Mercedes-Benz E (jpor (RSKa))

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto mayki

    mayki 22.03.09  15:23

    « Sorozka-Turna-Moldava

    Caf. Celkom fajn video si nam ponukol. Dufam, ze si si vedomi akemu obrovskemu riziku si vystavil svoj vodicak. Tento usek cesty je denno denne monitorovany radarmi a hliadkami na niekolkych usekoch. Poznam to tam, sem tam jazdim do Roznavy. Raz mi tam chceli vziat vodicak za obiehanie na plnej ciare, ale ukecal som ich a riesilo sa to len dohovorom..ale potom ma dostal mobilny radar a bolo to za 2000sk..otec tam tiez platil 2000sk..kolega 100eur a dalsi kamarat 50eur. Brat 1000sk, ze nemal pas. Mojim odhadom si tam siel aj 200km/h a to je minimalne za 1000eur a vodicak minimalme na rok v chladku. Inac vela stastnych km.
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 22.03.09  14:48

    « Je tu někdo z jižního Slovenska!????

    Já nerozumím, co je to "Hinduríno holoto!" >:D [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 22.03.09  14:24

    « Re: BMW M6 či 650i?

    Jo, jo, Filipe....tahle fólie existuje, ale je to základní fyzika....je to vlastně průhledná odrazka. Já to nikdy neměl a v některých státech je to zákonem zakázané....nevím ve kterých, poprvé jsem se to doslechl, když jsem žil v USA....Nejvíc ta fólie chrání před automatickými kamerami, které auto fotí při překročení rychlosti, nebo při jízdě na červenou...silný blesk těchto zařízení se ti na odrazce odrazí a na policejní fotce místo značky vidíš jen světelný záblesk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.09  13:57

    « Re: BMW M6 či 650i?

    CARLSSON ide az do 601 hp a 895 Nm/2600 ot.Maximalka az 326 km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 22.03.09  12:07

    « Re: Filkovo hodnocení

    Ďakujem ;-) konečne som sa v tom zorientoval, pekne napísané aj s príkladmi... To čo som čítal v časopisoch (príloha Profi auto od Automagazínu) tak tam bolo len samé odborné výrazy a pribeh procesu a mal som z toho kulové. Takže pre rýchle autá (Hothatch a pod.) sa montuje diff z vyššou či nižšou svornosťou, aby dokázali byť rýchle aj v zákrutách ale nikdy som nevedel, že je to z istej časti aj na úkor karosérie... Apropo, Alfa teraz montuje nový diff s označením Q2 - pre dvojkolky. To bude tá svornosť riadená elektronicky :-) Takže ty tam máš vlastne aký diferák?
  • « 00 Reagovat !

    foto Filip-

    Filip . 22.03.09  09:20

    « Re: BMW M6 či 650i?

    Netreba riskovat lebo je ich ako nakakane... a pozor na policajne komanda i ked maju iba R32 to das >:D ...k tej znacke ... pocul som ze exitsuje folia na znacku ktoru nezachyti fotoaparat iba ludkske oko pri zamracenom pocasi myslim ze to suvisi aj so slnkom mozno kecam ... jj myslim ze ju uz ma a M5 isla na D1 tusim :-) ma pobavilo ako sa chvalil ze ma vypnuty obmedzovac :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Filip-

    Filip . 22.03.09  09:20

    « Re: BMW M6 či 650i?

    Netreba riskovat lebo je ich ako nakakane... a pozor napolicajne komanda i ked maju iba R32 to das >:D ...k tej znacke ... pocul som ze exitsuje folia na znacku ktoru nezachyti fotoaparat iba ludkske oko pri zamracenom pocasi myslim ze to suvisi aj so slnkom mozno kecam ... jj myslim ze ju uz ma a M5 isla na D1 tusim :-) ma pobavilo ako sa chvalil ze ma vypnuty obmedzovac :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  03:41

    « Re: Filkovo hodnocení

    som rád že si tú skratku spoznal... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 22.03.09  03:20

    « Re: Filkovo hodnocení

    Tak tomu říkám v skratke.... >:-[] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  02:53

    « Re: Filkovo hodnocení

    no vyznám...do istej miery. Ale k veci:
    normálny diff robí také, že ked cez neho prenášaš točivý moment na hnanú nápravu, on to delí medzi kolesá danej nápravy tak, že sa pri strate adhézie jedno začne pretáčať a to druhé nič, pekne sa ďalej odvaľuje. Takže v zákrute potom "hrabe" to vnútorné lebo je odľahčené. Auto je teda poháňané vždy len JEDNÝM kolesom v každej chvíli, aj ked diff strieda medzi lavým a pravým kolesom danej nápravy podla okolností.
    Bežný diff má tiež tú vlastnosť, že keď jedno koleso pribrzdíš, prenesie točivý moment na druhé (a ide teda cestou menšieho odporu - vid situácia v zákrute). Riešenie je - pribrzdiť pretáčajúce koleso. Diff potom prenesie výkon na to druhé, ktoré je v zábere a ide sa ďalej. Existuje ale aj iné riešenie - samosvor. To je vec, ktorá TRVALE poháňa OBE kolesá danej nápravy, ale nie rovnakou silou. Delí točivý moment tak, že na jedno koleso posiela menší točák, ale min. napr. 30% (a nie menej; to je tá svornosť) z toho druhého "poháňaného". Takže ak vnútorné hnané zahrabe, to druhé vonkajšie je tiež stále hnané (30%) a tak nestrácaš rýchlosť, pretože prenos točáku na cestu sa neprerušuje. Toto poháňanie oboch kolies a delenie točáku medzi ne sa dosahuje tak, že poloosi hnanej nápravy sú medzi sebou trvale spojené niečím ako spojkou v olejovom kúpeli, ktorá dovoľuje istú mieru vzájomného pretáčania sa kolies. Mierou prítlaku tanierov spojky sa nastaví svornosť samosvorného diffu. Samosvor potom ale logicky namáha nápravu a karosériu, lebo v zákrute kde sa majú obe kolesá otáčať inou rýchlosťou (preto vôbec potrebujeme diff) samosvor tomu rozdielu otáčania bráni tou svojou spojkou, ktorá trvá na tom, že sa snaží udržať otáčky kolies rovnaké. Ale to už je iná kapitola.
    Existuje aj ELEKTRONICKÁ NÁHRADA samosvoru - pribrzdí to jedno koleso brzdou a prenesie tak cez bežný diff točák na to druhé. Trochu to trvá, kým systém zasiahne, takže rozdiel je poznať. Inak toto sa využíva pri 4-kolkách (aj permanentných). Kvôli tomu rozdiel ale skutočné offroady potrebujú na ťažší terén uzávierky diffu, ktoré ho zamknú (= účinku samosvoru so 100% svornosťou) a nedebatujú. Obe kolesá sa točia rovnako, potom ale auto v podstate nedokáže zatočiť, jedine vďaka preklzovaniu kolies na podklade, čo ale v teréne je bežné. Na asfalte to nejde.
    účel samosvoru je:
    - zlepšuje trakciu - prenos točáku na cestu (z jednokolky urobí dvojkolku): rýchlejšie šprinty a zákruty. Teoreticky pomôže aj na snehu
    - umožňuje zadokolke riadený drift, nakoľko bežný diff ti v zákrute pretáča jedno kolo a druhé sa drží cesty, drift trvá len krátko, kým sa kolesá chytia zase. Samosvor ti "rovnako" poháňa obe kolesá, takže sa pekne utrhne zadok a obe kolesá spoločne sa pretáčajú a ženú auto vpred pričom dovoľujú aj pohub do strany. Pokiaľ vhodne natočíš volant, môže sa šmyk ustáliť = drift.
    Existujú aj elektronické "samosvory", ktoré nedržia onú spojku v zábere stále, ale iba keď elektronika dá povel. Kombinuje výhody samosvoru a normálneho diffu - nenamáha karosériu a nápravu. Ale má istý reakčný čas... Toto robí BMW xDrive, ale aj "chytré" diffy od Quaife (má ho Focus RS starý aj nový myslím) a dajú sa domontovať do mnohých áut...

    Tak to by bolo v tej skratke...uff ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Matt26

    Matt26 22.03.09  02:03

    « Re: Filkovo hodnocení

    Jpore, ty sa v tom vyznáš. Vysvetli mi pls v skratke čo je to ten samosvorný diferenciál, diferenciál s vyššou svornosťou čo sa pri niektorých autách ponúka.. atď. Ako to pomáha a čo to vlastne robí ;-) Díky :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  01:50

    « Re: Filkovo hodnocení

    Drága filko - vďaka srdečná za body :yes:

    Tvoje stručné a trefné slovné hodnotenie tiež potešilo, poviem o tom aj Šarkanovi ;-)

    Pododpovede na podotázky: 4 rúry sú, ako iste vieš, na AMG vozoch už odjakživa, tak je z toho istý poznávací znak vrcholného modelu, rovnako ako aj u M3,M5,M6 a Audi RS4/6. Zo začiatku mi to tiež veľmi nevoňalo, ale prešlo ma to a teraz som aj trochu rád, páč je to istá hrdosť na stroj pod tvojím zadkom, vizitka ktorú ukazuješ svetu. Na druhej strane, pre tých, ktorí chcú vyslovene nenápadné monštrum, existuje AMG individual cenník, kde okrem kompozitových brzd, samosvoru, koženého čalúnenia úplne všetkého atd. existuje aj - sada zadného nárazníka a výfukov, ktoré sú komplet skryté, takže zozadu stojace auto nerozoznáš od od E200 CDI :-|
    Mercedes proste myslí na všetko :yes:

    Hlavička školáčky tú hviezdu elegantne sklopí, páč to ide velice ľahko. Bezpečnosť je provradá, neviem si predstaviť že by bola tá hviezda pevná. Asi by tam už nebola, ožratí puberťáci by to lámali len tak z plezíru 8-s

    O tom prevracačskom talente G55 AMG som inak nevedel. Odkiaľ to máš?

    Tak celkovo DÍK a príď zase niekedy prispieť do debaty ;-) :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  01:37

    « Re: BMW M6 či 650i?

    maxo: lebo len Kleemann ponúka 640 hp >:-[]
    Brabus ide do 530, Carlsson neviem ale pozriem, Kicherer tiež tak podobne, ešte A.R.T. má verziu 630 hp ale to radšej Kleemann, ten sa tomu venuje hodne dlho, docela im verím. Keby mal Brabus cez 600 hp tak je vec jasná, ale nemá ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  01:34

    « Re: Podobnost tam s M je...

    406: 635d celkom prekvapila, ale pozor na 1 sekundu - medzi 6,0 a 5,0s z 0 na 100 je výrazný rozdiel v autách. Keby to bolo 10 vs 11 sekúnd, to je iná vec.
    Tie ručičky tacho trochu klamú, 650i mi prišla dosť rýchl kým som nepozrel Šarkana [odkaz] a potom je to vidieť :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  01:18

    « Re: BMW M6 či 650i?

    Filip: a on už ju má? Zatiaľ len objednal, dodacia lehota je isto 3 mesiace :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  01:17

    « Re: BMW M6 či 650i?

    Filip: no zase keby ma naháňali tak zastanem, utekať veľmi nemá význam, aj keď už som pár úspešných príbehov o únikoch už počul, ale viacmenej v meste, kde sa dá odbočiť rýchlo po sebe do uličiek a ak nevideli značku...ale to ja by som neriskoval. Len by som si zavaril. Však pokutu zaplatím, vodičák nedám, a keby som oň prišiel, tak budem mať pár mesiacov šoféra. Kandidáti sú vybratí (jmurjr to vyhral už pred pár mesiacmi ;-) ) a náhradníci sa tiež nájdu...
  • « 00 Reagovat !

    foto jpor-RSKa-

    jpor (RSKa) 22.03.09  01:12

    « Re: Podobnost tam s M je...

    Po prehliadke origo M6 fotos je jasné, že M6 to nie je. Výfuky a spojler by si určo nechal originály. Vytie a hlasitosť motora vylučujú diesel, naopak svedčia o tuning výfuku. Podľa rýchlosti auta to bola 650i so zvýšeným výkonom, ale osobne si myslím že z 367 max. na 400 koní, páč to vidím ako hranicu dosiahnuteľnú za normálne peniaze, teda nejaká úprava ECU, výfukov, možno športový katalyzátor. A teda žiadne ostré vačky, s nimi by šiel asi na 430-450. Zase ked tak nad tým premýšľam, aj to by mohol mať, pretože bol pomalší len a málo... Škoda že som s ním nepokecal, šiel potom v BA dlho rovnakou cestou ako ja, rozdelili sme sa až pri benzínke pred Auparkom. Ale zase ked nešiel tankovať tak ho nebudem naháňať po parkovisku Auparku...
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 22.03.09  00:29

    « Re: Filkovo hodnocení

    Znovu jsem se musel podívat na Šarkana. Ač již nějakou dobu hodnotím spíše slovně, toto auto musím ohodnotit i body (viz body).

    Filkovo hodnocení tedy:

    Šarkan v sobě spojujě několik ikon a mýtů:

    Mercedes
    krutý Vosmiválec

    klasický sedan, kvalita, spolehlivost, elegance.

    Neexistují žádné otázky. Odpověď je jediná E 55 AMG.

    Zbývají dvě podotázky: opravdu nešlo odolat pokušení čtyř rúr výfuku, přestože korespondují s čtyřmi světlomety na druhé straně vozu?
    Co udělá hlavička školačky při nešťastném kontaktu s zaměřovačem Mercedes na kapotě na přechodu?

    Lepší už je jedině G 55 AMG, protože to je jediné auto, které se dokáže samo o sobě na rovině převrátit na bok.

    Celkově tedy: :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.09  23:16

    « Re: BMW M6 či 650i?

    jpor preco, len KLEEMANN?
    Preco nie BRABUS, alebo Carlsson.
    Ved ceny maju strasne vsetci a vykonovu skalu tiez.
    Viem, ze Kleemann ponuka viac verzii a ta najsilnejsia je uz dost, ale skus si pozriet Carlsson, tiez je tam silna verzia.
    Potom je tu este Lorinser a Kicherer, ale to uz nie je prva liga.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.09  23:04

    « Re: Podobnost tam s M je...

    no nie je najpomalsia, ale v tom rozpati medzi 160az 250 ako pisal jpor, by sa predsa uz trosku nechytala.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…