Jaký je rozdíl mezi TDi a HDi?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
nové 3,0Tdi 2,7Tdi, 4,2Tdi a další nové motory už mají common rail. Takže je to stejné jako Hdi, jenom označení zůstalo původní. Je ale pravdou, že slavné 2,0 Tdi ze škodovky i 1,9 a 1,4 Tdi sou stále systém čerpadlo- tryska. samozřejmě i ten starý vrak 2,5Tdi v superbu
Žádný šetiválec koncernu VW pokud vím nemá PD. Ty mají buď radiální vstřikovací čerpadlo Bosch VP44 (2,5TDI všech možných verzí) a nebo common-rail se vstřikováním Siemens-Piezzo (2,7TDi, 3,0TDi).
Takže je to stejné jako Hdi,
Jo, podle téhle logiky vyrábí Alfa Romeo úplně stejná auta jako Lancia. >:D -
"-- skrytý --" 06.04.07 13:23
« Re:
Mam 2 letou zkusenost s HDi 100kw (P407SW), drive TDI PD 96kW (O1) a momentalne 2,0TDI PD 103kW (VW P).
V subjektivnim hodnoceni je nejlepsi 2,0TDI PD (dynamika, spotreba). Zvlaste ve spotrebe se jedna o propastny rozdil 1-1,5litru...coz mi zvuk asi nenahradi :) -
"-- skrytý --" 04.04.07 20:45
« Bez nadpisu
U nových koncernových motorů vw a audi, jako např. nové 3,0Tdi 2,7Tdi, 4,2Tdi a další nové motory už mají common rail. Takže je to stejné jako Hdi, jenom označení zůstalo původní. Je ale pravdou, že slavné 2,0 Tdi ze škodovky i 1,9 a 1,4 Tdi sou stále systém čerpadlo- tryska. samozřejmě i ten starý vrak 2,5Tdi v superbu -
"-- skrytý --" 25.03.07 14:07
« Bez nadpisu
2 Petrum: Proč se vášníš?Tak pardon, současný přímovstřikový nafťák má spalovací prostor asi někde jinde a to vybrání v pístu,do kterého se nafta valí je třeba převodovka....Jsem si to poplet.Stane se,a co? On je spalovací prostor u přímovstřiku v hlavě a třeba tomu říkejme vírová,tlaková nebo vzduchová komůrka,tak jo a ten kráter co je v pístu není spalovací prostor.Mně je to jedno,já to neprožívám...
Holt jsem zvyklý na terminologii brněnské strojárny,konstr.vozidel,ale holt uznávám,že o tom tam nikdo nic neví.:lol:
Třípístkové bylo uvedeno jako příklad.
Fakt je nejlepší systém SZ, tam to funguje naprosto v pohodě a ve shodě a na stánečkách Hondy. Siestička ;-) -
"-- skrytý --" 25.03.07 11:19
« Aktuátory
Perun:
o pardon, nezasahuj mne svým bleskem ve Tvém hněvu...
Myslím že to psal někdo kdo tomu moc nerozumí, nějaký papírový čert. Žádný systém vstřikování není dost rychlý, aby zvládl několik předvstřiků a dodatečných vstřiků společně s 2 hlavními vstřiky. Pravda je taková, že když se na to šlápne, zůstává poze 1 pilot a 1 hlavní vstřik, pokud je motor méně zatížen, využívá se maximální potenciál vstřikování.
Platí pravidlo že vyšší vstřikovací tlak přináší mnohem více než více předvstřiků.
A proto je nyní měněn systém Siemens s 1600 bary a piezo za systém Delphi s 1800 bary a aktuátory (solenoidy). Avšak, systém Delphi se zásadně liší od konkurence konstrukcí a rychlostí. Zatímco všichni 3 konkurenti musí z důvodu přímého ovládání otevírání trysky používat až 150 voltů, rychlý hydraulický systém Delphi (2x rychlejší než konkurence) potřebuje pouhých palubních 12 voltů. Aktuátorový systém Delphi je prakticky stejně rychlý jako piezo a proto nebude jen tak opuštěn, naopak bude použit v novém motoru DW10C 110kW. -
"-- skrytý --" 25.03.07 08:49
« Re: Re: Re: Ach jo...
Petr T.:
Tak především.... ;-) čerpal jsem z oficiálních materiálů, čili počet hlavních vstřiků = 2 (sám jsem je počítal, stál jsem vedle auta, ucho přiložený na motoru a v ruce stopky >:D )
Prosím o bližší vysvětlení, co že to vlastně je to cizí slovo "Aktuátorový vstřikovač"... To je nějaký akurátní solenoid, nebo záložní akumulátor? ;-) Dík -
"-- skrytý --" 24.03.07 23:34
« Re: Re: Ach jo...
Perun:
Tak především, hlavní vstřik je vždy jen jeden. Více může být pilotních předvstřiků a dodatečných vstřiků, záleží na zatížení motoru.
100kW HDi má jak piezo, tak aktuátorové vstřikovače, 110kW HDi má rychlé aktuátorové vstřikovače.
IT:
Čerpadlo CR nemusí být nutně 4 pístkové. Může být 2 pístkové (Denso, Delphi) i 4 pístkové (Delphi), Siemens a Bosch mají 3 pístková čerpadla. Ale i Delphi a Denso dělají 3 pístková čerpadla, Denso ale pouze pro velké motory (nový LandCruiser 200 V8). -
"-- skrytý --" 24.03.07 23:05
« Re: Ach jo...
IT... Informace Takňák? :-)
....spalovací prostor v pístu... Tedy ve válci, že?
HDI v první generaci mělo (mnohdy na diesel dosti podstatně) vyšší spotřebu, než výkonově srovnatelné TDI. Naproti tomu rozdíl v akustickém projevu byl někdy až extrémní. HDI v první generaci celkem zásadně zaostávalo v subjektivním vnímání dynamiky, která byla omezena systémem škrtících klapek bránících nešetrnému spálení palivové směsi - pověstný oblak za TDI, který ale znamenal výrazný turboefekt a několik desetin "na stovce" k dobru. Jinak při stejném jmenovitém výkonu motorů byla i maximální rychlost přibližně podobná. Jen HDI se k ní dobralo později >:D Toto platí pro motory, které už se NEVYRÁBÍ. Současné TDI jsou už také výrazně přiškrcené a svou dynamickou charakteristikou dosti připomínají chování HDI, které ve své DRUHÉ GENERACI pracuje ve zcela jiných kvalitativních měřítcích. Při podobné dynamice je ale HDI velmi výrazně před TDI ve svém charakteru a to nejen akustickém, také ve vybracích, které se při veškeré snaze soudruhů z NDR u PD nedaří odstranit. Proto také u menších čtyřválců potichu a bez velké reklamy přecházejí na CR :*) Ouvej, kolik miliard je to asi stojí??? >:-[] Spotřebu motorů HDI druhé generace je ZCELA srovnatelné s motory TDI. Sám jezdím 1,6 HDI 80 kW a dle stylu jízdy a momentální nálady jezdím mezi 4,5 - 6,2l / 100 km. Absolutní rekord na celou nádrž mám asi 3,7 l / 100 km, ale to nebyla standardní situace a velmi volným tempem jsem plul údolím Loiry od zámku k zámku, přikusujíc bagetu se sýrem :-! Toto by bylo s první generací HDI v podstatě nemyslitelné....
.... a s těmi vstřiky... u PSA jsou 2 předvstřiky, dva hlavní vstřiky a dva vstřiky těsně po procesu detonace. celkem tedy 6. U motoru 2,0 HDI se 100 kW a nově i se 110 kW jsou solenoidové vstřikovače nahrazeny piezoelektrickými - přesnější a rychlejší dávkování.
Howgh 8) -
"-- skrytý --" 24.03.07 18:00
« Bez nadpisu
Spalovací prostory jsou v principu stejné,spalovací prostor v pístu. Liší se vstřikovacím systémem.
Původní TDI mělo mechanické rotační jednopístové čerpadlo,pak se regulace začala provádět elektronicky,ale mechanické vstřikovací trysky se 2 různě silnými pružinami.
SDI nemělo turbo, TDI mělo nejprve konst.polohu rozváděcích lopatek na vstupu do oběžného kola turba(spaliny),později variabilní natáčení lopatek.
Pak přišel systém TDI-PD(čerpadlo tryska)=jedna vstřikovací jednotka pro válec vč.el.řízeného vstřikovače.
HDI,ale dCi,JTD,CDI,TDCi,i-CTDi atd,podle výrobce, má vysokotlakové 3 pístkové čerpadlo,natlakuje naftu do potrubí a z ní je vedeno samostatně k el.vsřikovači,teď solenoid.
PD je hlučnější a hospodárnější, HDI opačně a např. Honda má hospodárné i tiché.
U obou jsou nyní 1-3 pilotní předvstřiky,hlavní dávka a jeden dovstřik. Proč,to už nebudu.
Zbytek musíš knížku a dostudovat.