C1
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
-
imoimo 16.03.2009 17:39
« Re: Nová C1 :-)
Zdravím,měl jsem také obavy jak to bude jezdit byli jsme i u P107,ale manželce se více líbil C1 už ten nový model a navíc automat s klima,centrálem atd... Jezdí do 5L/100km jezdíme po městě a maximální spokojenost nemohu nic vytknout.Při koupi jsem to trochu podcenoval,jezdím v Superbu II,ale od koupi C1 je jen v provozu C1 a mrzí mě vyhozené Kč za superba,jasně že to je pohodlnější a větší,ale na město zbytečné. C1 super v automatu.
-
-
"-- skrytý --" 28.04.2008 17:01
C1
Tak mi máme na našej C1tke najazdených už 4000 km, motor ide výborne spotreba sa pohybuje od 3,8 do 5,0 litra. Nič sa s autom nestalo... po 6 mesiacoch a prežití zimy.. Odporúčam každému toto autíčko .. :-) -
imoimo 12.05.2009 18:38
Mám technický dotaz - lze načipovat C1 benzin 1.O v automatu ?
Mám jen možná nesprávný dotaz,lze načipovat C1 1.0 benzin /automat/ nemá to někdo už a zda to má nějaký vliv a smysl,kdo to děla a co to přide ? Díky -
"-- skrytý --" 13.05.2009 16:01
Výkon
Načipovat to jde např:toyota yaris 1,0 50kw a 92 nm upravujou na 79 koni a 103Nm ale to bych ještě pořidil sportvni vzduchovy filtr , iridiove svíčky a sport.vyfuk a omotal svody termo paskou a připadně potom přeprogramoval řidici jednotku . škoda jen že je to automat jinak to bude určitě žive autičko na tu hmotnost 790 kg
Karosérie je opravdu prostorná řidič a spolujezdec mají pocit jízdy v podstatně větším autě typu MPV, prostor na zadních sedadlech je o něco větší než v Pandě, nebo Puntu Classic, o Cliu Storia nemluvě. Jen velká škoda, že automobil není deklarován jako pětimístný, ač prostoru by bylo více než dost. Zavazadelník není tak malý, jak se o C1 traduje a běžnému využívání bohatě stačí. Ovšem přístup do něj je opravdu zbytečně omezený. Výklopné rozměrné zadní okno je velice dobrý nápad. Je to jednoduché a praktické na údržbu. Je však škoda, že výrobce nepoužil - tak jako u C2 - výklopnou část zadního nárazníku.
Motor je jedním slovem pohádka. Fantastický výkon i točivý moment. Dlouhé převody umožňují svižnou cestu i po dálnici. Na kopcovité D1 se dlouhý pátý stupeň projevuje skutečností, kdy v rychlosti kolem 150 km/h auto zvládá táhlá stoupání lépe a s menším tlakem na plynový pedál, než při rychlosti kolem 130 km/h, kdy nižší otáčky motoru a tím i nižší výkon již nestačí k udržení oné rychlosti i v táhlém stoupání a je pak lepší přeřadit na 4 rychlostní stupeň. Není to však žádná tragédie. Při rychlosti 130 km/h točí C1 na 4 rychlostní stupeň nějakých 4200 ot./min. což je například stejně, jako u Fábie 1.2 HTP na 5 rychlostní stupeň :-) .
Spotřeba je zatím spíše odhadována, než měřena, nicméně cesta Příbram (kde byl vůz koupen) - Praha - Velké Meziříčí - Třebíč, kdy se rychlost na dálnici pohybovala v rozmezí 130 - 170 km/h, nejčastěji však kolem 145 km/h dosáhla cca 5,5 l/100 km. U naprosto nového auta s 50 ti najetými kilometry je to výborná hodnota.
Současné cesty po Třebíči a okolí (Jihlava, cesty do zaměstníní do Velkého Meziříčí...) zatím stály cca 6 litrů, z čehož při najetí 150 km vyplývá spotřeba kolem 4 litrů, ač se i zde občas ručička rychloměru dostala na hodnotu 130.
K jízdním vlastnostem lze říci, že jsou velmi dobré, dobře pohlcující nerovnosti včetně kočičích hlav a občasných výmolů, podvozek spíše tvrdší, přesto přijatelný. Zvláště když za to nabízí C1 dokonalou jízdní stabilitu. Auto se téměř nenaklání, ale reakce na pohyb volantu - mnohdy i do ostřejších zatáček - zvládá bravurně a okamžitě.
Běda však jak se na dálnici objeví úsek, kde je citelně znát panelový podklad dálnice (především na D1 od Jihlavy do Velkého Meziříčí). V ten moment se automobil při rychlosti 130 km/h změní v drnčící skákadlo. Něco takového jsem snad ještě nezažil. V těchto místech byl i můj předešlý Fiat Cinquecento (a to zatížený pěti osobani a plnou nádrží LPG místo rezervy) hotovým korábem silnic proti C1. Je to však zatím jedinná výtka k jízdním vlastnostem.
Pro koupi tohoto vozu jsem se rozhodl po více jak půlročním hledání a rozhodování se, co a za kolik. Požadavkem byla cena do 230 000, 5 dveří, co nejnižší spotřeba a protože trávím spoustu času na dálnici, tak i maximálka nad 150 km/h. Vždyť i mé předchozí auto - Fiat Cinquecento 0.9 LPG muselo najet za dva roky, kdy jsem jej vlastnil více jak 65 000 km! Mezi ostatními uchazeči byli především Fiat Panda a Fiat Punto Classic, Renault Clio Storia, Kia Picanto, Chevrolet Spark, Škoda Fabia... Pokukoval jsem však i po Fabii 2, Swiftu, Cliu, Grande Puntu...
Čím víc jsem vybíral, tím víc mě to táhlo k C1.