Mercedes Viano
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mercedes-Benz
-
"-- skrytý --" 06.04.2008 09:20
zkušenosti s vozidlem
Uvažuji o koupi mercedes Viano 2,2 CDI. Byl jsem si ho i prohlédnout. Auto se mi docela líbí. Chtěl bych vědět, zda máte něko zkušenosti s tímto autem. Jak dobré, tak i špatné, pokud existují. Mám na mysli spíše slabiny vozu, ev. spolehlivost, případně poruchovost, spotřebu. Díky za názory.-
"-- skrytý --" 06.04.2008 12:06
« Re: zkušenosti s vozidlem
Mám Vito, což je prakticky to samé. Odcházely - kroutily se po 5-10tisíc km přední kotouče (originál MB), servis (MB) to řešil rok, parkovací brzdu nejsou schopní dostat do funkčního stavu taku už přes rok. Vyždycky to seřídí, pár set km to funguje a pak už auto na svahu neudrží. Skoro všechny vita a viana reziví, tak nějak všude, hlavně hrany dveří.
Doporučuju nebrat víc, než skutečně najetých 150000 km, dá se to orientačně ověřit přes mercedes podel VINu, evidují si centrálně v rámci evropy větší opravy. No a když máš na tachometru 136000 a v servisu ti řeknou, že před rokem se tam měnila přední poloosa se stavem tachometru 283651km, tak je něco špatně.
Jinak má zkušenost je, že je to velmi kompaktní a praktické auto, vzhledem k vnějším rozměrům je vnitřní prostor hodně nadprůměrný a variabilní. Ze současně vyráběných aut se v tomto směru na staré vito/viano nechytá nic, ani VW transporter/multivan/caravelle - je vyšší, delší a vevnitř není větší, spíš menší. Ale dělat tam cokoliv na motoru je za trest. Ceny ND jsou velmi nízké, i přímo u MB, cokoliv se dá sehnat i v aftermarketu. Jízdní vlastnosti místy nestačí 90kW motoru, hlavně na okreskách v zatáčkách zjsitíš, že je to hodně těžké na předek, osobák to prostě není. Ale žádná hrůza, když to v zatáčce přeženeš, tak většinou jen předvede snahu jet pouze po vnějším předním kole a ty už si dáš příště na podobné úlety dobrý pozor. Na dálnici naprosto v pohodě.
S kusem v dobrém stavu budeš spokojený, ale najít takový už bude problém. -
"-- skrytý --" 12.05.2010 10:19
« Re: zkušenosti s vozidlem
Měl jsem už spoustu velkých aut. Myslel jsem, že mě už nic nezaskočí , ale zaskočilo. Mercedes Benz Viano 2.2. Koupil jsem ho jak tříletý přímo u dealera MB, první korozi jsem objevil hned po příjezdu domů a zevrubné kontrole. Nenapadlo mě hledat korozi na tříletém autě . Takže zkorodovaná místa opravili v servisu RENÉ na vlastní náklady ( rozpočet byl více jak 100.000,- Kč ) , měnili kapotu a dveře, ostatní obrousili a přelakovali. ( Mám fotky, zájemcům je rád poskytnu).Teď je autu 6 let a po zimě vylezla koroze znovu na několika místech. Myslel jsem, že když výrobce uvádí záruku proti prorezavění 12 let, tak že mi to znovu opraví v rámci záruky. V servisu MB i zástupce MB v ČR mě však vyvedli z omylu , neboť jsem už nejezdil na servisní prohlídky do značkového servisu. Já jezdím do daleko lepšího a hlavně levnějšího servisu a vozidlo udržuji podle mého v tom nejlepším stavu. A samozřejmě výskyt koroze hlídám obzvlášť. Takže teď mě čeká oprava a přelakování na vlastní náklady. Po skončení leasingu Viano půjde okamžitě z domu a do garáže už si žádný nový Mecedes Benz zcela jistě nekoupím. Abych trnul, že mi nové auto sežere rez, na to už nemám nervy. Takové drobnosti, jako rosení předních světel nebo výměna kardanky po 140.000 km, ty vzhledem ke korozi přehlížím.
P.S. Zapoměl jsem sdělit, že potom, jak jsem objevil po třech letech korozi, nechl jsem dutiny a spodek nastříkat antikorozním nástřikem, i když auto s údajně pozinkovanou karoserií by to snad nemělo potřebovat. Tento postup jsem prováděl naposledy u mých Škod 120 a Žigulíků, ale jak vidno, Mercedes je něco extra,
-