1.6 benzin nad 100 k v nizsej strednej. ktory je najlepsi?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
- 1.6 benzin nad 100 k v nizsej strednej. ktory je najlepsi? 07.02.2007 12:43
- re: 07.02.2007 14:27
- Bez nadpisu 07.02.2007 14:28
- re:xpalo 07.02.2007 15:04
- Bez nadpisu 07.02.2007 15:17
- Bez nadpisu 07.02.2007 15:48
- Bez nadpisu 07.02.2007 15:57
- Bez nadpisu 07.02.2007 16:14
- Bez nadpisu 07.02.2007 16:30
- Bez nadpisu 07.02.2007 17:18
- Bez nadpisu 07.02.2007 19:03
- Bez nadpisu 07.02.2007 19:06
- Bez nadpisu 07.02.2007 20:58
- Bez nadpisu 07.02.2007 21:51
- Bez nadpisu 07.02.2007 21:52
- Bez nadpisu 07.02.2007 21:52
- Bez nadpisu 07.02.2007 22:06
- Bez nadpisu 07.02.2007 22:39
- Bez nadpisu 07.02.2007 22:51
- Bez nadpisu 07.02.2007 23:39
- Bez nadpisu 08.02.2007 07:41
- Bez nadpisu 08.02.2007 07:49
- Bez nadpisu 08.02.2007 09:19
- THE BEST 08.02.2007 10:08
- Silná 1.6 08.02.2007 10:12 limach
- Bez nadpisu 08.02.2007 11:41
- Bez nadpisu 08.02.2007 11:52
- Bez nadpisu 08.02.2007 12:08
- Bez nadpisu 08.02.2007 12:23
- Bez nadpisu 08.02.2007 12:32
- Bez nadpisu 08.02.2007 12:35
- Bez nadpisu 08.02.2007 12:37
- Bez nadpisu 08.02.2007 12:58
- Bez nadpisu 08.02.2007 13:03
- Bez nadpisu 08.02.2007 13:05
- Bez nadpisu 08.02.2007 13:24
- Bez nadpisu 08.02.2007 13:33
- Motor 1,6THP 110kW 08.02.2007 14:12
- Bez nadpisu 08.02.2007 14:12
- Bez nadpisu 08.02.2007 14:26
- Bez nadpisu 08.02.2007 16:31
- Bez nadpisu 08.02.2007 19:29
- Bez nadpisu 08.02.2007 21:09
- Bez nadpisu 09.02.2007 07:32
- 1.6 09.02.2007 07:59
- Bez nadpisu 09.02.2007 08:08 limach
- Bez nadpisu 09.02.2007 08:43
- Bez nadpisu 09.02.2007 09:11 pepor01
- Bez nadpisu 09.02.2007 09:27
- Bez nadpisu 09.02.2007 11:46
- 1.6 09.02.2007 21:20
- Bez nadpisu 09.02.2007 21:32
- Bez nadpisu 09.02.2007 21:49
- Bez nadpisu 09.02.2007 22:05
- FF2 10.02.2007 12:54
- Bez nadpisu 10.02.2007 21:55
- Bez nadpisu 10.02.2007 22:34
- engine of the year 12.02.2007 22:09
- Bez nadpisu 13.02.2007 09:15
- Bez nadpisu 13.02.2007 12:28
- re: test 14.02.2007 22:25
- Bez nadpisu 14.02.2007 23:50
-
1.6 benzin nad 100 k v nizsej strednej. ktory je najlepsi?
zhanam nove auto do 600 sk. jeden z najdolezitejsich parametrov pre mna je motorizacia. na doterajsich adeptov - c4 1.6 16V, ff2 1.6 TiCVT, ceed 1.6 CVVT som vzdy nasiel nejake nepriaznive referencie tykajuce sa motora (bud co sa vykonu alebo spotreby tyka). vie niekto poradit nejaku inu 1.6-tku, resp. jednoznacne odporucit niektoru z hore uvedenych? vdaka.-
"-- skrytý --" 07.02.2007 13:51
« Re: 1.6 benzin nad 100 k v nizsej strednej. ktory je najleps
Zkus se projet v OII 1,6 MPI, možná Tě překvapí jako mě. Na tak velký auto jede hodně slušně. Spotřeba Ti ode mě moc neřekne protože jezdím na 17", ale pohybuju se v pohodě dlouhodobě do 8l.
Jezdím tak 30% město(tam se snažím dodržovat 50), 30% okresky(100 km/h) a 45% dálnice (160 tacho - teď co jsou úsekový měření tak 140 tacho. 8-s
Na takový ty řeči, že je to líný atd. moc nedej chce to projet.
Koukal jsi třeba na Seat Leon, podle mě mnohem lepší auto než třeba C4.
Třeba kousek jako je tohle.
[odkaz]%26nbsp%3B1%2… -
"-- skrytý --" 07.02.2007 17:40
« Re: 1.6 benzin nad 100 k v nizsej strednej. ktory je najleps
Skus si dohodnut testovaciu jazdu na Toyotu Auris, niekedy na buduci tyzden by sa mala uz objavit u dilerov. Papierovo vyzera dobre, je to nastupca Coroly takze ziadny zavodak, ale spolahliva masinka. Tiez cakam na zvezenie a na specifikaciu vybavy a ceny.
Cena by mala byt spociatku rovnaka ako Coroly alebo aj trochu nizsia, ale ako som dostal info na buduci tyzden by malo byt uz vsetko jasne. -
-
-
re:
vdaka za tip. s o2 1.6 mpi som uz mal cest, ale pre mna osobne skor nie. uz len z toho odovodu, ze pozeram skor hatchbacky. ten leon vyzera celkom zaujimavo a 1.6 stylance (klima je podmienka) je niekde na vrchole mojich financnych moznosti. obidva su to ale priame vstreky (koncern ich preferuje pred VVT) a napr. ten leon ma papierovu 7.5 tusim pri vykone "iba" 75 kW. za predvadzaciu jazdu ale urcite stoji, tak mozno vyskusam.
co sa tyka 1.6 benzin zatial najviac pozitivnych ohlasov som cital na japonske motory v mitsubishi a nissane. v nissane ho sice montuju iba do note, co je o triedu (aj zopar kil) dole, ale udajne je to jedna z najlepsich 1.6-tiek. keby ju dali do almary, mozno by stala za uvahu... -
"-- skrytý --" 07.02.2007 14:28
Bez nadpisu
martine, tak sorry, ale ak 1.6 v oktavii povazujes za dobry motor, tak potom nevim... slaby nie je, to nie, ale ak sa vyuziva jeho potencial tak si pekne papka 9-11 litrov. po 5000rpm skapina, ma celkom dieseloidny charakter, aj po zvukovej stranke. da sa jazdit aj za 6 (mimo mesta ustalene do 90km/h) ale to nie je jazda ale utrpenie. co mi ale najviac vadi na tomto motore, je jeho hluk, nekultivovanost, prodleva elektronickeho plynu a konkretne v oktavii kratka prevodovka, co znamena v rychlosti od 110 vyssie neskutocny hluk od motora, pretoze vysoke otacky a spotreba rapidne hore. co mi dalej vadi, su jeho neustale problemy s vahou vzduchu, lambdou, nekonecnymi problemam s elektronickym riadenim atd...
Tafi,
z novych aut ma velmi slusnu a vyvazenu 1.6 napr. corolla, mazda3, ale napr. aj ten ceed a vobec nechapem co konkretne myslis pod zlymi referenciami? hladas motor s najvyssim vykonom a najnizsou spotrebou alebo s dobrym priebehom krutaku, s najlepsou akceleraciou 0-100 alebo s dobrou pruznostou? alebo co vlastne po motore pozadujes?
BTW, never tomu, co sa docitas v casakoch ;-)-
"-- skrytý --" 07.02.2007 14:48
« Re:
Jestli je pro Tebe 90 Km/h na okresce utrpením tak opravdu nevím jak jezdíš. Nepsal jsem, že není nic lepšího, ale že jede hodně slušně. Nevím nic o tom že by po 5000 ot. motor odešel. Jezdit za 11 litrů jde , ale to musíš jet neustále 180 (vím a zkoušel jsem to) ale to je jinde než na dálnici nesmyslná rychlost. Do 150 km je v autě klid, pak už je to pravda horší.
Jelikož mám najeto pouze 30 tis. tak o žádných problémech s váhami vzduchu, lambdou a ani žádných jiných nevím, ale taky jsem o nějakých velkých problémech neslyšel.-
"-- skrytý --" 07.02.2007 14:58
« Re: Re:
jazdim svizne, ale pri rovnakom style mam na inych autach spotrebu o 1-2 litre nizsiu... proste normalna moderna +/- 100k 1.6 by mala jazdit pri 90km/h za 5,3-5,6 a pri sviznej jazde (palbe) max. priemer do 8,5 (tot moje skusenosti s japonskymi motormi) so spotrebou ako ma 1.6 v octafke jazdi 10-rocna! 160konova 1.6 od hondy?!?
tym ze motor po 5000rpm skapina som nemyslel ze sa pokazi ;-) ale ze ide krivka vykonu rapidne dole co je aj citit a neoplati sa ten motor tocit cez 4.500-5000rpm. tym som chcel len povedat ze ma maly rozsah vyuzitelnych otaciek (2000-5000) co je v principe tolko ako u diesela :-)
9-11 litrov mi to zerie pri jazde po okreske mojim normalnym sviznym tempom. na tych 6 sa dostanem iba na dialnici ak idem ustalenou rychlostou 90km/h a vobec nepredbieham, nezrychlujem, nebrzdim atd :)))
P.S. 30.000 je nic, ten motor myslim v klidku najazdi 250-300tis. km, ale ocakavaj mnou menovane problemy coskoro, orientacne to zacne pri 70-90tis. km------- tot skusenost viacerych ludi :)-
"-- skrytý --" 07.02.2007 15:11
« Re: Re: Re:
Samo že jsem neměl na mysli, že se při 5000 ot pokazí, ale , že nepozoruju náhlý pokles výkonu. Taky na okreskách předjíždím, brzdím i zrychluju, ale na 9-11l se prostě na okresce nedostanu. Nevím kolik jsi s OII najezdil, ale tohle se mi moc nezdá.
Před zavedením bodů v ČR jsem jezdil ještě o kus rychleji a průměr jsem měl i na těch 17" do 8,5.
Ustálenou rychlostí 90 km na dálnici by mi to žralo v klidu do 6,0l, ale po dálnici jezdím přece jenom rychleji. ;-)
A na těch 11 litrů jsem se nedostal ani při cestě Brno-Praha, a to jsem si tam zkusil držet 160-180 km.
-
-
-
-
re:xpalo
po motore konkretne pozadujem co najlepsiu kombinaciu vsetkych vlastnosti, ktore si vymenoval. zle referencie som cital u c4 na spotrebu - vraj zere aj travu pri ceste, na ff2 tiez - dost vysoka spotreba a 85 kW motor zaostava za ocakavaniami. stale ale zostava s cee'd-om moj favorit. corolla je out of the game - vyroba skoncila, podla dealerov uz nie su ani na skladoch. -
"-- skrytý --" 07.02.2007 15:17
Bez nadpisu
ok, asi mas ten vydarenejsi kus ;-) nechcem tu rozputat flame, len podotykam, ze 1.6 od VW ma velmi daleko od motora, ktory by sa dal povazovat v mojom ponimani za velmi dobry...skor nizsi priemer a svojim prejavom pre mna uplne sklamanie...
este ma napada, skus si pred takou sviznejsou jazdou vynulovat pocitadlo priemernej spotreby... ono ked mas najazdene 30.000km s priemerkou 8-8,5 tak 20 skusobnych km na plny plyn s okamzitou spotrebou 20/100 ti ten dlhodoby priemer nezvysi ;-)-
"-- skrytý --" 07.02.2007 15:38
« Re:
Ten průměr samozřejmě není za těch 30tis. Nuluji ho při výměně pneu. A ještě Tě možná překvapí, že můžu sledovat i tzv.denní spotřebu , tj. spotřeba po takové svižnější 100 km dlouhé jízdě.
Momentálně mám na zimních 15" Dunlopech spotřebu 7,6l.
A k těm váhám vzduhu . Vždycky jsem slyšel , že s nimi měly problémy starší TDI od VW, ale u benzínů to slyším poprvé. Mohl bys mi dát nějaký odkaz kde bych se o tom dozvěděl víc.
-
-
Bez nadpisu
Neviem, ktory je najlepsi, ale mne jeden vyhovuje - ma 115PS, v pohode jazdi pri 1500 aj pri 6000 otackach a vela nezerie - mam ho vo velkom kombiku a pri 100km/h tempomat si berie 5.6, 120 = 6.7, 130 = 7.2, 150 = 8.3 a za celu dobu (81t km) mam priemer 7.05l/100. Moc sa s nim nehram, napriek tomu za posledny vikend pri priemenrej rychlosti 95km/h mal priemernu spotrebu 6.9 (=28l na 405km podla PP, ktory meria s odchylkou 1%) :-! BTW a nie je to japonec s dlhymi prevodmi a nulovou dynamikou na dialnici.
Dobre motory rastu tam, kde by si ich mozno ani nehladal ;-) -
"-- skrytý --" 07.02.2007 15:57
Bez nadpisu
lufe, tuto tazatel TAFI chce info a rady, tak sa skus odtajnit a prezrad co mas za draka :-) predpokladam taliana ;-)
s tym japoncom s dlhymi prevodmi a nulovou dynamikou by sme sa mohli bavit dlhsie... jedineho, ktoreho takeho poznam je civic 1.5 VTEC-E ale ten ma spotrebu od 4,5 do 6,5 pri svojich 115 konoch ;-) a je trosku lenivsi a treba aj na dialnici podradovat. to je ale dan za EXTREMNE NIZKU SPOTREBU. ostatne auticka co som jazdil (mazdy, toyoty, lexus, hondy, nissan) vobec tvojej charakteristike nezodpovedaju....
martine: odkaz na problemy ti nedam, lebo to nemam nikde nacitane, ale osobne vyskusane :(
tu dennu spotrebu... jasne neuvedomil som si, nie som user PP, skor mi vadi, odputava od jazdy... asi preto ze jazdim sviznejsie a radsej spotrebu nesledujem ;-)-
-
"-- skrytý --" 07.02.2007 16:18
« Re: Re:
Já taky nepsal okamžitou spotřebu, ale průměrnou a to se stačí mrknout po jízdě ;-)
xPalo : Ten motor od VW Ti teda nevyhovuje, mě to nevadí, protože mě celkem jo, ale nenapsal jsi nějaký jiný návrh.
Samozřejmě teď asi nejzmiňovanější Ceed , Focus , ale co dál. Se Civicem se do limitu asi nevejde.
Mohl by jsi mi říct , jestli se ty problémy s váhou a lambdou týkaly i OII a kolik jsi jich s tím viděl?
-
-
-
"-- skrytý --" 07.02.2007 17:18
Bez nadpisu
luf radsej ani nenapise, ake ma auto, pretoze by tu zase bol flame jak svina. Ja samozrejme viem, ake ma, ale nech radsej povie on ak chce.
Ale jednu vec treba povedat - auto jeho znacky ma NAOZAJ presny PP, a to 1% nie je vobec prehnane. Otec ma take iste auto a ked raz PP napise, ze je priemerna spotreba X a spotrebovane mnozstvo paliva Y, tak fakt natankuje doplna Y a vypocita spotrebu X. Akurat ze PP nezobrazi spotrebu zaokruhlenu na desatiny matematicky, iba orezava stotiny, no s tym sa da prezit.
To moj Citroen a ani predtym Skodovka ani zdaleka nepocitali tak presne. Skodka uberala 3 az 5 deci podla okolnosti (cim nizsia spotreba, tym nepresnejsie), Citroen uplne presne a za kazdych okolnosti ubera 4 deci. -
Bez nadpisu
Cit.Tafi: co sa tyka 1.6 benzin zatial najviac pozitivnych ohlasov som cital na japonske motory v mitsubishi a nissane. v nissane ho sice montuju iba do note, co je o triedu (aj zopar kil) dole, ale udajne je to jedna z najlepsich 1.6-tiek. keby ju dali do almary, mozno by stala za uvahu...
Tafi: skús mi odpovedať na otázku, v čom je Note menší ako povedzme Almera event. iné autá nižšej strednej... /okrem predozadného rozmeru/. Kamarát má almeru, ja mám 1.6 Note a on by tie autá menil okamžite. Rozhodne viac miesta všade, nad hlavou, vzadu na nohy viac ako vo Focuse či Octavii II, vačší batožinový priestor/variabilný 28O-44Odm3/ a motor 1.6 je skutočne vynikajúci a ťahá už dole. Nevidím jedinú výhodu Almery oproti Note. Ak si s tým autom nejazdil a nesedel v ňom, skús sa ísť pozrieť k predajcovi Nissan a možno budeš prekvapený. Ja si sadnem vpredu (184cm), švagor (194cm) za mňa a v pohode ešte medzera pred jeho kolenom... -
Bez nadpisu
Predtým som mal Punto sporting 8Ok a dovolím si povedať, že žiadna bežná 1.6 by ma na okreske nenechala, keď by som ja nechcel /taká malá raketa autíčko/. Ale ten l.6 v Note je podstatne lepší a silnejší už dole, to som predtým nepoznal, Punto išlo dobre až hore, to je holt VVTi. -
Bez nadpisu
re:Vincentik
80 (presnejsie 85 k 1.2 16V) punto I som mal tiez nejaky nejaky cas. mozem potvrdit, ze to bola dobra raketka (pokial sme nesli viac ako dvaja). v tych motoroch akurat odchadzali v zime alternatory a ten moj naviac mysteriozne z casu na cas odmietal startovat.
ten note ma moc nebere, hoci nevravim, ze je to zle auto a vidim, ze si spokojny majitel. co mi na nom vadi je ten variabilny kufor (ak ho nechces posuvat aby si mal miesto pre toho tvojho kamosa), tak mas 280 l co je presne tolko ako si mal v punte. a ta zadna lavica fakt vyzera ako lavica (nechcem sklznut k lacnym vtipom a napisat trestna). almaru vidim ako klasickejsi hatchback, po akom prave idem. inak ale note dizajn v pohode a ten motor je udajne fakt spicka, takze vela stastnych km
re:Samuraj
ten Auris moze byt zaujimavy. Ked pozeras Andros Trophy, tak tam vsetkym natrhne *. Uvidime s akymi pridu cenami. Co sa ale newcomers tyka, tak za chvilu tu je aj nove Bravo.
re: luf
uf, tak to bol fakt mysteriozny priespevok. vsetci sme napaty ako v tej sutazi, kde pavelekova s kronerom hadaju povolania :-) . ja by som tipoval stilo mw, to ma ale len 105 k. je nejaka cena pre vitaza? -
"-- skrytý --" 07.02.2007 22:06
Bez nadpisu
Z 1.6tek se mi libila ta, ktera se davala do minule generace Meganu.
Ktoru generaciu mas na mysli? Ak MR2002 a este zopar skorsich, tak tam boli tie 1.6ky ako su aj v terajsom Megane, kod K4M s variabilnou vackou. Poznam ten motor, je naozaj dobry a pyta si zhruba tolko, ako sa nizsie pisalo aj o inych 1.6-kach. Od 5.6 po 5.9 pri setrnej jazde, od 6.0 do 6.5 pri sviznejsej a ked som sa raz potreboval dostat z KE do Bohunic cez ZA (400km) za 4 hodiny, tak si to vzalo 6.9. Z Bohunic naspat cez BA a Oravu a Roznavu (okruzna jazda :-) ) som to pohodovou jazdou stiahol na vyslednych 5.9 na celkovej trase 1200km. Spotreby su podla PP aj podla tankovania plna-plna, tie dva udaje byvaju zhodne.
Megane Grantour MR2005, Euro III. -
Bez nadpisu
re: megane
ta 1.6, co je v megane udajne patri k tomu najlepsiemu co z europy vzislo (koniec koncov turecko bude za chvilu tiez mozno v eu :-) ). z megana ma ale (okrem ceny) vyliecili aj spokojni majitelia na tejto na tejto stranke [odkaz] ja viem, ze vsetko netreba brat az tak smrtelne vazne, ze je kopa spokojnych vlastnikov, ale tam su fakt horory.
a neodpustim si este jedno re: na lufa - co si myslel tym "Dobre motory rastu tam, kde by si ich mozno ani nehladal"? daj aspon nejake voditko. 1.6 sa totiz montuje aj do lacetti, do pathalie, lady kalina a tusim aj logana :D -
"-- skrytý --" 07.02.2007 23:39
Bez nadpisu
No, tafi, z Teba by Monk mal radost.
Tu stranku ber s rezervou a o vylieceni nehovor. Este si tu kratko (sudim podla prispevkov) a neviem, ci si precital aspon nieco z toho, co tu bolo okolo Renaultov popisane. Jednoducho, tu na tomto fore Renaultu kvety nerastu. Pozri si cele forum Renaulta (tyzden citania) alebo ked nemas vela casu, tak napr. aspon topic Renault v sekcii "Ojeta auta" a urob si este jeden dojem. Bola tam hadka a nakoniec modla vsetkych Renaultovych kritizerov Tom69 utrel takmer vsetky argumenty dvoma vetami, z ktorych podstata bola, ze chyba nie je ani tak v Renaulte samotnom ako aute, ale najma v ludoch v servise a u importera... A tomu sa nevyhnes nikdy a nikde.
Byt tak obdoby Toma69 s uplne inou znackou auta (napr. XY), nejakym pretrvavajucim problemom (kazda znacka ma nejaky), nekompetentnymi servisakmi neschopnymi ho vyriesit a ochotou vytvorit podobnu stranku, tak by si povedal, ze si vylieceny zo znacky XY. Tom69 nikdy nepovedal, ze by Renault bol horsi ako ine auta alebo ze by sa mu to inde nestalo (vid kocik... :'-( ) - sledujem jeho problemy od jeho prveho prispevku tuna - ale milionkrat povedal to, ze je sklamany z pristupu k vyrieseniu jeho problemu. Nejdem viac pisat a znovu otvarat siahodlhu temu, ale ak si schopny helikopteroveho pohladu, skus sa nad tym zamysliet...
PS: nikto Ta nenuti Renaulta si kupovat, ak sa Ti nepaci, ale pytal si sa na motor a fakt si myslim, ze ten nema chybu -
Bez nadpisu
reanult forum som necital a ani sa nechystam. myslim, ze na tej stranke sa vacsinou stazuju majitelia uplne novych aut, niektori z nich na pekny kopec zavad na uplne novom aute. ja nevravim, ze ich problemy treba generalizovat a riadit sa podla nich pri vybere auta (presne tak ako novinarske testy a tieto fora), ale je to jedna z veci, ktore ti tak nejak utkvia niekde vzadu v pamati. a poznas to, na kazdom sprochu...
je ale pravda, ze ani na pristup servisov sa tam nespievaju oslavne ody... -
"-- skrytý --" 08.02.2007 07:49
Bez nadpisu
obecne jakej je nejlepsi motor ti tady nikdo asi neporadi bo kazdej ma zkusenost jen s par motorama a ne s celou nizsi stredni tridou. takze jestli chystas nakup auta nezbyde ti nic jineho nez si sepsat kandidaty a venovat tomu den na zkusebni jizdy. pak si udelat sam svuj obrazek o tom ktery motor ti nejvice vyhovuje.
jinak co se tyce objemu 1,4 1,6 atd ( upozornuju ze je to jen moje zkusenost a nazor na vec nikomu to nenutim) drive jsem si myslel jak usetrim jezdenim s malymy objemy ale omyl je pravdou. porad se to musi tocit aby to trosku jelo a ve finale se spotreba vysplha tak vysoko ze s 3,0 R6 jezdim s podobnou spotrebou a uplne jinou dynamikou.-
"-- skrytý --" 08.02.2007 08:20
« Re:
Rene celkem souhlas (až se divím >:D ), ale jedna maličkost tu přece jenom je, s větší motorizací než s 1,6 se do 600 tis.Sk asi těžko vejde.
A ještě jedna maličkost jestli někdo jezdí převážně po městě tak by ho ten 3,0 sežral i z botama. Tak silnej motor do města není. Jestli jezdíš většinou dálky, dálnice, tak bych věřil, že tam máš i nižší spotřebu než já.
-
-
Bez nadpisu
pravda, pravda. 600 t. sk trojliter by mohla byt jedine volga, ak sa este robi :-) . samozrejme, za viem, ze malokto vie porovnat 1.6-ky v celej nizsej strednej. je ale kopec ludi, co ma dlhodobejsie skusenosti s minimalne dvomi - tromi modelmi. ich nazory ma zaujimaju. testovacia jazda je jedna vec. moze sa ale stat, ze mas uplne surove auto a tych 5 km, co ti daju je na komplexny obraz trochu malo.
celkovo, co sa 1.4 -1.6 benzinu tyka, ja si napr. nemyslim je taka tragedia ohladne dynamiky. celkom pozitivnu, dlhodobejsiu skusenost mam s fabkou combi 1.4 16V 55kW. je to sice trochu lahsie auto, ako tie po ktorych pozeram, ale na to ze ten motor ma "len" 55kW s tym autom (pokial nie je moc nalozene) hybe celkom slusne, dialnicna maximalka 180, je tichy, spotreba v norme. -
"-- skrytý --" 08.02.2007 10:08
THE BEST
Papirove nejlepsi nepreplnovana 1.6 je v Kia Ceed 90kW a i slusnej tocak ma, ale jestli je to pravda ukaze cas a ma i variabilni casovani ventilu, jinak dobre taha 1,6 v octavii audi atd proste vw je to sice 8mi ventil ale krasne tahne odspodu coz je treba ve meste lepsi nez 16 ventil ktery se musi vytacet kdyz porovnam astru a focus ktere sem ridil tak to v audi A3 tahlo lepe je to ale muj dojem,zatim zdarec. -
limach 08.02.2007 10:12
Silná 1.6
to tafi: a co takhle Alfa 147 1.6TS 88kW (při plnění 95 oktany, s 98 okolo 90 kW). Vyzkoušel jsi? Těžko budeš hledat lepší 1.6... Spotřeba není zrovna výstavní záležitostí, ale při klidné jízdě se dostaneš pod 7 litrů, jel jsem i za 6,2, dálnice při 130 km za 7,5 při 160 9,5 při 200 16 litrů >:D Město mezi 10 a 12 podle provozu. A co teprve zvuk? Nechci se dotknout 1.6 v Ochcáfkách, které tady popisuje Martin, ale s výjimkou spotřeby... A pokud ti bude někdo psát o nespolehlivosti Twin Sparku ve 147, rád Ti doložím jaká je to pitomost na zkušenostech lidí, co tychle krasavice mají ;-)-
"-- skrytý --" 08.02.2007 11:03
« Re: Silná 1.6
Kupuješ auto za 600000, tak čo sa týka spotreby tých pár korún rozdiel na 100 km ťa asi nezrujnuje, to rovno môžeš tankovať na lacnejšej pumpe . Úplne presne sa všetky motory porovnať aj tak nedajú, spotreba záleži od každého vodiča, ako ťahá je tiež subjektívne atď. Je jasné že sú lepšie a horšie motory /ako som písal 1,6 v C4 nebrať pre reálne vys. spotrebu/ ale keď zoberieš napr. Focus 1,6 85 kW a napr. Ceed, Astru, Auris a pod. a tá skutočná priem . spotreba sa bude líšiť napr. o 0,5 l tak to aj tak nikdy nespoznáš, tak ako je jeden motor lepší v nižších otáčkach , druhý inde, takže je to dosť o ničom ešte porovnávať dokopy spotrebu , výkon v jednotlivých režimoch a pod. . To limach : ALfa 147 má už najlepšie roky dávno za sebou + 3 hviezdičky čo sa týka bezpečnosti , takže keď , tak už niečo novšie.
-
-
"-- skrytý --" 08.02.2007 11:52
Bez nadpisu
Čím má 147 nejlepší roky za sebou? Dvojitejma lichoběžníkama v předu a multilinkem s Mcphearsonem vzadu?Torzní tuhostí karosérie?Nadprůměrně výkonejma a úspornejma(JTD) motorama? Možností mít samosvornej diferenciál Q2? Designem?Základní výbavou? Variabilitou interiéru?Právě naopak, o tomhle autu už se ví téměř všechno. Kupovat alfy brzo po uvedení na trh kolem r. 2000 byl risk, o tom žádná, teď je to ale přesně naopak (myslím nové kousky, 147, GT zvlášť). S těma 3* je to pravda, nemá cenu tu řešit co si mylsím o NCAP, pro vás je to pádný argument, dobrá. Na druhou stranu má 100% proti bočnímu nárazu a hlavně, obrovskou dávku aktivní bezpečnosti, která je minimálně stejně, ne-li více důležitější v běžném provozu než ta stále a dokola předhazovaná pasivní.
Samozřejmě, je to stroj, tak je mnoho maličkostí, které mohou majitele potrápit, ale které auto je nemá? Mají je všechny, je u některých se to vyzdvihuje a považuje za znak špatně odvedené práce u jiných za běžnou spotřební věc...
Nechci aby to působilo jako že alfa jenom alfa, to vůbec, i ostatní zde zmiňované vozy mají mnoho co nabídnout, ne všechny alfa oslovuje a nabízí jim co od auta očekávají, natož 147, jen jsem se pozastavil nad výrokem, že 147 má nejlepší roky za sebou. -
Bez nadpisu
re:Rene
ano, bohuzial (alebo bohuvdaka). aj vdaka nie prilis pozitivnych skusenostiach s jazdenymi, ktore som doteraz mal. nove dvojlitre v nizsej stredne su ina cenova skupina, tiez vyssia zakonna a teoreticky aj spotreba. na druhej strane mas vykonnostnu rezervu a peknu atmosferu, ktora ide odspodu. mne ale asi bohate postaci aj ta 1.6
re: saco
s tou spotrebou mas asi ciastocne pravdu. stale to ale trochu hreje pri srdci, ked sa mozes pochvalit (ako luf :-) ), ze jazdis dlhodobo, zivo za 7 ako ked musis priznat 8.5. s tym porovnanim by to az take subjektivne byt nemuselo. staci polozit na seba grafy priebehu krutiaceho momentu a vidis to. cakal som ale, ze viac majitelov napise, ze prave "ten moj" je pecka - tak ako luf. ta jeho charakteristika sa mi celkom pacila - pekny zatah odspodu, nizka spotreba, ziadne skapinanie nad 5000 rpm. az na to, ze ja asi renault nie (ak to bol renault - nesedi mi vykon 115 hp, renault ma 110). pre mna (a myslim, ze nie len pre mna) je pri rozhodovani vaha na motorizacii 30-40%. potom sa pozriem, aky to ma kabat, aku ma ten kabat vybavu a ci to stoji za tie peniaze. renault mi tam nezapada. vdaka ale za vsetky tipy. cloveku je to pri rozhodovani celkom dost napomocne. minimalne si pozrie, ci je to fakt tak?... -
"-- skrytý --" 08.02.2007 12:23
Bez nadpisu
saco: To je celej argument? Nicméně to jsi mě dost zklamal...
To, že VW a ještě mnoho dalších obmněňuje řady každý dva, tři roky o něčem značně vypovídá.
Zajímavé je, jak se na jednu věc dá nahlížet ze dvou stran. O jednom 5 let vyráběném autu se řekne, že už má nejlepší roky za sebou a o druhém, že je už zajeté, má vychytané chyby, jak je to výhodná koupě atd atd. ;)ale proti gustu...-
"-- skrytý --" 08.02.2007 12:53
« Re:
To luckhash : čo je na tom nepochopiteľné ?, 7 rokov je u každej modelovej rady dôchodkový vek . Keď ma raz jeden dedek 70 rokov, môže behať maratón, liezť po horách , sexovať 10 x denne ale stále bude mať najlepšie roky už dávno za sebou , alebo nie ??
-
-
"-- skrytý --" 08.02.2007 12:32
Bez nadpisu
tafi: s tou spotrebou je to opravdu jen teoreticky. a co se zakonneho pojisteni tyce, tak dva tisice korun rocne kdyz mas 600tis na auto neni podle me argument. koukni teda aspon na nejake 1,8 16v. urcite nebudes litovat. mimochodem uz se vybralo nejake auto? prijde mi to jako malinko prazdna diskuse. jeden neco navrhne a ostatni ho atakuji s cim ze to prisel. -
"-- skrytý --" 08.02.2007 12:35
Bez nadpisu
Protože má každej svojí pravu a nechce se jí za žádnou cenu vzdát, to je charakteristika internetových diskuzí...
1+1=2 NE!
Podle mě je 1+1=3!
Ale vždyť jedna brambora plus druhá brambora sou dvě brambory ne?
NE!
1+1 sou prostě tři, tak to je, bude, a vždycky bylo..
nebo to jeden pán povídal, jeden pan redaktor psal, nebo se to prostě "ví"
achjo :roll: -
Bez nadpisu
tak s tou 1.8 od astrou si mi dal celkom chrobaka do hlavy. v enjoy vybave by mohla s nejakou zlavou byt okolo 550 t. sk a je len 20 t. drahsia ako 1.6. nedostal som k techn. specifikaciam, stranka ich neotvara, tak dufam, ze enjoy je s klimou. pojdem preverit. d. smola ale je, ze vacsina automobiliek skace z 1.6 hned na 2.0.
jasne, ze najlepsi motor sa nikdy nenajde. kazdy ma svoju pravdu a vsetky (alebo vacsina) nazorov je trochu skreslena subjektivitou. ide o to si z tych nazorov nieco vybrat, porovnat, dozvediet sa nieco nove, aj ked subjektivne... o tom predsa net je, o sireni informacii -
"-- skrytý --" 08.02.2007 13:03
Bez nadpisu
saco: Napsal jsem sáhodlouhej příspěvek, ale pak sem ho smazal, nemá to cenu. Jen uvažuješ dost divně, bavíme se tu přeci o nových autech, a tam nemá vůbec smysl nějakej věk uvažovat, pokud je technika stále na špici, což je. Tak v čem je tedy problém? V technické realitě určitě ne...
Tak potom nevím proč na to reaguješ a přesně tak jak řiká Rene. Shazuješ nabídky ze stolu a pořádně o tom nic nevíš...Nenech se tak masírovat PR-
"-- skrytý --" 08.02.2007 14:48
« Re:
luckhash: Napsal jsem sáhodlouhej příspěvek, ale pak sem ho smazal, nemá to cenu. Jen uvažuješ dost divně, bavíme se tu přeci o nových autech, a tam nemá vůbec smysl nějakej věk uvažovat, pokud je technika stále na špici, což je. Tak v čem je tedy problém? V technické realitě určitě ne...
Tak potom nevím proč na to reaguješ a přesně tak jak řiká Rene. Shazuješ nabídky ze stolu a pořádně o tom nic nevíš...Nenech se tak masírovat PR
To je tvoj názor na autá , ja ti ho neberiem, ale ja keď si mám kúpiť auto tak si nekúpim také , ktoré sa už pomaly prestáva vyrábať chápeš? O tom hovorím. Ja si nekúpim teraz mondeo , corollu hoci to mohli byť a sú super autá, keď za pol roka to už bude predošlá generácia , nebavím sa o technike a keď tak aj tak dať za také auto , ktorého bezpečnosť je diskutabilná väčšie peniaze ako u 5* konkurencie, pričom nemá nič naviac snáď okrem mena ?? Veď to aj vidno na predajoch , že to žiaden trhák nie je.
-
-
"-- skrytý --" 08.02.2007 13:05
Bez nadpisu
tafi: Megane mal 115k kym bol Euro III. S Euro IV ma (ako kazdy iny) trochu mensi vykon a vyssiu spotrebu, takze preto tych 110k.
Ale inak mas pravdu. Ja som v novembri vyberal auto a obisiel som 5 europskych znaciek, ktore prichadzali do uvahy a povodne som bol nakloneny okrem mojej oblubenej dvojsipkovej znacky aj Scenicu, pri. Meganu GrandTour. Bohuzial sa vsak situacia z pred dvoch rokov, ked kupoval auto otec za velmi vyhodnych podmienok zmenila a zrazu mi vlastne Renault nemal co ponuknut, ak odhliadnem od tej dajakej "akoze akcie" cca 20ks mierne jazdenych predvadzacich aut s max. 1 rokom a cca 20 tisic km na tachu, ktore by som nebral ani nahodou... Takze ani ja by som dnes Renault nemal preco brat.
Este som si spomenul, ze viem o jednom kandidatovi na velmi dobru 1.6-ku. Isty cas som jazdil na Mitsu Carisme, ten motor bol jedna basen. Tichucky, ze na volnobehu ho ani zvonku nebolo pocut (fakt!), velmi krasne a zlahka zaberal, rad sa tocil a nezral vela. Ak by som mal odporucat 1.6-ku, tak asi najskor tento. -
Bez nadpisu
re tv: tak s tym misimisi mas pravdu. ja by som skor siel do lancera sdn 1.6. cital som, ze je to velmi vydareny motor aj ked (papierovo!) sa napr na focusa alebo ceeda nechyta (max vykon, spotreba, zrychlenie). na druhej strane lancer je neotrely, ma sportovy svih a je spolahlivy. odradzuje ma trochu interier - na mna posobi napr. uz oproti hore menovanym trocha zastaralo. -
"-- skrytý --" 08.02.2007 14:12
Bez nadpisu
Skoda, ze tu nie je Mitsi (ale viem, ze pocuva, pardon cita), ten by Ti na Micibusi porozpraval ody :-)
Vies ako to je s tym papierom... Kolko firiem je papierovo na mizine a pritom nevedia co s peniazmi :shock: Uz sme to tu raz niekde preberali, ze korejske automobilky maju stale papierovo lepsie motory. Prisli sme k takemu zaveru, aj ked samozrejme su to len dohady, ze kym jedne automobilky mozu postupovat presne podla metody DIN, ine si to trochu mozu poupravit, aby to "papierovo" vyzeralo lepsie. Okrem toho vela zavisi aj na inych veciach, ako je hmotnost rotujucich casti apod. Dva motory s papierovo identickymi hodnotami sa mozu kompletne lisit v tom, ako sa ktoremu bude chciet zrychlovat. Tomu s lahsim zotrvacnikom o poznanie lepsie...
Vlastne aj o tomto je cela tato tema - nemas jednoznacnu odpoved, ze tento ci tamten motor je najlepsi, odpovede na to su velmi subjektivne. -
"-- skrytý --" 08.02.2007 16:31
Bez nadpisu
to saco: myslim ze ze stolu si tu nabidku na AR smetl spis ty a lukhash byl spis zvedavej proc mas na AR takovy nazor.
jinak co se vybehovych aut tyce tak do nej pujdu rozhodne radeji nez do nejaky nevychytany novinky(osobni zkusenost s mondeem) -
Bez nadpisu
to tv: tomu papierovemu nadhodnocovaniu vykonov celkom nerozumiem. preco to mozu robit iba korejci? nerobi sa kia v ziline? a nie som si isty, ale neexistuju aj u nas meracie stanice, kde si mozes dat premerat cely priebeh krutaku? a nakoniec, max vykon sice moze byt papierovo nadhodnoteny, ale ked ma jedno auto 0-100 za 10.8 a druhe za 11.9, tak to musi byt citi, ci nie?
a s tym lancerom - no neviem, taky opel tiez nie je na zahodenie. keby tu tak len bol nejaky znalec mitsibishi... ;-) -
"-- skrytý --" 08.02.2007 21:09
Bez nadpisu
Kukni tu:
[odkaz]
keby to medzitym nahodou odrolovalo, pozri si prispevky z vecera 20.1.2007 po 18:00.
Aj o tej brzde sa tu uz casto pisalo a nemam chut to zdlhavo opakovat, len to zhrniem par slovami, ze to, co odmeraju valce (pracu na kolesach) je presne, ale vypocet vykonu na hriadeli motora uz nie. Aby dostali z vykonu na kolesach vykon na hriadeli musia pripocitat rozne straty (kolesa, prevodovka atd.) a tie sa sice tvaria, ze su zmerane, ale je to meranie od buka do buka. Pridaj si 5%, mas vykon ako v papieroch. Pridaj 15% a mas doma raketu. Asi tak. Nema vyznam tymto sposobom ziskavat absolutne cislo "XY kW", ale ma zmysel porovnavacie meranie, napr. auto "pred" a "po" zasahu do motora, pripadne ak sa dvaja kamarati chcu definitivne dohodnut, ktore auto je silnejsie, tak toto ano.
Ja znalec Mitsubishi nie som, ale jeden tu bol... Skus este chvilu podrypovat na temu Mitsu a mozno mu to neda a ozve sa spoza zahrobia :-)undefined -
1.6
No ono najlepsia 1.6 v strednej triede....ale v com?? V absolutnom vykone? v krivke priebehu vykonu? v spotrebe? v udrzbe? v hmotnosti?... Nemozno povedat ze to vsetko ma 1 motor. A uz vobec nie zeby zalezalo iba od motora. Napr. moja 1.6 ma 76kw a predsa ma subj. zrychlenie horsie ako otcova astra G 1.6, 74 kw. Dovod? Dlhsie prevody, tazsie auto....takze ono to ani zdaleka nie je o vykone.
Najlepsia 1.6 este len pride... 1.6 M-JET, 200k v novom Brave (sept.2007) - nechcem vyvolavat flame, ale celkovo sa tesim opat na eru malych turbo benzinov. Od kohokolvek, aj TFSI od VW...
Takze teoreticky mozeme povedat ze povedzme 1.6 TS od AR je spickovy motor (vykonovo) ale zobral by si ho v tom aute?? (do Golfa alebo Focusa ho asi nenamontujes :-) )... si ochotny ho udrziavat?? (8 sviecok, kvalitny olej...)si ochotny ho zivit? (priemerka je v papieroch 7,5 ale s takym motorom sa jazdi vzdy za 9l :)....
Auto sa kupuje ako "package", ako komplet, nie ako najlepsi motor a potom zvysok!... -
limach 09.02.2007 08:08
Bez nadpisu
to lewko: souhlasím s tím, co jsi napsal, ale na druhou stranu - jak často budeš těch 8 svíček měnit? Jednou za 80-100 tis. km, to málokdo ví, a za devět litrů dlouhodobě nejezdím ani já a to jí dokážu slušně naložit a neloudám se. Jinak máš recht, to auto je jak Ferat, pořád máš pocit, že ti pravá noha váží metrák >:D
Jinak i já jsem zvědavý na 1.6 T-Jet a ještě víc na 1.8 T-Jet v připravované AR149. Nějakých 220k ? -
Bez nadpisu
re lewko: uz som niekolkokrat pisal, ze v kombinacii vsetkeho (hoc subjektivne hodnotenej). je mi jasne, ze najlepsia 1.6 sa nenajde, hoci tiez si viem predstavit, ze keby sutazili motory rovnako ako auta o "the best of year...", tak vitaz by sa mozno nasiel. a co je na tom divne, ze chcem auto s dobrym, zivym motorom, ktory ma rozumnu spotrebu? pre mna je to jedno zo zakladnych kriterii pri vybere. ked si najdem dvoch - troch kandidatov, ktori splnuju tuto podmienku, tak potom si spomedzi nich vyberiem to, co sa mi bude najviac pacit. ja na znacky moc zatazeny nie som, kludne pojdem aj do kie a naviac vacsina aut na trhu v nizsej strednej je esteticky zvonku aj zvnutra akceptovatelna ak nepoviem vyslovene pekna.
btw - co je to subjektivne zrychlenie? akoze astra ma subjektivnych 11 a stilo subjektivnych 12 z nuly na sto?
re tv: dobre som si pocital, najviac som sa v tom fore pobavil na tom soferovi, co ide v getzi 185 - tvari sa ako al-kaidak tiahnuci na americku ambasadu.-
« Re:
Ahoj. TAk ako si pisal na zaciatku o japoncovi Nissan Note, tak ja ti to mozem len potvrdit. Mam dvoj mesacny note 1.4, este mam len 1200km ale poviem ti je to supez zvezenie. Na skusobnej jazde som mal aj 1.6, a taha to ako dive, no mne uplne staci 1.4. Pred tym nissanom som mal megane II 1.4 ale fakt tie auta sa nedaju porovnat co sa tyka motorov. Skus si urobit jazdu na Note 1.6 , a garantujem ti ze lepsi tah motora nenajdes. Otacky idu hore ako dive, bleskova odozva na zoslapnutie pedalu. Taktiez priestorovo je to super, hlavne posuvna zadna lavica. Skus, neolutujes
-
-
Bez nadpisu
1.8 T som tiez nejaky cas jazdil. je to fakt asi najlepsi motor, s akym som mal tu cest. v nenapadnej octavke tour na teba v zrychleni ma fakt malokto. motor s turbom uz ale nechcem, v benzine ani diesli. mal som s nim problemy v predch aute, takze suciastka, ktora sa kua rychlo otaca vo mne vyvolava zle spomienky.
nieco do seba fakt moze mat ten note...? hoci v auto.sme ho (az na motor) oproti roomsteru a merive dost zhodili.
[odkaz]-
« Re:
No v tom teste ho dost zhodili. ale v teste na www.auto.cz ma slusne vysledky. Je pravda ze ma uzsie sedacky ako napr.megane, a silnejsej postavy moze to prekazat. mne vyhovuju maximalne. dobre ma drzia. Je tiez pravda ze motor je viac pocut. Ale ved ty hladas cim ostrejsi motor , vsak?
-
-
"-- skrytý --" 09.02.2007 11:46
Bez nadpisu
re tv: dobre som si pocital, najviac som sa v tom fore pobavil na tom soferovi, co ide v getzi 185 - tvari sa ako al-kaidak tiahnuci na americku ambasadu.
Hej, toto aj mna dostalo :-)
Megane 1.4 je jazditelny, ale clovek by mal pocitat s tym, ze to nie je prave raketovy pohon. 1.6-ka je podla mna na dnesne pomery v tomto aute optimalna, ani sa velmi nezadycha a ani si vela necucne. Samozrejme, su aj taki, ktorym by ani dvojliter optimalny nebol, no toto nie je thread o raketach. -
1.6
to limach -> 1.6 TS je asi najlepsia 1.6ka na trhu ale predsalen narocnejsia na udrzbu a smadnejsia ako 1.6 od reanultu...110k, samozrejeme to ovplyvnuje viac faktorov, aj vyssi vykon, pretoze kedysi sa ta 1.6 TS robila aj 77kw a mala kusok mensiu spotrebu... do alfy to ale nebolo ono ;)
to tafi -> subjektivne v mojom pripade znamena ze Astra ma viac "vtlaci do sedacky"... je to preto lebo je nakratsie sprevodovana, musim teda skorej radit...keby to bolo 11s vs. 12s tak uz sa bavime objektivne ze?? lebo porovnavme s casom... :)
Ak chces auto so skvelym podvozkom a dobrym 1.6 motorom - F.Focus...je sice drahy a jeho design mi sice pripada v starej verzii zastaraly a v novej nudny...ale ako si povedal....tebe je to jedno... :) -
"-- skrytý --" 09.02.2007 21:32
Bez nadpisu
Keby bola tema o interieri Focusu, tak stary nepoznam, ale novy mi pripada celkom decentne, okrem jednej jedinej veci, a to je sklon budikov. Ja neviem, ale stale sa mi zda, ako keby tie budiky chceli ukazovat svoje udaje mojmu bruchu, ked nie este nizsie... -
Bez nadpisu
To Miroslav Fecko: ja mám tiež l2OOkm a asi 2.5 mesiaca Nissan Note. Som s ním zatiaľ spokojný. Motor l.6. Zatiaľ ho trochu šetrím, takže sa motám do 3.OOO otáčok, ale postupne to dvíham vyššie. Už sa teším, keď bude zabehnutý, dávam mu tak 2.OOOkm. Už v nízkych otáčkach však ide skvele. Ten motor je asi preto tak dobrý, lebo v štatistike emisií /bolo uverejnené aj na auto.cz/ je Nissan na poslednom mieste /exhaláty CO2/, l.miesto Fiat. Čím vyššie emisie, tým je motor menej dusený. -
Bez nadpisu
re:lewko - ff2 mi nepripada nudny vobec. ani zvonku ani zvnutra. a drahy tiez nie je. 1.6 Ti-VCT 85 kW Champion (akciovy vypredaj r.v. 2006) porovnatelny s vybavou Ghia - teda automat. klima, 16" kolesa, sportove sedacky sa teraz da dostat za 550 tskk. ked ho porovnam s konkurentmi porovnatelnej motorizacie a vybavy, tak c4 500, cee'd 532, corolla 520 a stilo 509 (posledne dva sa uz ale tazko zhanaju, vyroba skoncila). takze az tak moc drahsi nie je.
v mojom top liste je fofo na celnych prieckach. a co sa tyka nudnych interierov nasiel by som kandidatov, ale to je furt len na hadku. -
FF2
to vincentik -> presne preto to je tak ze najviac byvaju motory priskrtene kvoli emisiam medzi 2000-3000 otacok. To je totiz "pracovny rezim" v ktorom sa tie emisie meraju :)
to tafi -> jasne ved to je kazdeho osobna vec aky interier sa mu paci, FF2 je pre mna nudny aj zvonka, starsi, bol ovela dravejsi...kazdemu mozeme cosi vytknut, ved kazdy mame iny vkus. Napr., mne sa nepaci na C4ke volant a ten otackomer nad nim, v ceede stredova konzola, v corole opat stredova konzola a v stile stlpik volantu.... :-) Skvely interier podla mojho gusta ma AR 147 alebo Volvo C30....to sme ale cenovo uz dalej, ci? ;)
moj kamos ma presne toho focusa co opisujes a je to vyborne auto, avsak ma neuchvatilo, co ale nic neznamena, objektivne.... :)
A to su subj.nazory kazdemu sa paci nieco ine !!! Takze no flame ;) -
Bez nadpisu
re:lewko. mas pravdu. ja idem uz asi na tuti do ff2. len mi stale bzuci v hlave niekolko novinarskych nazorov na TiCVT - ako ze "zaostava za ocakavaniami" a "vyraznejsiu dynamiku netreba cakat"... niektori novinari sa tvaria, akoby kazdy den testovali murcielago. co by povedali na ten slabsi 1.6, alebo dokonca 1.4? ze sa s nimi neda predbehnut kamion, alebo ich do kopca treba tlacit? :) -
engine of the year
takze uz len tak pre uplnost. dopatral som sa aj k oficialnej ankete Motor roku a v 2007 bolo poradie v kategorii 1.4 - 1.8 nasledovne:
Motor, pocet bodov
1. Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) 274
2. Honda 1.8-litre (Civic) 129
3. MINI 1.6-litre Supercharged (Cooper S) 126
4. Renault Diesel 1.5-litre dCi (Clio, Modus, Mégane, Scénic, Nissan Micra/March, Almera, Tiida/Note/Versa) 110
5. Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre 106
6. Toyota 1.8-litre VVTL-I 190 94
v sutazi hodnotia rozhodcovia (motoristicki zurnalisti) z viac ako 30 krajin motory na zaklade svojich subjektivnych dojmov z jazdy a technickych vedomosti kategorie ako spotreba, hlucnost, plynulost chodu, vykon atd. kazdy ma 25 bodov a prideluju sa v 5 kategoriach od 1 - 15 v kazdej. Za CR tam je napr. p.Hyan z automobil revue. za SR nikto 8-s
z toho, co tam vidim su benziny iba dva a obidva 1.8. ten 1.6 mini je u nas este stale exotika a je tusim s kompresorom. takze nic pre mna ostavam pri TiVCT. -
Bez nadpisu
Tak momentálně zkouším motor 1,6 pro Alteu XL (kterou chci koupit) v Octavii I (měla by být srovnatelně těžká s Alteou XL) a musím říct, že sílu, zátah, akceleraci má slušnou, tak to by teda snad mělo stačit, spotřebu jsem ještě nemohl vypočítat, ale překvapilo mě, jak je ten motor hlučný - takhle hlučnou jednašestku jsem ještě asi nejel!!! (Srovnávám 1600 Opel Astra F,G,H, Peugeot 307, Ford Focus I- ten byl zatím asi nejhlučnější a měl nejnepříjemnější zvuk, ale nijak výrazněji, ten VW/Škoda to teda trumfuje!!! Fakt je, že ač je to teda asi zvláštní, tak jsem si teď uvědomil, že já jsem nikdy neřídil ani Oktávku, ani Golfa - stydím se...
To je ten motor fakt tak nepříjemný, nebo je v té Oktávce tak špatně odhlučněný??? Bude to v Altee jiné? -
re: test
celkom dobry testik, ale pre diesle. na 1.6 benziniy som nasiel toto:
[odkaz]
je to sice trosku starsie a cee'd tam este nie je, ale stale je tam vacsina najvaznejsej konkurencie. podla mojho ocakavania, co sa tyka motorov najlepsie dopadli japonci. trosku ma sklamala astra 13.3 z 0 na 100?! to je pomaly jak hatapka! o to viac, ze prave som na nu od dealera dostal super cenovu ponuku - do 550 t sk s klimou, cd s mp3, ovl. na volante. slovo do bitky oproti cee'd-u a akciovemu ff2 champion. btw, nemate niekto po ruke specifikacie toho motora? zrychlenie, maximalka,spotreba a krut.moment? stranka opel to neotvara.
alebo snad nejaka vlastna skusenost? ;-)