Najlepší pohon 4 X 4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Slavek-TDM 10.08.10 10:51
« Re: Re: offroad
Tak to musela byt spatna jednotka nebo ten automat jako celek. Stary hydrodynamicky menice jsou na rozjezdy prave paradni, na rozdil od modernich dvouspojek, kde je rozjizdeni a couvani (zvlast do kopce) utrpeni. Pred mesicem jsem jel pujcenou OII 2.0TDI DSG ;-\ Pak pri jizde to bylo super, to zase jo, ale do terenu bych s tim nejel ani za zlaty prase. -
Slavek-TDM 10.08.10 10:48
« Re: Re: offroad
Tak ackoliv zrovna ja jsem zastance pravidel, tak na toto bych hodil bobek. Nalepku bych sundal, nechal bych si ji dat na folii a nalepoval jen pri technicky. Forest by mel mit plneni ukryty pod vikem, takze z venku nikdo nepozna, ze auto jezdi na plyn. Unik plynu z nadrze je vic nez nepravdepodobnej, system ma chytry ventily a z provozovatelu podzemnich garazi je to spis alibismus, protoze obcas nemaji spodni odvetravani (ale i kdyz ho maji, vjezd LPG nepovoli, smejdi). Nebal bych se toho ani pri pripadnym pozaru, nektery komponenty jsou vetsinou mosazny a ty se roztavi a plyn tryskove shori. Bavil jsem se s hasicem a ten mi rikal, ze nejvetsi strach ma ze starych 2kg plynovych nadob, protoze maji kulickovej uzaver z oceli a jeste krytej sroubem. To je prej lepsi utyct a nechat to bouchnout... -
superkutil 10.08.10 10:23
« Re: offroad
Co jsem měl půjčené Sorento 2.5 s 4stupňovým automatem a hydrodynamickým měničem, tak to byla dost bída. Buď to řvalo nebo nejelo. Dost často se auto nemohlo rozhodnout, jakou rychlost zařadí. Když jsem potřeboval předjet, tak motor vytočilo až k 3500ot. ale žádné zrychlení se moc nekonalo. Ale je možné, že automat nefungoval dobře, protože když jsem chtěl vyjet z parkoviště, tak i když jsem hodně šlapal na plyn, tak se motor nechtěl roztočit a auto se rozjet. Když to srovnám s Mercedesem GLK 220 CDI se 7mi stupňovým automatem, tak to je úplně něco jiného. :yes: -
superkutil 10.08.10 09:36
« Re: offroad
Katikaktus: Nic jsem vykrádat nechtěl, jen jsem nechtěl dávat odkaz na celý článek, chtěl jsem jen zveřejnit zmíněnou stať. S Yeti nemám žádnou zkušenost. Ale pro Tebe a další vždy k textu uvedu zdroj (snad tě to uspokojí).
Zaujalo mne srovnání Yeti s Ford Kuga, která mi připadá o hodně menší a odradila mne vnitřním prostorem. Yeti mi připadá praktičtější. Jen ten pohon Haldexem není pro moc náročný terén.
Slavek-TDM: Problém je plyn, často jezdím do podzemních garáží a tak nepřichází v úvahu. :'-( -
Slavek-TDM 09.08.10 21:27
« Re: Re: offroad
Pisu 2.5X AT LPG tudiz na plyn (prestavba primo od dovozce, vstrik kapalneho paliva). Zadna silnicni dan (pokud vim), spotreba 11 litru plynu je nakladove jeste pod naftou. Jestli se nepletu, tak dvouapullitr ma SOHC a ventilove vule se nastavuji vahadly (nutno overit u prodejce), coz vyznamne zlevni kontrolu a serizeni ventilu kazdy druhy servisni interval. Porad to vypada tak spatne? ;-) -
superkutil 09.08.10 20:22
« Re: offroad
Yeti je SUV určené jednoduše pro ty, co potřebují především trochu univerzálnější auto, než jen rychlík na asfaltové silnice. A k tomu tu nesmí chybět ani velká dávka praktičnosti. V čemž Yeti nezklame. Najdete tu totiž dost odkládacích prostor, tak i dostatečně velký kufr, který v základu nabízí 405 litrů a nezadá si tak i s o něco málo většími konkurenty. A ani lehčího terénu se nebojí. Nechybí tu protiprokluzový systém ESP, hillholder samočinně držící vůz v kopci nebo systém automaticky brzdící při sjíždění kopců na nezpevněných cestách. Stačí stisknout k tomu určené tlačítko a Yeti sám bude udržovat rychlost nepřesahující 8 km/h. A v kombinaci s dvoulitrovým turbodieselem samozřejmě nabídne i relativně nízké náklady na provoz. Ve městě se spokojí s 8,5 litry nafty na 100 km, mimo město se šesti, na dálnici zhruba do 7 litrů. Což jsou očekávatelné hodnoty od takhle velkého a těžkého auta. Takže proč si zákazníci kupují menší Yeti, když je na trhu velmi schopný Nissan Quashquai, navíc nově nabízený s velmi povedeným faceliftem nebo ve třídě zřejmě nejlépe fungující malé, cenově dostupné SUV Ford Kuga? No je to zřejmě o té ceně. Tam, kde zmínění dva rivalové začínají, je Yeti už velmi schopně vybavený vůz. Takže jestli vám nevadí jeho účelový design, který svou jednoduchostí a prapodivnými, ne nijak lahodně navazujícími tvary, ve skutečnosti připomíná spíše pěknou dodávku, pak by pro vás mohl Yeti být skutečně schopným, univerzálním a velmi dobře postaveným společníkem. A nakonec můžete říkat, že vám na vzhledu nezáleží. Že přeci nakupujete s rozumem. :-) -
superkutil 09.08.10 14:26
« Re: offroad
Slavek-TDM: Abych šel do benzínu, tak to by Forester musel být levnější. Jestli jezdit za 6,5 litru nafty nebo za 13litrů benzínu, to je rozdíl. Mě to měsíčně dělá rozdíl 6000Kč, to je za 6let skoro 430tis.Kč. 8-s
A ten Yeti nevím, mám historicky odpor ke Škodovkám (předražené a kradou se). -
WinDiesel 09.08.10 13:32
« Re: Re: offroad
Můj názor znáš. Většina offroadů jsou kompromisy. GLK se osvědčilo, bezporuchové a nekompromisní, můžeš si vybrat mezi silniční verzí, kterou mám já a v zimě a na louce je také perfektně použitelná, a verzí offroad s různými asistenty, zvýšenou vnější a spodní ochranou a zvýšenou světlostí.
Být Tebou bych to bral třeba na leasing, ale hlavně bych nedělal kompromisy. Verze 220 CDI 125 kW 400 Nm je zcela dostatečná a jezdí za 8 l po záběhu motoru. A už má na rozdíl od řady E k dispozici i 7automat. Cena by se možná dala trošku usmlouvat, to je můj názor. Možná bych Ti helpnul, dal bych ti tip na prodejce a mohl by to brát jako fleetový prodej, máme jako firma registraci fleetového odběratele... -
superkutil 04.05.10 18:04
« Re: offroad
Mitsubishi Pajero a Nissan Patrol dobrý, Suzuki Grand Vitara je pěkná, ale motor je slabý. Na VW Tuareg jsem slyšel dost hrůzu, hlavně co se týče výroby.
Ale nepotřebuju až tak úplný Off-road. To bych si pořídil Jeep Wrangler. >:D
Proto mi Subaru Forester připadá jako rozumný kompromis do terénu i na dálnici. Vyzkoušení mě celkem přesvědčilo, auto se dobře ovládá a dieselový motor krásně táhne i okolo 4000ot. A spotřeba do 7mi litrů a přitom zrychlení kolem 10sec. Bral bych i Mercedes GLK, ale to je cenově až moc vysoko. -
-
Barrichello 23.04.10 09:57
« Re: Najlepší pohon 4 X 4
Já dělal rozvody na japonským motoru před 5,5 lety - Mitsubishi - neorigo kit Gates - rozvodák + kladky za 3500,- Kč + 3 tis kč za práci...
Už tehdá stály rozvody na francouze a některý německý auta 15-20 i víc..
Jo není servis jako servis...