Co nejúspornější auto na dojíždění do práce
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
"-- skrytý --" 21.02.07 22:35
« Re:
ferikiller: 8 bagů ve 206 :shock: :shock: :shock: Není to spíše 6, nebo kolik se jich tam nejvíce mohlo dát? Já co vim, tak jsou čelní (2), boční (2), hlavové (2), potom je myslim kolení řidiče = 7 airbagů a to mívají trochu jiná auta než 206, která se začala vyrábět ještě dříve než třeba fabia. Myslim že to byl rok 1998??? -
« Malé a velké vozy z pohledu spotřeby
Mám Mondeo 1.8 kombi (85kW) a Fiestu 1.25 (55kW). První je velké rodiné auto, které odveze všechno a má spotřebu 9,5litru. Druhé je 3dvéřový prcek, který ale kupodivu odveze taky hodně a se zahrádkou stejně jako Mondeo.
A když jedu sám, tak je Fiesta stejně živá jako Mondeo, akorát spotřeba se blíží 8mi litrům. ale servis, pojištění, pořizovací cena a celkové náklady jsou výrazně nižší jak na Mondeo.
A vybavení? To je u obou vozů stejné. 4x airbag, el.okna, klima, posilovač řízení, ABS, centrál s dálkou.
Tak proto se vyrábějí malé vozy. Spotřeba vozu je úměrná jeho hmotnosti, požadavkům na zrychlení a max. rychlosti. Ale u benzínu nejde udělat vůz pro 4osoby s hnotností nad 800kg se spotřebou pod 5litrů, pokud má auto jezdit apespoň trochu svižněji.
Ale pokud chcete nízkou spotřebu, tak si kupte velorex. Lehké auto s dostačujícím motorem. -
« Bez nadpisu
čirou náhodou sme měli neska ve škole diskuzi o spotřebě... níže uvedený comon rail je hloupost. je sice ohleduplnější vůči ovzduší, ale kdo to potřebu, co? a to je jen díky tomu, že má od 3 do 5 vstřiků. nejlépe v debatě dopadl pežot... má tuším dvě dávky, sice se při sešlápnutí od výfukuzahulí, ale což... spotřeba je u dieslu kolem 5l, což de, ne? jináč já bych benzín jako auto kupovaný z důvodu spoření nebral... -
"-- skrytý --" 19.02.07 16:01
« Bez nadpisu
No porizovaci cena auta byla 205 tis, jinak jsem si kupoval zimaky, olej + filtr jsem si menil sam a vyslo to asi na 250olej+100vlozka filtru, po 60tis KM se ma menit naftovy filtr a ten stoji 1100-1500, ale ten jsem si jeste nemenil,jinak par prasklych zarovek(po koupi kvalitnich je pokoj >:D ) jinak nakdydy uz nebyly zadny...pojisteni pac jem nemel auto na sebe tak to vysli asi na 4300kc ale uz jsem najel 11 tis km a ta spotreba je perfekt, do servisu jsem ho nedaval-zakladni vymeny si udelas sam. Ale vim ze do prace v nafte jezdim tak za 13-15 kc :-) takze skoro jak autobusem za 10 >:D , a to jezdim pul cesty na studenej motor...jo vzduchovej filtr jsem tedka menil za 190kc,ale zalezi za koli koupis auto :shock: aj mam ro vyroby 1/12/2004 s ABS, man. klim.8airbagu,orig radio..atd..takze to pak skresluje ;-) -
"-- skrytý --" 16.02.07 17:09
« Re:Kutil spoterba
TAk ja vam lidi nevim, tak ja uz u meho peugeote 206 1,4HDi motor asi nemam a do prace auto radsi tlaci...pac je turbo v haji a vs. trysky uz tam asi palivo nedodavaji.. >:D
No tak konec srandy... Co se tyce spotreby tak disel je disel a spotrebu ma vuci oběmu nejlepsi, pokrok je u diselu podstatne dale a to se taky projevilo na spotrebe a vykonu motoru. Vzdyt uz VW oznamil ze prejde na vstrikovano common rail..a to uz musi asi byt. Jak muze turbo odejit po 70 tis..to by asi nekdo nekoupil kdyby to co tu pises odeslo tak brzo a o vstrikovacich ani nemluvne. Ja mam najeto 71 tisic a zatim v pohode, olej menim s filtrem po 15tis ..+ vzduch. filtr..naftovy filtr se pry meni po 60 tis. coj nejni zas tak hrozny a u meho auta se rozvodak meni ¨v rozmeni 120-160 tis..takze ty naklady nejsou tak sileny...a ta spotreba je super natankuju nadrz a jezdim pekne dlouho(kazdy den do prace10-10) take na pul cesty na studeny motor..a obcas i sportovnejsi jizdou a vejdu se vzdycky do 4,5l/100km. Jedine s cim souhlasim je ze jsou CR haklivejsi na cistotu paiva, ale zase je tam od toho filtr ne.
CR jsou dimenzovany na 300.000 km v pripade osobaku
Do CR nesmi prijit vic jak 30. Filtr je na 30um -
« Náklady benzín x diesel
To Ital: Oba motory mají interval výměny přibližně stejný. U naftového motoru CR (common-rail) odcházejí trysky (cca 70tis. km - cena opravy 40 - 60tis.), turbo cca v 70tis. (60tisKč), olej je potřeba kvalitnější, pořizovací cena dieselu je vyšší, životnost motoru okolo 200tis.km, potom vyšší náklady na servis. CR potřebuje kvalitní naftu - Shell a Benzina.
Benzínový motor nepotřebuje nic jiného než měnit olej a olejový filtr.
Rozdíl spotřeby moderního CR a benzínu je při běžném provozu do 20%.
CR je nutno před jízdou ohřát, jinak nejede, po jízdě je nutné nechat motor běžet na místě aby se ochladilo a dotočilo turbo.
CR déle trvá než začne topit (možno řešit přídavným topením, ale výrobci to nedělají).
U malých vozů je pořizovací cena výrazně vyšší u CR.
U moderních CR je nutno častěji řadit a velký moment v nízkých otáčkách rychle klesá s nárůstem otáček.
Při plném využívání otáček benzínových motorů je zrychlení u benzínového a dieselového motoru se stejným výkonem stejné. -
"-- skrytý --" 15.02.07 10:26
« Re: Náklady benzín x diesel
To: Kutil - ani při nejlepší vůli nelze s tímto názorem souhlasit. Velmi si zapoměl na pokrok. U dieslu se olej nemění po 15 000 km to bývalo kdysi ale po 20 000 - 30 000 jak u kterého výrobce u Mercedesu až po 50 000. Jediný náklad který je od benzínu navíc je palivový filtr, který u benzinových motorů je již většinou bezúdržbový. Ze své podstaty diesel má o cca 1/3 menší spotřebu, větší točivý moment a zcela srovnatelný výkon. Z toho důvodu se s ním dá jezdit při vyšších rychlostních průměrech mnohem levněji což bohatě pokryje náklady na palivový filtr a vyšší kupní cenu. Pokud ovšem auto není na ozdobu nebo jako překážka na parkovišti. Auto je od toho aby se používalo. Jiné vyšší náklady není třeba uvažovat neboť životnost je taková že do cca 150 000 - 200 000 km dle použitého výrobce není třeba s motorem cokoliv dělat. pokud ovšem opět neuvažujeme historické kusy. Vstřiky se preventivně mění po více jak 150 000 Km, turbo běžně při základní péči vydží i více jak 500 000.km jsou však výjimky které nelze zobecňovat. Žhavicí svíčky již dnes motory používají tak krátce že jejich životnost dosahuje také 120 000 a více km. A kupovat starý vůz 3 - 5 let pak skutečně představuje výdaje navíc. Se starými auty jsem se pochopitelně také v minulosti musel trápit, ale toho se již nechci nikdy dožít. Je radost pouze užívat a nemít starosti. A o radosetch život je především. Jestli pak víž proč v levém jízdním pruhu na dálnicích jsou v převážné většině diesly ? -
« Re:
Ten warťas je celkem bomba. Na dennodenní pojíždění po městě a okolí to není vůbec marný. Ale pochybuji, že to má TP. Jinak náklady na kilometr jsou sice pěkný, ale pokud se podíváte na cenu aku, tak je to na mrtvici - 7x12V/100Ah za cca. 20000,- Kč a to s mizernou životnosti nebo Optima o menší kapacitě 60 Ah, ale á 7000 :shock:
Zlatý LPG a CNG.