Motory FSI dobré nebo špatné???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 27.02.07 17:24
« Re: Alessio a Mudler
Neboj, oni mě už mají očíhnutého. Jezdím tam totiž vždycky >:D . Protože jsem s nima spokojený. Taky mě nechají koukat na jejich práci, i kibicování stráví >:D .
Pro Mudlera: tajné to samozřejmě není. Je to servis Škoda Toman v Petřvaldě. Je to na hlavní cestě z Ostravy do Karviné. Vedle je autobazar, nejde to přehlédnout.
Ten 2.0 bych bral taky, už kvůli té šestky. V mojí Oktávce mi celkem chybí. :'-( -
Vašek M. 27.02.07 16:46
« Re: Re: Tommy
Dobrá zkušenost se hodí.. v kterém servise jsi byl, jestli to není tajné? Jsem totiž taky z Ostravy.. ;-)
Hele Tommy, já myslím, že na ten tvůj plánovaný nájezd je ta 1.6 OK. Škoda jen, že nemá šestku..
PS: já bych se taky na longlife a prodloužené intervaly vybodl. -
"-- skrytý --" 27.02.07 16:20
« Re: Tommy
Proč 2.0? Je to jen můj subjektivní názor. U mě by totiž měla 1.6 stejnou reálnou spotřebu jako 2.0. Jezdím totiž rád svižně ale zároveň nerad trápím motor. ;-) ale jestli nejsi zrovna nějaký závodnický typ tak ti určitě bude stačit i 1.6 FSI. Jestli by byly 1.6 i 2.0 za stejnou nebo podobnou cenu tak bych povinné ručení neřešil.
Já mám rád výkonnější motory vůbec, protože často jezdím s plným autem a výkonová rezerva se vždycky hodí.
Ale jak říkám, jestli ti stačí 1.6 tak podle mě budeš určitě spokojený. Přeju mnoho šťastných kilometrů! ;-)
Něco mimo téma:
Dneska jsem byl v servisu Škoda. Když jsem o víkendu myl letní kola, objevil jsem v jedné pneu rezavý trčící hřebík. Přijel jsem tam zrovna o polední pauze (nevěděl jsem jestli to odpoledne stihnu). Myslel jsem že si budu muset počkat až mechanici dojí, ale hned se mě ujal vedoucí, zavolal mechanika a ten se na to šel podívat. Vytáhl hřebík, celou gumu ještě zkontroloval, našel v ní střep, potřel to nějakým sajrajtem, asi aby zjistil jestli z toho uniká vzduch. Naštěstí to bylo OK (neproniklo to až dovnitř, jen to bylo zabodnuté), ale co mě nejvíc překvapilo bylo to, že za to nikdo nic nechtěl a ještě mi zanesl kolo do kufru. Tak jsem mu dal aspoň na cigára, za ochotu. Takže díky hoši! :D -
« Bez nadpisu
argument, že je longlife špatný proto, protože vydrží dvakrát více nějak nechápu :roll: Jinak prohlídku vozu (stav brzd, náplní atd.) zvládne každý během několika málo minut, na to se snad nemusí do servisu. principielně nevidím v longlife oleji problém, protože se nejedná o pevný interval, ale o proměnlivý, kdy palubní počítač včas informuje o nutnosti vyměnit olej, max. však po 30kkm. -
"-- skrytý --" 27.02.07 09:03
« Bez nadpisu
Ahoj
Já mám asi rok a pul nově koupenou O2 1.6 FSI liftback a co se týče motoru, tak si nemůžu stěžovat. Mám zatím najeto pouze 23 000km a problem žádny nebyl. Mám longlife prodloužený interval na 30 000km a olej jsem zatím ani kapku nedolivál a úbytek oleje na měrce je tak 2 mm maximálně! Takže skoro nic a tudíž teďka v dubnu pujdu na výměnu po 30 000km. Jinak delši dobu už zvažuju, že bych přešel na pevný 15000km interval výmény oleje, ale zatím jsem se nerozhodl, pač si myslím, že když řikají že to zvládne 30 000km s longlife, tak to musí zvladnout a nemůže se nic motoru stát. Benzín tam liju buď Agip N98, Slovnaft N98 a nebo Shell V Power Racing. N95 jsem taky zkoušel, ale motor se chová trošku méně kultivovaněji a jde hre do otáček a hlavně má s N95 vyšší spotřebu (cca o 0,6l/100km), tudíž N98 se ve výsledku vyplatí více. Dokonce na Shell V-P Racing jsem ujel trasu 1100 km na jednu nádrž! s N98 to je kolem 1000km a na N95 kolem 900km. Dlouhodobou pruměrnou spotřebu v létě mám 5,5 l/100km (dl. průměrná rychlost cca. 65km/h) Teď v zimě je to cca. 6,3 l/100km. Vše podle maxidotu, ale i ručně spoćítané (v excelu si vedu takovou malou knihu jízd a odchylka maxidotu od realu je 0,1l/100km - čily celkem hodně přesný)
Takže můj názor na FSI motory je ten, že jsou kvalitní, bezporuchové a ÚSPORNÉ!!! -
-
"-- skrytý --" 26.02.07 22:40
« Gratulace
Prvně bych chtěl pogratulovat Tommymu k novému autu. Sice je škoda (s malým Š) že to není 2.0 ale i tak to je oproti HTP rozdíl k lepšímu asi jako kdyby přesednul s kola na motorku >:D .
Jak psal IT k těm long lifům: ptal jsem se na ně v servisu Škoda když jsem byl minule na servisce a taky mi ho nedoporučili. Říkali že nejen pro motor ale i pro celé auto je lepší když se na tu hoďku v servisu zajede po 15 tisících a né až po 30. Já osobně si to myslím taky. Majitel žije aspoň v relativní jistotě že je vše zkontrolováno a mělo by být v pořádku. Moderní auta by měla vydržet hodně, ale nemělo by se to s tou důvěrou přehánět.... ;-) -
« Re:
musel jsem dolít v neděli, kdy jsou otevřené jen benzínky a když ani na třetí benzínce longlife neměli koupil jsem litr magnatecu. aral co tam mám ze servisu jsem ani nikde na benzínce neviděl. dolívám max. litr již před výměnou tak to neřeším. v čem je longlife horší??? -
"-- skrytý --" 25.02.07 17:21
« Bez nadpisu
Tak to je dobrá zpráva pro motor.I tebe ;-) Hm, nakonec jsi koupil dobře. Long life jistě že jsou běžně ke koupení,ale pokud tam není,je to dobré. Nicméně ať to uzavřeme:zjisti,kdy byla poslední výměna a snaž se
při další výměně pohlídat, co a jak.
BTW:Co tankuješ? :'-(
Docela hodně věcí o olejích, seč se to jinde probíralo máš na :
www.oleje.cz
Nejsou tam hlouposti,což zase není vždy a všude obvyklé... ;-) -
« Bez nadpisu
V aut.servisu mi řekli, že pokud použiji na malé dolití kvalitní olej stejného typu a viskozity nebude to znamenat žádný problém. Asi to není zrovna správné, ale longlife se běžně nedá koupit a 30tis.km běžná náplň nevydrží. Jinak servis by měl dávat do auta štítek kde je napsáno co je tam za olej i kdy byl měněn.
Spotřeba bude na úrovni 1.6FSI,povinný ručení taky a ten výkon :(