Motory FSI dobré nebo špatné???

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.07  16:07

    « OT

    Stejně jsme světu za šašky, a tímhle mě aspoň dědeček hříbeček upřímně pobavil. >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.07  00:11

    « Bez nadpisu

    Jde tu o jednu věc. Podobně jako naši moderní a počítači obklopení automechanici pomocí přístrojů "neomylně" určují dg. a příčiny problému, takže zákazník namísto levných položek často platí desítky tisíc, protože nikdo je ve škole či v servisu nenaučil trochu logicky uvažovat, konečně servis živí prodejce, tak podobně je to i s oleji a jejich intervalem. Dlouhé vzdálenosti,pak lze prodloužit interval, ale u současných osobáků je 20 tis optimum a dál raději ne.
    BTW: malé OT,souvisí s Trabošem-náš velký a neomylný nazývá ekologii komunismem,takže nyní už pan profesor nepochybně vstoupí do dějin :roll: , protože tohle sdělit písemně Kongeru USA je nářez. Teď už víme, že každý, kdo vyvíji např. hybridní pohony je komunista. Asi se nám zcela zbláznil. Bude slavnější... >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 19.03.07  08:44

    « Re:

    Olej sme naposledy dolievali do našej Škody 105 S. Ráno pred naštartovaním sme kontrolovali odmerkou stav oleja. Staré zlaté časy, myslel som že sa to už nevrátia. >:D Ja si kupujem autá ktoré olej nežerú a nemusím im ani nič liať do nádrže. To som naposledy robil s mojim Trabantom combi čo som používal na chatu. >:D >:D :D
    PS: Ak je fakt pravda že v dnešnej dobe treba kontrolovať stav oleja a dolievať ho, potom je fakt lepšie mať servisný interval 20 tis. km a nestarať sa či tam olej je alebo nie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.07  21:57

    « Bez nadpisu

    IT: Nieco na tych 15 000 km bude. Je fakt, ze ked mas hodne studenych startov a chodis v meste tak je to urcite pre olej horsie. Nehovoriac o vytacani.
    Ale zober si extremny priklad. Kamarat jazdi casto do Holandska a najazdi asi 100 000 km rocne. Myslim, ze by tych 30 000 km olej mohol v pohode menit a nijako by autu neskodil.
    A inak ten Renault a VW su spolahlive a uz nieco maju za sebou, takze sa japonca zatial nie je dovod menit >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.07  16:08

    « Bez nadpisu

    2 spree: píši fakta.Polud znáš Gaussovu křivku a statistiku,tak děje, stavy,příp. přesnost výroby se odehrává podle nich, aby to bylo laicky. Nedávno jsem viděl zajímavou práci"teorie chaosu" a tam bylo krásně ukázáno, jak choroby,různé epidemie se holt vyskytovaly a budou vyskytovat,ať se nám to líbí nebo ne.Ani KSČm s tím nic nenadělá ;-)
    Takže mnohé motory nedolévají ani kapku,doufám,že to není způsobeno tečením chladící kap...ale to ryji...
    Asi nechápeš interval výměny oleje a servisní interval. Že na 1 servisní jsou 2 výměny.
    U naprosté většiny se po 8-10 tis dolévá běžně 0,8-1 litr. Někomu se občas i rozsvítí varovná konrtolka.Poprvé jsou zděšeni,když byli nedávno na výměně,pak si zvyknou,vozí litr v kufru a zpravidla v noci, neb Murpyho zákony také fungují, tak prostě dolévají.
    Kamarád má Lagunu a smál se mi, proč tam měním po 15 tis. No a v 80 tis mu proletěl olej turbem,část do sání, část do katu. Už od poslechu byl motor docela hlučný v nějakých 60 tis, můj naprosto tichý,ale holt tam leju jinak... Turbo bylo totálně out, turbo se sehnalo funglovka za 27 tis, u Renaulta stojí 57 tis, kat se musel origoš přes Renaulta-20tis a nějaké drobnosti.
    Pak se smál,proč tankuji u značkových pump a leji aditivum. Po té opravě ujel asi 5 tis km a odešel pal.systém.Vešlo se to do 80 tis. Teď už se nesměje a začal to dělat stejně. Jenže mně přijde oprava na 85 tis v relaci 150 tis docela dost na to, abych věřil prapodivným tekutinám. Mně to vzalo litr na 8 tis, také v 15 tis šel pryč a teď je spotřeba nula. Ne vždy výrobce dělá ideální variantu,konečně,platí zákazník...servis je živí, přece.
    Já jen,že jsem už viděl pár motorů,co to slavné long life nepřežily a za 30 tis interval tam dolél majitel řádově 2-2,5 l oleje. Způsob zacházení stejný.
    Blahopřeji,že máš motory,které jsou tak precizně slícovány. Většina nemá,projdi si různá fóra a budeš v obraze.
    Protože je to zázračná metoda(long life), drží se Toyota na 15/20 tis a Mazda na 20 tis/ nebo rok.Oni ti japončíci jsou fakt asi úplně....nebo že by nebyli? Nevím,ale spolehlivostí jsou jinde než VW i Renault a to je realita.Seč motor,co se tu řeší je docela dobrý. Ale jsou i lepší. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.03.07  14:08

    « Re:

    Tak už to zase blbne (2x)...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.03.07  14:08

    « Re:

    jj, podle mě by bylo lepší, kdyby se psal rok výroby. Takhle se hrozně dobře oblbuje... :(
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy100

    Tommy100 17.03.07  13:44

    « Bez nadpisu

    teď se stejně píše do techničáku jako rok výroby datum uvedení vozidla do provozu :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.03.07  16:25

    « Bez nadpisu

    2005, koupil jsem ho jako skladovku začátkem roku 2006.
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy100

    Tommy100 14.03.07  16:17

    « Bez nadpisu

    zatím ne,to poznám později :roll:
    Ty máš to stilo z 2006?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.03.07  16:11

    « Bez nadpisu

    Brum brum. Co olej, žere? Já teď zrovna dolíval 10 tkm po kontrole přes půl litru, holt každodenní studené starty... :?
  • 00 Reagovat !

    foto Tommy100

    Tommy100 14.03.07  15:47

    « Bez nadpisu

    no to spíš,protože ta moje nejde téměř slyšet na volnoběh ;-)
    Ale když hodím klimu,tak bručí jak medvěd :?
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 14.03.07  08:33

    « Re: motory FSI

    Alebo mal zapnutú klímu :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.03.07  21:48

    « motory FSI

    Rád bych jen krátký příspěvek.
    Jdu na parkovišti kolem nastartované O2 kombi uvnitř sedící majitel,podle zvuku,říkám si,že by u 2,0TDI ten zvuk motoru byl přece jen tlumenější?Projdu kolem a na zádi nápis FSI 4x4!!!
    Prakticky vůbec se to v testech různých časopisů nepíše,ale ten zvuk na volnoběch...děs :-(
    Omlouvám se fandům,že jsem si spletl benzín FSI s dieselem...,ale některé konkurenční diesely znějí měkčeji >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.03.07  21:01

    « Bez nadpisu

    před pár lety jsem viděl 20 let starý auto a mělo najeto 15000km. po většinu času tam měl konzarvační olej, běžný motorový měnil po každý jízdě (jezdil s ním jednou za rok na slovensko). nebylo to lambo jak by jste možná čekali ale žiguli. tomu říkám péče. výměna oleje po 15tkm je proti tomu rasovina >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.07  21:09

    « Bez nadpisu

    IT: Prepac, ale nechapem co pises. Mame VW Caddy 1.6 najazdenych 50 000 km a nezere ani kvapku oleja a chodi to na olej po 30 000 km. Tatko ma Renault Kangoo 1.4 80 000 km, 30 000 km intevaly vymeny oleja. Absolutne bez problemov, ziadny ubytok oleja nezaznamenany, nesvieti mazacia kontrolka. Jasne je lepsie vymenit olej skor. Ja mam Favorita, predpisane vymeny oleja po 10 000 km, a samozrejme by som spravil lepsie kebyze ho vymenim po 5 000 km, ale naco by som to robil? Pre dobry pocit?
  • « 00 Reagovat !

    foto salam

    salam 09.03.07  15:47

    « Re: Re: Re: Re: 1.8TFSI

    No je docela dobře možné, že to bude ve škodovce žrát o něco míň, páč ta Oktávka určitě nemá takovou čelní plochu :)
    Jinak s 1.9 TDI jsem v OII jezdil za cca 6,5.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 09.03.07  12:47

    « Re: Re: Re: 1.8TFSI

    No Škoda má asi lepšie FSI motory ako VW lebo Octavie žerú len 6,5 - 7 l aj pri krátkych jazdách a po meste >:D V podstate ma to ale netrápi.
    Touran už v ponuke s FSI nie je. Namiesto neho majú 1,4 TSI 140 k. Zdá sa to malý motor na dodávku ale papierovo vychádza lepšie ako 2,0 TDI, rozdiel v spotrebe iba 1,4 l a je o 85 tis. Sk lacnejší. Je to fakt zaujímavé. Veľa ľudí asi bude odrádzať ten nízky objem a možná poruchovosť. Ale ak vychytajú muchy a udržia cenu tak je to veľmi silná konkurencia TDI. V ponuke ho má už aj Jetta takže je možné že ho dostane aj Octavia. Lenže je to 1,4 a nie 1,8.
  • « 00 Reagovat !

    foto salam

    salam 09.03.07  11:48

    « Re: Re: 1.8TFSI

    Ak je to s tou spotrebou FSI motorov naozaj pravda tak ako píšete, vyzerá to že VW má veľmi slušný benzínový motor už teraz.
    No to je fakt, já se v pohodě do deseti litrů vejdu. Někdy i pod devět :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.07  22:25

    « long-life

    Ale no tak,long-life olej přece není o samotné prohlídce vozu po 15 neb 30 tis km, ta se dá vykázat,vynulovat comp a neprovést ji vůbec,ale o vlastnostech tohoto oleje. Proboha,to snad chápe každý. Doufám...Dnes a denně mne udivuje,jak lidé bezmezně věří údajům palubních počítačů.
    Je snad evidentní,že vyměnit olej + filtr po 15 tis je asi o něčem jiném než po 30 tis, pokud připustím, že to servis skutečně udělal tak, jak naúčtoval.
    Nicméně,kdo věří v zázračnost long life, přeji hodně štěstí a malé náklady na opravy. >:D
    My chudí,co máme málo aut a po 3-4 letech je střídáme,měmíme po 15 tis.
    Long life,který tam leje VW je vše,jen ne kvalitní mazací olej.Myslím,že o tom něco vím a zdaleka nejsem sám, ale je to každého věc.....Alespoň je více diskusí a servisy mají více zakázek,firmy na repas turba také prosperují,všichni jsou spokojeni.Jen majitelé nadávají,ale mají to,nač si zadělali.Zázraky se v technice nedějí. Dlouhodobá zkušenost.....Dobrou.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…