Co nejúspornější auto na dojíždění do práce
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« Bez nadpisu
tak jsem kouknul na net a elektrofavorita vyráběla škoda ejpovice počátkem 90 let, z větší části na vývoz (prý hodně do švýcarska) u nás je koupila třeba česká pošta. dojezd cca 150km, max.90km/h. příchod vw to utnul. ale tenhle frajer to zvládnul vyrobit za pár korun z wartburga [odkaz] -
« Bez nadpisu
ůsporné auto do práce?
sehnat PEUGEOT 205 1.8 DIESEL. je to auto s nízkou pořizovací cenou jeho výroba sahala někam k roku tuším 98 . Pro ženu se servem.
Nízká pojistka a spotřeba,spolehlivost,všude zaparkuje, nízké náklady na případné opravy ´---- není co řešit -
"-- skrytý --" 14.02.07 15:36
« Bez nadpisu
Sakra, teď koukam že jsem to napsal do úplně jiného vlákna :*) než jsem chtěl (to je tak, když si člověk přečte odpověd, ale nemá čas na reakci a vrací se k ní zpětně). Tak snad to nebude tak košér když to tu ponecham, přeci jen to trochu navazuje na zdejší diskuzi a pro istotu to zkopíruji i tam, kam to původně mělo patřit.
Jo, naprosto souhlasím že obecně větší auto vydrží více než to malé a zrovna tak, že obecně s větším objemem se nechá při stejné dynamice jezdit se stejnou spotřebou. Ale pak se ptám, proč se vlastně vyrábí malé vozy? Nepřináší náhodou také nějaké výhody, obzvláště v městském provozu kam jsou určeny? (podle mě má jejich bytí pod sluncem větší význam než různé paskvily napříč třídami které dnes vznikají) A další věc která se počítá, když lidí chtějí co nejmenší náklady: kupovat 13“ nebo 14“, platit tu či onu sazbu povin. ručení, apod.
Prostě já smysl Cinquecenta vidim a co se provozu týče nemůžu proti němu říci křivého slova, nicméně na trasu 25km mimo město bych upřednostnil Punto Mk1. Co se bezpečnosti týče, reagoval jsem na názor, že Favorit je bezpečnější. Těžko na webu čecháčkům vyvracet, že i v případě nových aut nebyl na tom Favorit lépe než Cinque, ale ať se každý sám zamyslí jestli shnilé auto, byť by bylo jako nové bezpečnější může dnes dopadnout při střetu lépe než to horší, které má ale zdravou kastli a hlavně zdravé nosné prvky. A pravděpodobnost nalezení zdravého fáčka je stejná jako v případě shnilého čenta.
huml76: u 156 jsem psal 7 motorů a jejich modifikace - čímž JTS určitě je (a za druhé daným problémem netrpí, nebo jo?) a když přidáváte 1,6 tak jste neměl zapomenout na 1,8. Ale rád se nechám poučit, protože 156 a 1,6 je pro mě naprosto ojedinělá kombinace. -
Ted 14.02.07 11:24
« Bez nadpisu
sice s tebou nesouhlasim, ze motor yarise vydrzi jen 120tkm, ale jinak se tim vracime k tomu, co jsem take psal a co mnozi nemohou pochopit... ze maly auta s malymi motory zerou stejne jako 1.6 v nizsi stredni, kterou koupi za stejnou cenu a vydrzi jim dyl... jenze cechacek vidi jen malou spotrebu a je schopnej koupit cinquecento ;) -
« Bez nadpisu
Za tento nazor ma zase mnohi budu kamenovat...
Pozor na Yarisa, litrovy ma v primestskej prevadzke zivotnost ~120t km. Potom zacne zrat olej, strati vykon atd, podla servisu skoda davat dokopy. Tak aby si nekupil auto pred jeho smrtou. BTW ani ta spotreba nie je az taka super, mozes ratat okolo 6, co je na tak maly motor IMHO privela. -
« Bez nadpisu
To JarinoRS: Nevím co tě pobavilo. To auto provozovala pošta v Poděbradech. Jezdilo to dobře a alespoň nesmrdělo. Zrychlení bylo slušné, auto mělo původní převodovku a spojku, akorát motor byl vyměněný za elektromotor a v motoru i vzadu na podlaze byly baterie. Byl jenom 2místný. Nevím kdo to vyráběl, ale pro poštu to nedělal nikdo doma.
No a potom ještě jezdí plno Trabantů s elektromotorem. Tak je taky původní převodovka a jen motor je vyměněný za elektromotor.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] -
« Náklady benzín x diesel
Dělal jsem si průzkum mezi lidmi a vypadá to, že v současné době jsou náklady na benzín shodné nebo lepší jak na diesel. Benzínové motory jsou při nákupu levnější, pravidelné kontroly a výměny oleje jsou u benzínu v delších intervalech (benzín 30000km, diesel 15000km). Opravy diselů jsou dražší, nároky na palivo jsou u dieselů vyšší a tak benzínový motor může jezdit na máně kvyalitní a levnější benzín. Životnost benzínového motoru je vyšší, nepotřebuje tolik péče. U benzínového motoru nehrozí závada turba nebo vstřikovacích trysek. A pokud se majitel naučí benzínový motor pružně točit a řadit, tak je i spotřeba únosná.
Takže si kup malý vůz s benzínovým motorem. Hlavně si nekupuj nový vůz, ale kup si 3-5let starý. Pak budou náklady nejmenší. Využívej terén a moc nezrychluj. >:D -
« Náklady benzín x diesel
Dělal jsem si průzkum mezi lidmi a vypadá to, že v současné době jsou náklady na benzín shodné nebo lepší jak diesel. Benzínové motory jsou při nákupu levnější, pravidelné kontroly a výměny oleje jsou u benzínu v delších intervalech (benzín 30000km, diesel 15000km). Opravy diselů jsou dražší, nároky na palivo jsou u dieselů vyšší a tak benzínový motor může jezdit na máně kvyalitní a levnější benzín. Životnost benzínového motoru je vyšší, nepotřebuje tolik péče. U benzínového motoru nehrozí závada turba nebo vstřikovacích trysek. A pokud se majitel naučí benzínový motor pružně točit a řadit, tak je i spotřeba únosná.
Takže si kup malý vůz s benzínovým motorem. Hlavně si nekupuj nový vůz, ale kup si 3-5let starý. Pak budou náklady nejmenší. Využívej terén a moc nezrychluj. >:D
A nebo si kup elektromobil, jezdí jich už v Čechách dost. -
"-- skrytý --" 10.02.07 23:05
« Bez nadpisu
Takže taky něco přidám. Jsem pro Yaris - to je v skutku úsporné auto, a jezdí dobře, ale nemůžeš od něj čekat zázraky. Někdo se zmiňoval o felici - poslední ročník 2001 nejsou špatný. Je pravda, že za 5 l jezdit nebudeš, ale co servis a díly? To taky něco stojí. A já jel s Feldou Combi 1.3MPi r.v.97 na dovolenou a zpět za 5,98l/100 km )v roce 2004). Každé auto záleží na tom, jak máš těžkou nohu.
Ne italsaká auta, daewoo, staré suzuki swift taky ne.