Co nejúspornější auto na dojíždění do práce

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta

  • 00 Reagovat !

    foto

    14.02.07  21:38

    « Bez nadpisu

    tak jsem kouknul na net a elektrofavorita vyráběla škoda ejpovice počátkem 90 let, z větší části na vývoz (prý hodně do švýcarska) u nás je koupila třeba česká pošta. dojezd cca 150km, max.90km/h. příchod vw to utnul. ale tenhle frajer to zvládnul vyrobit za pár korun z wartburga [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.02.07  21:27

    « Bez nadpisu

    ůsporné auto do práce?
    sehnat PEUGEOT 205 1.8 DIESEL. je to auto s nízkou pořizovací cenou jeho výroba sahala někam k roku tuším 98 . Pro ženu se servem.
    Nízká pojistka a spotřeba,spolehlivost,všude zaparkuje, nízké náklady na případné opravy ´---- není co řešit
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.07  15:36

    « Bez nadpisu

    Sakra, teď koukam že jsem to napsal do úplně jiného vlákna :*) než jsem chtěl (to je tak, když si člověk přečte odpověd, ale nemá čas na reakci a vrací se k ní zpětně). Tak snad to nebude tak košér když to tu ponecham, přeci jen to trochu navazuje na zdejší diskuzi a pro istotu to zkopíruji i tam, kam to původně mělo patřit.
    Jo, naprosto souhlasím že obecně větší auto vydrží více než to malé a zrovna tak, že obecně s větším objemem se nechá při stejné dynamice jezdit se stejnou spotřebou. Ale pak se ptám, proč se vlastně vyrábí malé vozy? Nepřináší náhodou také nějaké výhody, obzvláště v městském provozu kam jsou určeny? (podle mě má jejich bytí pod sluncem větší význam než různé paskvily napříč třídami které dnes vznikají) A další věc která se počítá, když lidí chtějí co nejmenší náklady: kupovat 13“ nebo 14“, platit tu či onu sazbu povin. ručení, apod.
    Prostě já smysl Cinquecenta vidim a co se provozu týče nemůžu proti němu říci křivého slova, nicméně na trasu 25km mimo město bych upřednostnil Punto Mk1. Co se bezpečnosti týče, reagoval jsem na názor, že Favorit je bezpečnější. Těžko na webu čecháčkům vyvracet, že i v případě nových aut nebyl na tom Favorit lépe než Cinque, ale ať se každý sám zamyslí jestli shnilé auto, byť by bylo jako nové bezpečnější může dnes dopadnout při střetu lépe než to horší, které má ale zdravou kastli a hlavně zdravé nosné prvky. A pravděpodobnost nalezení zdravého fáčka je stejná jako v případě shnilého čenta.
    huml76: u 156 jsem psal 7 motorů a jejich modifikace - čímž JTS určitě je (a za druhé daným problémem netrpí, nebo jo?) a když přidáváte 1,6 tak jste neměl zapomenout na 1,8. Ale rád se nechám poučit, protože 156 a 1,6 je pro mě naprosto ojedinělá kombinace.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.07  13:56

    « Re:

    třeba? vzal jsem fokuse jako typického představitele...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 14.02.07  13:54

    « Bez nadpisu

    focus neni zrovna vzor uspornosti...
    omezil bych se na motory s mensim max. vykonem a vetsim kroutakem ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.07  13:19

    « Re:

    tak já nevím, např. Focus 1.6 8.7 / 5.1 / 6.4, Spark 6.9/4.2/5.2
    Samozřejmě na dálnici a při rychlé agresívní jízdě je bez debat lepší větší objem, ale jízda lážo plážo víceméně po rovině 90-100 + město myslím vyjde líp slabší auto
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 14.02.07  11:24

    « Bez nadpisu

    sice s tebou nesouhlasim, ze motor yarise vydrzi jen 120tkm, ale jinak se tim vracime k tomu, co jsem take psal a co mnozi nemohou pochopit... ze maly auta s malymi motory zerou stejne jako 1.6 v nizsi stredni, kterou koupi za stejnou cenu a vydrzi jim dyl... jenze cechacek vidi jen malou spotrebu a je schopnej koupit cinquecento ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.02.07  11:05

    « Bez nadpisu

    Za tento nazor ma zase mnohi budu kamenovat...
    Pozor na Yarisa, litrovy ma v primestskej prevadzke zivotnost ~120t km. Potom zacne zrat olej, strati vykon atd, podla servisu skoda davat dokopy. Tak aby si nekupil auto pred jeho smrtou. BTW ani ta spotreba nie je az taka super, mozes ratat okolo 6, co je na tak maly motor IMHO privela.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.07  23:54

    « Bez nadpisu

    Pokud netrvas na tom, ze ho musis ridit, tak to bude linkovy autobus
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.07  23:07

    « Bez nadpisu

    To JarinoRS: Nevím co tě pobavilo. To auto provozovala pošta v Poděbradech. Jezdilo to dobře a alespoň nesmrdělo. Zrychlení bylo slušné, auto mělo původní převodovku a spojku, akorát motor byl vyměněný za elektromotor a v motoru i vzadu na podlaze byly baterie. Byl jenom 2místný. Nevím kdo to vyráběl, ale pro poštu to nedělal nikdo doma.
    No a potom ještě jezdí plno Trabantů s elektromotorem. Tak je taky původní převodovka a jen motor je vyměněný za elektromotor.
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.07  19:48

    « Bez nadpisu

    v práci máme něco podobného, ale neříkáme tomu favorit ale ještěrka >:D když vidím jak super to funguje nechápu, že elektromobily nejsou více rozšířené...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  22:25

    « Re:

    magic a kutil:
    :D:D:D:D:D:D:D:D
    takto dobre som sa nezasmial ani nepamatam :D:D:D:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.02.07  22:08

    « Bez nadpisu

    Kamarádka dělala u pošty a jezdila s elektrickým Favoritem. Nakonec ho odkoupila. Na noc strčíš do zásuvky, přes den najedeš až 150km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.07  21:37

    « Re: Náklady benzín x diesel

    kdyby byly dostupné elektromobily na dojíždění do práce jednoznačně dostačující, přijedu do práce, píchnu do zásuvky, přijedu domů píchnu do zásuvky. dojezd by nemusel být ani moc velký.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.07  21:25

    « Náklady benzín x diesel

    Dělal jsem si průzkum mezi lidmi a vypadá to, že v současné době jsou náklady na benzín shodné nebo lepší jak na diesel. Benzínové motory jsou při nákupu levnější, pravidelné kontroly a výměny oleje jsou u benzínu v delších intervalech (benzín 30000km, diesel 15000km). Opravy diselů jsou dražší, nároky na palivo jsou u dieselů vyšší a tak benzínový motor může jezdit na máně kvyalitní a levnější benzín. Životnost benzínového motoru je vyšší, nepotřebuje tolik péče. U benzínového motoru nehrozí závada turba nebo vstřikovacích trysek. A pokud se majitel naučí benzínový motor pružně točit a řadit, tak je i spotřeba únosná.
    Takže si kup malý vůz s benzínovým motorem. Hlavně si nekupuj nový vůz, ale kup si 3-5let starý. Pak budou náklady nejmenší. Využívej terén a moc nezrychluj. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.07  21:24

    « Náklady benzín x diesel

    Dělal jsem si průzkum mezi lidmi a vypadá to, že v současné době jsou náklady na benzín shodné nebo lepší jak diesel. Benzínové motory jsou při nákupu levnější, pravidelné kontroly a výměny oleje jsou u benzínu v delších intervalech (benzín 30000km, diesel 15000km). Opravy diselů jsou dražší, nároky na palivo jsou u dieselů vyšší a tak benzínový motor může jezdit na máně kvyalitní a levnější benzín. Životnost benzínového motoru je vyšší, nepotřebuje tolik péče. U benzínového motoru nehrozí závada turba nebo vstřikovacích trysek. A pokud se majitel naučí benzínový motor pružně točit a řadit, tak je i spotřeba únosná.
    Takže si kup malý vůz s benzínovým motorem. Hlavně si nekupuj nový vůz, ale kup si 3-5let starý. Pak budou náklady nejmenší. Využívej terén a moc nezrychluj. >:D
    A nebo si kup elektromobil, jezdí jich už v Čechách dost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.07  23:05

    « Bez nadpisu

    Takže taky něco přidám. Jsem pro Yaris - to je v skutku úsporné auto, a jezdí dobře, ale nemůžeš od něj čekat zázraky. Někdo se zmiňoval o felici - poslední ročník 2001 nejsou špatný. Je pravda, že za 5 l jezdit nebudeš, ale co servis a díly? To taky něco stojí. A já jel s Feldou Combi 1.3MPi r.v.97 na dovolenou a zpět za 5,98l/100 km )v roce 2004). Každé auto záleží na tom, jak máš těžkou nohu.
    Ne italsaká auta, daewoo, staré suzuki swift taky ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.07  21:58

    « Re: Re: Re: vw lupo

    ....zadny auto zere jen tebe, ze zadny nemas a musis chodit pesky nebo jezdit sockou >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Giorgio

    Giorgio 10.02.07  06:21

    « Re: Re: vw lupo

    Jo, kolik to žere??? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.07  23:53

    « Re: vw lupo

    Nejúspornější auto je žádný auto.
    Dotazy?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…