Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Vlastně to nejhorší jsem zapoměl, v 15 tis. v háji brzdové obložení a vzápětí se ukázalo proč - brzdové kotouče ve stavu ruského tankodromu (pravděpodobně zastudena slisované plechovky od sardinek, pouhým ohmatáním patrné hrboly na vnitřní straně v rozsahu 2-3 mm), kdo nezakusil neuvěří, ale nakonec se kotouče měnily prakticky u všech služebáků ve firmě a všude bylo to samé, auto btw blbě brzdilo no ale co by člověk nechtěl u auta za pouhý milion. -
« Bez nadpisu
Nového Passata nedoporučuji ani nepříteli. Za rok jsem najel cca 60 000 km a z této doby to v opravně stálo cca 5 měsíců!!!!, odešlá elektronika zapalování, odešlé turbo (2.0 TFSI), výměna katalyzátoru, odešlé těsnění u výfuk. potrubí, vadné seřizování natáčecích xenonů (4x opravováno a dodnes svítí do nebe, tedy protijedoucím do ksichtu), nefunkční stěrače (při velkém dešti, svolávají kvůli tomu všechny majitele, mě se to vysypalo na dálnici a musel jsem cca 4 hodiny čekat než přestane pršet), upadané dolní plastové kryty motoru atd. Je fakt, že část problémů asi jde za "specialisty" nejmenovaného pražského autorizivaného servisu (ten co má v názvu rychlá sportovní auta) protože pokaždé po nich najdu nejaké volně pohozené plastové kryty v motorovém prostoru, ulámané plastové držáky hadic, nedocvaklé spony, chybějící šrouby (tam kde má být na krytu šest šroubů tak najít tři je většinou známkou nejvyšší kvality a péče), jo holt služební auto to je zlatej důl (pro servis) ale také o zabití (pro řidiče). Takže kombinací nový Passat a tyto autorizované servisy považuji za vražednou, jo a na některé náhradní díly se čeká třeba 2 měsíce. >:-[] -
« Haldex vs Torsen
Najezdil jsem s obema typy mezinapravovych prevodovek pres 100 tis km. V beznem provozu se neda registrovat zasadni rozdil. Predevsim bych chtel rici, ze povesti o tom, jak v krizove situaci Haldex sepne a nakopne zadek auta je nesmysl. Vsechny auta teto tridy jsou vybavena vyspelym stabilizacnim systemem a pokud hrube neprekrocite fyzikalni meze, jedou jako po kolejich.
V cem je rozdil v beznem provozu: Auto s Torsenem bere proti autu s Haldexem (stejny motor TDI96kW) asi o 0,4l/100km vice. U Torsenu se mi vice (na plocho) sjizdely zadni pneumatiky, nez predni, takze behem doby jejich zivota je bylo vhodne jednou navzajem prohodit.
V cem je rozdil v hlubokem snehu a na zasnezenem ledu: Haldex je lepsi pro mezni pruchodnost terenem, Torsen je totiz mezinapravovy diferencial (byt do jiste miry samosvorny) a pokud je jedna naprava uplne odlehcena, neni na druhou schopen prenest dostatek vykonu. Nicmene v techto extremnich podminkach je obvykle limitujici spise svetla vyska vozu, nez trakcni schopnosti.
Osobne bych tedy nemel s Haldexem problem. Mezi Passatem a Audi bych se rozhodoval z jinych hledisek. U manazerskeho vozu zalezi na osobnim naturelu a postaveni dotycne osoby a prevaznem zpusobu uzivani. Pochopitelne ani cenovy rozdil neni zanedbatelny. -
« Bez nadpisu
Tak, tady to teda jede....
Na uvod - Nitron ma absolutni pravdu. Navic predchozi verze Passatu mela pohon Quattro jako A4 ka.
Soucasny Passat je v podstate to same co Golf V.
V zimnim provozu na snehu to pripojeni (Golf V, novy Passat) je neznatelne a to doslova.
Kdo tvrdi opak keca a v zivote v tom nejel.
Vyhody Audi A4:
image, kvalita zpracovani, ovladani vozu, kultivovanost a pohon 4x4.
Nyni maji nove A4 v zakladni vybave vyhodne pakety a jsou velke slevy(vybehovy model)
Vyhody Passat:
Uplne novy model, daleko vetsi prostor pro posadku. Jine vyhody nevidim.
Quattro vs. 4 Motion:
Quattro jede jako po kolejich, zvlaste znatelne treba na dalnicnich privadecich a to i za sucha. Quattro vas zde nuti doslova pridavat plyn a vychutnat si zatacku. U 4 Motion se nic podobneho nedeje. Naproti tomu ma Quattro vetsi spotrebu oproti 4motion.
Osobne bych volil Audi 2.0TDI Quattro. Ovsem zadni cestujici by trpeli.
Ja bych zase trpel v Passatu, zvlaste pri pomysleni ze jsem si mohl zvolit A4ku. osobne mi prijde novy Passat "odflaknuty". -
« Bez nadpisu
ty údaje v testech bych nebral moc vážně, jednou je to měřeno tak podruhé zase onak. záleží jak je nastavitelné přední sedadlo. někde když ho dám až dozadu tak se nevejdu a někde ho až dozadu ani dát nemusím. třeba toyota rav má papírově slušné hodnoty ale když si posunu přední sedačku do zadu a zadní dopředu, abych měl tu deklarovanou velikost kufru tak mám mezeru na nohy asi 10cm což je málo i pro hubené dítě. -
"-- skrytý --" 20.02.07 22:41
« Bez nadpisu
re Hamounovič: argument ze passat je na 4km (nebo kolik to ma) okruhu o 1,5 (vteriny? :D) rychlejsi u me neobstoji protoze je mi to vcelku jedno :D
re nitrion: nejsem si jistej ze legacy muze souperit v prestizi a konfortu s passatem nebo A4
ja nevim no, koukal sem na tu A6ku a je o 500 000,- drazsi a to je sakra rozdil
koukal sem na specifikaci prostoru pro nohy u passatu a A4 a neni tam teda zasadni rozdil [odkaz] vs. [odkaz] je tam technicky vzato jen 2cm navic a to uz tomu celkovymu prostoru moc nepomuze (610 i 630 je malo) ale libi se mi ze pro ridice je u audiny 1130 mm a jelikoz mam 2 metry tak to ocenim :D, ale zase prostoru pro hlavu na zadnich sedadlech je vice u passatu to se musi nechat... -
« Bez nadpisu
Passat je o generaci novější, prostornější, podvozkově lepší, řeči o tom, že Audi je Audi neobstojí, stejný řidič se stejným motorem (TDI 103 kW) a se stejnými gumami je na okruhu v Mostě na suchu cca o 1,5 rychlejší s Passatem (i když má asi o 30-50 kg vyšší pohotovost, má kratší převody a v zatáčkách na limitu prostě dovolí o něco více), kdo nevěří ať si to jde vyzkoušet. Asi nová generace A4 bude zase podvozkově o kus dál a Passata překoná ale nyní je ještě pořád předražená vzhledem ke svému penzijnímu věku a mimo image nemůže nabídnout celkem nic. TDI je pro reprezentativní limuzínu těžký omyl ať již v A4 nebo v Passatu protože to je prostě traktor a ani přes velkou snahu o utlumení v obou vozech se absolutně nedá srovnat třeba s 2.0 TFSI (když už něco šetřivějšího) nebo 3.2 FSI. Samozřejmě, že nafta se do repre auta také hodí ale to nesmí být koncern, BMW, MB, Toyota, Honda, Mazda, Frantíci to se dá poslouchat, TDI nic jiného než úspornost nemůže nabídnout. :idea: