Mercedes-Benz E (jpor (RSKa))

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  21:57

    « Re: Re: řidič

    ono znamena, co je pro nekoho "horsi". Motor nelze soudit jen pdole toho jak je rychlí. Záleží na spoustě faktorů - linearita, charakter, projev, kultivovanost, přenos vibrací, chod,... nelze soudit jen podle KW a zrychlení. Na motor je nutné se podívat jako na komplexní celek a tady bude vždy benzín číslo 1. Jinak proti tvé 120d nemám vůbec nic. Pokut je to, co chceš tak si toho s radostí užívej a nenech se handrkovat. Ja se připojil do debaty benzin vs diesel protože sem měl možnost je poznat všechny, co se BMW týká
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  21:55

    « Re: Re: řidič

    ale tizy... ty previt jeden, ja ti dam, limitovane clovekom za volantom :-)
    Tak to si ale asi prvykrat nesoferoval... V brne som bol asi 4-5krat tento rok, takze celkom poznam a stopa velmi, velmi pekna. Asi si v podobnom aute nesedel prvykrat, myslim :-)
    A to 130i pekne, vyhadzane, dolu vaha... moooze byt :-!

    Pri zavadzaujucich autach (porsche turbo a podobne :-) ) som si vsimol 2:29, to tiez neznie ulpne zle (ako zavodny cas to nie je, ale je to hodne slusne).

    Kiez by bolo takychto motoristyckych zurnalisov v CR/SR viac. Osobne poznam dost novinarov v CR a SR a soferovat vedia tak dvaja-traja. Ty ten pocet urcite zvysujes :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  21:52

    « Re: Re: řidič

    to se pletes, nesrovnavam se seriovama, precti si kontext, v zaveru jsme se bavili o WTCC a okruzích. Moje reakce na 120d a 125i je trosku níž
  • « 00 Reagovat !

    foto MarTin1

    MarTin1 23.10.09  21:43

    « Re: Re: řidič

    TIZY: přece nemůžeš srovnávat 130i challenge s sériovejma autama? Navíc ta 130i má 300 koní, protože ty motory do tohodle auta laděj u BMW v hradci u stratosu.

    Já Vás všechny chápu, taky mi nafta smrděla, tohle auto (120d) jsem nekupoval abych ho honil denodenně po okruhu, ale aby se s ním užilo zábavy a levně cestovalo, protože jezdit za 6 litrů při takovémhle výkonu je prostě skvělé...

    No pozor pánové, říkat že disel s shodným objemem bude horší než benzín je kravina.... Vemu třeba ML, který ve 350 má 272 koní což je o 50 víc než 320cdi a 320cdi je za normálních situací rychlejší, nepočítám 0-100, které vychází +- stejně a maximálku, kterou bude mít benzín vždycky větší. To samé 120i a 120d tady je 120d ve všech situacích rychlejší.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  21:05

    « Re: Re: řidič

    ono potencial benzinového motoru jako je třeba mnichovský 3.0 R6 jde vidět i tady [odkaz] omlouvám se, řidím já, takže je to auto limitované člověkem za volantem >:D ale ikdyž se se mnou rvalo třeba porsche 911 turbo, které ma snad o 220 koní víc, tak moc neujíždělo a nakonec podlehlo jako ostatní. Hodně právě záleží na tom kvaltování do zatáček a jak auto člověk řídí plynem
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 23.10.09  20:15

    « Re: Re: řidič

    babo - je fakt že na okruhu záleží min.z 50 % na řidiči (viděl jsem tam pár neskutečných věcí Octávia předjela Lambo,RS o předjel skoro každej atp.).Ne každýmu se tam chce honit kvůli pár vteřinám nebo je jim taky líto auťáku,nebo se učí jiné věci než zadupávat brzdu (stejně to moc nepomůže).
    Skoro celej život jsem žil ve ,,svazku,, s dieselem,ale teď zjišťuji,že ten svazek nebyl úplně nej a benzín mě baví o moc víc.Na druhou stranu je zde úspora při tankování (pokud se najede alespoň 30 tis. atp.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  19:45

    « Re: Re: řidič

    dohanek: zial diesel lobby ide v EU dost daleko. Prava vec, ze Leony su slusne auta, ale atmo 2.0 proste nemaju dobry zaklad a aj ked ich vyladili dobre (ono ked su peniaze a vie sa to, tak aj zadvonda Octavia CUP je nenormalne neuveritelne rychle auto), predsa len na 320si proste neamli. A ked sa do toho oprel JAS s MUGENOM do HONDY a prekvpaivo aj chevrolety (kde zobrali take dobre motory netusim), tak mali problem...
    TDI maju obrovsku vyhodu na tak kratky zavod, ako su WTCC. TURBOM proste dozenu aj maximalny vykon benzinakov, tam sa to proste da (samozrejme 280ps z 2.0 atmo je tiez dost, ale zivotnost je stale vyssia, ako 280ps 2.0 diesel). No a to uz je pruser, maju rovnaky max vykon, ale ten krutak je sialeny. Neda sa kazda zakruta ani naokruhu nakvaltovat na benzinaku idealne (kvoli sprevodovaniu, vzdy take zakruty vyjdu) a naftakom to tak nevadi, aj ked nemaju optimal otacky, letia zo zakruty ako sialene. A proste prevalcuju aj fakty horsej ovladatelnosti, aj asi vacsieho turboefektu atd. navyse im aj menej vadi vaha anvyse.
    Navyse BMW trochu spi s tym, ze maju stale 5kvalt manual prevodovku. Hlavne len tych 5 stupnov je problem. V takej monze musia dat 5 ku strasne dlhu (musi tocit snad do 220-230) a tym padom v pomalsej pasazi dost stratia.
    Proste davat do jednej sutaze auta s turbom a bezs turba je pekelne nespravodlive... (ved honda mala v F1 s benzin turbo z 1.5 snad 1000 koni) Ale diesel lobby... Podobne ako LeMans, tam proste benzinak kvoli pravidlam nema absolutne narok.
    Na beznych autach ale su z porovantelneho objemu stale lepsie benzinaky.
    Jedine co kvitujem TDI seatom je, ze nedymia ako vsetky diesloe speciale trebars na pretekoch vrchu :-) Ako to ako robia netusim, klobuk dolu.

    mojito: windiesel je uplne, uplne ina liga. Ten vie o diesloch neskutocne veci :-) Ten moj vzorec je tak 3tia trieda fyziky na strednej a ked uz eln vzorec vies, tak je to 6ta trieda zakaldna do neho dosadit :-) :-)

    Dalsia vec je, ze diesle nespia a biturba ci twindturba uz polacaju turbolag a turboefekt, presne ako pise Tizy. 35d aj 23d su dobre motory. Aj 2.0d je slusna (aj ked nie moc kultivovana, mne lezie na nervy), a na to ze to ma len jedno turb, tak ide teda slusne. Ale nech mi nevravi nikto, ze je rychlejsia ako 125i :-) :-) to auto sa samzorejme da porazsit, ale tym, ze kto ho soferoval bol prote lepsi. Ja som uz porazil v Piestanoch 130i (chlapik mal aj slicky, ale moc to nevedel), no a? :-) par ludi co to tam vie by ma zas v 120d vyprasilo ako maleho chlapca...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 23.10.09  19:19

    « Re: Re: řidič

    pocitajme : Power [kW] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 9549 (priblizne, taky popularno naucny vzorec)

    120d (2000 otacok, 350Nm) -> 350 x 2000 / 9549 = 73 [kW]
    125i (4000 otacok, 270Nm) -> 270 x 4000 / 9549 = 113 [kW]

    ...zatím mám na ,,seznamu,,dva nicky u kterých bych se do hlubějších debat o autech nepouštěl :
    -babo
    -white label

    >:D

    tizy - přesně napsáno ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dadanek-AlkoholixXx-

    Dadánek (AlkoholixXx) 23.10.09  18:18

    « Re: Re: řidič

    konečně názor se kterým se dá jen a jen souhlasit!!! :yes:

    Ale i přesto se diesel objevuje na okruzích, co já vím tak Seat má ve WTCC naftu pod kapotou - pokud se nepletu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  17:53

    « Re: Re: řidič

    ono to staci napsat jednoduseji - diesel není sportovní a nejde s nim sportovně jezdit protože mu chybí linearita a možnost vést auto plynem. Na okruh už diesel není vubec vhodný. 120d a 125i jsou zhruba stejně rychlé. 120d se zda že tahne odspodu ale je to jen pocit, ktery o par tisic rpm výš skončí, benzín se rozjede poamleji ale okamžitě ztrátu ztáhne díky širšímu spektru otáček. S benzínem se musí umět jezdit, v dieselu jen bez přemýšlení šlapeš na plyn. Tak by se dalo pokračovat. Řidil jsem všechny diesely a benziny od BMW a ani jeden diesel nebyl lepší než benzínová varianta. Jediná nafta, co stojí za hřích je 35d (3.0 TwinTurbo) naopak nejhorsí jsou právě ty 16-20d. To je objektivní fakt. Každému však vyhovuje něco jiného, ale bavíme-li se o sportovnosti, tak diesel nemůže být preferován, protože za tímto účelem nebyl vytvořen
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  16:12

    « Re: Re: řidič

    ale za každou zatáčkou budu díky krouťáku ujíždět já...

    OMG, tak toto ma rozsekalo uplne :-) :-) Pre mna za mna si kup aj haldky diesel, je mi tu sumak.
    Ale kecas proste. Neviem, ci ti to uz niekto niekedy povedal, ale krutiaci moment je super vec... ale dolezite je, krutiaci moment na kolach. A to v spravnych otackach bude mat 218ps 125i vzdy lepsi ako 177ps 120d

    Ano, mozno dvaja amateri, tak 120d moze byt v serii rychlejsie. Lebo nemusism mat tak dobre nakvaltovane ne vyjazde zo zakruty. Tebe sa mozno zda ze v 2000 rpm zrychlujes na vyjazde strasne s 350Nm, ale to je len pocit. Ak zanedbame straty z motora na kolach (budu priblizne rovnake ako pri diesli, tak pri benzine), tak pri 4000 otackach bude zo zakruty 125i akcelerovat daleko lepsie :-)

    pocitajme : Power [kW] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 9549 (priblizne, taky popularno naucny vzorec)

    120d (2000 otacok, 350Nm) -> 350 x 2000 / 9549 = 73 [kW]
    125i (4000 otacok, 270Nm) -> 270 x 4000 / 9549 = 113 [kW]

    Hmmmm.... Size 350Nm > 270Nm, ale akosi na kolach vykon uz je 73kW < 113 kW :-) :-) Takze chrochtak dostane vyhodnu tak mozno pri sprinte z 0-100 km/h, ale aj to len chvilu, najprv ujde (ma max krutaku skoro a tym padom skoro dost vykonu), ale potom zvadne a nema sancu nikde.

    A to potom nehovorim o vyssej nedotacavosti, menej lienearnemu narstu vykonu, horsiemu riadeniu plynom na limite, atd... nemoznost davat medziplyny... proste horsie vlastnosti a nizsia zabava... :)

    Jedina "vyhoda" dieslu je, ze sa da lahko chipovat. Poriadne ho ale nachipovat, aby datahal lienarensjei, nebol velky turboefekt atd. je ale dost tazke.

    A nehovoriac vobec o tom, ze bmw ma v benzinoch v priamostrekoch perfektny system spalovania chudobbnej zmesy a spotrebu maju fakt slusnu. ked sa clovek 4-5krat za rok vyberie na okruh, tak naklady na bebnzin zsacnu byt minimalne (nicia sa pneu, bzdy a tie sa na diesli znicia o dost viac, ako na benzinaku)... Par ludi si to uz pocitalo a boli hodne prevkapeni, ake male percento nakladov bol rozdiel spotreby benzinu vs. diesla.
    Ale nic proti dieslom, len ma ta europska diesel lobby trochu vytaca, sem tam :)

    ---------

    Takze len tak tolko by som povedal, ze nie si ziaden odbornik a robis machrov (ten diesel vs benzin na zabavu bol len priklad, maj si svoj nazor kludne, akurat mi netvrd, ako za zakrutov bude mat seriova 120d oproti 125i navrch, to je proste blbost, o 130i sa radsej fakt nebavme :) )...
    Jpor si priznal ze je horka hlava a proste chce ist hned na plno... Ale myslim, ze ty si tu popisal este viacej dalsich veci, ktorych hodnotenie ti zjavne neprinalezi. keby sa tu prihalsil instrukrtor Martin a jpora zvozil, asi by nikto nepovedal 1/2 slova... ( a to by asi zvozil 3/4 ludi, co boli na tom okruhu, mna absolutne nevynimajuc :-) :-) :D)

    osobne tiez nemam co dodavat, nema to zmysel
  • 00 Reagovat !

    foto ROBERTOO

    ROBERTOO 23.10.09  15:36

    « Re: Re: řidič

    Juraj,tak kedy ideme skúšať GT-R?O jednom by som vedel... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto ROBERTOO

    ROBERTOO 23.10.09  15:35

    « Re: Re: řidič

    Juraj,tak kedy ideme skúšať GT-R?O jednom by som vedel... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto marekkk

    marekkk 23.10.09  15:04

    « Re: Re: řidič

  • « 00 Reagovat !

    foto MarTin1

    MarTin1 23.10.09  14:54

    « Re: Re: řidič

    Jo dobrý nebudu to dál komentovat....
    Jestli se do mě chceš navážet nikdo ti v tom bránit nebude, ale já se s tebou bavit nebudu, vadí ti že mám diesla? SI snad můžu dělat co chci ne? jezdí to za 6.8 litru ne zrovna pomalou jízdou a dynamika je výborná tak co mi krom zvuku chybí??? NIC... Vždycky jsem zastával benzín, ale doby kdy nafta patřila do kamen jsou dááávno pryč.. Až tam narvu ten čip tak to bude raketa, která bude jezdit "zadarmo" a vůbec mě nezajímá, že mi na dálnici 130i nebo možná i ta 125i ujede, ale za každou zatáčkou budu díky krouťáku ujíždět já...
    Od jednoho člověka vím, že se svojí 120d nedal 125i šanci... a pokud tomu autu zvýšíš výkon tak bude za každé okolnosti rychlejší a pružné zrychlení je na straně dieslu vždycky než na straně benzínu. Navíc důvody k nákupu 120d jsem popsal v recenzi...

    Pro tvoji informaci jsem jezdil s o dost rychlejšíma autama a řeknu ti to takhle: kdyby mi to někdo dal do ruky a jeď tak se to nebudu rozhodně snažit střelit ven... ale projedu to párkrát než si troufnu jet kudlu a né do toho skočit po hlavě. Navíc sám JPOR tady UZNÁVÁ, že je horká hlava tak nevim co se ti nelíbí..

    Nechci tady dělat nějakej flame...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  14:40

    « Re: Re: řidič

    MarTin: a kolko krat si prosim Ta na okruhu bols nromalnym autom? Raz? Dva? (ja smo bol 7 a co, stejbne viem prd a nikoho nepoucujem)
    Inak ked 5s citam tvoju recenziu "120d ne nedotacave a to umelo"? Umelo? OMG. Preco by auto s motorom v predu a navyse hodne tazkym motorom malo byt nedotacave umelo? Ano bude to lepsie, ako GOLF TDI (kvoli usporiadaniu motoru). Ale obecne su vsetky auta s motorm vpredu nedotacave. Mozno s vynimkou S2000, Mx5 a podobne, ktore su tak malicke roadstre, ze tam je rozdelenie vahy skoro presne 50/50 (1er to tiez marketingovo tvrdi, ale so 120d je tomu na mile vzdialene)

    Samozrejme, vela hra este nasatvenie geometrie, pomer sirky naprav predna vs. zadna atd. Ze je nastavene umelo do nedotacavosti sa tak povedat o PORSCHE GT3 mozno.

    A tiez osobne nemozem pochopit, ze niekto komu ucaruje sportovy duch BMW si kupi diesla... A ide s nim na okruh... So 125i by sa bavil 2krat lepsie...

    --------

    To len ako ukazka, ako by som sa do teba mohol navazat. Ale kaslem na to, chcel si 120d, mas 120d. Kym ma nebudes v premavke alebo na okruhu prasackou jazdou ohrozvoat, si mi ukradnuty. jpor nikoho neohrozil, aspon som nevidel a ze sam bol rychly do zakruty, to je jeho problem.

    Okrem toho by si nam mohol ukazat, ako by ti to slo s 450+ ps autom tebe... Si si isty, ze lepsie???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  14:25

    « Re: Re: řidič

    a co sa tyka brzd... S tym sa ja jpor potykam prave. Ano, brzdit sa ma so zavodnymi brzdami co najkratsie a ostro. Ale zial, ani s ABS to nezmanea dupnut na brzdu co to da a hotovo. to je to o com hovoril Martin, nepreslapavat pedal.Ked uz ti cvaka ABS, stejne to brzdit lepsie nebude, ale ked dupnes na brzdu a stlacis pedal premacknuty velkou silou, absolutne zbytocne sa velkou silou tlaci na piesty a prehrieva sa doska aj kvapalina, aj kotuc...
    Idelane je brzdit pedalom tak, aby auto dosiahlo maximalny brzdny ucinok, ale viac uz nie... Brzdit makko a dlho, to je uplne najvacsia katastrofa.

    Inak ked ti praskaju kotuce, ja by som sa mozno rozhliadol po nejaom aftermarkete (kvalitnom). A dierovane kotuce by som asi nedal, iba drazkovane. Trebars aj M3 s D2 brzdami brzdi o nieco lepsie (oproti origo) a cena replacement dileov je menej ako polovicna...

  • « 00 Reagovat !

    foto MarTin1

    MarTin1 23.10.09  14:09

    « Re: Re: řidič

    Ty kecy ze sem okruh videl leda tak na xboxu nebudu komentovat...spis to vidím tak ze 90% z vás jev tyhle situaci.

    Jpor: jestli ma cls 63amg kompozitove brzdy tak já jsem barák Obama.... Jsou tak maximalne za velmi tucnej příplatek ale dobrý.

    Beru tuhle diskuzi za uzavřenou, za svoji mírnou tehdejší podrážděnost jsem se omluvil a tím končím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  14:06

    « Re: Re: řidič

    jpor: ja mam vacsiu skusenost iba s novou RS6 AVANT... ta by na okruh sla, ale len do dlhych tiahlych, v strednych pasaz by bola stratena. O tvojom sharkanovi viem najviac od Lubosa, s ktorym sa celkom dobre poznam a myslim, ze ho aj soferoval ( a rozprval dost pochvalne, az moc :-) :-) )
    E-cku v sporte verim najemnej s trojice BMW M5, RS6 a teda E AMG. Ale neviezol som sa. Ta vaha je ale brutal napor prave na brzdy, to je na tom celom najhorsie. Podla mna tak ci tak by kazdy majitel ale takehoto "supersortu prezleceneho do civilneho auta" mal aspon 2krat za rok vytuahnut auto na okruh a tym si mi proste sympaticky :yes:

    GT-R a Cayman S? Tiez si myslim, ze ide o uplne, uplne ine auta. Obdive maju ale vlastnost (co mam len od znamych), ze su proste "hodne". Netrestaju tak chyby a znesu toho vela. Takze s nimi aj priemerny sofer je dost rychly. Co je dobre a zle. Dobre, ze nemusis byt profi sofer, aby si to udrzal na ceste, zle, ze ta to neuci az tak a ked uz auto ide dole z cesty, tak v brutal rychlosti, ked je to nezbezpecne. Vraj clovek, ked sa chce naozaj ucit, mal by si kupit ostre auto. Ja som ale tiez volil miernejsie auto, CTR 8G vs. 7G (ocas to lutujem, obcas nie :-) :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 23.10.09  11:01

    « Re: Re: řidič

    skdd - myslím,že prohlídka nebo servis u GT-R nebude nějak šílená i když si musíš uvědomit,že servisuješ superauto a ne Nissan Note...nedivil bych se kdyby byl Cayman v tomoto ohledu o něco lépe...

    jpor - Šarkana a GT-R bych moc nesrovnával a zvlášť ne na okruhu,pokud máš rád šílenou a relativně bezpečnou rychlost,tak GT-R je,dle mě,jasná volba a když vypneš tisíc věcí co to auto hlídá,tak by mohlo být i zábavné při nižší rychlosti.Cayman S bude o něco víc zábavnější..jak jsem napsal,těžká volba :'-( .GT-R by u mě vyhrálo za to 2+2,kufr,4x4 a cenu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…