Co nejúspornější auto na dojíždění do práce
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« Bez nadpisu
čirou náhodou sme měli neska ve škole diskuzi o spotřebě... níže uvedený comon rail je hloupost. je sice ohleduplnější vůči ovzduší, ale kdo to potřebu, co? a to je jen díky tomu, že má od 3 do 5 vstřiků. nejlépe v debatě dopadl pežot... má tuším dvě dávky, sice se při sešlápnutí od výfukuzahulí, ale což... spotřeba je u dieslu kolem 5l, což de, ne? jináč já bych benzín jako auto kupovaný z důvodu spoření nebral... -
"-- skrytý --" 19.02.07 16:01
« Bez nadpisu
No porizovaci cena auta byla 205 tis, jinak jsem si kupoval zimaky, olej + filtr jsem si menil sam a vyslo to asi na 250olej+100vlozka filtru, po 60tis KM se ma menit naftovy filtr a ten stoji 1100-1500, ale ten jsem si jeste nemenil,jinak par prasklych zarovek(po koupi kvalitnich je pokoj >:D ) jinak nakdydy uz nebyly zadny...pojisteni pac jem nemel auto na sebe tak to vysli asi na 4300kc ale uz jsem najel 11 tis km a ta spotreba je perfekt, do servisu jsem ho nedaval-zakladni vymeny si udelas sam. Ale vim ze do prace v nafte jezdim tak za 13-15 kc :-) takze skoro jak autobusem za 10 >:D , a to jezdim pul cesty na studenej motor...jo vzduchovej filtr jsem tedka menil za 190kc,ale zalezi za koli koupis auto :shock: aj mam ro vyroby 1/12/2004 s ABS, man. klim.8airbagu,orig radio..atd..takze to pak skresluje ;-) -
"-- skrytý --" 16.02.07 17:09
« Re:Kutil spoterba
TAk ja vam lidi nevim, tak ja uz u meho peugeote 206 1,4HDi motor asi nemam a do prace auto radsi tlaci...pac je turbo v haji a vs. trysky uz tam asi palivo nedodavaji.. >:D
No tak konec srandy... Co se tyce spotreby tak disel je disel a spotrebu ma vuci oběmu nejlepsi, pokrok je u diselu podstatne dale a to se taky projevilo na spotrebe a vykonu motoru. Vzdyt uz VW oznamil ze prejde na vstrikovano common rail..a to uz musi asi byt. Jak muze turbo odejit po 70 tis..to by asi nekdo nekoupil kdyby to co tu pises odeslo tak brzo a o vstrikovacich ani nemluvne. Ja mam najeto 71 tisic a zatim v pohode, olej menim s filtrem po 15tis ..+ vzduch. filtr..naftovy filtr se pry meni po 60 tis. coj nejni zas tak hrozny a u meho auta se rozvodak meni ¨v rozmeni 120-160 tis..takze ty naklady nejsou tak sileny...a ta spotreba je super natankuju nadrz a jezdim pekne dlouho(kazdy den do prace10-10) take na pul cesty na studeny motor..a obcas i sportovnejsi jizdou a vejdu se vzdycky do 4,5l/100km. Jedine s cim souhlasim je ze jsou CR haklivejsi na cistotu paiva, ale zase je tam od toho filtr ne.
CR jsou dimenzovany na 300.000 km v pripade osobaku
Do CR nesmi prijit vic jak 30. Filtr je na 30um -
« Náklady benzín x diesel
To Ital: Oba motory mají interval výměny přibližně stejný. U naftového motoru CR (common-rail) odcházejí trysky (cca 70tis. km - cena opravy 40 - 60tis.), turbo cca v 70tis. (60tisKč), olej je potřeba kvalitnější, pořizovací cena dieselu je vyšší, životnost motoru okolo 200tis.km, potom vyšší náklady na servis. CR potřebuje kvalitní naftu - Shell a Benzina.
Benzínový motor nepotřebuje nic jiného než měnit olej a olejový filtr.
Rozdíl spotřeby moderního CR a benzínu je při běžném provozu do 20%.
CR je nutno před jízdou ohřát, jinak nejede, po jízdě je nutné nechat motor běžet na místě aby se ochladilo a dotočilo turbo.
CR déle trvá než začne topit (možno řešit přídavným topením, ale výrobci to nedělají).
U malých vozů je pořizovací cena výrazně vyšší u CR.
U moderních CR je nutno častěji řadit a velký moment v nízkých otáčkách rychle klesá s nárůstem otáček.
Při plném využívání otáček benzínových motorů je zrychlení u benzínového a dieselového motoru se stejným výkonem stejné. -
"-- skrytý --" 15.02.07 10:26
« Re: Náklady benzín x diesel
To: Kutil - ani při nejlepší vůli nelze s tímto názorem souhlasit. Velmi si zapoměl na pokrok. U dieslu se olej nemění po 15 000 km to bývalo kdysi ale po 20 000 - 30 000 jak u kterého výrobce u Mercedesu až po 50 000. Jediný náklad který je od benzínu navíc je palivový filtr, který u benzinových motorů je již většinou bezúdržbový. Ze své podstaty diesel má o cca 1/3 menší spotřebu, větší točivý moment a zcela srovnatelný výkon. Z toho důvodu se s ním dá jezdit při vyšších rychlostních průměrech mnohem levněji což bohatě pokryje náklady na palivový filtr a vyšší kupní cenu. Pokud ovšem auto není na ozdobu nebo jako překážka na parkovišti. Auto je od toho aby se používalo. Jiné vyšší náklady není třeba uvažovat neboť životnost je taková že do cca 150 000 - 200 000 km dle použitého výrobce není třeba s motorem cokoliv dělat. pokud ovšem opět neuvažujeme historické kusy. Vstřiky se preventivně mění po více jak 150 000 Km, turbo běžně při základní péči vydží i více jak 500 000.km jsou však výjimky které nelze zobecňovat. Žhavicí svíčky již dnes motory používají tak krátce že jejich životnost dosahuje také 120 000 a více km. A kupovat starý vůz 3 - 5 let pak skutečně představuje výdaje navíc. Se starými auty jsem se pochopitelně také v minulosti musel trápit, ale toho se již nechci nikdy dožít. Je radost pouze užívat a nemít starosti. A o radosetch život je především. Jestli pak víž proč v levém jízdním pruhu na dálnicích jsou v převážné většině diesly ? -
« Re:
Ten warťas je celkem bomba. Na dennodenní pojíždění po městě a okolí to není vůbec marný. Ale pochybuji, že to má TP. Jinak náklady na kilometr jsou sice pěkný, ale pokud se podíváte na cenu aku, tak je to na mrtvici - 7x12V/100Ah za cca. 20000,- Kč a to s mizernou životnosti nebo Optima o menší kapacitě 60 Ah, ale á 7000 :shock:
Zlatý LPG a CNG. -
« Bez nadpisu
tak jsem kouknul na net a elektrofavorita vyráběla škoda ejpovice počátkem 90 let, z větší části na vývoz (prý hodně do švýcarska) u nás je koupila třeba česká pošta. dojezd cca 150km, max.90km/h. příchod vw to utnul. ale tenhle frajer to zvládnul vyrobit za pár korun z wartburga [odkaz] -
« Bez nadpisu
ůsporné auto do práce?
sehnat PEUGEOT 205 1.8 DIESEL. je to auto s nízkou pořizovací cenou jeho výroba sahala někam k roku tuším 98 . Pro ženu se servem.
Nízká pojistka a spotřeba,spolehlivost,všude zaparkuje, nízké náklady na případné opravy ´---- není co řešit -
"-- skrytý --" 14.02.07 15:36
« Bez nadpisu
Sakra, teď koukam že jsem to napsal do úplně jiného vlákna :*) než jsem chtěl (to je tak, když si člověk přečte odpověd, ale nemá čas na reakci a vrací se k ní zpětně). Tak snad to nebude tak košér když to tu ponecham, přeci jen to trochu navazuje na zdejší diskuzi a pro istotu to zkopíruji i tam, kam to původně mělo patřit.
Jo, naprosto souhlasím že obecně větší auto vydrží více než to malé a zrovna tak, že obecně s větším objemem se nechá při stejné dynamice jezdit se stejnou spotřebou. Ale pak se ptám, proč se vlastně vyrábí malé vozy? Nepřináší náhodou také nějaké výhody, obzvláště v městském provozu kam jsou určeny? (podle mě má jejich bytí pod sluncem větší význam než různé paskvily napříč třídami které dnes vznikají) A další věc která se počítá, když lidí chtějí co nejmenší náklady: kupovat 13“ nebo 14“, platit tu či onu sazbu povin. ručení, apod.
Prostě já smysl Cinquecenta vidim a co se provozu týče nemůžu proti němu říci křivého slova, nicméně na trasu 25km mimo město bych upřednostnil Punto Mk1. Co se bezpečnosti týče, reagoval jsem na názor, že Favorit je bezpečnější. Těžko na webu čecháčkům vyvracet, že i v případě nových aut nebyl na tom Favorit lépe než Cinque, ale ať se každý sám zamyslí jestli shnilé auto, byť by bylo jako nové bezpečnější může dnes dopadnout při střetu lépe než to horší, které má ale zdravou kastli a hlavně zdravé nosné prvky. A pravděpodobnost nalezení zdravého fáčka je stejná jako v případě shnilého čenta.
huml76: u 156 jsem psal 7 motorů a jejich modifikace - čímž JTS určitě je (a za druhé daným problémem netrpí, nebo jo?) a když přidáváte 1,6 tak jste neměl zapomenout na 1,8. Ale rád se nechám poučit, protože 156 a 1,6 je pro mě naprosto ojedinělá kombinace. -
Ted 14.02.07 11:24
« Bez nadpisu
sice s tebou nesouhlasim, ze motor yarise vydrzi jen 120tkm, ale jinak se tim vracime k tomu, co jsem take psal a co mnozi nemohou pochopit... ze maly auta s malymi motory zerou stejne jako 1.6 v nizsi stredni, kterou koupi za stejnou cenu a vydrzi jim dyl... jenze cechacek vidi jen malou spotrebu a je schopnej koupit cinquecento ;) -
« Bez nadpisu
Za tento nazor ma zase mnohi budu kamenovat...
Pozor na Yarisa, litrovy ma v primestskej prevadzke zivotnost ~120t km. Potom zacne zrat olej, strati vykon atd, podla servisu skoda davat dokopy. Tak aby si nekupil auto pred jeho smrtou. BTW ani ta spotreba nie je az taka super, mozes ratat okolo 6, co je na tak maly motor IMHO privela.