Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.07  09:42

    « Bez nadpisu

    passat má oproti A4 jednoznačně více místa pro posádku což je jak pro rodinnu tak pro repre jednání na zadních sedadlech mnohem přínosnější. pokud to má být auto repre tak nevím zda 4-válcový TDI traktor může tuto úlohu zahrát lépe než např. 3.2FSI nebo 2.0TFSI. pro obchoďáka jednoznačně tdi, ten ať firmě šetří, ale myslel jsem, že se diskutovalo o autu pro managera. tam bych jednoznačně volil passat nebo A6.
  • 00 Reagovat !

    foto Jozki

    Jozki 20.02.07  08:11

    « Bez nadpisu

    Jednoznacne Passat. Chces vozit ludi ? Do A4 ti nevlezu vzadu je prilis malo miesta. A ked mas na vyber A4 v zaklade a Passat v plnke tak niet co vahat. Ludia vzadu sa budu tlacit a este hrat so svihadlami ? Co sa tyka 4kolky tak u Passatu ide stale nieco na zadok - sice len nejakych 5-10% (Haldex II) takze to co sa stavalo predtym na Oktavii I ze pri zapnuti Haldexu I si isiel mimo cestu sa ti teraz uz nestane - ak nebudes chciet oklamat fyziku. Takze jednoznacne Passat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.07  23:45

    « Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)

    Já bych šel do Passatu. A4 podle mě není žádný zázrak (aspoň teda ta základní verze o které píšete) a nový Passat Highline v černé perleti se slušnýma kolama taky reprezentuje. Haldex vs. Quattro bych moc neřešil (z toho, že chcete, aby vás auto všude dovezlo usuzuji, že máte na mysli provoz ve sněhu a ne na sportovní hrátky). AutoBild dělal srovnávací test pohonů všech kol a je pravda, že quattro a xDrive byly nejlepší, ale OII s Haldexem si vedla také velmi dobře, respektive co se týče trakce na sněhu a ledu tam velký rozdíl nebyl. Samozřejmě více zábavy si užijete s A4. A protože chcete vozit lidi (ne jenom řidiče :-)), tak je to další argument pro Passat, protože v A4 vzadu moc místa není, hlavně před koleny.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 19.02.07  23:16

    « Re:

    kupi> ja som to smeroval na rexa, podla ktoreho dizel nieje reprezentativne vozidlo :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.07  23:05

    « Bez nadpisu

    re rex: uvedom si ze to auto bude firemni, lidi chtej reprezentativni auto s TDI motorem aby usetrili na nakladech za jizdu co je na tom k nepochopeni? :D
    re matuS: BMW 730Ld je jina cenova...
    osobne se taky priklanim k Audine protoze je to preci jen luxusnejsi auto nez passat a to ze posadka vevnitr nebude sedet na kozenejch sedackach snad nejak prezije :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Alessio1

    Alessio1 19.02.07  22:21

    « Re: Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)

    jenom přidám příměr z jednoho angl. motoristického časopisu, který se mi zalíbil pro svou jednoduchost a příhodnost: "Představte si, že máte dva číšníky - Mr.Haldex a Mr. Permanent. Pan Haldex nosí svůj tác v jedné ruce, takže často na parketách balancuje s jídlem - je to ale dobrý sluha a málokdy něco upustí. Pan Permanent nosí svůj tác oběma rukama a ty situace, které pan haldex řeší balancováním, on přechází s ledovým klidem. "
    No flame, jen jsem chtěl poukázat na to, že oba systémy jsou trošku o něčem jiném - jeden krizovku řeší, druhý jí předchází
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.07  22:13

    « Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)

    z vlastní zkušenosti můžu doporučit audi, passat je sice pěkný auto, ale audi je audi.. a hlavně jak si napsal, cenovej rozdíl je tam zanedbatelnej, když budeš mít štěstí a to ho nemusíš mít ani moc velký seženeš parádně vybavený audi quattro 2.0TDI do 1,1M a kromě navigace to bude mít vše co potřebuješ ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.07  22:08

    « Re: Re:

    Jenyku rozdíl je v krizový situaci, když nemáš stálej pohon tak ti v krizový situaci auto trochu cukne a pak se připojí zadní náprava nebo přední.. a srovná se to, kdežto u audi máš permanentní pohon, tak žádný cuknutí..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.07  21:54

    « Re: Re: Re: Re:

    no ono asi pokud přecházíš z FWD do 4x4 s Haldexem I nebo II tak cítíš pokrok. Tedy jen v mezních situacích, kdy se to spojí. Jinak máš vlastně FWD auto s překvapením v podobě občas se připojujícího zadku.
    To s tím vyjetím taky tak úplně neplatí, protože pokud se kola smekají tak vlastně nepřenáší žádný moment a z auta máš vlastně najednou RWD.
    Nesrovnatelně lepší je jakýkoliv systém, který přenáší od počátku moment na obě nápravy ať už pomocí TorSenu (Audi; ne všechna) nebo centrálního diferenciálu s visco spojkou (Subaru s man.převodovkou) nebo pomocí MPT spojky (Subaru s aut.převodovkou, BMW xdrive).
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 19.02.07  21:48

    « Re: Re: Re: Re:

    neviem co na tom zalezi, aky mas motor pod kapotou, hlavne ze to auto ide a nema svihadla a pod, nie?
    ani sa na to nepozeram zo svojho hladiska, ale podla teba taka 730Ld nieje reprezentativne auto? :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.07  20:56

    « Re: Re: Re:

    já bych raději passat než A4. je větší a víc se mi líbí, i v interiéru. nechápu však lidi co chtějí reprezentativní auto a zároveň chtějí turbokamna aby ušetřili. to mi nějak hlava nebere. passat má 3.2 DSG 4motion což je dle mého dobrá kombinace. tohle auto je v mém užším výběru. haldexu bych se nebál, mám ho v první generaci a na suchu, mokru, náledí i sněhu žádný problém. tedy na silnici, do terénu to samozřejmě není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.07  19:22

    « Re: Re:

    2 Jenyk
    neznám Haldex I, ale připojení zadní nápravy prostřednictvím H II u Passatu je jasně poznat třeba na štěrku, nebo (letos sporadicky se objevujícímu) sněhu. Prostě cítíš, že předek prohrábl a pak se připojí zadek, auto se zhoupne jak zadek zabere, v zatáčce může jít do přetáčivého smyku. To ale není specifikum Haldexu....
    Dalo by se popsat moc stránek, ale nikdy to nepoznáš tak, jako při praktickém testu. Až bude nasněženo, tak si to běž testnout. Jinak se tady zase rozhoří bitva Subaráků a Haldexáků o ničem. Podle mě je Haldexová 4x4 na nic, to je lepší ušetřit pár kaček a koupit předokolku anebo koupit poctivou 4x4, ať už od Audi nebo Subaru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.07  19:16

    « Re: Re

    4Motion je podle mě připojitelný pohon myslím že to říkali i v prima autosalonu. A k tomu haldexu by to mělo mít jen nepatrný vliv na životnost dodává ho totiž sám haldex. A je s dvouletou zárukou (stojí cca 30000,-kč). A o normálním haldexu - připojitelný pohon má tu nevýhodu že se připojí až v situaci kdy dojde k prokluzu kol, ale při stálem pohonu k této situaci nemusí vůbec dojít a tím pádem drží lépe na mokru a v zatáčkách apod. Je jasné že když na sněhu nebo ledu šlápnete na plyn že se to rozjede - na to je haldex stavěný. Ale je tu i nevýhoda že vše zařizuje počítač a ty jako řidič nemáš šanci ten pohon připojit kdy chceš např. tlačítkem... :shock:
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.02.07  18:55

    « Re

    No pokud vím, tak 4motion znamena stálý pohon všech kol!
    Ale ruku do ohně za to nedám.
  • 00 Reagovat !

    foto nitrion

    nitrion 19.02.07  17:25

    « Bez nadpisu

    skrati to trozku interval udrzby nebude to 60tkm ale trochu menej ale ne az tak vyrazne a k tomu aky je rozdiel tak ten je v tom ze haldex aj ked je velmi rychli nieje to to co torzen ktory prerozdeluje krutiaci moment medzi jednotlive napravy stale ,tusim v tej momentalnej audine to uz nieje staly pomer ale meni sa podla aktualnych podmienok
    ps:nieje to vycitane ale podla skusenosti ,kamos ma audinu a4 a moj brat golfa V 4motion a ten rozdiel tam je jednoznacny najme za mokra
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.07  17:01

    « Re:

    Hm..také názor. Vyčtené, nebo ze zkušenosti? Mohu mít pro jistotu pár dotazů?
    - Stálým spojením Haldexu tu spojku neodepíše? Nepřehřeje?
    - Kdy při normálním používání běžný řidič rozezná Haldex v Passatu C3 (to je ten současný) od Torsenu? Já s ním nejel, ale kdo jel tak uvádí, že kopance při připojení zadní nápravy jsou minulostí. Tak kde je ten rozdíl?
  • 00 Reagovat !

    foto nitrion

    nitrion 19.02.07  16:41

    « Bez nadpisu

    jednoznacne audinu pretoze qattro je quattro a haldex bude vzdy len haldex jedine zeby si si kupil novu riadiacu jednotku haldexu , tam by si potom mal staly pohon 4x4 a mohol by si si menit rezim
  • « 00 Reagovat !

    foto Alessio1

    Alessio1 19.02.07  16:13

    « Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)

    nejsem odborník na koncern, ale nemá passat haldex? Audi Quattro znamená u modelů A4 a vyšší vždy pohon všech kol pomocí diferenciálu torsen, čli plnohodnotný permanent
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.07  15:58

    « Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)

    Začínám řešit něco podobného. A4 má IMHO smysl jen s pořádným motorem a výbavou. Proti Passatu mi přijde naopak výrazně méně reprezentativní, menší, jediný důvod by snad mohly být jízdní vlastnosti...A4 social edition podle mne nemá smysl. Máte někdo zkušenosti s A4 s 3,2 FSI Quattro?
    Passat je větší, novější, ve správně zvolené barvě lépe vypadá, jízdní vlastnosti také nebude mít špatné. Nakonec mi z toho vychází A4 jen v případě, že budu chtít konfiguraci, kterou Passat nenabízí. Což se možná stane.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.07  14:08

    « Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)

    Jaky z tehle aut je vhodnejsi jako reprezentativni FIREMNI auto? Porat se nemuzu rozhodnout co doporucit, ale 100% to musi byt s stalym pohonem 4x4 protoze bude muset dovezt lidi za vsech okolnosti. Ta A4 by byla v nejzakladnejsim zakladu a ten passat by byl nejspis ve vybave Highline, oba s motorem 2,0TDI, cenove tam je rozdil nepatrnej ale co je lepsi koupe? Nevim, proto se ptam.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…