Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!) 19.02.2007 14:08
- Bez nadpisu 19.02.2007 16:41 nitrion
- Bez nadpisu 19.02.2007 17:25 nitrion
- Re 19.02.2007 18:55
- Bez nadpisu 19.02.2007 23:05
- Bez nadpisu 20.02.2007 08:11 Jozki
- Bez nadpisu 20.02.2007 09:42
- Bez nadpisu 20.02.2007 17:18 nitrion
- Bez nadpisu 20.02.2007 20:25
- Bez nadpisu 20.02.2007 22:41
- Bez nadpisu 21.02.2007 15:47
- Bez nadpisu 21.02.2007 18:10
- Bez nadpisu 22.02.2007 11:11 nitrion
- Bez nadpisu 22.02.2007 15:46
- Bez nadpisu 22.02.2007 22:57
- Bez nadpisu 23.02.2007 07:27 Jozki
- Bez nadpisu 23.02.2007 09:36
- Bez nadpisu 01.03.2007 16:03
- Bez nadpisu 01.03.2007 18:48
- Haldex vs Torsen 01.03.2007 19:37
- Bez nadpisu 05.03.2007 23:20
- Bez nadpisu 05.03.2007 23:33
-
"-- skrytý --" 19.02.2007 14:08
Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)
Jaky z tehle aut je vhodnejsi jako reprezentativni FIREMNI auto? Porat se nemuzu rozhodnout co doporucit, ale 100% to musi byt s stalym pohonem 4x4 protoze bude muset dovezt lidi za vsech okolnosti. Ta A4 by byla v nejzakladnejsim zakladu a ten passat by byl nejspis ve vybave Highline, oba s motorem 2,0TDI, cenove tam je rozdil nepatrnej ale co je lepsi koupe? Nevim, proto se ptam.-
"-- skrytý --" 19.02.2007 15:58
« Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)
Začínám řešit něco podobného. A4 má IMHO smysl jen s pořádným motorem a výbavou. Proti Passatu mi přijde naopak výrazně méně reprezentativní, menší, jediný důvod by snad mohly být jízdní vlastnosti...A4 social edition podle mne nemá smysl. Máte někdo zkušenosti s A4 s 3,2 FSI Quattro?
Passat je větší, novější, ve správně zvolené barvě lépe vypadá, jízdní vlastnosti také nebude mít špatné. Nakonec mi z toho vychází A4 jen v případě, že budu chtít konfiguraci, kterou Passat nenabízí. Což se možná stane. -
« Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)
z vlastní zkušenosti můžu doporučit audi, passat je sice pěkný auto, ale audi je audi.. a hlavně jak si napsal, cenovej rozdíl je tam zanedbatelnej, když budeš mít štěstí a to ho nemusíš mít ani moc velký seženeš parádně vybavený audi quattro 2.0TDI do 1,1M a kromě navigace to bude mít vše co potřebuješ ;-)-
Alessio1 19.02.2007 22:21
« Re: Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)
jenom přidám příměr z jednoho angl. motoristického časopisu, který se mi zalíbil pro svou jednoduchost a příhodnost: "Představte si, že máte dva číšníky - Mr.Haldex a Mr. Permanent. Pan Haldex nosí svůj tác v jedné ruce, takže často na parketách balancuje s jídlem - je to ale dobrý sluha a málokdy něco upustí. Pan Permanent nosí svůj tác oběma rukama a ty situace, které pan haldex řeší balancováním, on přechází s ledovým klidem. "
No flame, jen jsem chtěl poukázat na to, že oba systémy jsou trošku o něčem jiném - jeden krizovku řeší, druhý jí předchází
-
-
"-- skrytý --" 19.02.2007 23:45
« Re: Audi A4 quattro vs. VW Passat 4motion (DO FIRMY!!)
Já bych šel do Passatu. A4 podle mě není žádný zázrak (aspoň teda ta základní verze o které píšete) a nový Passat Highline v černé perleti se slušnýma kolama taky reprezentuje. Haldex vs. Quattro bych moc neřešil (z toho, že chcete, aby vás auto všude dovezlo usuzuji, že máte na mysli provoz ve sněhu a ne na sportovní hrátky). AutoBild dělal srovnávací test pohonů všech kol a je pravda, že quattro a xDrive byly nejlepší, ale OII s Haldexem si vedla také velmi dobře, respektive co se týče trakce na sněhu a ledu tam velký rozdíl nebyl. Samozřejmě více zábavy si užijete s A4. A protože chcete vozit lidi (ne jenom řidiče :-)), tak je to další argument pro Passat, protože v A4 vzadu moc místa není, hlavně před koleny.
-
-
nitrion 19.02.2007 16:41
Bez nadpisu
jednoznacne audinu pretoze qattro je quattro a haldex bude vzdy len haldex jedine zeby si si kupil novu riadiacu jednotku haldexu , tam by si potom mal staly pohon 4x4 a mohol by si si menit rezim-
"-- skrytý --" 19.02.2007 17:01
« Re:
Hm..také názor. Vyčtené, nebo ze zkušenosti? Mohu mít pro jistotu pár dotazů?
- Stálým spojením Haldexu tu spojku neodepíše? Nepřehřeje?
- Kdy při normálním používání běžný řidič rozezná Haldex v Passatu C3 (to je ten současný) od Torsenu? Já s ním nejel, ale kdo jel tak uvádí, že kopance při připojení zadní nápravy jsou minulostí. Tak kde je ten rozdíl?-
"-- skrytý --" 19.02.2007 19:22
« Re: Re:
2 Jenyk
neznám Haldex I, ale připojení zadní nápravy prostřednictvím H II u Passatu je jasně poznat třeba na štěrku, nebo (letos sporadicky se objevujícímu) sněhu. Prostě cítíš, že předek prohrábl a pak se připojí zadek, auto se zhoupne jak zadek zabere, v zatáčce může jít do přetáčivého smyku. To ale není specifikum Haldexu....
Dalo by se popsat moc stránek, ale nikdy to nepoznáš tak, jako při praktickém testu. Až bude nasněženo, tak si to běž testnout. Jinak se tady zase rozhoří bitva Subaráků a Haldexáků o ničem. Podle mě je Haldexová 4x4 na nic, to je lepší ušetřit pár kaček a koupit předokolku anebo koupit poctivou 4x4, ať už od Audi nebo Subaru.-
« Re: Re: Re:
já bych raději passat než A4. je větší a víc se mi líbí, i v interiéru. nechápu však lidi co chtějí reprezentativní auto a zároveň chtějí turbokamna aby ušetřili. to mi nějak hlava nebere. passat má 3.2 DSG 4motion což je dle mého dobrá kombinace. tohle auto je v mém užším výběru. haldexu bych se nebál, mám ho v první generaci a na suchu, mokru, náledí i sněhu žádný problém. tedy na silnici, do terénu to samozřejmě není.-
"-- skrytý --" 19.02.2007 21:54
« Re: Re: Re: Re:
no ono asi pokud přecházíš z FWD do 4x4 s Haldexem I nebo II tak cítíš pokrok. Tedy jen v mezních situacích, kdy se to spojí. Jinak máš vlastně FWD auto s překvapením v podobě občas se připojujícího zadku.
To s tím vyjetím taky tak úplně neplatí, protože pokud se kola smekají tak vlastně nepřenáší žádný moment a z auta máš vlastně najednou RWD.
Nesrovnatelně lepší je jakýkoliv systém, který přenáší od počátku moment na obě nápravy ať už pomocí TorSenu (Audi; ne všechna) nebo centrálního diferenciálu s visco spojkou (Subaru s man.převodovkou) nebo pomocí MPT spojky (Subaru s aut.převodovkou, BMW xdrive).
-
-
-
-
nitrion 19.02.2007 17:25
Bez nadpisu
skrati to trozku interval udrzby nebude to 60tkm ale trochu menej ale ne az tak vyrazne a k tomu aky je rozdiel tak ten je v tom ze haldex aj ked je velmi rychli nieje to to co torzen ktory prerozdeluje krutiaci moment medzi jednotlive napravy stale ,tusim v tej momentalnej audine to uz nieje staly pomer ale meni sa podla aktualnych podmienok
ps:nieje to vycitane ale podla skusenosti ,kamos ma audinu a4 a moj brat golfa V 4motion a ten rozdiel tam je jednoznacny najme za mokra -
-
« Re: Re
4Motion je podle mě připojitelný pohon myslím že to říkali i v prima autosalonu. A k tomu haldexu by to mělo mít jen nepatrný vliv na životnost dodává ho totiž sám haldex. A je s dvouletou zárukou (stojí cca 30000,-kč). A o normálním haldexu - připojitelný pohon má tu nevýhodu že se připojí až v situaci kdy dojde k prokluzu kol, ale při stálem pohonu k této situaci nemusí vůbec dojít a tím pádem drží lépe na mokru a v zatáčkách apod. Je jasné že když na sněhu nebo ledu šlápnete na plyn že se to rozjede - na to je haldex stavěný. Ale je tu i nevýhoda že vše zařizuje počítač a ty jako řidič nemáš šanci ten pohon připojit kdy chceš např. tlačítkem... :shock:
-
-
"-- skrytý --" 19.02.2007 23:05
Bez nadpisu
re rex: uvedom si ze to auto bude firemni, lidi chtej reprezentativni auto s TDI motorem aby usetrili na nakladech za jizdu co je na tom k nepochopeni? :D
re matuS: BMW 730Ld je jina cenova...
osobne se taky priklanim k Audine protoze je to preci jen luxusnejsi auto nez passat a to ze posadka vevnitr nebude sedet na kozenejch sedackach snad nejak prezije :D -
Jozki 20.02.2007 08:11
Bez nadpisu
Jednoznacne Passat. Chces vozit ludi ? Do A4 ti nevlezu vzadu je prilis malo miesta. A ked mas na vyber A4 v zaklade a Passat v plnke tak niet co vahat. Ludia vzadu sa budu tlacit a este hrat so svihadlami ? Co sa tyka 4kolky tak u Passatu ide stale nieco na zadok - sice len nejakych 5-10% (Haldex II) takze to co sa stavalo predtym na Oktavii I ze pri zapnuti Haldexu I si isiel mimo cestu sa ti teraz uz nestane - ak nebudes chciet oklamat fyziku. Takze jednoznacne Passat. -
Bez nadpisu
passat má oproti A4 jednoznačně více místa pro posádku což je jak pro rodinnu tak pro repre jednání na zadních sedadlech mnohem přínosnější. pokud to má být auto repre tak nevím zda 4-válcový TDI traktor může tuto úlohu zahrát lépe než např. 3.2FSI nebo 2.0TFSI. pro obchoďáka jednoznačně tdi, ten ať firmě šetří, ale myslel jsem, že se diskutovalo o autu pro managera. tam bych jednoznačně volil passat nebo A6. -
Bez nadpisu
Passat je o generaci novější, prostornější, podvozkově lepší, řeči o tom, že Audi je Audi neobstojí, stejný řidič se stejným motorem (TDI 103 kW) a se stejnými gumami je na okruhu v Mostě na suchu cca o 1,5 rychlejší s Passatem (i když má asi o 30-50 kg vyšší pohotovost, má kratší převody a v zatáčkách na limitu prostě dovolí o něco více), kdo nevěří ať si to jde vyzkoušet. Asi nová generace A4 bude zase podvozkově o kus dál a Passata překoná ale nyní je ještě pořád předražená vzhledem ke svému penzijnímu věku a mimo image nemůže nabídnout celkem nic. TDI je pro reprezentativní limuzínu těžký omyl ať již v A4 nebo v Passatu protože to je prostě traktor a ani přes velkou snahu o utlumení v obou vozech se absolutně nedá srovnat třeba s 2.0 TFSI (když už něco šetřivějšího) nebo 3.2 FSI. Samozřejmě, že nafta se do repre auta také hodí ale to nesmí být koncern, BMW, MB, Toyota, Honda, Mazda, Frantíci to se dá poslouchat, TDI nic jiného než úspornost nemůže nabídnout. :idea: -
"-- skrytý --" 20.02.2007 22:41
Bez nadpisu
re Hamounovič: argument ze passat je na 4km (nebo kolik to ma) okruhu o 1,5 (vteriny? :D) rychlejsi u me neobstoji protoze je mi to vcelku jedno :D
re nitrion: nejsem si jistej ze legacy muze souperit v prestizi a konfortu s passatem nebo A4
ja nevim no, koukal sem na tu A6ku a je o 500 000,- drazsi a to je sakra rozdil
koukal sem na specifikaci prostoru pro nohy u passatu a A4 a neni tam teda zasadni rozdil [odkaz] vs. [odkaz] je tam technicky vzato jen 2cm navic a to uz tomu celkovymu prostoru moc nepomuze (610 i 630 je malo) ale libi se mi ze pro ridice je u audiny 1130 mm a jelikoz mam 2 metry tak to ocenim :D, ale zase prostoru pro hlavu na zadnich sedadlech je vice u passatu to se musi nechat... -
Bez nadpisu
ty údaje v testech bych nebral moc vážně, jednou je to měřeno tak podruhé zase onak. záleží jak je nastavitelné přední sedadlo. někde když ho dám až dozadu tak se nevejdu a někde ho až dozadu ani dát nemusím. třeba toyota rav má papírově slušné hodnoty ale když si posunu přední sedačku do zadu a zadní dopředu, abych měl tu deklarovanou velikost kufru tak mám mezeru na nohy asi 10cm což je málo i pro hubené dítě. -
-
-
-
Bez nadpisu
Tak, tady to teda jede....
Na uvod - Nitron ma absolutni pravdu. Navic predchozi verze Passatu mela pohon Quattro jako A4 ka.
Soucasny Passat je v podstate to same co Golf V.
V zimnim provozu na snehu to pripojeni (Golf V, novy Passat) je neznatelne a to doslova.
Kdo tvrdi opak keca a v zivote v tom nejel.
Vyhody Audi A4:
image, kvalita zpracovani, ovladani vozu, kultivovanost a pohon 4x4.
Nyni maji nove A4 v zakladni vybave vyhodne pakety a jsou velke slevy(vybehovy model)
Vyhody Passat:
Uplne novy model, daleko vetsi prostor pro posadku. Jine vyhody nevidim.
Quattro vs. 4 Motion:
Quattro jede jako po kolejich, zvlaste znatelne treba na dalnicnich privadecich a to i za sucha. Quattro vas zde nuti doslova pridavat plyn a vychutnat si zatacku. U 4 Motion se nic podobneho nedeje. Naproti tomu ma Quattro vetsi spotrebu oproti 4motion.
Osobne bych volil Audi 2.0TDI Quattro. Ovsem zadni cestujici by trpeli.
Ja bych zase trpel v Passatu, zvlaste pri pomysleni ze jsem si mohl zvolit A4ku. osobne mi prijde novy Passat "odflaknuty". -
Haldex vs Torsen
Najezdil jsem s obema typy mezinapravovych prevodovek pres 100 tis km. V beznem provozu se neda registrovat zasadni rozdil. Predevsim bych chtel rici, ze povesti o tom, jak v krizove situaci Haldex sepne a nakopne zadek auta je nesmysl. Vsechny auta teto tridy jsou vybavena vyspelym stabilizacnim systemem a pokud hrube neprekrocite fyzikalni meze, jedou jako po kolejich.
V cem je rozdil v beznem provozu: Auto s Torsenem bere proti autu s Haldexem (stejny motor TDI96kW) asi o 0,4l/100km vice. U Torsenu se mi vice (na plocho) sjizdely zadni pneumatiky, nez predni, takze behem doby jejich zivota je bylo vhodne jednou navzajem prohodit.
V cem je rozdil v hlubokem snehu a na zasnezenem ledu: Haldex je lepsi pro mezni pruchodnost terenem, Torsen je totiz mezinapravovy diferencial (byt do jiste miry samosvorny) a pokud je jedna naprava uplne odlehcena, neni na druhou schopen prenest dostatek vykonu. Nicmene v techto extremnich podminkach je obvykle limitujici spise svetla vyska vozu, nez trakcni schopnosti.
Osobne bych tedy nemel s Haldexem problem. Mezi Passatem a Audi bych se rozhodoval z jinych hledisek. U manazerskeho vozu zalezi na osobnim naturelu a postaveni dotycne osoby a prevaznem zpusobu uzivani. Pochopitelne ani cenovy rozdil neni zanedbatelny. -
Bez nadpisu
Nového Passata nedoporučuji ani nepříteli. Za rok jsem najel cca 60 000 km a z této doby to v opravně stálo cca 5 měsíců!!!!, odešlá elektronika zapalování, odešlé turbo (2.0 TFSI), výměna katalyzátoru, odešlé těsnění u výfuk. potrubí, vadné seřizování natáčecích xenonů (4x opravováno a dodnes svítí do nebe, tedy protijedoucím do ksichtu), nefunkční stěrače (při velkém dešti, svolávají kvůli tomu všechny majitele, mě se to vysypalo na dálnici a musel jsem cca 4 hodiny čekat než přestane pršet), upadané dolní plastové kryty motoru atd. Je fakt, že část problémů asi jde za "specialisty" nejmenovaného pražského autorizivaného servisu (ten co má v názvu rychlá sportovní auta) protože pokaždé po nich najdu nejaké volně pohozené plastové kryty v motorovém prostoru, ulámané plastové držáky hadic, nedocvaklé spony, chybějící šrouby (tam kde má být na krytu šest šroubů tak najít tři je většinou známkou nejvyšší kvality a péče), jo holt služební auto to je zlatej důl (pro servis) ale také o zabití (pro řidiče). Takže kombinací nový Passat a tyto autorizované servisy považuji za vražednou, jo a na některé náhradní díly se čeká třeba 2 měsíce. >:-[] -
Bez nadpisu
Vlastně to nejhorší jsem zapoměl, v 15 tis. v háji brzdové obložení a vzápětí se ukázalo proč - brzdové kotouče ve stavu ruského tankodromu (pravděpodobně zastudena slisované plechovky od sardinek, pouhým ohmatáním patrné hrboly na vnitřní straně v rozsahu 2-3 mm), kdo nezakusil neuvěří, ale nakonec se kotouče měnily prakticky u všech služebáků ve firmě a všude bylo to samé, auto btw blbě brzdilo no ale co by člověk nechtěl u auta za pouhý milion.