Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 16.10.07 10:25
« Re: jaké je řešení?
...........pokud ale regulátor nedostane adekvátní informaci ze vstřikovacího systému, tak se nasere taky - a znouzuje. Pokud se, např, začíná přidírat nějaká tryska, tak se to začíná projevovat jen občas, člověk někdy jede celý den a nic , a pak najednou cuk cuk... -
"-- skrytý --" 31.07.07 19:38
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
A proč to dlouho jede OK a pak se jednou objeví (asi po 5s jizdy) aby to pak bylo zase OK (můžu akcelerovat jak chci)? A proč to předtím vypsalo chybu na regulátoru a ne na trysce? Mám za to, že něco není OK na soustavě, turbo - chladič - nějaký senzor - ŘJ. Drobná netěsnost, studený spoj, narušená izolace na kabelu, něco zaseklého na pohyblivých částech turba či něco podobného.
m. -
"-- skrytý --" 29.07.07 13:51
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Další hlášení - motor jede jak má, akorát jednou, po asi 10 denním stání, se chyba a blikající kontrolka (nouzový režim) objevila znova. Po dalším nastartování je to OK a zatím bez problémů.
Čím dál tím více jsem přesvědčen, že je to akorát nějaká blbost, tzn. buď nějaký kontakt, nebo něco uvolněného atd.
M. -
"-- skrytý --" 14.07.07 06:57
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
No zatím nijak - auto jezdí jak má. Nechce se mi teď s tím níc dělat. Jednak není moc času, jednak jsem zatím nesehnal žádné schéma, popis, zapojení či někoho kdo by uměl vystopovat, kde by mohla být chyba. Pokud se něco změní budu informovat, pokud někdo ví něco, co by mohlo pomoct je to pořád otevřené. -
"-- skrytý --" 28.06.07 13:10
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Pokračování záhady - dneska jsem nastartoval a chovalo se to úplně stejně jako vždy - přechod do nouzového režimu hned po přidání plynu (1.př. st. a cca 1800 ot.). Ujel jsem 10 km, zastavil, po 10 minutách nastartoval a auto jelo bez problémů. Pak jsem startoval ještě 3x a ujel cca 50 km a bez problémů.
Tak co to kurňa může být?!!! -
"-- skrytý --" 26.06.07 21:08
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Jo, máš pravdu. Není to úplně běžná porucha. Poprvé to ale bylo tím regulátorem a diagnostika teď ukázala taky na REA. Otázka je
1-opravdu je vadný regulátor (jak to zjistit? - proto sháním jeho zapojení). Pokud ano co ho 2x odpálilo - přetížení? přehřátí? nebo jenom opravdová shoda náhod?
2-pokud je regulátor OK kde je pak chyba? v komunikaci? nějaký jiný snímač?
Tohle je výpis z IDS (diagnostický SW)
Výpis *********
Kod chyby je P132A-PCM
Popis P132A
Elektronika řízení A přeplňování turba
Závada hlášená REA
Toto DTC může být způsobeno:
El. otočný ovladač
Vyměňte následující komponenty:
Turbodmychadlo s proměnnou geometrií
*******
Jinak zkusil jsem ještě odmontovat táhlo mezi regulátorem a turbem a hýbat s nastavitelnými lopatkami - jdou úplně volně - bez sebemenšího odporu. Takže přetížení jedině, že by ŘJ chtěla přenastavit lopatky mimo mechanické dorazy.
Co myslíte, že by se stalo, kdybych to zkusil nastartovat (bez připojeného táhla).
Taky pokud někdo víte, jaké jdou signály na/z regulátoru tak mi pomozte. Je tam 5 kontaktů tak to nemůže až tak složité. Je to v podstatě servo akorát mevím, jak je řízené.
A poslední otázka - jaké údaje se snímají na/před/za turbu? Může tam být něco co řekne ŘJ, že něco není v pořádku?
Dík za rady či odkazy. -
"-- skrytý --" 26.06.07 11:58
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Zkus v tématu 2,2 TDCi oslovit Petra T.
Podle mě je to opravdu podivné, neslyšel jsem, že by taková porucha vůbec někoho trápila, navíc dvakrát po sobě .....
Zkus ještě jiný servis a především jinou diagnostiku . Zkušenosti jiných vypadají stejně jako moje : servis často najde chyby na různých čidlech a podobně, i když příčina byla ve vstřikovacím systému...... -
"-- skrytý --" 25.06.07 16:08
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Takže po diagnostice je to skutečně ten regulátor - chyba P132A - v servisu na to mají jednoduché řešení - výměnu celého turba za cca 45000 s DPH.A mám prý pokoj.
Mně ale přijde hodně divné, že se stejná chyba vyskytla 2x v krátké době. Na to v servisu žádné vysvětlení nemají.
Pokud někdo máte zkušenosti s podobnou situací případně pokud víte o někom, kdo tomu rozumí dejte mi radu či kontakt.
Díky -
superkutil 21.06.07 09:51
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Nastavení regulátoru do nouzového stavu podle mě není závada, je to na pokyn ŘJ, která vidí na motoru nějaký problém. Zkus diagnostiku. Držím palce, fordí diagnostika je hodně chudá a zobrazená chyba může být zavlečená - způsobená jinou chybou kterou diagnostika neumí zjistit. -
"-- skrytý --" 18.06.07 15:46
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Hmh, repasoval jsi vstřiky ?? A kontrolovali ti při tom zbytek vysokotlakého systému na nečistoty a pod ? Ale nabízí se i nedostatečná kalibrace, ´pokud ji vůbec dělali.....
Vždycky jsem tankoval jenom SHELL..............ta věta je u vadných vstřikovačů až nějak příliš často !!!!
Když tak tu diskuzi přenes do 2,2 TDCi , tam už je mnoho věcí probraných a taky tam PETR T. má dost informací..... -
"-- skrytý --" 18.06.07 14:06
« Re: Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Přesně tak. Na diagnostiku jdu zítra. Vstřiky jsem ale měnil resp. repasoval před 1500km a vždycky jsem tankoval jenom Shell.
V prvé chvíli mě trochu zmátla ta minulá porucha na regulátoru - uvidím a poinformuju. -
"-- skrytý --" 18.06.07 13:09
« Re: Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Nejsem žádný expert, ale otázkou je, jestli je to zatažení geometrie turba příčina a nebo důsledek...
Diagnostika by to měla odhalit, pokud přetečou vstřiky, zapne se ten nouzový režim, a to je docela dobře možné, že v tu chvíli se vyřadí to nastavování geometrie turba, protože ho nepotřebuješ....
Zajeď s tím na pořádnou diagnostiku, malé servisy to většinou nemají..... -
"-- skrytý --" 17.06.07 19:41
« Mondeo TDCI - elektronický regulátor turba
Mám následující problém. Před několika týdny mi motor (TDCI,96kW,2004) začal přecházet do nouzového režimu. Někdy po ujetí pár metrů, jindy až po několika km - vždy ale po silnější akceleraci. Nejprve to vypadalo na vstřiky, ale pak si mechanik všiml, že regulátor na turbu (regulátor variabilní geometrie lopatek) přesune nastavení lopatek do zadní polohy a motor přejde do nouzovéh režimu a regulátor je pořád "vzadu". Zkusil regulátor z jiného auta a problém se neprojevil. U Forda se samostatný regulátor neprodává (pouze s celým turbem) ale podařilo se mi sehnat regulátor z druhé ruky (asi z mechanicky zničeného turba). Po namontování vše OK. Ujel jsem cca 1500km a problém se začal objevovat znovu (chvíli po nastartování studeného motoru).
Popíšu co vidím na regulátoru - při vypnutém zapalování je regulátor vpředu (ve směru jízdy), po zapnutí zapalování jde dozadu a po nastartování se přesune opět dopředu. V té chvíli je vše OK, motor jede plynule, startování je okamžité. Při přidávání plynu se regulátor nepatrně (pár mm) hýbe a pak najednou skočí do zadní polohy a motor je v nouzovém režimu a regulátor zůstává pořád vzadu.
Přijde mi divné, že se stejná chyba objevila po tak krátké době a mám podezření, že příčina je někde jinde. (S autem jezdím velmi plynule, moc ho netočím - do 3000ot min-1; spotřeba 5,8l/100km).
Nemáte někdo zkušenost s podobným problémem a jeho řešením? Případně nápady-odkazy co jiného by mohlo způsobovat, že regulátor přestane fungovat.
Celé turbo se mi kupovat nechce - mechanicky se zdá být v pořádku.
Děkuji
Mynonaj
Mondeo TDCI, 96kW, 2004, kombi