Motory FSI dobré nebo špatné???
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
- Motory FSI dobré nebo špatné??? 24.02.2007 14:07 Tommy100
- Bez nadpisu 24.02.2007 15:32
- Bez nadpisu 24.02.2007 16:30 Tommy100
- Bez nadpisu 24.02.2007 16:50
- Bez nadpisu 24.02.2007 17:36
- Bez nadpisu 24.02.2007 18:03
- Bez nadpisu 25.02.2007 13:27 Tommy100
- Bez nadpisu 25.02.2007 13:49
- Bez nadpisu 25.02.2007 16:13
- Bez nadpisu 25.02.2007 16:29 Tommy100
- Bez nadpisu 25.02.2007 17:21
- Bez nadpisu 25.02.2007 18:01 Tommy100
- Bez nadpisu 26.02.2007 21:58 Tommy100
- Gratulace 26.02.2007 22:40
- Bez nadpisu 26.02.2007 22:47 Tommy100
- Bez nadpisu 26.02.2007 23:16 Tommy100
- Bez nadpisu 27.02.2007 09:03
- Bez nadpisu 27.02.2007 16:02
- Re: Tommy 27.02.2007 16:20
- Re: Alessio a Mudler 27.02.2007 17:24
- 1.8 TSI 01.03.2007 17:58
- Bez nadpisu 01.03.2007 18:04 Tommy100
- Re: Tommy 01.03.2007 18:54
- Bez nadpisu 01.03.2007 19:27 Tommy100
- Bez nadpisu 01.03.2007 21:42
- Bez nadpisu 01.03.2007 21:47
- Bez nadpisu 01.03.2007 21:54 Tommy100
- Bez nadpisu 01.03.2007 22:01
- Bez nadpisu 01.03.2007 22:03 Tommy100
- Bez nadpisu 01.03.2007 22:10
- Bez nadpisu 01.03.2007 22:19 Tommy100
- Bez nadpisu 01.03.2007 22:27
- 1.8TFSI 05.03.2007 15:54
- Bez nadpisu 08.03.2007 18:06
- Bez nadpisu 08.03.2007 20:24
- Bez nadpisu 08.03.2007 20:49
- long-life 08.03.2007 22:25
- Bez nadpisu 12.03.2007 21:09
- Bez nadpisu 13.03.2007 21:01
- motory FSI 13.03.2007 21:48
- Bez nadpisu 14.03.2007 15:47 Tommy100
- Bez nadpisu 14.03.2007 16:11
- Bez nadpisu 14.03.2007 16:17 Tommy100
- Bez nadpisu 14.03.2007 16:25
- Bez nadpisu 17.03.2007 13:44 Tommy100
- Bez nadpisu 18.03.2007 16:08
- Bez nadpisu 18.03.2007 21:57
- Bez nadpisu 22.03.2007 00:11
- OT 22.03.2007 16:07
-
-
Arnold Hackel 24.02.2007 15:59
« Re: Motory FSI dobré nebo špatné???
Motory FSI se zatím jeví opravdu jako bezproblémové, resp nejsou známy nějaké zásadní nedostatky. Konkrétně 1.6 FSI není vůbec špatný, ale reakce motoru jsou subjektivně horší než by se z papírových hodnot dalo usoudit. Na vině je zejména rychlost reakce ekologicky-elektronického ovládání škrtící klapky (tzv elektronický plyn) který dokáže spolehlivě zvláčnit i mnohem výkonnější motory. Zde se jeví 2.0 FSI (tak jak píše IT) jako mnohem lepší volba, protože spotřeba je u obou prakticky shodná. Znám tento motor z nové Jetty a tam 1.6 FSI jezdí v průměru za cca 6,5 litrů, ovšem majitel jej nepoužívá na krátké popojíždění městem, spíše klidné víkendové vyjížďky.
-
-
"-- skrytý --" 24.02.2007 15:32
Bez nadpisu
Soukromě si myslím, žes udělal chybu a měl vzít motor 110 kW.Vím,že se připlácí...
Známá to má necelý rok,najeto asi 23 tis. km, je to pár dnů nazad jsem se díval na spotřebu a průměry(po 100 h se to nuluje).
Takže: průměr 63 km/h a spotřeba 7 l/100 za 98 posledních hodin.
Jenže,auto jezdí hodně po Praze aj.velkých městech,ale Praha vede,často po dálnici, také krátké popojížďky.
Mně to připadne jako solidní.
Problémy a poruchy nula,což asi někoho nepotěšíme,ale je to realita.
Tankuje nastřídačku N98 a podruhé N95.
Shrnul bych to:normální,obyčejné,pohodové auto,zcela bezproblémové.
85kW bude možná nepatrně žíznivější(jiná char.motoru),teď už je to jedno.Na první km je to solidní spotřeba.Pohoda,no problém... Opakuji:psal jsem o 110kW,zde bych čekal horší spotřebu v řádu 0,3 l/100km. Pravda je, že prvních asi 5 tis km jezdila jen na N98, potom už ne.
Jediné,co se dá vytýkat,ale to je obecný nešvar:long life oleje je třeba dolévat,teď jí to vzalo na asi 10 tis km jeden litr. Olej si kup do zásoby,abys pak neřešil někdy v noci problém a výhledově,jestli mohu mít názor, v 15 tis vypustit,dát nový filtr a long life opustit. Nechci odstartovat střet názorů. Kdo mne zná ví,že zde necouvnu ani o mm, ale nikomu neberu jeho víru v tyto oleje.Já je nepoužívám, hodně lidí jsme odnaučili je používat a spokojeni se k nám vracejí.Rozhodně nemají pocit,že by je někdo "okrádal". Už jen to, že olej nemizí,celá náplň lépe maže a odvádí teplo...např. To se musíš rozhodnout sám.Tvůj motor,tvoje peníze.
Stačí tak? -
Tommy100 24.02.2007 16:30
Bez nadpisu
hhmmm
já mám zatím spotřebu 7,5l,zatím jen na popojíždění do 15km.
Jinak já jsem si vybírat nemohl,to auto je dovoz z Německa,mírně jeté,z loňského roku a cena byla více než solidních 400000 :-)
2.0FSI jsem ani nechtěl už kvůli vyššímu povinnému ručení a motor 1.8TFSI ještě není v octavii :-(
Motor z hlediska dynamiky plně vyhovuje,přesedlal jsem z 1.2HTP >:D
Nevím jak si poradí s plně naloženým autem na dovču,ale myslím že problém taky nebude :roll:
Dík za názory a na ten olej si dám pozor ;-)
Do fabky jsem lil Castrol 10W-40,mám doma asi ještě kolem 5litrů,můžu ho lít i do oktávky :?: -
"-- skrytý --" 24.02.2007 17:36
Bez nadpisu
Vidíš,že zase tak špatně jsi nekoupil.Kdo dnes dělá špatná auta?
Pokud se nedalo vybírat,chápu.
K oleji: olej je přece jenom hodně důležitá věc, tak bych si koupil max. litr, který doporučuje výrobce, v HTP long-life jistě nebyl. Experimenty s olejem při ceně auta,že jo...!?Abys nemísil 2 druhy olejů,což je vysoce pravděpodobné,spíš jisté! To zavání průšvihem.
Dobrý olej je stejně důležitý jako kvalitní palivo,důležitější,než diskuse o zábězích atd.
Vyměnit celou náplň+nový(ne vypraný..) filtr.Pomlčím třeba o vzduchovém ve 30 tis, pylovém...Byly měněny? :'-(
Poslyš,přijede k nám člověk přímo ze servisu,ujede nějakých 200-300 km, něco se mu nezdá a když vidíš olej,který má za sebou údajně tuhle porci,je to strašné...
Zde je jediná rada:seriozní servis.
Nicméně pozor na mísení oleje(obecně),seč ono to chodí tak, že výrobce auta udělá výb.řízení na dodavatele náplní a to co se tam má dle výrobce dolét nemusí být absolutně,myslím totálně identické.
BTW:Tak mne napadá: kolik to má najeto,byl už měněn olej a co je tam az náplň? Počítej s tím,že němec před prodejem spíš neměnil,prostě ať ti to někdo vymění,dejte filtr a zkonroluj i vzduchový+pylový.Nic nezkazíš. Může být napsáno že se měnilo,ale papír snese vše.
Nám se osvědčil Castrol Magnatec,ale zase to bude vadit že to píši,nicméně je dobrý.
Long life Castrol stojí za starou bačkoru.
Jde fakt o hodně a ať auto dobře slouží.:wink: -
"-- skrytý --" 25.02.2007 13:49
Bez nadpisu
Tak ho nech vyměnit, ať aspoň víš, co dolévat. -
Bez nadpisu
V aut.servisu mi řekli, že pokud použiji na malé dolití kvalitní olej stejného typu a viskozity nebude to znamenat žádný problém. Asi to není zrovna správné, ale longlife se běžně nedá koupit a 30tis.km běžná náplň nevydrží. Jinak servis by měl dávat do auta štítek kde je napsáno co je tam za olej i kdy byl měněn. -
"-- skrytý --" 25.02.2007 17:21
Bez nadpisu
Tak to je dobrá zpráva pro motor.I tebe ;-) Hm, nakonec jsi koupil dobře. Long life jistě že jsou běžně ke koupení,ale pokud tam není,je to dobré. Nicméně ať to uzavřeme:zjisti,kdy byla poslední výměna a snaž se
při další výměně pohlídat, co a jak.
BTW:Co tankuješ? :'-(
Docela hodně věcí o olejích, seč se to jinde probíralo máš na :
www.oleje.cz
Nejsou tam hlouposti,což zase není vždy a všude obvyklé... ;-) -
Tommy100 25.02.2007 18:01
Bez nadpisu
zatím jsem bral jen jednou a to N95 :-)
Jinak díky k těm olejům 8)-
« Re:
musel jsem dolít v neděli, kdy jsou otevřené jen benzínky a když ani na třetí benzínce longlife neměli koupil jsem litr magnatecu. aral co tam mám ze servisu jsem ani nikde na benzínce neviděl. dolívám max. litr již před výměnou tak to neřeším. v čem je longlife horší???
-
-
"-- skrytý --" 26.02.2007 22:40
Gratulace
Prvně bych chtěl pogratulovat Tommymu k novému autu. Sice je škoda (s malým Š) že to není 2.0 ale i tak to je oproti HTP rozdíl k lepšímu asi jako kdyby přesednul s kola na motorku >:D .
Jak psal IT k těm long lifům: ptal jsem se na ně v servisu Škoda když jsem byl minule na servisce a taky mi ho nedoporučili. Říkali že nejen pro motor ale i pro celé auto je lepší když se na tu hoďku v servisu zajede po 15 tisících a né až po 30. Já osobně si to myslím taky. Majitel žije aspoň v relativní jistotě že je vše zkontrolováno a mělo by být v pořádku. Moderní auta by měla vydržet hodně, ale nemělo by se to s tou důvěrou přehánět.... ;-) -
Tommy100 26.02.2007 22:47
Bez nadpisu
Prvně bych ti chtěl poděkovat :-)
a teď k tomu FSI:Proč je 1.6FSI málo???Jsi už třetí nebo čtvrtý co by volili 2.0 8-s
Já jsem 2.0 mít moh,ale kvůli povinnýmu ručení a o něco vyšší spotřebě jsem se "spokojil" s 1.6 8-s
ale pořád to můžu vyměnit >:D -
"-- skrytý --" 27.02.2007 09:03
Bez nadpisu
Ahoj
Já mám asi rok a pul nově koupenou O2 1.6 FSI liftback a co se týče motoru, tak si nemůžu stěžovat. Mám zatím najeto pouze 23 000km a problem žádny nebyl. Mám longlife prodloužený interval na 30 000km a olej jsem zatím ani kapku nedolivál a úbytek oleje na měrce je tak 2 mm maximálně! Takže skoro nic a tudíž teďka v dubnu pujdu na výměnu po 30 000km. Jinak delši dobu už zvažuju, že bych přešel na pevný 15000km interval výmény oleje, ale zatím jsem se nerozhodl, pač si myslím, že když řikají že to zvládne 30 000km s longlife, tak to musí zvladnout a nemůže se nic motoru stát. Benzín tam liju buď Agip N98, Slovnaft N98 a nebo Shell V Power Racing. N95 jsem taky zkoušel, ale motor se chová trošku méně kultivovaněji a jde hre do otáček a hlavně má s N95 vyšší spotřebu (cca o 0,6l/100km), tudíž N98 se ve výsledku vyplatí více. Dokonce na Shell V-P Racing jsem ujel trasu 1100 km na jednu nádrž! s N98 to je kolem 1000km a na N95 kolem 900km. Dlouhodobou pruměrnou spotřebu v létě mám 5,5 l/100km (dl. průměrná rychlost cca. 65km/h) Teď v zimě je to cca. 6,3 l/100km. Vše podle maxidotu, ale i ručně spoćítané (v excelu si vedu takovou malou knihu jízd a odchylka maxidotu od realu je 0,1l/100km - čily celkem hodně přesný)
Takže můj názor na FSI motory je ten, že jsou kvalitní, bezporuchové a ÚSPORNÉ!!! -
Bez nadpisu
argument, že je longlife špatný proto, protože vydrží dvakrát více nějak nechápu :roll: Jinak prohlídku vozu (stav brzd, náplní atd.) zvládne každý během několika málo minut, na to se snad nemusí do servisu. principielně nevidím v longlife oleji problém, protože se nejedná o pevný interval, ale o proměnlivý, kdy palubní počítač včas informuje o nutnosti vyměnit olej, max. však po 30kkm. -
"-- skrytý --" 27.02.2007 16:20
Re: Tommy
Proč 2.0? Je to jen můj subjektivní názor. U mě by totiž měla 1.6 stejnou reálnou spotřebu jako 2.0. Jezdím totiž rád svižně ale zároveň nerad trápím motor. ;-) ale jestli nejsi zrovna nějaký závodnický typ tak ti určitě bude stačit i 1.6 FSI. Jestli by byly 1.6 i 2.0 za stejnou nebo podobnou cenu tak bych povinné ručení neřešil.
Já mám rád výkonnější motory vůbec, protože často jezdím s plným autem a výkonová rezerva se vždycky hodí.
Ale jak říkám, jestli ti stačí 1.6 tak podle mě budeš určitě spokojený. Přeju mnoho šťastných kilometrů! ;-)
Něco mimo téma:
Dneska jsem byl v servisu Škoda. Když jsem o víkendu myl letní kola, objevil jsem v jedné pneu rezavý trčící hřebík. Přijel jsem tam zrovna o polední pauze (nevěděl jsem jestli to odpoledne stihnu). Myslel jsem že si budu muset počkat až mechanici dojí, ale hned se mě ujal vedoucí, zavolal mechanika a ten se na to šel podívat. Vytáhl hřebík, celou gumu ještě zkontroloval, našel v ní střep, potřel to nějakým sajrajtem, asi aby zjistil jestli z toho uniká vzduch. Naštěstí to bylo OK (neproniklo to až dovnitř, jen to bylo zabodnuté), ale co mě nejvíc překvapilo bylo to, že za to nikdo nic nechtěl a ještě mi zanesl kolo do kufru. Tak jsem mu dal aspoň na cigára, za ochotu. Takže díky hoši! :D-
Vašek M. 27.02.2007 16:46
« Re: Re: Tommy
Dobrá zkušenost se hodí.. v kterém servise jsi byl, jestli to není tajné? Jsem totiž taky z Ostravy.. ;-)
Hele Tommy, já myslím, že na ten tvůj plánovaný nájezd je ta 1.6 OK. Škoda jen, že nemá šestku..
PS: já bych se taky na longlife a prodloužené intervaly vybodl.
-
"-- skrytý --" 27.02.2007 17:24
Re: Alessio a Mudler
Neboj, oni mě už mají očíhnutého. Jezdím tam totiž vždycky >:D . Protože jsem s nima spokojený. Taky mě nechají koukat na jejich práci, i kibicování stráví >:D .
Pro Mudlera: tajné to samozřejmě není. Je to servis Škoda Toman v Petřvaldě. Je to na hlavní cestě z Ostravy do Karviné. Vedle je autobazar, nejde to přehlédnout.
Ten 2.0 bych bral taky, už kvůli té šestky. V mojí Oktávce mi celkem chybí. :'-( -
Tommy100 01.03.2007 18:04
Bez nadpisu
Kdyby si s ním pospíšili,tak bych do toho možná šel 8-s
Spotřeba bude na úrovni 1.6FSI,povinný ručení taky a ten výkon :(-
« Re:
Naprosto nechapu, ze u auta za 400tis premyslis o vysi povinneho ruceni. 2tisice jsou 0.5% z ceny a kvuli tomu si koupis slabsi motor. Pochopim jiny duvod, jsi poklidny ridic, auto nezatezujes,... At Ti slouzi k plne spokojenosti, preji spoustu bezproblemovych km. Koupil jsi dobre auto.
-
-
1.8TFSI
děkujeme za Váš email a k Vašemu dotazu sdělujeme, že jak jste se správně dočetl na našich internetových stránkách, bude v řádu několika měsíců rozšířena paleta motorů pro modelovou řadu Octavia o motor 1,8 FSI.
Výroba motoru 2,0 FSI pro modelovou řadu Octavia bude dále probíhat a ukončena bude nejdříve v průběhu příštího roku.
V případě dalších Vašich dotazů můžete kontaktovat naši bezplatnou informační linku Škoda.
Tak to vypadá, že tenhle motor rozšíří současnou nabídku. To, že nakonec 2.0 chtějí vyřadit úplně svědčí o tom, že moc prodejně úspěšný není.-
Jozef0351 06.03.2007 22:01
« Re: 1.8TFSI
Rexo rozhodni sa konečne či to bude FSI, TFSI alebo TSI. >:D Spomínaš všetky tri a každý je iný motor. Ak by to mal byť 1,8 TSI a cenovo by bol na úrovni 2.0 FSI tak by to bola z mojej strany jednoznačná voľba. Myslím že benzín by v prípade VW GROUP začal opäť nahrádzať naftu >:D Má to pre mňa jedinú chybu. Je to VW :'-( Neberte to ako pokus o flame >:D Ak je to s tou spotrebou FSI motorov naozaj pravda tak ako píšete, vyzerá to že VW má veľmi slušný benzínový motor už teraz. Potom už musím len dúfať že konkurencia sa pridá. >:D-
« Re: Re: 1.8TFSI
zprávu z škodovky jsem tam vložil i s tou nepřesností, jinak 1.8TFSI a 1.8 TSI je totéž, škoda bude používat označení TSI. ta slečna co to psala napsala u obou motorů FSI, ale žádný 1.8 FSI pokud vím není.-
Jozef0351 08.03.2007 18:01
« Re: Re: Re: 1.8TFSI
Obávam sa že sa mýliš :!:
TSI je motor ktorý sa montuje do Golfa, neviem či aj inde, a je vybavený kompresorom aj turbom. Malý objem, nízka spotreba, vysoký výkon. Dokonca je podstatne lacnejší ako porovnateľné TDI. Obávam sa že to len testujú a preto má takú dobrú cenu. Preto som sa pýtal. Ak by Octavia 1,8 TSI mala byť za cenu 2,0 FSI, tzn. lacnejšia oproti TDI o 50 - 60 tis. Sk, bol by to asi koniec dieslovej éry vo VW. Samozrejme ak sa im ten motor osvedčí.
-
-
-
Jozef0351 09.03.2007 12:47
« Re: Re: Re: 1.8TFSI
No Škoda má asi lepšie FSI motory ako VW lebo Octavie žerú len 6,5 - 7 l aj pri krátkych jazdách a po meste >:D V podstate ma to ale netrápi.
Touran už v ponuke s FSI nie je. Namiesto neho majú 1,4 TSI 140 k. Zdá sa to malý motor na dodávku ale papierovo vychádza lepšie ako 2,0 TDI, rozdiel v spotrebe iba 1,4 l a je o 85 tis. Sk lacnejší. Je to fakt zaujímavé. Veľa ľudí asi bude odrádzať ten nízky objem a možná poruchovosť. Ale ak vychytajú muchy a udržia cenu tak je to veľmi silná konkurencia TDI. V ponuke ho má už aj Jetta takže je možné že ho dostane aj Octavia. Lenže je to 1,4 a nie 1,8.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 08.03.2007 18:06
Bez nadpisu
To máš jednoduché, je to 1,8 TFSI, ale Škoda to bude prodávat pod marketingovým názvem TSI. >:D -
"-- skrytý --" 08.03.2007 20:49
Bez nadpisu
Chlapi, nemáte už někdo zprávy kdy bude v octaviích 1.8 TFSi? Mám ode dneška na stole nabídku na skouta 2.0 Fsi a přemýšlím, že počkám na 1.8. Teda pokud se do skauta vůbec bude dávat -
"-- skrytý --" 08.03.2007 22:25
long-life
Ale no tak,long-life olej přece není o samotné prohlídce vozu po 15 neb 30 tis km, ta se dá vykázat,vynulovat comp a neprovést ji vůbec,ale o vlastnostech tohoto oleje. Proboha,to snad chápe každý. Doufám...Dnes a denně mne udivuje,jak lidé bezmezně věří údajům palubních počítačů.
Je snad evidentní,že vyměnit olej + filtr po 15 tis je asi o něčem jiném než po 30 tis, pokud připustím, že to servis skutečně udělal tak, jak naúčtoval.
Nicméně,kdo věří v zázračnost long life, přeji hodně štěstí a malé náklady na opravy. >:D
My chudí,co máme málo aut a po 3-4 letech je střídáme,měmíme po 15 tis.
Long life,který tam leje VW je vše,jen ne kvalitní mazací olej.Myslím,že o tom něco vím a zdaleka nejsem sám, ale je to každého věc.....Alespoň je více diskusí a servisy mají více zakázek,firmy na repas turba také prosperují,všichni jsou spokojeni.Jen majitelé nadávají,ale mají to,nač si zadělali.Zázraky se v technice nedějí. Dlouhodobá zkušenost.....Dobrou. -
"-- skrytý --" 12.03.2007 21:09
Bez nadpisu
IT: Prepac, ale nechapem co pises. Mame VW Caddy 1.6 najazdenych 50 000 km a nezere ani kvapku oleja a chodi to na olej po 30 000 km. Tatko ma Renault Kangoo 1.4 80 000 km, 30 000 km intevaly vymeny oleja. Absolutne bez problemov, ziadny ubytok oleja nezaznamenany, nesvieti mazacia kontrolka. Jasne je lepsie vymenit olej skor. Ja mam Favorita, predpisane vymeny oleja po 10 000 km, a samozrejme by som spravil lepsie kebyze ho vymenim po 5 000 km, ale naco by som to robil? Pre dobry pocit? -
Bez nadpisu
před pár lety jsem viděl 20 let starý auto a mělo najeto 15000km. po většinu času tam měl konzarvační olej, běžný motorový měnil po každý jízdě (jezdil s ním jednou za rok na slovensko). nebylo to lambo jak by jste možná čekali ale žiguli. tomu říkám péče. výměna oleje po 15tkm je proti tomu rasovina >:D -
"-- skrytý --" 13.03.2007 21:48
motory FSI
Rád bych jen krátký příspěvek.
Jdu na parkovišti kolem nastartované O2 kombi uvnitř sedící majitel,podle zvuku,říkám si,že by u 2,0TDI ten zvuk motoru byl přece jen tlumenější?Projdu kolem a na zádi nápis FSI 4x4!!!
Prakticky vůbec se to v testech různých časopisů nepíše,ale ten zvuk na volnoběch...děs :-(
Omlouvám se fandům,že jsem si spletl benzín FSI s dieselem...,ale některé konkurenční diesely znějí měkčeji >:D -
Tommy100 17.03.2007 13:44
Bez nadpisu
teď se stejně píše do techničáku jako rok výroby datum uvedení vozidla do provozu :) -
"-- skrytý --" 18.03.2007 16:08
Bez nadpisu
2 spree: píši fakta.Polud znáš Gaussovu křivku a statistiku,tak děje, stavy,příp. přesnost výroby se odehrává podle nich, aby to bylo laicky. Nedávno jsem viděl zajímavou práci"teorie chaosu" a tam bylo krásně ukázáno, jak choroby,různé epidemie se holt vyskytovaly a budou vyskytovat,ať se nám to líbí nebo ne.Ani KSČm s tím nic nenadělá ;-)
Takže mnohé motory nedolévají ani kapku,doufám,že to není způsobeno tečením chladící kap...ale to ryji...
Asi nechápeš interval výměny oleje a servisní interval. Že na 1 servisní jsou 2 výměny.
U naprosté většiny se po 8-10 tis dolévá běžně 0,8-1 litr. Někomu se občas i rozsvítí varovná konrtolka.Poprvé jsou zděšeni,když byli nedávno na výměně,pak si zvyknou,vozí litr v kufru a zpravidla v noci, neb Murpyho zákony také fungují, tak prostě dolévají.
Kamarád má Lagunu a smál se mi, proč tam měním po 15 tis. No a v 80 tis mu proletěl olej turbem,část do sání, část do katu. Už od poslechu byl motor docela hlučný v nějakých 60 tis, můj naprosto tichý,ale holt tam leju jinak... Turbo bylo totálně out, turbo se sehnalo funglovka za 27 tis, u Renaulta stojí 57 tis, kat se musel origoš přes Renaulta-20tis a nějaké drobnosti.
Pak se smál,proč tankuji u značkových pump a leji aditivum. Po té opravě ujel asi 5 tis km a odešel pal.systém.Vešlo se to do 80 tis. Teď už se nesměje a začal to dělat stejně. Jenže mně přijde oprava na 85 tis v relaci 150 tis docela dost na to, abych věřil prapodivným tekutinám. Mně to vzalo litr na 8 tis, také v 15 tis šel pryč a teď je spotřeba nula. Ne vždy výrobce dělá ideální variantu,konečně,platí zákazník...servis je živí, přece.
Já jen,že jsem už viděl pár motorů,co to slavné long life nepřežily a za 30 tis interval tam dolél majitel řádově 2-2,5 l oleje. Způsob zacházení stejný.
Blahopřeji,že máš motory,které jsou tak precizně slícovány. Většina nemá,projdi si různá fóra a budeš v obraze.
Protože je to zázračná metoda(long life), drží se Toyota na 15/20 tis a Mazda na 20 tis/ nebo rok.Oni ti japončíci jsou fakt asi úplně....nebo že by nebyli? Nevím,ale spolehlivostí jsou jinde než VW i Renault a to je realita.Seč motor,co se tu řeší je docela dobrý. Ale jsou i lepší. >:D -
"-- skrytý --" 18.03.2007 21:57
Bez nadpisu
IT: Nieco na tych 15 000 km bude. Je fakt, ze ked mas hodne studenych startov a chodis v meste tak je to urcite pre olej horsie. Nehovoriac o vytacani.
Ale zober si extremny priklad. Kamarat jazdi casto do Holandska a najazdi asi 100 000 km rocne. Myslim, ze by tych 30 000 km olej mohol v pohode menit a nijako by autu neskodil.
A inak ten Renault a VW su spolahlive a uz nieco maju za sebou, takze sa japonca zatial nie je dovod menit >:D-
Jozef0351 19.03.2007 08:44
« Re:
Olej sme naposledy dolievali do našej Škody 105 S. Ráno pred naštartovaním sme kontrolovali odmerkou stav oleja. Staré zlaté časy, myslel som že sa to už nevrátia. >:D Ja si kupujem autá ktoré olej nežerú a nemusím im ani nič liať do nádrže. To som naposledy robil s mojim Trabantom combi čo som používal na chatu. >:D >:D :D
PS: Ak je fakt pravda že v dnešnej dobe treba kontrolovať stav oleja a dolievať ho, potom je fakt lepšie mať servisný interval 20 tis. km a nestarať sa či tam olej je alebo nie.
-
-
"-- skrytý --" 22.03.2007 00:11
Bez nadpisu
Jde tu o jednu věc. Podobně jako naši moderní a počítači obklopení automechanici pomocí přístrojů "neomylně" určují dg. a příčiny problému, takže zákazník namísto levných položek často platí desítky tisíc, protože nikdo je ve škole či v servisu nenaučil trochu logicky uvažovat, konečně servis živí prodejce, tak podobně je to i s oleji a jejich intervalem. Dlouhé vzdálenosti,pak lze prodloužit interval, ale u současných osobáků je 20 tis optimum a dál raději ne.
BTW: malé OT,souvisí s Trabošem-náš velký a neomylný nazývá ekologii komunismem,takže nyní už pan profesor nepochybně vstoupí do dějin :roll: , protože tohle sdělit písemně Kongeru USA je nářez. Teď už víme, že každý, kdo vyvíji např. hybridní pohony je komunista. Asi se nám zcela zbláznil. Bude slavnější... >:D >:D
Jak je zpolehlivý,jaká spotřeba a tak???Moje spotřeba je za prvních 100km 7,5l/100km(najeto 4800km)
A co celkově říkáte na motory FSI??