Mercedes-Benz E (jpor (RSKa))

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto MarTin1

    MarTin1 23.10.09  14:54

    « Re: Re: řidič

    Jo dobrý nebudu to dál komentovat....
    Jestli se do mě chceš navážet nikdo ti v tom bránit nebude, ale já se s tebou bavit nebudu, vadí ti že mám diesla? SI snad můžu dělat co chci ne? jezdí to za 6.8 litru ne zrovna pomalou jízdou a dynamika je výborná tak co mi krom zvuku chybí??? NIC... Vždycky jsem zastával benzín, ale doby kdy nafta patřila do kamen jsou dááávno pryč.. Až tam narvu ten čip tak to bude raketa, která bude jezdit "zadarmo" a vůbec mě nezajímá, že mi na dálnici 130i nebo možná i ta 125i ujede, ale za každou zatáčkou budu díky krouťáku ujíždět já...
    Od jednoho člověka vím, že se svojí 120d nedal 125i šanci... a pokud tomu autu zvýšíš výkon tak bude za každé okolnosti rychlejší a pružné zrychlení je na straně dieslu vždycky než na straně benzínu. Navíc důvody k nákupu 120d jsem popsal v recenzi...

    Pro tvoji informaci jsem jezdil s o dost rychlejšíma autama a řeknu ti to takhle: kdyby mi to někdo dal do ruky a jeď tak se to nebudu rozhodně snažit střelit ven... ale projedu to párkrát než si troufnu jet kudlu a né do toho skočit po hlavě. Navíc sám JPOR tady UZNÁVÁ, že je horká hlava tak nevim co se ti nelíbí..

    Nechci tady dělat nějakej flame...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  14:40

    « Re: Re: řidič

    MarTin: a kolko krat si prosim Ta na okruhu bols nromalnym autom? Raz? Dva? (ja smo bol 7 a co, stejbne viem prd a nikoho nepoucujem)
    Inak ked 5s citam tvoju recenziu "120d ne nedotacave a to umelo"? Umelo? OMG. Preco by auto s motorom v predu a navyse hodne tazkym motorom malo byt nedotacave umelo? Ano bude to lepsie, ako GOLF TDI (kvoli usporiadaniu motoru). Ale obecne su vsetky auta s motorm vpredu nedotacave. Mozno s vynimkou S2000, Mx5 a podobne, ktore su tak malicke roadstre, ze tam je rozdelenie vahy skoro presne 50/50 (1er to tiez marketingovo tvrdi, ale so 120d je tomu na mile vzdialene)

    Samozrejme, vela hra este nasatvenie geometrie, pomer sirky naprav predna vs. zadna atd. Ze je nastavene umelo do nedotacavosti sa tak povedat o PORSCHE GT3 mozno.

    A tiez osobne nemozem pochopit, ze niekto komu ucaruje sportovy duch BMW si kupi diesla... A ide s nim na okruh... So 125i by sa bavil 2krat lepsie...

    --------

    To len ako ukazka, ako by som sa do teba mohol navazat. Ale kaslem na to, chcel si 120d, mas 120d. Kym ma nebudes v premavke alebo na okruhu prasackou jazdou ohrozvoat, si mi ukradnuty. jpor nikoho neohrozil, aspon som nevidel a ze sam bol rychly do zakruty, to je jeho problem.

    Okrem toho by si nam mohol ukazat, ako by ti to slo s 450+ ps autom tebe... Si si isty, ze lepsie???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  14:25

    « Re: Re: řidič

    a co sa tyka brzd... S tym sa ja jpor potykam prave. Ano, brzdit sa ma so zavodnymi brzdami co najkratsie a ostro. Ale zial, ani s ABS to nezmanea dupnut na brzdu co to da a hotovo. to je to o com hovoril Martin, nepreslapavat pedal.Ked uz ti cvaka ABS, stejne to brzdit lepsie nebude, ale ked dupnes na brzdu a stlacis pedal premacknuty velkou silou, absolutne zbytocne sa velkou silou tlaci na piesty a prehrieva sa doska aj kvapalina, aj kotuc...
    Idelane je brzdit pedalom tak, aby auto dosiahlo maximalny brzdny ucinok, ale viac uz nie... Brzdit makko a dlho, to je uplne najvacsia katastrofa.

    Inak ked ti praskaju kotuce, ja by som sa mozno rozhliadol po nejaom aftermarkete (kvalitnom). A dierovane kotuce by som asi nedal, iba drazkovane. Trebars aj M3 s D2 brzdami brzdi o nieco lepsie (oproti origo) a cena replacement dileov je menej ako polovicna...

  • « 00 Reagovat !

    foto MarTin1

    MarTin1 23.10.09  14:09

    « Re: Re: řidič

    Ty kecy ze sem okruh videl leda tak na xboxu nebudu komentovat...spis to vidím tak ze 90% z vás jev tyhle situaci.

    Jpor: jestli ma cls 63amg kompozitove brzdy tak já jsem barák Obama.... Jsou tak maximalne za velmi tucnej příplatek ale dobrý.

    Beru tuhle diskuzi za uzavřenou, za svoji mírnou tehdejší podrážděnost jsem se omluvil a tím končím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  14:06

    « Re: Re: řidič

    jpor: ja mam vacsiu skusenost iba s novou RS6 AVANT... ta by na okruh sla, ale len do dlhych tiahlych, v strednych pasaz by bola stratena. O tvojom sharkanovi viem najviac od Lubosa, s ktorym sa celkom dobre poznam a myslim, ze ho aj soferoval ( a rozprval dost pochvalne, az moc :-) :-) )
    E-cku v sporte verim najemnej s trojice BMW M5, RS6 a teda E AMG. Ale neviezol som sa. Ta vaha je ale brutal napor prave na brzdy, to je na tom celom najhorsie. Podla mna tak ci tak by kazdy majitel ale takehoto "supersortu prezleceneho do civilneho auta" mal aspon 2krat za rok vytuahnut auto na okruh a tym si mi proste sympaticky :yes:

    GT-R a Cayman S? Tiez si myslim, ze ide o uplne, uplne ine auta. Obdive maju ale vlastnost (co mam len od znamych), ze su proste "hodne". Netrestaju tak chyby a znesu toho vela. Takze s nimi aj priemerny sofer je dost rychly. Co je dobre a zle. Dobre, ze nemusis byt profi sofer, aby si to udrzal na ceste, zle, ze ta to neuci az tak a ked uz auto ide dole z cesty, tak v brutal rychlosti, ked je to nezbezpecne. Vraj clovek, ked sa chce naozaj ucit, mal by si kupit ostre auto. Ja som ale tiez volil miernejsie auto, CTR 8G vs. 7G (ocas to lutujem, obcas nie :-) :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 23.10.09  11:01

    « Re: Re: řidič

    skdd - myslím,že prohlídka nebo servis u GT-R nebude nějak šílená i když si musíš uvědomit,že servisuješ superauto a ne Nissan Note...nedivil bych se kdyby byl Cayman v tomoto ohledu o něco lépe...

    jpor - Šarkana a GT-R bych moc nesrovnával a zvlášť ne na okruhu,pokud máš rád šílenou a relativně bezpečnou rychlost,tak GT-R je,dle mě,jasná volba a když vypneš tisíc věcí co to auto hlídá,tak by mohlo být i zábavné při nižší rychlosti.Cayman S bude o něco víc zábavnější..jak jsem napsal,těžká volba :'-( .GT-R by u mě vyhrálo za to 2+2,kufr,4x4 a cenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto borovicka-pivo-ako-je-tu-zivo

    borovička pivo ako je tu živo 23.10.09  10:01

    « Re: Re: řidič

    k tomu gtr a caymanu. Nerád to hovorím ale sú to dve odlišné autá, už len tým, že v GTR môžu sedieť 4 ľudia, teda 2+2 (nevyzerá to tak ale je to tak, vzadu síce tak do 170cm bez problémov ale predsa)a že gtr má kufor. Ďalej systém pohonu, motor (atmo vs turbo) a hľadať by sa dalo ďalej. Tým pádom hmotnostný rozdiel je na stole raz dva. Samotné gtr je o dosť väčšie/vyššie/ťažšie ako jeho predchodcovia.
    gtr je sterilné ale "tak inak" ako sú sterilné nemecké autá (tie sú skôr také bezpohlavné), na normálnej ceste okrem jazdy vo vyjazdených koľajách, pri normálnej práci s plynom skoro nepoznať, čo gtr je. cayman už od začiatku dáva poznať svoj naturel. U gtr sa zábava začne až s hľadaním limitu, resp. keď človek vie ako tú zábavu z takejto 4kolky vydolovať. A aj tak pri vyšších rýchlostiach a inej ako suchej ceste nekladie také požiadavky na vodiča ako cayman.
    cayman je voľba srdca a pre mňa veľké (príjemné) prekvapenie u porsche a gtr je voľba srdca, za ktorú sa nemusí ani rozum hanbiť.
    práve u GTR by som sa bál TCO, pretože na moje otázky o cene prevádzky predajca zatiaľ taktne odpovedá, toto máte v cene, toto máte v cene a keď sa pýtam, že koľko stojí tá a tá prehliadka, keď jazdí niekto ostrejšie, tak odpovedať nevie (možno nechce).
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 23.10.09  00:41

    « Re: Re: řidič

    v novom Speede je poradie GT-R a Cayman S obrátené, dávajú prednosť Caymanu.
    Tej rýchlosti GT-R sa TROCHU bojím, na SKringu som mal pocit, že pri veľmi rýchlom stroji je v tom pocitovom mixe viac strachu ako sa patrí...že potom akosi mizne tá zábava a je to o prekonávaní pocitu "zastavte, chcem vystúpiť!!!" Tak som si hovoril, že s pomalším, ale ľahkým a vyváženým citlivým strojom by to bolo lepšie...chce to skúsiť naživo, inak neviem.
    GT-R by asi bol lacnejší na servis, Porsche bude mať sadzby že až...no proste si vyber 8-s

    šarkan má hodne točivého momentu a tá charakteristika kompresora bez turbodiery, to je proste šialený zážitok. Nábeh turba, akokoľvek rýchly, je skrátka postupný. Kompresor trhne a letí akonáhle pridáš trošíčku plyn. A myslím že pomer Nm/tonu má šarkan podobný ako Turbo 996; Z06 má pomer vyšší ale tie Nm vo vyšších otáčkach... Presne ako písali v recenziách na nové E63 AMG - že nový model je síce presnejší a výkon lineárny, ale ten šialený charakter E55, ktorý mení farbu spodného prádla, to proste nie je... >:-[] a preto som ho chcel.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 22.10.09  23:29

    « Re: Re: řidič

    jpor - Cayman S a GT-R mám dost hodně načtěné a chyby se na nich takřka nedají najít...jsou to takový moje ,,dream cars,,.

    Cayman S - PDK nejspíš nebrat,S-ko je prý přesné vyvážené,citlive,perfektně informující - zkrátka perfektní

    GT-R - v běžném životě použitelnější,drtivě a brutálně rychlé a trochu dobrý řidič ho provede po okruhu jak po kolejích (a to i na mokru),navíc výkon/cena/běžný život/okruh z něj dělají asi to nejlepší co se dá koupit.

    U mě by to GT-R vyhrálo je o prsa...

    btw - zátah Šarkana patří k mým velmi silným zážitkům,to stejná jako Z 06,Porsche Turbo
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.10.09  23:19

    « Re: Re: řidič

    babo: no MarTin je v poho, ale zdá sa mi že to príliš citlivo prežíva a potom púšťa na mňa také to rádoby-trestanie za začiatočnícke chyby, ktoré sú vždy, tak to mi vadí...ale však sme si to vydebatovali.

    U mňa je to tak, že mi "nevadí" fakt, že trasu nepoznám, napriek tomu to skúšam... čo by nevadilo, pokiaľ sa nevysypem. Na ceste to tak na hranu netlačím, a na okruhu to zase nevadí. Cez štrk som vždy išiel presne rovno, osobne si myslím, že sa to nemalo veľmi ako poškriabať. Zajtra umyjem a uvidí sa :-!

    Na jazdenie výhradne po diaľnici ja nemám povahu, som príliš zvedavý na všetko ostatné, čo sa s autom dá robiť >:-[]

    E55 AMG je naozaj ťažký, ale napriek tomu sa s ním dá. Zatiaľ všetci, čo sa viezli/videli, boli príjemne prekvapení, že čakali viac neohrabanosti, menej gripu a vyváženia... napriek tomu, samozrejme, na okruh robený nie je. AKo s každým autom ovšem - stačí vedieť na čo má a na čo nie. Navyše má šarkan jednu vlastnosť - je taký driver friendly - ked sa blíži limit, veľmi dobre o tom vopred viem. Prechod do šmyku je postupný, dá sa s ním veľmi pekne hrať na hranici gripu, kedy ešte drží smer a dá sa riadiť, ale už sa pomaly sunie von zo stopy. Takto som sa pekne v zákrutách (hlavne pred cieľovou) vždy pomaly blížil k STi-čku aj k Evu na mokre. To samozrejme ale nesmiem prehnať nájazdovú rýchlosť...

    Presné brzdenie sa ja budem dlho učiť, vždy na to skočím, lebo ved športové brzdenie je na poslednú chvíľu že, a načo by som začínal od nuly >:D tak nabudúce už snáď s tou pokorou, resp. s poznaním na vlastnej koži, že akokoľvek sa budem snažiť, vývoj sa nedá preskočiť skratkou. OKrem toho v KSA radili, že brzdiť treba radšej krátko a intenzívne, ako dlhšie a čiastočne, lebo tak vraj podstatne viac zaťažujem a prehrievam brzdy. Inštruktor Martin B. mi ale radil niečo iné, vždy bol za plynulosť na brzdách aj na volante...

    Čo sa týka okruhového auta, Martin B. tiež spomínal M3, ale tie staršie. Takže asi ľahšie ako E46. A tiež hovoril "vylepšiť na ňom brzdy a podvozok, možno aj motor".
    Okrem toho by ma zaujímalo, či je niektoré z tých vhodných okruhových áut aj vyslovene postavené ako odolné, že sa po pár km na okruhu nezačne sypať. že s tým výrobca počítal. Mňa stále láka Cayman S, že má veľmi dobrú povesť a solídnu cenu, skdd potvrdil že sa zviezol a je zamilovaný... a dá sa s ním aj na normálne cesty, dajú sa priobjednať keramické brzdy, samosvor...PDK niektorí neradia, mne sa furt nechce veriť, že by to kazilo muziku.

    Tiež by som rád skúsil GT-R, lebo dosť sa o tom píše aké že je sterilné, ale pritom vyhralo súťaž o zábavné auto roku 2008 v Autocare (a spústu iných cien), tamtiež ked bol veľký podrobný test, tak na záver povedali že zábavný je, ale až v tých "svojich" rýchlostiach... a pritom stále je to ťažký zver (1750 kg) použiteľný aj v civile. Mne sa nepáči taký systém, že naložiť auto na valník a dovliecť ho na okruh.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 22.10.09  22:59

    « Re: Re: řidič

    babo - pod to se mohu jen podepsat,naprosto souhlasím :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.09  22:12

    « Re: Re: řidič

    mojito, jpor: presne tak. Spusta ludi ma casto mudre poznamky a pri tom na okruhu boli v najlepsom tak na nejakej hre na konzole.

    je pravda, ze jpor tam do toho trochu vlete po hlave (opat) a je lepsie zacat pomalsie a postupne skusat v jednotlivych zakrutach zvysovat rychlost, kontrolovat, ci ma auto este dost adhezie... Trebars viem o zakrute, ktora by zrejme mojim autom isla prejst 150, ale zatial som nemal odvahu ist ju viac ako 130. Proste pomaly, no...

    je pravda, ze E55 AMG nie je zrovna stvorene auto na okruhy, je tazke, je dost nedotacave. Ale je fajn,z e ho nepouziva jpor len ako dialnicny korab a na zavodenie niekde na autobahn-e :-) Na tvojom mieste by som inak jpor do M3 E46 nesiel, tiez je to auto moc tazke a pokial s brzdami nebudes zaobchadzat presne, budes ich nicit. Ja na svojom znacne lahsom aute zistujem,z e brzdenie je vobec jedna z najnarocnejsich veci na okruhu, snad viacej, ako cista stopa.

    Co sa tyka vyletov, tak ja som raz brutalne vyletel len v Piestanoch, nastastie je tam trava... Pretacavy smyk a pomaly na volante, pomala kontra :-) Potom pakratat v Brne dost nedotacavy, ale to sa vzdy podarilo skorigovat (to je na okruhu fajn), ani som nebol mimo trat, udrzal som to.

    Strk je fajn, ze zabrzdi auto. Nevyhoda je trochu, e moze poskrabat lak. Ale ak clovek ide do neho rovno a nesnazi sa od tial sam vyhrabat, tak je to relativne v pohode. Takze jporove Ecko fakt neutrpelo nijak zavazne a videl som aj lak, vyzeral prekvapivo v pohode...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.09  10:09

    « Re: Re: řidič

    ne vypadá, ale JE to skvělý stroj, lehké šasi a motor 1300 z nejryhlejší motorky Suzuki Hayabusa. A cena velmi přijatelná, mírně jetej kousek z roku 2002 vyjde na cca 10.000 Liber (x 28,50). Taky se to dá koupit jako kit a za pár dnů máš v garáži parádní stroj. Docela to sleduju, před 10 lety jsem chtěl stavět repliku Cobry, ale tohle je ultimativní záležitost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.09  10:08

    « Re: Re: řidič

    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 22.10.09  10:02

    « Re: Re: řidič

    eseex - Megabusa - vypadá to na skvělý stroj (video),v životě jsem o tom autě ale neslyšel...

    jpor - ber to v pohodě ;-) ...mě se tvůj přístup i pokora líbí,a rozdíl od některých co si hrajou na ,,pány bezchybné,,....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.09  09:57

    « Re: Re: řidič

    jpor: myslim, ze ta skola je v moste jeden vikend, hodne intenzivne. Su tam aj polygony, aby sa znizila adhezia a k problemom prichadza v daleko nizsich rychlostiach> instruktori su vraj absolutne perfektni...
    Ja by som isiel v oktobri (bude, potom az na jar), ale zial teraz mam vikendy plne :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.09  09:18

    « Re: Re: řidič

    ....A to by bolo naozaj okruhové, ak na to raz príde. Akurát by som chcel, aby bolo schopné civilnej prevádzky na cestách (nehovorím o komforte, len aby malo značky) a aby sa na okruh dopravilo po vlastnej osi....
    v tom případě není většího okruhového hráče, než zmíněný Caterham nebo - co je snad ještě větší pecka - Westfield Megabusa. Dobrý řidič za volantem Megabusy ztrestá na okruhu Ferrari i Porsche. >:-[] Na elektroniku zapomeň a vydoluj to nejlepší ze sebe. Chapmanova škola je na závodění nejlepší - není to o motoru, ale hmotnosti vozu. Pak netýráš brzdy a vysokootáčkový motor Megabusy Tě vynese do oblak...[odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.10.09  00:17

    « Re: Re: řidič

    MarTin - ty si si z toho zobral len to, že je to pre mňa pár drobných a hotovo, inak vzťah k autu nemám.
    Nie je to tak. Mám k nemu vzťah, ale tiež si kvôli tomu nebudem upierať potešenie na okruhu. A ked vyletím do štrku, tak sa z toho nezbláznim. Stalo sa, no tak sa stalo... Mám nejakú povahu, s ktorou sa musím naučiť na okruhu narábať. Proste asi potrebujem párkrát vyletieť do toho káčera, aby som získal nejakú jazdeckú pokoru na okruhu a začal pekne od základov. A nezaplatil som za to žiadnou katastrofou. Kto neverí, môže prísť šarkana pozrieť...
    Hlavne neviem, odkiaľ všetci beriete, že sa šarkanovi niečo strašného stalo. Jedine poškriabaný strmeň brzdy. Zatiaľ o ničom inom neviem, tak už tu prestaňte ľutovať, že ako som rozmlátil auto na cucky.
    Popraskané kotúče už som mal párkrát a nijako to neriešim, lebo pri tomto aute je to spotrebný materiál. Nejde o opravu, ale výmenu, ktorá nezanechá žiadne trvalé následky.

    Brzdy z CLS 63 AMG sú výrazne odolnejšie, páč sú kompozitové, pokiaľ viem. Napr. pre E55 je v AMG Performance Studio položka vysokovýkonné kompozitové brzdy za príplatok, ako dodatočná montáž. Pre E63 nie sú, lebo ich má v základe. Aj tak stačí prestať šalieť, ked zasvieti červený displej, a začať chladiť.

    Ako okruhové auto mám v merku aj M3 E46, potom nový Cayman/Boxster S (možno ešte pár iných, každopádne zadokoly, alebo 4x4; na predokolky mám predsudky).
    A to by bolo naozaj okruhové, ak na to raz príde. Akurát by som chcel, aby bolo schopné civilnej prevádzky na cestách (nehovorím o komforte, len aby malo značky) a aby sa na okruh dopravilo po vlastnej osi.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 21.10.09  23:41

    « Re: Re: řidič

    pretekar - já se těším na jaro až tam zavítám a ,,provětrám,,rocco.Dej pak info jak to tam vypadalo ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pretekar

    pretekar 21.10.09  20:51

    « Re: Re: řidič

    Presne tak...ale aspon niekto tu podal info ako sa jazdilo na okruhu a nehral sa na najrychlejsieho a najdokonalejsieho. Ja sa chystam 7.11 tak dufam ze vide pocasie a tvoje rady si zapamatam :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…