouce a musim rict, ze za cenu ty prohlidky, bych bez problemu poridil slusny ojety auto...
    Jenom pro porovnani, znamy tedka daval na servisku novyho superba V6 po 30tisicich, cena prohlidky cca 5tis vcetne oleje a materialu, ja v Mitsu dal za 15tis a 30tis. prohlidku dohromady okolo 15tis.. Pak at mi nekdo povida ze skodovky jsou na servis drahy jako ostatni znacky...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 22.04.10  11:34

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Bohuzel podle slov prodejce uz motor a prevodovku MB mit nebudou...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 22.04.10  11:31

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Zapomen na to, pokud je najezd moc rychlej tak ti nepomuze nic, nejaky povidacky o pretlaceni RWD plynem, jsou hloupost, to funguje jenom na parkovisti, ne na silnici. Nekdy si to zkus a pak si zmer jaky prostor jsi na to potreboval.
    To uz uplne odbihame od tematu, ale jeste jednou... Ja nepopiram ze RWD je zabavnejsi. Ale jednim dechem dodavam, ze je mnohem tezsi ho zvladnout, FWD je zkratka proti RWD nezaludnej, konec...
    Ano pokud se bavis o jedny hnany naprave Skodovky byly v trakci nedostizny, ale proc?? Protoze mely hnanou zadni napravu, ale hlavne nad ni mely umisteny motor. Coz byl ten figl proc vyjely vic nez ostatni. A kdyz jsi pouzil rucku, tak mela i zadni samosvor, ale to uz je jina pohadka.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.04.10  11:17

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Pořád jsou provozní náklady 120cy nebo Lady Nivy nižší jak u Forestera nebo jiné zahraniční bedny. A hlavně není co zničit. Ty motory mají výdrž i v těžkých podmínkách. Už jsem tam viděl auto osazené zadkem ze 110ky a předkem z Favorita. Včetně 2 motorů. Dobrá 4kolka. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 22.04.10  10:36

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Lesaci pouzivaji 120cy jen proto, ze na jiny auta proste nemaji a nevadi jim, kdyz je znicej (daj se poridit zadarmo). Nahodou vim, kolik bere nektery z technickych manazeru KRNAPu a za ty penize by v Praze nedelala pomalu ani uklizecka.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.04.10  09:47

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Lesáci v Krkonoších z toho důvodu stále používají škodovky stodvacítky s terénními pneu. Bývalý šéf měl BMW se zadním náhonem a na zimu dával do kufru 100kg. Nakonec koupil Jeep Grand Cherokee a BMW se zbavil.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 22.04.10  09:25

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    ESP všemocný není, to ví každý, ale pokud se jede normálně, tak pomůže...

    Jistě, pokud to přeženeš, máš problém u všech druhů pohonu.
    Jenže u FWD může akorát sundat nohu z plynu a točit volantem.
    Přidat plyn když ti to jde ven ze zatáčky a štosuje se do druhýho pruhu (protisměr) nepřipadá v úvahu a někdy jen to sundaní nohy z plynu nemusí stačit.

    U RWD se naopak s tím plynem dá korigovat co to auto udělá - když to má dost koní a umíš to, otočíš se s tím o 180% a mohl bys jet klidně v protisměru.
    Udělej to s FWD - jedině za pomocí ručky, a ještě to není ono.

    Koukni se někdy v zimě na nějakej zasněženej plácek, kde blbnou mladoši - jak hezky krouží elipsy FWD a RWD. Trošku rozdíl a nejvíce úsměvní jsou zoufalci s FWD co to krouží na spátečku :-)
    Nefungovat jim ručka, tak je s FWD faakt zábava, měl sem je 6 let....

    Nebo viděls někdy burnouty na suchym asfaltu s FWD? Já jo, přišlo mi to tak komický až to bylo smutný.

    A když bylo loni a letos zkraje roku hodně sněhu a neuklizený parkoviště, stejně sem se z něj málem nevyhrabal. Nakonec jo, ale neodmést si pod sebou kus zasněžené plochy a nemít to 200 Hp tak bez šance...
    Fabie tam lidi museli strkat, těm ani nehrabaly kola v tém mase sněhu...

    Jinak od dob žigulů existuje takovej dobrej fígl - na zimu pytel písku do kufru, popřípadě jde nahradit něčím podobným :-)
    A jak to panečku drandilo.
    I bez ABS, ESP TCS a dalších vychytávek...

    Popř. jak drandily škodule 120 když měly motor vzadu a pohon zadních - táta s tím vyjel v zimě všude i na hory, stačilo nazout řetězy a kde jiný káry stály, tak škodule jela pořád...
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 22.04.10  09:10

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Lucky: tak si stačí počkat na podzim popř. na jaro 2011 a bude tu ofiko i s úpravami a naftáky (zřejmě ještě od MB).

    Samozřejmě za každou srandu je si třeba připlatit...
    Asi jeden z důvodů, proč po praze jezdí stále víc BMW s červnejma blinkrama :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 20.04.10  11:41

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Myslel jsi neco takoveho?? :-)
    [odkaz]… />
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 20.04.10  11:02

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Zalezi kolik do toho chce dat. Novy jeepy rozhodne nejsou z nejlevnejsich. Navic ja bych asi dovoz z USA nechtel, za a kvuli benzinovim motorum, coz tobe asi zrovna nevadi, ale pri najezdu 40tis. rozcne uz je potreba si to sakra rozmyslet. Za b vetsina vyrobcu upravuje auta pro evropsky trh, silnejsi brzdy jinak naladeny perovani atd...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 20.04.10  10:58

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    ESP neni vsespasny na tom se asi shodnem.
    S tou zimou samozrejme nemas pravdu. Je jedno jestli mas FWD, RWD a prekvapive i AWD pokud prezenes najezdovou rychlost jdes po tecne ven a muzes byt sebelepsi ridic. Pokud prezenes rychlost na vyjezdu tak se u vsech tech systemu velice snadno koryguje plynem(staci ho proste ubrat) problem u RWD a AWD je ale ten, ze maji tendenci jit do pretaciveho smyku narozdil od FWD, a kdyz uberes plyn tak to ma tendenci te kopnout na druhou stranu a pak ti rozhodne nestaci pruh aby jsi se z toho dostal.
    Zadni nahon ze rozhodne nekoriguje lip. Rozdil je v tom, ze s nim je zabava pokud to umis. Zkratka RWD je to jako ohen dobry sluha ale zly pan.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 20.04.10  10:58

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Superkitl: jedině dobře že jsou hranaté, ocumlanejch bombonů je všude hafo...

    BTW na podzim tu bude k mání nová generace Jeepu GrandCherokee (přes šedej dovoz asi už po prázdninách).
    Už s modernější technikou (nové motory V6) a zcela novými interiéry.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 20.04.10  10:47

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Lucky: všechny RWD maj dneska ESP a na vodě s tím snad nikdo nepojede jako magor, jo a nesmíš tam mít slicky místo pneu...

    Nebo si tam nahod zimní, jsou na vodě lepší jak většina letnáků.
    A že na nich nejde jezdit v létě je bohapustý nesmysl, odjezdil sem na zimních 5 sezon komplet, vč. léta a nikdy sem neměl žádný problém :-)

    A v zimě?
    Jo přední náhon je fajn, ten jede jede, drží stopu až to přeženeš moc, tak vyletíš ven a už si tím aboslutně nic neuděláš.... jseš už jen pasažér...

    Zadní náhon se smýká, ale jde asi tak 5x lépe korigovat ve smyku.
    Samozřejmě pokud to má pod kapotou dost šemíků a umí se to.
    Což netvrdím že já umím, mam RWD sotva měsíc, ale znam lidi co s tím jezdí xy let a protože to umí, jezdí bez problémů.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.04.10  11:08

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ptám se proto, že mám na Mondeu ESP s něčím, co se tváří jako EDS (elektronický diferenciál) a moc to v zimě nepomohlo, za to se brzdy dobře pálily. Taky si myslím, že uzávěrky diferenciálů (mechanické nebo viskózní spojky) jsou tím nejlepším řešením. Ale jak jsem psal, všichni výrobci se bojí, že by to uživatelé zničili a tak chtějí aby řidič nemusel nic manuálně ovládat. Ono také s uzávěrkama diferenciálů nefunguje ABS a další. Ten Jeep se mi líbí, ale už je to hodně velká kráva a ty nové Jeepy jsou odporně hranaté.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 19.04.10  10:37

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    No a kdybys nemohl jezdit po asfaltu tak by jsi si v dnesni dobe asi moc nezajezdil...
    To vis ze muzes, me parkrat smrdeli az hamba, proto se tyhle systemy daji vypnout tlacitkem, prijdes sice o rizeni trakce, ale zase to dovoli kolum prokluzovat neomezuje to otacky a nelikviduje to brzdy...
    Jinak kdyz jsme u subaru tak pozor na motor a prevodovku typ pohonu se tim meni ;)
    Podle me zatim nikdo nevymyslel nic lepsiho nez rucni uzaveru differencialu, ale doba zije elektronikou... Jinak pokud by te zajimali i jeepy, koukni na Grand cherokeeho a Commandera, a system pohonu quadra drive II. Ma to visko spojky na vsech trech differencialech... Hooodne dobry....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.04.10  10:28

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Lucky11: No spíše bych řekl, že bez diferenciálů by auta nemohla jezdit na asfaltu. Protože v terénu auta diferenciály nepotřebují, jen potom jezdí pořád rovně. Takže kompromis je přední a zadní diferenciál a u některých aut je pohon jedné nápravy s připojováním druhé nápravy bez mezinápravového diferenciálu a nebo stálý pohon se 3mi diferenciály. Pak jsou ještě takové ty frajeřinky typu Fiat, kde je pohon přední nápravy a pak 3 uzávěrky, které v případě potřeby připojí zadní pohon u převodovky a u každého ze zadních kol. Smysl je v tom, že v případě pohonu jen přední nápravy není zadními koly poháněn celý zadní rozvod.

    Mě se líbí systém se 3mi diferenciály (jezdil jsem s tím v USA) a jen mě zajímá, zda třeba u Forestera při přibržďování prokluzování kol brzdama nedochází k upečení brzd. Byl jsem v autosalónu Subaru a obchodník byl sice vstřícný, ale technicky absolutně neznalý. Stále opakoval jen prodejní fráze, kterými by možná zaujal ženskou, ale mě tím štval. Na odborné otázky neznal odpověď a odkazoval mě na internetová fóra.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 19.04.10  08:56

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Stacilo napsat cislo auta4x4, mam je doma :). Asi jsem si to spletl s Freelanderem, ten ma haldex urcite...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 19.04.10  08:54

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    To si podle me pletes s uzaviratelnymi resp. samosvornymi differencialy, proto treba Subaru na modely s VDC uz nemontuje zadni samosvory, protoze by se to potom hadalo.
    Bez differencialu by auta nemohla jezdit. Takze vsechna auta musi mit differencialy, naopak je chtenym chovanim, aby pri pribrzdeni jednoho kola se sila presunula na ty dalsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto kolmar

    kolmar 17.04.10  00:51

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Omyl, Discovery ma medzinapravovy diferencial pribrzdovany lamelovou spojkou, ktora ho dokaze aj zavriet na 50:50. Kto by neveril tak:
    [odkaz]
    V dnesnej dobe, prakticky nenajdes viac info ako je v tej tabulke!
    Inac, haldex dokaze rozdelit maximalne v pomere 96:4 az 50:50.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.04.10  23:40

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ono totiž u AWD se 3mi diferenciály má problém ABS a další systémy jako ESP a ASR. Proto se dělá náhon jedné nápravy s připojením druhé. Prostě když přibrzdíš jedno kolo, tak se snaží zbylé 3 přidat. Prostě pro práci ABS a hlavně ESP je nejlepší když nejsou kola poháněnaa propojena přes diferenciály.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 16.04.10  16:01

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tak abych byl uprimny je to asi dva roky zpatky, takze jestli v poslednim modelu pritvrdili perovani tak to bude treba lepsi.
    Prvni moznost muze byt i mechanicke spojeni manulani pakou.
    Druha moznost je ze auto ma dva napravove diferencialy a mezi napravami bud dalsi differencial nebo nejakou visko spojku. Jak differencialy, tak spojka vetsinou umi pracovat s nejakym rozsahem tociveho momentu na kazdou napravu, visko spojky vetsinou pripojuji jednu napravu k druhe, permanentne pohanene a maximalne to umi 100:0 az 50:50 i kdyz dnes i haldex posila na druhou napravu minimalne tusim asi 4%,takze pak je to 96:4 az 50:50. Pokud se pouziva mezinapravovy differencial, tak aby nedoslo k presunu veskere sily pouze na protacejici se napravu musi jeste u sebe mit neco co ho uzavira, treba viskospojku, tlacitko nebo cokoliv dalsiho. Pokud se pouziva centralni differencial, maji auta vetsinou vedeny kardan k napravam az z tohodle differencialu, takze pak by meli byt schopni pracovat s vetsim rozsahem nekteri vyrobci udavaji 100:0 az 0:100, ale nejsem si jisty jestli to neni jenom marketing, tolik jsem se v tom zase nestoural... Rozhodne jsem ale videl videa kdy starsi audina s torsenem a jednou napravou na valcich zustala stat bez hnuti, stejne jako videa kdy se obe napravy auta s nejakym "pripojnym" systemem roztocila najednou. Teoreticky by pri bezny jizde mela byt permanentni 4kolka citelnejsi, ale to je jenom teorie vetsina systemu dnes pripojuje druhou napravu na zaklade udaju o pricnem a podelnem zrychleni, otoceni volantu atd...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 16.04.10  16:01

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Spoustu informaci o diferencialech najdes zde:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.04.10  15:38

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    No vidíš a to se říká, že nový Forester je tvrdší jak starý. Mě tedy ten nový oproti Sorentu taky připadá tvrdší.

    V podstatě asi dnes existují 2 systémy:

    - je poháněna jedna náprava a druhá se podle situace natvrdo připojuje - buď viskózní nebo elektro spojkou (není mezinápravový diferenciál a jsou jen zadní a přední)

    - je stálý pohon s třemi diferenciály (někdy má mezinápravový diferenciál uzávěrku - většinou viskózní)

    Uzávěrky diferenciálů jsou jen u opravdových off-roadů, jinak se to řeší přibržďováním kol. Někdy je ještě uzávěrka mezinápravového diferenciálu pomocí viskózní nebo elektro spojky. Případně samosvorné diferenciály.

    Rozdíl mezi stálým pohonem jedné nebo dvou náprav je podle mne v tom, že při připojení druhé nápravy u pohonu jen jedné v zatáčce auto změní charakteristiku podvozku. To by u stálého pohonu nemělo být.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 16.04.10  14:20

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Podle me pokud pujde o to vyjet nekam, tak je to jedno. System v Outlanderu taky "nejak" pripojuje zadni napravu a rozdeluje silu na ni, ale v praxy to nijak nepoznas, mozna by to ukazalo prime srovnani v zatackach, ale co jsem to porovnaval s foresterem, tak jediny ceho jsem si vsimnul byl proklade mekky podvozek forestera (jel jsem s poslednim modelem ve verzi XT), takze jsem v zadu presipaval lidi, jak pisek, outlander je o poznani tvrdsi, takze se choval lip, byt samozrejme vykonove ztracel. Mimochodem tusim ze treba i Discovery pouziva mezi napravami haldex a o jeho schopnostech v terenu asi nikdo nepochybuje. Spis je to o tom jak dany vyrobce system naladi...
    A proto je potreba to vsechno nejlepe projet, nebo vykoukat na youtube, spousta lidi tam tem autum da zabrat a je videt kde maji sve limity...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.04.10  14:13

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ano, při ostrém zatočení se to také projeví. Kdysi jsme dělal studii o ABS na autě s 3mi diferenciály a je to dost divoké. Prostě je to o tom, že ty přední a zadní kola se otáčí různě rychle a pokud není mezinápravový diferenciál, tak dochází k prokluzu kol, což na suchu není dobré.

    Uzávěrky diferenciálu byly podtlakové a mohli se řadit jen v klidu. Pak se kousek popojelo a LED dioda se rozsvítila, když uzávěrka sepla. Při rozpojování to bylo totéž, vypla se a pak se pomalu jelo a čekalo, až LED zhasne. S uzávěrkama diferenciálů se Passat vyhrabal kamkoliv, kam mu to světlost a vzorek pneu dovolil.

    Mě spíš jde o to, jak se za jízdy projeví AWD (třeba Forester) a Haldex (který v normálním provozu funguje jako FWD)? Kladné a záporné vlastnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 16.04.10  13:33

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    O kyvani jsem nikdy neslyslel, ale hlavni duvod podle me je ze zase zadni naprava opisuje zase jinou drahu nez predek a je potreba vyrovnat to pnuti. Jinak odrovnas poloosu, diff, nebo prevodovku. Pro to se to smi zapinat jenom na povrzich kde ma to nejpomalejsi kolo moznost odhrabnout. O passatech nevim, ale pamatuju si ze nektery stary audiny meli moznost zavrit zadni differencial a jelikoz predpokladam, ze vw melo stejny system tak to mohlo byt i u vw, ale takovy auta uz se dneska nedelaji... Bohuzel...
  • « 00 Reagovat !

    foto kolmar

    kolmar 16.04.10  13:27

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ak_je_pevne_spojenie 50:50_cize_ako_uzavrety medzinapravovy_diferak tak_to_ma_vplyv. Pozri_ako_sa_sprava Pajero_alebo_patrol ak_su_na_pevno. Ak_napr.na_parkovisku zatocis_plny_raid tak_casto_zadne_koleso podskoci_a_prehrabne. Dost_to_skodi_rozvodovke a_nepomaha_to_ani_diferakom a_poloosiam. Preto_to_sorento_je_iba_na_sucho.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.04.10  12:20

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Měl jsem Passat stálý pohon přes 3 diferenciály + mechanická uzávěrka mezinápravového a nebo i zadního diferenciálu. Ten mezinápravový diferenciál není ani tak kvůli jízdě do oblouku (jako ten přední a zadní), ale hlavně kvůli kývání auta dopředu a dozadu.
  • « 00 Reagovat !

    foto kolmar

    kolmar 16.04.10  12:10

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Presne_tak_lepsie sa_to_uz_vysvetlit ani_neda. Ako-pises_s_oblukmi_v_zakrutach
    a_pohonu_sorenta. NO_POZOR! Sorento_malo_2_druhy 4x4_jeden je_zadok+priradit_predok na_pevno_50:50, a_potom_tam je_aj_staly_pohon_4x4. Ten_bol_s_V6,no u_dieselu_len_vinimocne!
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 16.04.10  11:09

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Kazda znacka to ma jinak a dokonce se to lisi i model od modelu. Stare Sorento je podle me opravdu ten pripad, kdy auto nema mezinapravovy differencial, ale ma jenom uzaverku mezi napravama, ktera to spoji natvrdo 50:50, takze na suchu smis jet jenom na 2WD. Ono po rovine by 4WD nevadilo, problem je v zatackach, kdy kazde kolo opisuje jinak dlouhou kruznici. Ale spousta offrodu jako treba pajero nebo napr LandCruiser ty differencialy maji, takze muzes jet i na suchu na 4WD akorad nesmi byt zadny differencial zavreny aby se prave mohli vyrovnavat sily, ktere vznikaji tim, ze kazde kolo jede v zatacce po jinak dlouhe draze.
    Ja bych rekl, ze chapes differencially opacne nez funguji. Kazdy auto musi mit na pohanene naprave differencial, ale jeho funkce je presne opacna nez bys potreboval v terenu, tzn. ten se stara vyrovnavani sil kterymi kola pusobi v zatacce proti sobe diky tomu ze kazde musi opsat jinou vzdalenost vysledkem toho je ze na kolo s mensim odporem jde vice tociveho momentu. Coz v terenu vypada tak, ze auto zustane stat pokud ho zkrizis a dve kola se mu vyvesi do vzduchu. Proto maji SUVcka dalsi el. systemy, popripade offroady uzaverky, aby se v terenu nechtene chovani differencialu eliminovalo. To samy plati i mezi napravami, bud tam je diff, nebo nejaka vyskospojka, ktera vyrovnava rozdil rychlosti jednotlivych naprav pri jizde v zatackacha pak smis jezdit na 4x4 kdekoliv, nebo tam je jenom uzaverka bez differencialu jako to ma treba to sorrento, ktera to neumi a smis zapinat 4x4 pouze v terenu...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.04.10  10:58

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tohle znám z cesty do Alp. Na dálnici 15cm sněhu a přejíždění z pruhu do pruhu bylo otázkou, zda se auto neroztočí. Byla to vždycky pecka a s autem to hodně zacvičilo. Kamarád má Sharan 4x4 a ten jel v pohodě 140km/h a ani to s ním nehlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 16.04.10  10:56

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Podle me to ma jeste jeden vyznamny aspekt, ktery jsi nezminil a ten je, ze kdyz kolo na jedny naprave ztrati trakci, tak te druha naprava pres to misto pretlaci aniz by tim byla vyrazne ohrozena stabilita vozu. Kdyzto u vozu s jednou hnanou napravou tohle nefunguje a auto ma tendenci se stacet do ty strany, kde ztratilo trakci. Napr. pri prejizdeni z pruhu do pruhu, kdy je v kolejich nebo mezi pruhy voda. Zkratka ja i v silnem desti jsem schopnej porad jet 140 a predjizdet aniz bych mel pocit, ze kazdou chvili musim skoncit v hodinach.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.04.10  10:53

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Chlapy, nějak se ztrácím. Jak je to s připojováním 4x4 u RWD a FWD. Má to mezinápravový diferenciál nebo nemá? Jezdil jsem s tím Sorentem a to by mělo být RWD s možností přiřazení předku nebo zapojení s redukcí. Ale to jsem chápal tak, že to nemá mezinápravový diferenciál a 4x4 se nesmí zapnout na asfaltu.

    Jinak je obrovský rozdíl jet zatáčku s Mondeem a s Foresterem. Ten Forester ji pod plynem projede mnohem lépe. On se vůbec ten Forester chová více jako nízké kombi než vyšší off-road. Třeba to Sorento se hodně houpe a odskakuje mu zadek. Ale jinak je jízda pohodlnější jak s Mondeem nebo Foresterem. Umí líp tlumit nerovnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 16.04.10  10:50

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tak zrejme oba chapeme jinak ucel 4x4. Ja ho chapu jako vyznamne zlepseni trakce (a momentu v zatackach). Pro jizdu rovne (dalnicni zatacky beru jako jizdu rovne) i po spatnym povrchu (voda, snih) ji potrebuju jen k rozjezdu (coz na dalnici nedelam) a zrychlovani - na coz ale staci i mnou zminene jedno kolo. Stabilita nijak vyznamne ohrozena neni, beztak ji i u 4x4 hlidaji elektronicti chytri psi v podobe ESP a podobnych blbinek.
    Pokud pujdu uplne do extremu, tak muzu maximalne rict, ze 4x4 na dalnici vyuziju jen kdyz je na ni vrstva snehu a ja potrebuju lip cistit vzorek i nehnanych kol.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 16.04.10  10:29

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ja teda ani za nic, i kdyz muzu v outlanderu 4kolku vypnout nikdy to nedelam a to ani na dalnici.
    Za idealnich podminek mas samozrejme pravdu, ale u nas nezritka idealni podminky nejsou a pak je 4kolka k nezaplaceni... Ja teda nevim jak tobe, ale me se 4kolka zvukove rozhodne nijak neprojevuje, to ze tam jsou nejaky ztraty je nepochybny a hnotnost taky. Ale kdyz konstantni 150tka znamena spotrebu pod 8 litru, tak je mi to oboji tak nejak jedno...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 16.04.10  10:20

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Tak ackoliv mam 2 ctyrkolky a jsem velkej fanda, tak ciste na dalnici bych si rozhodne koupil RWD nebo i FWD. V podstate by mi stacilo i jedno hnany kolo, kdyby bylo uprostred >:D
    Zbytecna hmotnost, mechanicky a treci ztraty a hlucnost...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 16.04.10  10:09

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Proc mas pocit ze bys to nemel vyuzit?? Nestalo se ti nikdy ze ti pri jizde na dalnici hodne prselo, nebo snezilo, nebo ze v tech vyjetych kolejich stala voda?? To je potom radost se zadnim nahonem. Ja bych RWD nechtel ani nic, ve vysokych rychlostech na kluzkym povrchu je to na rozbiti huby. Navic jedinej argument proti 4kolce je spotreba coz v pripade dieseloveho Subaru, ktery zere to co 1.4 fabie trochu ztraci smylsl...
    Presne o tom to je, malokdo ma na to provozovat 4 auta. Navic k cemu je ti ctyrkolka doma v garazi, kdyz ti cestou na dalnici s RWD zacne snezit nebo prset... A to je presne to co tu resime, jedno dobry univerzalni auto, ktere zvladne trochu teren a pritom v nem nebudes trpet ani na dalnici...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 16.04.10  10:09

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Vzdycky je to otazka kompromisu. Proto pisu, ze zadny auto neni a nemuze byt "nejlepsi", stejne jako zadnej pohon neni "nejlepsi".
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 16.04.10  09:39

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Nic. Jen to tam hodně využiješ.
    Kdybys napsal aspon okresky, tak to chápu, ale dálnice :-)

    Ono odedávna až do dnešních dob je totiž drtivá většina dálničních křižníků 4x4, akorát jsem si toho nikdá asi nevšiml. V katalozích vždycky píšou RWD a já měl za to že to je pohon zadních :-)

    Jistě, pokud chci řezat okresky, koupím si Subaru.
    A pokud chci jezdit oranicí, koupím si Defender nebo Wrangler, či starýho LandCruiser nebo Nivu nebo něco v tom stylu - to je právě o tom kde s tím chci jezdit.

    Pokud všude, tak musím u každého auta něco oželet.
    Anebo mít 2-3 jako to maj ti co na to maj....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.04.10  16:17

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Porovnával jsem Forester 2.0D 108kW/350Nm s Mondeem 2.2TDCI 114kW/390Nm a proti Mondeu vydrží Forester táhnout mnohem déle a také reakce na plyn je lepší. Také projev v otáčkách 1500-2000ot je projev Foresteru lepší jak u Mondea. A pokud jde o Imprezu, tak 2.0D od Subaru je v každém modelu jinak naladěná.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 15.04.10  13:56

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    To nemusi byt pravda, ja mam v outlanderovi taky motor od VW, ale ma uplne jinou charakteristiku, nez ve vw. Ja co zkousel forestera, tak zacal vadnout za 4tis., motor v outlanderu se da vazne tocit az do cervenyho pole. Takze ja jednoznacne doporucuju vyzkouset. Primo dany typ auta...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 15.04.10  13:25

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Covece, ja jsem jezdil s Imprezou 2.0D, ale ze by mela uzasnej zatah motoru, nebo jako benzin, to jsem si teda nevsiml ;-\ A to jsem docela fanda Subaru. Treba byla jeste nezajeta, ale nejak jsem nebyl uchvacen. Premejslim, kterej motor me vystrelil z bot, ale nejak si nemuzu vzpomenout. Asi si budu muset pujcit STIcko >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.04.10  13:23

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ten Forester má úžasný ten motor, to je spíš jak v benzínu. Do 4500ot bez jakéhokoliv náznaku ztráty tahu. Ty motory VW zaberou kolem 2000ot ale pak rychle vadnou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 15.04.10  12:22

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Pokud tedy chces SUV nezapomen urcite zkusit patriota, bude trochu hlucnejsi nez forester ma motor od VW, ale dle meho je lepsi v terenu...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 15.04.10  12:18

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    GLK bude urcite podstatne drazsi... Jestli chces Subaru zkus i Outbacka, stejna svetla vyska, ale je to vic osobak a v terenu bude minimalne stejne dobry jako Forester...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.04.10  12:15

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    S GLK jsem jezdil, je super, takové vyšší kombi. Oproti ML se lépe ovládá. dnes jsem měl možnost se svézt se Subaru Forester a moc pěkné. Proti Mondeu je uvnitř menší prostor, ale tak skvěle se v něm sedí, že myslím mám vítěze. Motor je úžasný, zátah od 1500-4500ot bez polevení tahu. Ovládání volantu a řazení jde zlehka, trochu problém je zpátečka vedle 6ky. Ještě musím porovnat ceny s mojí výbavou u Forestera a GLK. ale myslím, že Forester bude větší držák a menší žrout. Rozvor Forestera je kompromis. Potřebuju auto na dálnici i do terénu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 15.04.10  11:54

    « Re: Re: Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Mozna to tak vypada, ale GLK ma soucinitel odporu vzduchu Cx 0.32, coz je mnohem lepsi nez u spousty osobaku, ve 140 je v nem krasny ticho vic jsem nejel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.10  11:50

    « Re: Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Subaru Outback ještě jakž takž jde, ale GLK má aerodynamické vlastnosti kuchyňské linky ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 15.04.10  11:46

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Co je na Subaru Outback a dalnici spatneho popripade na mercedu GLK a dalnici?? Mimochodem, mas pekny auto ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 15.04.10  08:40

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Je potřeba si rozmyslet na co to auto chci a kde s tím chci jezdit...

    Kupovat si 4x4 na dálnici je nesmysl...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 14.04.10  15:11

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Ze tys nekoukal na ty odkazy co jsem ti sem nahral?? :-) Z ctverice Q5, X3, GLK, XC60, bylo volvo jednoznacne v terenu nejhorsi... Co se tyce XC90, to uz bych radeji koupil nejakeho pravyho offroada. Typu landcruiser,pajero, touareg... Mozna zkus nahodit cenu a jestli chces novy, preba nas to nekam posune...
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 14.04.10  14:59

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Rekl bych ze to je prace elektroniky, obcas se vyplati ji vypnout... Pak by urcite snih lital ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 14.04.10  14:57

    « Re: Re: Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Jojo, daval, ale dnes uz maji jenom VDC, navic funkce toho diferencialu byla dost diskutabilni. Videl vjsem nekolikrat na vlasni oci i na youtube jak se zkrizeny forester nerozjel...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.04.10  10:45

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Toho Wranglera v benzínovém 4litru měl kamarád a to je fakt paráda. Auto je sice takové sparťanské, ale vyjede všechno. Kdybych neměl rodinu, tak si ho na hraní koupím. Jednoho u nás mají v bazaru, krásný červený. ;-)

    Najedu ročně 35tis.km.

    A co Volvo?
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 14.04.10  10:45

    « Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4

    To mas pravdu, ale zkus s nima najezdit rocne 20 tisic po dalnici (coz bude cca superkutiluv najezd). To by ti praskla hlava (myslim tvoje vlastni, ne auta) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 14.04.10  10:33

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    Defender - proč jich asi jezdí tolik v Africe a u armády, dále Jeep Wrangler Rubicon nebo třeba ruský UAZ Patriot.

    Tohle jsou pravověrné offroady, ne žádná pseudo SUV
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.04.10  09:44

    « Re: Najlepší pohon 4 X 4

    To Sorento se mi moc líbilo, ale v terénu jsem zapadl a i když jsem přepnul na 4x4LO, tak ani při plném plynu se motor neroztočil a auto nepohnulo. Nakonec jsme ho rozhoupal a vyjel, ale měl jsem pocit, že je automat rozbitý. Čekal jsme, že bude kolem lítat sníh a místo toho auto stálo a nejelo. Jinak je jízda s ním velmi pohodlná a motor na to, že je to jen 4válec je neuvěřitelně tichý a dobře táhne i v nižších otáčkách. Mít ten motor větší sílu, tak ho beru.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…