Mercedes-Benz E (jpor (RSKa))
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
jpor (RSKa) 22.02.09 12:50
« Re: aktuálne
kuuua co to tam za kraksnu... >:D si to vymakol
Prehadzuju mi monitor zo stredu na pravu stranu pred decko, pac manzelka nevie prezit ze ked je LCD sklopene tak nevidi za seba cez vnutorne zrkadlo. Okrem toho uz maju na novy Command modul, ktory vytiahne videosignal von a tak ho vedia pustit do externeho LCD a tiez odblokuje video pocas jazdy... Tak budeme moct prepinat signal do LCD z Commandu alebo z externeho domontovaneho DVD/DivX prehravaca. Bude sa hodit ked pribudne druhy potomok/LCD a vobec... -
jpor (RSKa) 12.02.09 00:34
« Re: náhradné R 350 4matic
1: fotka nie je, mobilom som sa na to vykašlal, každý pozná ako vyzerá obyčajné strieborné "krátke" R-klasse
2: zvonka vskutku divné, ale vnútri ako ML a jazdí pekne, pohodlne a moc sa nenakláňa
3: myslím že ten dojem svižnosti u 350-ky bol aj absenciou turboefektu a (v porovnaní s ML 420 CDI) okamžitou reakciou prevodovky na motor ako aj motora na plyn. Síce nemá tie Newtonmetre ale zato tie čo má, poskytuje hneď bez turbodiery.
V ML 420 CDI je tá prevodovka akoby z plastelíny a ešte aj "ovešaná závažím", najprv čaká kým sa motor roztočí, pre istotu ho pri tom roztáčaní slušne dusí, motor samotný zase tiež je hovado ťažké a aj bez prevodovky dusiacej by mu to asi trvalo...ale zase aspoň potom ťahá. Každopádne dojem živosti tam je iný, skôr takej hrubej sily.
R-klasse mi príde ako kompromis medzi veľkým SUV a kombíkom vyššej strednej triedy (teda ML a E-kombi). DO R500 dať kompresor od Kleemanna = 505 koní / 660 Nm >:-[] -
jmurjr (H22A7) 11.02.09 22:38
« Re: náhradné R 350 4matic
R ma tiez prekvapilo. Mal som na predvadzacich jazdach R320CDI, co zobrali asi nejakemu menezirovi v MB SK, cize s kazdou somarinou a musim uznat, ze auto je to fajn. Az na vonkajsi vzhlad je super. Pohodlne, celkom svizne a ked nie je vidno zvonka, tak aj celkom pekne... -
jpor (RSKa) 11.02.09 21:51
« náhradné R 350 4matic
som dnes dostal namiesto pôvodne očakávaného B180 CDI na vozenie po BA. A ten motor ma silne prekvapil - normálne to na ten voz stačilo, aj točivý moment položený tuším v 2500 otáčkach dobre padol. Čakal som lenivú kravu s výkonom nad 4000 ot., ale ono je to normálne živé auto :yes:
Druhá vec že som neskúšal diaľnicu a vyššie rýchlosti, ale také R500 musí byť solídny rýchlik aj luxus per rodinu na dlhé cesty kamkoľvek :yes: -
jpor (RSKa) 11.02.09 21:47
« Re: Filkovo hodnocení
Recenziu na RS som práve opäť prečítal ;-) :yes:
Je tam americká 4,0 V8, preplňovanie či atmosféra nie je uvedené. Každopádne je tam pár viet o turbopreplňovaní a reakčnej dobe/výbušnosti takého motora. V tomto je kompresor naozaj v inej kategórii. Reakčná doba = okamžite :-! dáva autu taký divoký charakter, ktorý dokáže na brnkanie plynom mávať s celým autom a posádkou doslova.
Počet valcov - ono V6 sa "dá vydržať" (dnes som jazdil R-klasse 350), V12 atmosféru v 750Li som skúšal hodne dávno a W16 vo Veyrone má taký nelahodný zvuk, aj to recenzie takto uvádzajú, skôr hukot ako nejaký zvuk motora s kontúrami. Ale bral by som ho :-!
Pouštníkovic Sára ohodnotila Šarkana naozaj výnimočnou "známkou" >:D to náš malý syn mi naopak zvykol hroziť "ty ty ty" keď som to trochu osolil...
Farbu som si vybrať nemohol - ako "skladovo-showroomový kus" bola proste daná. Ale nejak ma to necháva chladným a umytý na slnku má niečo do seba.
Popisky mi v tomto prípade prídu ako také vykrikovanie do sveta "pozrite čo tam mám!!!" a to nie je treba. Však keď príde na to situácia tak to uvidia aj bez popisku.
Nech ti cesta ubehne v pohode ;-)
P.S.: kapela mého mládí je Queen a má v CD meniči svoje pevné miesto :yes: a na Led Zeppelin som došiel až tak pred 4 rokmi. Sú spolu so zvyškom "diskotéky" v iPode... -
filko 11.02.09 08:50
« Re: Filkovo hodnocení
Díky. Někde v recenzi na RS píšu o motorech, které uznávám. Myslím, že tam je atmosféra V8, ale raději mám kompresor. Turbo už je o něčem jiném, hodí se pro 4 válce. Přesně tak. 6 válec nanic. 10 nanic. 12 nanic. :-) Zajímavý začíná být až 16 válec, ale to už je trochu přepich, ne?
Na tvém autě tleskám ještě jedné věci: smíchu Pouštníkovy dcery při 230 kmh. Někde jsem to psal, asi na youtube.
Ohledně barvy: mrkni na Silvera, to bylo mé první auto.
Konečně: mám rád sundavání popisků. V8 si to zaslouží. Hemingway by měl radost. Kupodivu se to teď v Německu stalo módou, skoro nikdo nemá na autě popisek. Ale podezřívám je, že to sundávají z aut typu 2,0D atp.
Já mám před sebou 950km v služební fábii, sněží jak ze zimní konve tak to taky dnes není nic moc. Naštěstí jsem koupil napáječ pro notebook do zapalovače, tak alespoň něco...
Ať to jde! -
jpor (RSKa) 11.02.09 03:54
« Re: Filkovo hodnocení
sádhu, sádhu, sádhu :yes: :yes: :yes:
to je v jazyku páli (v ňom je Buddhistický kánon, ako latinčina pre kresťanstvo) niečo ako "dobre povedané", "múdro vravíš" apod.
Velice jasne zhrnuté, s nadšením a zároveň triezvo podané hodnotenie :-!
Okrem toho, že mám radosť zo zdieľaného nadšenia pre vec/Šarkana, musím povedať že si vystihol jednu vec, ktorú pocitovo v sebe už nejaký čas nosím:
preplňovaná V8
Už dlhšiu dobu sa pristihujem pri tom, že pri pohľade na atmosférické motory mám pocit akejsi nedostatočnosti, ako keby to bola zmeškaná príležitosť dostať z motora viac, ukrytý potenciál, ktorý výrobca dobrovoľne necháva ležať ladom nevyužitý. Taká škoda...
V6 je fajn, V10 má pre mňa tak nejak divný zvuk, V12 znie dobre až v stredných a vyšších otáčkach...ale V8 je super v celom rozsahu. A vo vyšších objemoch ešte aj s hrozivým dunením >:-[] :-! Niektorí preľaknutí chodci, ktorý zblízka zažili nečakané prehrabnutie Šarkanovho plynu, by iste prisvedčili >:-[] >:D :-!
A tie počty s ventilmi sú super, to ma dostalo - V6/24V >:D >:D >:D
Po dnešnom fakt blbom dni je to taká odmena...dík ;-) -
filko 11.02.09 00:40
« Filkovo hodnocení
Se zájmem jsem si znovu přečetl jporovu recenzi šarkana divokého. Takhle to má být. Naprosto bravurní motor je obestavěn jaksi Mercedesem. Osmiválec do V s kompresorem. Tleskám. I tomu tříventilovému výstřelku. Jpor může ostatním říkat, že motor má 24 ventilů, což může znamenat šestihrnek po čtyřech. Bylo by to podobné sundaným nápisům na zádi - tak to má být. Druhý potlesk si vyslouží budíky. Tacho do 320, otáčkoměr s nápisem pro zapomětlivé: kompresorovaný V8 a analogové hodiny! Bravo! Až na některé Mercedesí výstřelky brilantní kompozice. Design interiéru i exteriéru mi není zrovna nejbližší, ale přibližuje se automobilovému nejnižšímu jmenovateli. Třetí potlesk. Osobně mi nesedí stříbrná barva, ale podobně jako již zmíněné mercedesí vlastnosti.
Před tímto autem smekám, a majitelé to obvykle vědí. Smekám, protože je elegantní, okázalé jen jak je nutné a je dostatečně dobré. Na toto baworák nikdy nedosáhl. A hlavně: osmiVálec; né deset; né atmosféra. Kompresor.
:yes: -
jmurjr (H22A7) 05.02.09 23:00
« Re: Kicherer
to som nasiel pri hladani uprav na moje auto. vyzera to ako celkom zaujimava alternativa. a vraj spolupracuju s brabusom. v pripade mojho motora maju dokonca aj rovnake parametre. este je tam stage 1 a ten ma tieto parametre:
for E 55
Increase in output up 525 PS (386 KW)
760 Nm at 3.000 rpm
incl. V-Max-Rise
Selling price incl. Assembly:
€ 4.300,00 excl. tax
co je asi to iste ako K1 od kleemana.
K4, 5 dni v prahe? tak to potom chcem vyskusat :yes: -
jpor (RSKa) 05.02.09 22:55
« Re: Kicherer
dík za porovnanie!!!
Kleemann:
K1: 530k/750Nm/300km/h - 4.230 EUR bez DPH včetně montáže
K2: 570k/780Nm/300km/h - 8.150 EUR bez DPH včetně montáže
Takže cenovo aj výkonovo je Kicherer medzi K1 a K2. Akurát točivý moment je u Kicha lepší :-!
Ale obávam sa, že sa schyľuje ku K4-ke...
Manželke som o tom hovoril, že Kleemann znamená autom do Prahy na 5 dní kvôli montáži. Hneď sa potešila. že v Prahe sú také obchody, čo nie sú v BA ani vo Viedni, a že teda nech si to dohodnem na apríl :yes: >:D >:D >:D >:-[] :-! a to som pôvodne len tak veľmi nesmelo nadhodil...
3-4 dni v Prahe za nákupmi a potom naspäť vlakom / letecky. AMG nám privezú potom domov...