Kia CEE´D X Citroen C4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
BigFoot007 07.04.07 17:01
« Re: Re: Re: A ještě něco
No tak som to vynuloval, a hned k tomuto, aj som kukal dnes rano navod, nebyt tvojej rady, tak ani neviem ako by som vynuloval hodnoty Palubneho pocitaca- v manuali (aspon v tom slovenskom) to nie je...(amaterizmus...)
vynuloval som to, auzticko dostalo dnes zabrat 200 km- Bratislava- nakup v rakusku a spat... Spotreba 6.9 litram, a to som isiel 90-10 po okrskach, na dialnici 100-130(podla zakazov). Velmi ma to potesilo. teraz to auto zerie ako stara fabka(respektive vyhadzuje pravdive udaje...)
Este raz dik moc. -
« Citron?
Rozdil v tachometrove rychlosti vetsinou delaji ojezdene pneumatiky. Zkuste si sami cvicne spocitat, jakou zmenu tachometrove rychlosti zpusobi pri 100kmph zmena prumeru pneu o 2cm (nova/stara pneu). Zjistite, ze ten "presny" tachometr maji vetsinou na svedomi nove pneu ;-)
Jinak k veci: pokud bych mel vybirat mezi Citroenem a Cee'd, tak samozrejme bez rozmysleni sahnu po aute KIA. Duvod je jednoduchy - bude narozdil od francouzskeho auta mnohem spolehlivejsi.
Francouzske auto si zase odvazim koupit az tehdy, co jeho design bude udelan mimo Francii, nebude v nem zadna francouzska soucastka a nedotknou se ho ruce francouzskeho technika.
French car? Simply NEVER! -
"-- skrytý --" 06.04.07 23:24
« Re: Re: Re: Ale je(pazravost C4 1.6)
No jo, ale pak také při jakémkoliv zrychlení, nebo jízdě do kopce spotřeba vzrůstá mnohem rychleji.. Při zařazené trojce je sice aktuální spotřeba vyšší, ale při pozvolné zrychlení už to tak není. Nedá se to tak paušalizovat. Vyzkoušej a časem na to dostaneš cit. Hlavně ale vynuluj PP, myslím, že tě čeká překvapení ;-) Jinak městská doprava není právě ideálním místem pro "Economy run" :D -
BigFoot007 06.04.07 23:12
« Re: Re: Ale je(pazravost C4 1.6)
ok,ale potom na akych otackach je dobre jazdit???jazdim vacsinou okolo 2000-2200- tam mi vykazuje najnizsiu spotrebu...(samozrejme s jemnym plynom). ja to skusam metodou(jazdim hlavne po meste) ze co najrychlejsie dostat auto na 40 - 50 km rychlost a potom to uz len drzat na 4(vtedy vyhadzuje pocitac spotrebu 5-6 litrov... -
"-- skrytý --" 06.04.07 22:51
« Re: Re: A ještě něco
Moc se o tom nemluví... Ono je lepší, když člověk věří, že mu to jede lépe, než ve skutečnosti ;-) Je to trochu trik, ale v podstatě na tom není nic špatného... Alespoň je nižší pravděpodobnost, že dostaneš obálku s modrým pruhem a hezkou, drahou fotografií. Proto často používám omezovač :roll:
Spotřebu vynuluješ delším stiskem tlačítka přepínání PP na ovladači stěračů.. tuším, že tak asi na tři sekundy. Pak se PP resetuje a měří znovu. V mé verzi (SX Pack) mám dvouúrovňové měření, takže jednu úroveň používám na dlouhodobou spotřebu (nyní asi 5,6l/100 km) a druhou na každou nádrž zvlášť :roll: -
BigFoot007 06.04.07 22:38
« Re: A ještě něco
Tak toto ma dost sokuje- pretoze pokial viem, moj otec mal este na skodovke 120(rok vyroby 88) tento problem- ukazoval mu o 10 Km/hod vyssiu rychlost ako bola v skutocnosti(ze by ta ista montazna linka a ta ista technologia???).
Ale dobre vediet, len tak pre zaujimavost, som lenivy otvorit manual, ale asi to uz konecne spravim, ako sa NULUJE palubny pocitac??? -
"-- skrytý --" 06.04.07 21:54
« A ještě něco
Je dobré srovnávat srovnatelné. Dálniční 130 v C4 je cca 140 v O1 (ověřeno). Rychloměr v C4 je velmi přesný, jen s malým proměřením. Pokud má Škoda na rychloměru 130, já tam se svou C4 1,6 HDI mám cca 119 ;-) Takže to má na spotřebu vliv také a to dost podstatný.
BF007: Občas je dobré PP vynulovat. Po několika tisícovkách ujetých km je jeho aktualizace jen velmi pozvolná 8) -
"-- skrytý --" 06.04.07 21:46
« Re: Ale je(pazravost C4 1.6)
Já na C4 1,6 16 najezdil jen něco okolo 2t. km, se spotřebou to bylo cca kolem 7,5l/100 km, ale dalo se jezdit levněji i dráž.. Je to trochu paradox, ale tenhle motor nemá moc rád podtáčení, lepší spotřeby se dá docílit, kupodivu, o něco vyššími otáčkami. Znám to důvěrně z 307ičky, kde jsem to dostal i na 6,5, ale to už bylo maximum. Snad to je jeho celkovou chatakteristikou, kdy je točivý moment položený docela vysoko a když chceš jet trochu ostřeji, je třeba to vytočit hodně nad 4.000 ot/min. Stejný obsah s trochu menší porcí kW jsem zkoušel v O1 a subjektivně se zdál živější. Situace se ale dost výrazně mění ve vyšších otáčkách. Takžě rada na závěr: Pokud nejezdíš vyloženě defenzivně a nesjíždíš kopce na neutrál, je lépe motor trochu vytočit. Funguje to ;-) -
BigFoot007 06.04.07 20:48
« Ale je(pazravost C4 1.6)
No tak neviem, ale moja krasna C4 ma po roku a 12000 km priemrnu spotrebu 8.4 dany udaj vyhadzuje Ppalubny pocitac. Ked idem na dialnici konstantnou rychlosotu 130(drzana tempomatom 2. generacie), tak ma tiez okolo 8-8.6...
Zaujimali by ma spotreby inych majiteov- inak jedna vec- vela ludi na Citroena pinda, je torsku poruchovy, ale inak mal som predtym fabku a neda sa to proovnat...Viem ze ked som isiel prvy dlhu cestu, z fabky som bol zniceny, ale v C4 radost jazdit. je to kludne auto, nic na pretekanie, i ked podvozok sa tak sprava(aspon ten moj je dost tvrdy).
Najblizsiu cestu idem do Svajcu, tak trosku vyskusam na nemeckych dialniciach maxima...Vsak treba motor aj trochu vytocit... -
« Bez nadpisu
7.2 nie je ziadna tragedia. ja mam na astre s 1.6 85 kW prvych 1000 km 7.1. pri predpisovej jazde sa, ale nenalozena kludne da stlacit pod 6 (a po zabehu tiez este predpokladam miernu korekciu smerom dole).
takze nakoniec mozno ani s tou pazravostou c4 1.6 to nebude az take strasne ako sa tu klebetilo. -
"-- skrytý --" 23.03.07 07:57
« Re:
To keks/ ja už mám C4 po záruke , no už kašlem na to teraz som bol v Bardejove a späť , celkom svižná jazda a priemer 7,2 l pričom do Prešova som neišiel cez diaľnicu, tak čo ja viem, to nie je až take strašné. Najviac mi dviha priemer mesto , kratke jazdy 2-3 km, 3 semafory a na tom useku priemer aj 13 l. -
"-- skrytý --" 22.03.07 16:27
« Bez nadpisu
tak co saco, uz ti spotreba klesla alebo si auto vratil? >:D
otec jazdi 50% mesto 50 % okresky za 7.2, zatial najazdenych 1.800 km
cee'd som uz konecne videl nazivo aj v ke, a dokonca uz viackrat :!:
velmi vydareny dizajn, ak su aj jeho jazdne vlastnosti take dobre tak by som ho pred napr. golfom urcite uprednostnil, aj ked neviem ci sa tie podvozky daju porovnavat... golf ho ma fakt dobry