Najlepší pohon 4 X 4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
superkutil 22.04.10 13:21
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Dával jsem benzínové Mondeo po 15tis.km a stálo to vždy kolem 10tis. Teď dávám dieselové Mondeo po 20tis.km a stojí to taky kolem 10tis.Kč. Takže z tohoto pohledu je diesel lepší. >:D
Ale třeba Subaru říkají po 15tis.km tak 12tis.Kč. Ale podle dokumentace je po 15tis.km výměna oleje ale prohlídka je po 30tis.km. -
Kolík80 22.04.10 11:37
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Tak o tom neco vim, prave mam auto na 120tisicve prohlidce kde se delaji rozvody. Ja budu delat jeste predni kotouce a musim rict, ze za cenu ty prohlidky, bych bez problemu poridil slusny ojety auto...
Jenom pro porovnani, znamy tedka daval na servisku novyho superba V6 po 30tisicich, cena prohlidky cca 5tis vcetne oleje a materialu, ja v Mitsu dal za 15tis a 30tis. prohlidku dohromady okolo 15tis.. Pak at mi nekdo povida ze skodovky jsou na servis drahy jako ostatni znacky... -
Kolík80 22.04.10 11:31
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Zapomen na to, pokud je najezd moc rychlej tak ti nepomuze nic, nejaky povidacky o pretlaceni RWD plynem, jsou hloupost, to funguje jenom na parkovisti, ne na silnici. Nekdy si to zkus a pak si zmer jaky prostor jsi na to potreboval.
To uz uplne odbihame od tematu, ale jeste jednou... Ja nepopiram ze RWD je zabavnejsi. Ale jednim dechem dodavam, ze je mnohem tezsi ho zvladnout, FWD je zkratka proti RWD nezaludnej, konec...
Ano pokud se bavis o jedny hnany naprave Skodovky byly v trakci nedostizny, ale proc?? Protoze mely hnanou zadni napravu, ale hlavne nad ni mely umisteny motor. Coz byl ten figl proc vyjely vic nez ostatni. A kdyz jsi pouzil rucku, tak mela i zadni samosvor, ale to uz je jina pohadka. -
superkutil 22.04.10 11:17
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Pořád jsou provozní náklady 120cy nebo Lady Nivy nižší jak u Forestera nebo jiné zahraniční bedny. A hlavně není co zničit. Ty motory mají výdrž i v těžkých podmínkách. Už jsem tam viděl auto osazené zadkem ze 110ky a předkem z Favorita. Včetně 2 motorů. Dobrá 4kolka. >:D -
Slavek-TDM 22.04.10 10:36
« Re: Re: Najlepší pohon 4 X 4
Lesaci pouzivaji 120cy jen proto, ze na jiny auta proste nemaji a nevadi jim, kdyz je znicej (daj se poridit zadarmo). Nahodou vim, kolik bere nektery z technickych manazeru KRNAPu a za ty penize by v Praze nedelala pomalu ani uklizecka. -
Barrichello 22.04.10 09:25
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
ESP všemocný není, to ví každý, ale pokud se jede normálně, tak pomůže...
Jistě, pokud to přeženeš, máš problém u všech druhů pohonu.
Jenže u FWD může akorát sundat nohu z plynu a točit volantem.
Přidat plyn když ti to jde ven ze zatáčky a štosuje se do druhýho pruhu (protisměr) nepřipadá v úvahu a někdy jen to sundaní nohy z plynu nemusí stačit.
U RWD se naopak s tím plynem dá korigovat co to auto udělá - když to má dost koní a umíš to, otočíš se s tím o 180% a mohl bys jet klidně v protisměru.
Udělej to s FWD - jedině za pomocí ručky, a ještě to není ono.
Koukni se někdy v zimě na nějakej zasněženej plácek, kde blbnou mladoši - jak hezky krouží elipsy FWD a RWD. Trošku rozdíl a nejvíce úsměvní jsou zoufalci s FWD co to krouží na spátečku :-)
Nefungovat jim ručka, tak je s FWD faakt zábava, měl sem je 6 let....
Nebo viděls někdy burnouty na suchym asfaltu s FWD? Já jo, přišlo mi to tak komický až to bylo smutný.
A když bylo loni a letos zkraje roku hodně sněhu a neuklizený parkoviště, stejně sem se z něj málem nevyhrabal. Nakonec jo, ale neodmést si pod sebou kus zasněžené plochy a nemít to 200 Hp tak bez šance...
Fabie tam lidi museli strkat, těm ani nehrabaly kola v tém mase sněhu...
Jinak od dob žigulů existuje takovej dobrej fígl - na zimu pytel písku do kufru, popřípadě jde nahradit něčím podobným :-)
A jak to panečku drandilo.
I bez ABS, ESP TCS a dalších vychytávek...
Popř. jak drandily škodule 120 když měly motor vzadu a pohon zadních - táta s tím vyjel v zimě všude i na hory, stačilo nazout řetězy a kde jiný káry stály, tak škodule jela pořád... -
Barrichello 22.04.10 09:10
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Lucky: tak si stačí počkat na podzim popř. na jaro 2011 a bude tu ofiko i s úpravami a naftáky (zřejmě ještě od MB).
Samozřejmě za každou srandu je si třeba připlatit...
Asi jeden z důvodů, proč po praze jezdí stále víc BMW s červnejma blinkrama :-) -
Kolík80 20.04.10 11:02
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Zalezi kolik do toho chce dat. Novy jeepy rozhodne nejsou z nejlevnejsich. Navic ja bych asi dovoz z USA nechtel, za a kvuli benzinovim motorum, coz tobe asi zrovna nevadi, ale pri najezdu 40tis. rozcne uz je potreba si to sakra rozmyslet. Za b vetsina vyrobcu upravuje auta pro evropsky trh, silnejsi brzdy jinak naladeny perovani atd... -
Kolík80 20.04.10 10:58
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
ESP neni vsespasny na tom se asi shodnem.
S tou zimou samozrejme nemas pravdu. Je jedno jestli mas FWD, RWD a prekvapive i AWD pokud prezenes najezdovou rychlost jdes po tecne ven a muzes byt sebelepsi ridic. Pokud prezenes rychlost na vyjezdu tak se u vsech tech systemu velice snadno koryguje plynem(staci ho proste ubrat) problem u RWD a AWD je ale ten, ze maji tendenci jit do pretaciveho smyku narozdil od FWD, a kdyz uberes plyn tak to ma tendenci te kopnout na druhou stranu a pak ti rozhodne nestaci pruh aby jsi se z toho dostal.
Zadni nahon ze rozhodne nekoriguje lip. Rozdil je v tom, ze s nim je zabava pokud to umis. Zkratka RWD je to jako ohen dobry sluha ale zly pan. -
Barrichello 20.04.10 10:58
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Superkitl: jedině dobře že jsou hranaté, ocumlanejch bombonů je všude hafo...
BTW na podzim tu bude k mání nová generace Jeepu GrandCherokee (přes šedej dovoz asi už po prázdninách).
Už s modernější technikou (nové motory V6) a zcela novými interiéry. -
Barrichello 20.04.10 10:47
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Lucky: všechny RWD maj dneska ESP a na vodě s tím snad nikdo nepojede jako magor, jo a nesmíš tam mít slicky místo pneu...
Nebo si tam nahod zimní, jsou na vodě lepší jak většina letnáků.
A že na nich nejde jezdit v létě je bohapustý nesmysl, odjezdil sem na zimních 5 sezon komplet, vč. léta a nikdy sem neměl žádný problém :-)
A v zimě?
Jo přední náhon je fajn, ten jede jede, drží stopu až to přeženeš moc, tak vyletíš ven a už si tím aboslutně nic neuděláš.... jseš už jen pasažér...
Zadní náhon se smýká, ale jde asi tak 5x lépe korigovat ve smyku.
Samozřejmě pokud to má pod kapotou dost šemíků a umí se to.
Což netvrdím že já umím, mam RWD sotva měsíc, ale znam lidi co s tím jezdí xy let a protože to umí, jezdí bez problémů. -
superkutil 19.04.10 11:08
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Ptám se proto, že mám na Mondeu ESP s něčím, co se tváří jako EDS (elektronický diferenciál) a moc to v zimě nepomohlo, za to se brzdy dobře pálily. Taky si myslím, že uzávěrky diferenciálů (mechanické nebo viskózní spojky) jsou tím nejlepším řešením. Ale jak jsem psal, všichni výrobci se bojí, že by to uživatelé zničili a tak chtějí aby řidič nemusel nic manuálně ovládat. Ono také s uzávěrkama diferenciálů nefunguje ABS a další. Ten Jeep se mi líbí, ale už je to hodně velká kráva a ty nové Jeepy jsou odporně hranaté. -
Kolík80 19.04.10 10:37
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
No a kdybys nemohl jezdit po asfaltu tak by jsi si v dnesni dobe asi moc nezajezdil...
To vis ze muzes, me parkrat smrdeli az hamba, proto se tyhle systemy daji vypnout tlacitkem, prijdes sice o rizeni trakce, ale zase to dovoli kolum prokluzovat neomezuje to otacky a nelikviduje to brzdy...
Jinak kdyz jsme u subaru tak pozor na motor a prevodovku typ pohonu se tim meni ;)
Podle me zatim nikdo nevymyslel nic lepsiho nez rucni uzaveru differencialu, ale doba zije elektronikou... Jinak pokud by te zajimali i jeepy, koukni na Grand cherokeeho a Commandera, a system pohonu quadra drive II. Ma to visko spojky na vsech trech differencialech... Hooodne dobry.... -
superkutil 19.04.10 10:28
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Lucky11: No spíše bych řekl, že bez diferenciálů by auta nemohla jezdit na asfaltu. Protože v terénu auta diferenciály nepotřebují, jen potom jezdí pořád rovně. Takže kompromis je přední a zadní diferenciál a u některých aut je pohon jedné nápravy s připojováním druhé nápravy bez mezinápravového diferenciálu a nebo stálý pohon se 3mi diferenciály. Pak jsou ještě takové ty frajeřinky typu Fiat, kde je pohon přední nápravy a pak 3 uzávěrky, které v případě potřeby připojí zadní pohon u převodovky a u každého ze zadních kol. Smysl je v tom, že v případě pohonu jen přední nápravy není zadními koly poháněn celý zadní rozvod.
Mě se líbí systém se 3mi diferenciály (jezdil jsem s tím v USA) a jen mě zajímá, zda třeba u Forestera při přibržďování prokluzování kol brzdama nedochází k upečení brzd. Byl jsem v autosalónu Subaru a obchodník byl sice vstřícný, ale technicky absolutně neznalý. Stále opakoval jen prodejní fráze, kterými by možná zaujal ženskou, ale mě tím štval. Na odborné otázky neznal odpověď a odkazoval mě na internetová fóra.
Neber to jako skuhrani, ja to vidim tak, ze kdo chce opicku musi mit na banany, to ja jenom pro ty co tvrdej ze skodovky a jejich servis jsou drahy jako ostatni auta...