Co nejúspornější auto na dojíždění do práce
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
Co nejúspornější auto na dojíždění do práce 06.02.2007 13:04
- Re: Co nejúspornější auto na dojíždění do práce 06.02.2007 13:08
- Re: Co nejúspornější auto na dojíždění do práce 06.02.2007 13:39
- Re: Co nejúspornější auto na dojíždění do práce 06.02.2007 15:04
- Re: Co nejúspornější auto na dojíždění do práce 06.02.2007 15:20
- Re: Co nejúspornější auto na dojíždění do práce 08.02.2007 12:58
- Bez nadpisu 06.02.2007 13:39
- Bez nadpisu 06.02.2007 15:33
- Bez nadpisu 06.02.2007 16:29 Ted
- Bez nadpisu 06.02.2007 16:41
- Bez nadpisu 06.02.2007 17:38 Tommy100
- Bez nadpisu 06.02.2007 17:55 Tommy100
- Bez nadpisu 06.02.2007 18:08
- a co tak neaky diesel do 1.5? 06.02.2007 18:23
- a co Fiat Bravo? 06.02.2007 18:47
- Bez nadpisu 06.02.2007 19:21 Giorgio
- Bez nadpisu 06.02.2007 20:57
- Bez nadpisu 07.02.2007 00:37 Sprint
- Bez nadpisu 07.02.2007 06:59
- Bez nadpisu 07.02.2007 07:59
- Bez nadpisu 07.02.2007 08:04
- F.Punto II 07.02.2007 08:15
- Bez nadpisu 07.02.2007 08:30
- Bez nadpisu 07.02.2007 09:31 Ted
- Suzuki Swift 07.02.2007 11:08
- Bez nadpisu 07.02.2007 11:33
- Bez nadpisu 07.02.2007 13:16
- Bez nadpisu 07.02.2007 15:29 martin0102
- Bez nadpisu 07.02.2007 19:50
- vw lupo 09.02.2007 17:46
- Bez nadpisu 10.02.2007 23:05
- Náklady benzín x diesel 11.02.2007 21:24
- Náklady benzín x diesel 11.02.2007 21:25
- Bez nadpisu 12.02.2007 22:08
- Bez nadpisu 13.02.2007 19:48
- Bez nadpisu 13.02.2007 23:07
- Bez nadpisu 13.02.2007 23:54
- Bez nadpisu 14.02.2007 11:05
- Bez nadpisu 14.02.2007 11:24 Ted
- Bez nadpisu 14.02.2007 13:54 Ted
- Bez nadpisu 14.02.2007 15:36
- Bez nadpisu 14.02.2007 21:27
- Bez nadpisu 14.02.2007 21:38
- Bez nadpisu 15.02.2007 20:37
- Náklady benzín x diesel 16.02.2007 10:56
- Re:Kutil spoterba 16.02.2007 17:09
- Re:Kutil spoterba 16.02.2007 17:10
- Bez nadpisu 19.02.2007 12:34
- Bez nadpisu 19.02.2007 16:01
- Bez nadpisu 19.02.2007 16:07 Tommy100
- Bez nadpisu 19.02.2007 16:37
- Bez nadpisu 19.02.2007 22:56
- Kupte 20.02.2007 09:30
- Bez nadpisu 20.02.2007 15:28
- Bez nadpisu 21.02.2007 16:33
- Bez nadpisu 21.02.2007 22:41 Sprint
- Bez nadpisu 22.02.2007 16:01
- airbagi 23.02.2007 15:28
- Bez nadpisu 25.02.2007 00:35 JOB
- Bez nadpisu 25.02.2007 13:08 Tommy100
- Bez nadpisu 25.02.2007 13:26 JOB
- one-z 27.02.2007 15:16
- Bez nadpisu 27.02.2007 20:03
- Bez nadpisu 27.02.2007 22:25
- Bez nadpisu 28.02.2007 15:08
- Bez nadpisu 28.02.2007 15:09
- Bez nadpisu 03.03.2007 22:49 Tommy100
- Bez nadpisu 05.03.2007 10:12 Tommy100
- Bez nadpisu 05.03.2007 11:35
- Bez nadpisu 05.03.2007 12:15
- Bez nadpisu 06.03.2007 06:56
- Bez nadpisu 08.03.2007 07:27
- Bez nadpisu 08.03.2007 10:33
- Bez nadpisu 12.03.2007 09:32
-
-
-
"-- skrytý --" 06.02.2007 15:04
« Re: Co nejúspornější auto na dojíždění do práce
Viděl bych to na kolo Olpram nebo pěškybus. -
« Re: Co nejúspornější auto na dojíždění do práce
No koukal jsem a za 100.000 se nenabizi na centrum.cz ani jeden Yaris. Matizu 41. To samy na seznamu.... Matizu dokonce 58. Takze Yaris kolem sta tisic nevim kde bude shanet. Pokud jde o cenu, Matiz jasne vede. Bezpecnost a kvalita bude lepsi u Yarise. Naklady na provoz ma lepsi Matiz.
-
Tommy100 06.02.2007 17:38
Bez nadpisu
S yarisem nemůžu než souhlasit,je to skvělá volba,nebo třeba felicia z roku 2001 by nemusela být špatná,ušetříš na servise ;-) -
a co tak neaky diesel do 1.5?
Sused ma staru fiestu 1.5D a jazdi do 5 litrov... skusit pouvazovat nad niecim takym... pripadne ak by sa podaril do tej sumy maly turbodiesel... moja fiesta s 1.4tdci (hdi) jazdi tak za 4-4,2 a najlepsia merana bola 3,4 ... to pri takej jazde okolo 90 mimo mesta... -
"-- skrytý --" 06.02.2007 18:47
a co Fiat Bravo?
Já osobně bych do italského auta nešel, ale když už tu bylo zmiňováno Seicento (to vážně nebrat), tak mě napadl Fiat Bravo 1.2. Měl ho známý a strašně si pochvaloval spotřebu a taky že to celkem slušně jede. Co se týče bezpečnosti tak oproti Seicentu to bude úplně o něčem jiném a taky už to vypadá jako auto a né čtyřkolový skůtr typu Seic. nebo Matiz. ;-) -
Giorgio 06.02.2007 19:21
Bez nadpisu
Já jsem seicento s motorem 0.9 vyzkoušel a je výborné, ovšem jen na městské ježdění, na to příměstské už se fakt nehodí. Chápu, že papírová spotřeba tuším 3,9 litrů benzínu na 100 km při 90 km/h vypadá skvěle, ale protože jsem kdysi taky denně jezdil cestu 25+25 km, vím, že se seicentem bych ji jezdit asi nechtěl.
Koukal bych po malém (ne mini-) autě - puntu první nebo raději druhé generace, i to dvojkové se už vleze do 100 000, já se svým jedničkovým za těch pět litrů jezdím spolehlivě. A pak možná corsa s litrovým motorem by nemusela být zlá, je na ní i nižší pojistka. -
"-- skrytý --" 06.02.2007 20:57
Bez nadpisu
najuspornejsie by snad mal byt VW Lupo, diesel 44kW,udajna spotreba 3,8 l.... Na nete som nasiel par kusov v cene okolo 120 000, ale nemam s tym ziadne skusenosti, tak neviem..... -
Sprint 07.02.2007 00:37
Bez nadpisu
Litrový Suzuki Swift.
Spotřebu má neskutečně malou. ;-)
A oproti Twingu je navíc ještě spolehlivé.-
"-- skrytý --" 07.02.2007 01:00
« Re:
Ja ti neviem, kolega ma Twingo 1.2 16V r.v. 2001, nabehane cez 140.000 km a ziadny problem, kolegyna Twingo 1.2 8V r.v. 2000 nabehane cez 160.000 km, takisto ziadny problem a dalsia kamoska Twingo 1.2 16V r.v. 2002, 80.000km a tiez pohoda, tie auta este v servise neboli okrem spotrebaku. Tie 16V idu svizne, auticko je to pomerne velke (baby v tom vlacia kociky) a papaju malo. Samozrejme nic proti Yarisu a Swiftu, len sa bavilo o Matize a Seicente, tak ci na Twingo niekto nezabudol.
-
-
-
Ted 07.02.2007 09:31
Bez nadpisu
ono taky doporucit zrovna punto a fiestu... varuju i proti twingu. oproti cliu je to o tridu horsi auto v podstate za stejny penize a vydrzi podstatne min (poloosy, kotouce, podvozek, krouti se kastle). nicmene ani clio nedoporucim. jednoznacne yaris -
"-- skrytý --" 07.02.2007 11:33
Bez nadpisu
ono yaris samozrejme bezkonkurencni ale ten financni limit je trosku niz nez se pohybujou yarisy -
martin0102 07.02.2007 15:29
Bez nadpisu
A co tak Paugeot 106 / Citroen Saxo 1.5D. Spotrbe pod 4 litre pri 90km/h.
Ale neviem jako je to so spolahlivostou. ale je to len hladky diesel tak by to nemuselo byt moc poruchove, ale zalezi od daneho kusu. -
-
"-- skrytý --" 10.02.2007 23:05
Bez nadpisu
Takže taky něco přidám. Jsem pro Yaris - to je v skutku úsporné auto, a jezdí dobře, ale nemůžeš od něj čekat zázraky. Někdo se zmiňoval o felici - poslední ročník 2001 nejsou špatný. Je pravda, že za 5 l jezdit nebudeš, ale co servis a díly? To taky něco stojí. A já jel s Feldou Combi 1.3MPi r.v.97 na dovolenou a zpět za 5,98l/100 km )v roce 2004). Každé auto záleží na tom, jak máš těžkou nohu.
Ne italsaká auta, daewoo, staré suzuki swift taky ne. -
Náklady benzín x diesel
Dělal jsem si průzkum mezi lidmi a vypadá to, že v současné době jsou náklady na benzín shodné nebo lepší jak diesel. Benzínové motory jsou při nákupu levnější, pravidelné kontroly a výměny oleje jsou u benzínu v delších intervalech (benzín 30000km, diesel 15000km). Opravy diselů jsou dražší, nároky na palivo jsou u dieselů vyšší a tak benzínový motor může jezdit na máně kvyalitní a levnější benzín. Životnost benzínového motoru je vyšší, nepotřebuje tolik péče. U benzínového motoru nehrozí závada turba nebo vstřikovacích trysek. A pokud se majitel naučí benzínový motor pružně točit a řadit, tak je i spotřeba únosná.
Takže si kup malý vůz s benzínovým motorem. Hlavně si nekupuj nový vůz, ale kup si 3-5let starý. Pak budou náklady nejmenší. Využívej terén a moc nezrychluj. >:D
A nebo si kup elektromobil, jezdí jich už v Čechách dost. -
Náklady benzín x diesel
Dělal jsem si průzkum mezi lidmi a vypadá to, že v současné době jsou náklady na benzín shodné nebo lepší jak na diesel. Benzínové motory jsou při nákupu levnější, pravidelné kontroly a výměny oleje jsou u benzínu v delších intervalech (benzín 30000km, diesel 15000km). Opravy diselů jsou dražší, nároky na palivo jsou u dieselů vyšší a tak benzínový motor může jezdit na máně kvyalitní a levnější benzín. Životnost benzínového motoru je vyšší, nepotřebuje tolik péče. U benzínového motoru nehrozí závada turba nebo vstřikovacích trysek. A pokud se majitel naučí benzínový motor pružně točit a řadit, tak je i spotřeba únosná.
Takže si kup malý vůz s benzínovým motorem. Hlavně si nekupuj nový vůz, ale kup si 3-5let starý. Pak budou náklady nejmenší. Využívej terén a moc nezrychluj. >:D-
"-- skrytý --" 15.02.2007 10:26
« Re: Náklady benzín x diesel
To: Kutil - ani při nejlepší vůli nelze s tímto názorem souhlasit. Velmi si zapoměl na pokrok. U dieslu se olej nemění po 15 000 km to bývalo kdysi ale po 20 000 - 30 000 jak u kterého výrobce u Mercedesu až po 50 000. Jediný náklad který je od benzínu navíc je palivový filtr, který u benzinových motorů je již většinou bezúdržbový. Ze své podstaty diesel má o cca 1/3 menší spotřebu, větší točivý moment a zcela srovnatelný výkon. Z toho důvodu se s ním dá jezdit při vyšších rychlostních průměrech mnohem levněji což bohatě pokryje náklady na palivový filtr a vyšší kupní cenu. Pokud ovšem auto není na ozdobu nebo jako překážka na parkovišti. Auto je od toho aby se používalo. Jiné vyšší náklady není třeba uvažovat neboť životnost je taková že do cca 150 000 - 200 000 km dle použitého výrobce není třeba s motorem cokoliv dělat. pokud ovšem opět neuvažujeme historické kusy. Vstřiky se preventivně mění po více jak 150 000 Km, turbo běžně při základní péči vydží i více jak 500 000.km jsou však výjimky které nelze zobecňovat. Žhavicí svíčky již dnes motory používají tak krátce že jejich životnost dosahuje také 120 000 a více km. A kupovat starý vůz 3 - 5 let pak skutečně představuje výdaje navíc. Se starými auty jsem se pochopitelně také v minulosti musel trápit, ale toho se již nechci nikdy dožít. Je radost pouze užívat a nemít starosti. A o radosetch život je především. Jestli pak víž proč v levém jízdním pruhu na dálnicích jsou v převážné většině diesly ?
-
-
Bez nadpisu
To JarinoRS: Nevím co tě pobavilo. To auto provozovala pošta v Poděbradech. Jezdilo to dobře a alespoň nesmrdělo. Zrychlení bylo slušné, auto mělo původní převodovku a spojku, akorát motor byl vyměněný za elektromotor a v motoru i vzadu na podlaze byly baterie. Byl jenom 2místný. Nevím kdo to vyráběl, ale pro poštu to nedělal nikdo doma.
No a potom ještě jezdí plno Trabantů s elektromotorem. Tak je taky původní převodovka a jen motor je vyměněný za elektromotor.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] -
Bez nadpisu
Za tento nazor ma zase mnohi budu kamenovat...
Pozor na Yarisa, litrovy ma v primestskej prevadzke zivotnost ~120t km. Potom zacne zrat olej, strati vykon atd, podla servisu skoda davat dokopy. Tak aby si nekupil auto pred jeho smrtou. BTW ani ta spotreba nie je az taka super, mozes ratat okolo 6, co je na tak maly motor IMHO privela.-
"-- skrytý --" 02.03.2007 16:26
« Re:
Nedá mi to reagovat na příspěvek k litrovýmu Yarisovi.
1) 6l spotřeba v příměstským režimu je velmi nereálná to by odpovídalo spíše dálničnímu režimu a rychlosti kolem 120km/h a 4000tis. ot.min. a nebo jízdě na velmi krátkou vzdálenost.
2) Můj osobní názor je takový, že ten kdo s tím autem jezdí odpovídajícím způsobem (t.j. do 110km/h a do 4000 ot/min.) a při spotřebě 5-5,5l nemůže mít s životností motoru problém ani ve 250 tis. km. Při běžné jízdě ve vyšších otáčkách budete mít problém s životností prakticky jakéhokoliv auta. Litrový motor je určem právě pro příměstský režim - nikoliv dálniční a žádný motor není určen pro velmi krátké vzdálenosti.-
dcgsd 05.03.2007 09:25
« Re:zivotnost
RJ72: Zivotnost motoru je co? Vyrobce pocita pri navrhu dilu motoru s probehem cca 100000km u nizsi stredni tridy a 150000km lepsich aut. Napr fabie 105000km a oktavka 150000km. Potom se daji ocakavat problemy. Statisticky uz je pri tomto probehu zhruba 10 procent motoru tuhejch na poruchu, 20 procent se jich nikdy nedozije protoze je nenajezdi majitel, dalsich 10 procen je mrtvejch po bourackach a asi 10 procent motoru se dozije dvojnasobku predpokladane zivotnosti (samozrejme je nutna patricna pece). Zbytek je rozprostren kolem predpokladane zivotnosti. Praskla hlava, vybrus, retezovy rozvod a pod jsou dily ktere se nemeni - oficialne znamenaji mrtvej motor.
Zivotnost motoru je ale take omezena poctem startu, poctem otacek kliky, casem, odpracovanou praci atd.. Je jasne ze auto bezici cely den na volnobeh nenajede do generalky ani polovinu toho co vyrobce pocita stejne jako auto "sportovcu".-
« Re: Re:zivotnost
Životnost motoru 100 tis km? I u malých aut je plánována životnost kolem 200 tis km při správné údržbě (tj dodržovat výměny olejů, svíček, rozv. řemene.....) a při správném používání (nehonit motor do otáček za studena, používání kvalitního paliva....).
Z osobní zkušenosti vím, že při těchto splněných podmínkách je životnost motoru 1.6 u felicie někde za hranicí 400 tis. km (potvrzeno na několika vozech). U naftových motorů je životnost ještě dále.-
"-- skrytý --" 05.03.2007 10:13
« Re: Re: Re:zivotnost
Stále platí, že k 80% opotřebení dochází v prvních cca osmi minutách chodu motoru a nebo při jízdě na dálnici, kdy teplota oleje je již příliš vysoká a viskozita oleje snížená. Proč prvních 8minut? Při studeném startu je v kanálcích a v blocích motoru nakondenzovaná voda, která se dostane do oleje a než se začne odpařovat chvíli to trvá. Pokud by se udělala stupnice toho co má největší vliv na opotřebení tak by vypadala asi následovně. Dalníční režim už v prvních pěti minutách od studeného startu; opakovaná jízda kratší než cca 8min.(v tomto případě by mohlo docházet i ke zvyšování hladiny oleje o nakondenzovanou vodu); dálniční režim ve vysokých otáčkách .......-
dcgsd 05.03.2007 11:01
« Re: Re: Re: Re:zivotnost
Ano, souhlasim ze k nejvetsimu opotrebeni motoru dochazi mimo projektovane technicke podminky.
Pro zajimavot: u kogeneracnich jednotek (ktere pouzivaly tentyz motor jaky se montoval do skody favorit) ktere pracuji v temer idealnich provoznich podminkach dlouhodobeho chodu pri otackach 3000ot./min. je projektovana zivotnot jenom 6000 provoznich hodin!
To ze nekdo provozuje motor pri 400000km bez generaky muze znamenat bud velke stesti nebo treba to ze motor ma polovicni vykon, oleje sezere vice nez paliva a urcite to nebude alespon bez castecne generalky. Jak jsem psal je zivotnot pro kazdeho jinak definovana. Pokub budete ochotni menit vsechny dily, je zivotnost motoru "nekonecna" a zaroven nerentabilni.
Vyrodci dnes sice pouzivaji modernejsi technologie ale s cilem usetrit pri vyrobe a zajistit predpovidatelnou zivotnot tesne za hranici zaruky. Navic se vykonost motoru stale zvysuje a tak i namahani je vyzsi.
Navic dnes je bezpredmetne se bavit o "poctivych" motorech stare konstrukce.
Dnes je naftak v osobaku na tom teoreticky stejne pokud ne hure nez benzinak (vetsi tlak na odlehceni, naroky na cenu vyroby, namahani..).
Pomalu se zda, ze kdyz se vyrobci motor povede, zvedne servisni interval a tim zase zivotnost motoru snizi tak jak je jeho cilem.
-
-
-
-
-
-
Ted 14.02.2007 11:24
Bez nadpisu
sice s tebou nesouhlasim, ze motor yarise vydrzi jen 120tkm, ale jinak se tim vracime k tomu, co jsem take psal a co mnozi nemohou pochopit... ze maly auta s malymi motory zerou stejne jako 1.6 v nizsi stredni, kterou koupi za stejnou cenu a vydrzi jim dyl... jenze cechacek vidi jen malou spotrebu a je schopnej koupit cinquecento ;)-
« Re:
tak já nevím, např. Focus 1.6 8.7 / 5.1 / 6.4, Spark 6.9/4.2/5.2
Samozřejmě na dálnici a při rychlé agresívní jízdě je bez debat lepší větší objem, ale jízda lážo plážo víceméně po rovině 90-100 + město myslím vyjde líp slabší auto-
« Malé a velké vozy z pohledu spotřeby
Mám Mondeo 1.8 kombi (85kW) a Fiestu 1.25 (55kW). První je velké rodiné auto, které odveze všechno a má spotřebu 9,5litru. Druhé je 3dvéřový prcek, který ale kupodivu odveze taky hodně a se zahrádkou stejně jako Mondeo.
A když jedu sám, tak je Fiesta stejně živá jako Mondeo, akorát spotřeba se blíží 8mi litrům. ale servis, pojištění, pořizovací cena a celkové náklady jsou výrazně nižší jak na Mondeo.
A vybavení? To je u obou vozů stejné. 4x airbag, el.okna, klima, posilovač řízení, ABS, centrál s dálkou.
Tak proto se vyrábějí malé vozy. Spotřeba vozu je úměrná jeho hmotnosti, požadavkům na zrychlení a max. rychlosti. Ale u benzínu nejde udělat vůz pro 4osoby s hnotností nad 800kg se spotřebou pod 5litrů, pokud má auto jezdit apespoň trochu svižněji.
Ale pokud chcete nízkou spotřebu, tak si kupte velorex. Lehké auto s dostačujícím motorem.
-
-
-
Ted 14.02.2007 13:54
Bez nadpisu
focus neni zrovna vzor uspornosti...
omezil bych se na motory s mensim max. vykonem a vetsim kroutakem ;) -
"-- skrytý --" 14.02.2007 15:36
Bez nadpisu
Sakra, teď koukam že jsem to napsal do úplně jiného vlákna :*) než jsem chtěl (to je tak, když si člověk přečte odpověd, ale nemá čas na reakci a vrací se k ní zpětně). Tak snad to nebude tak košér když to tu ponecham, přeci jen to trochu navazuje na zdejší diskuzi a pro istotu to zkopíruji i tam, kam to původně mělo patřit.
Jo, naprosto souhlasím že obecně větší auto vydrží více než to malé a zrovna tak, že obecně s větším objemem se nechá při stejné dynamice jezdit se stejnou spotřebou. Ale pak se ptám, proč se vlastně vyrábí malé vozy? Nepřináší náhodou také nějaké výhody, obzvláště v městském provozu kam jsou určeny? (podle mě má jejich bytí pod sluncem větší význam než různé paskvily napříč třídami které dnes vznikají) A další věc která se počítá, když lidí chtějí co nejmenší náklady: kupovat 13“ nebo 14“, platit tu či onu sazbu povin. ručení, apod.
Prostě já smysl Cinquecenta vidim a co se provozu týče nemůžu proti němu říci křivého slova, nicméně na trasu 25km mimo město bych upřednostnil Punto Mk1. Co se bezpečnosti týče, reagoval jsem na názor, že Favorit je bezpečnější. Těžko na webu čecháčkům vyvracet, že i v případě nových aut nebyl na tom Favorit lépe než Cinque, ale ať se každý sám zamyslí jestli shnilé auto, byť by bylo jako nové bezpečnější může dnes dopadnout při střetu lépe než to horší, které má ale zdravou kastli a hlavně zdravé nosné prvky. A pravděpodobnost nalezení zdravého fáčka je stejná jako v případě shnilého čenta.
huml76: u 156 jsem psal 7 motorů a jejich modifikace - čímž JTS určitě je (a za druhé daným problémem netrpí, nebo jo?) a když přidáváte 1,6 tak jste neměl zapomenout na 1,8. Ale rád se nechám poučit, protože 156 a 1,6 je pro mě naprosto ojedinělá kombinace. -
-
Bez nadpisu
tak jsem kouknul na net a elektrofavorita vyráběla škoda ejpovice počátkem 90 let, z větší části na vývoz (prý hodně do švýcarska) u nás je koupila třeba česká pošta. dojezd cca 150km, max.90km/h. příchod vw to utnul. ale tenhle frajer to zvládnul vyrobit za pár korun z wartburga [odkaz]-
« Re:
Ten warťas je celkem bomba. Na dennodenní pojíždění po městě a okolí to není vůbec marný. Ale pochybuji, že to má TP. Jinak náklady na kilometr jsou sice pěkný, ale pokud se podíváte na cenu aku, tak je to na mrtvici - 7x12V/100Ah za cca. 20000,- Kč a to s mizernou životnosti nebo Optima o menší kapacitě 60 Ah, ale á 7000 :shock:
Zlatý LPG a CNG.
-
-
Náklady benzín x diesel
To Ital: Oba motory mají interval výměny přibližně stejný. U naftového motoru CR (common-rail) odcházejí trysky (cca 70tis. km - cena opravy 40 - 60tis.), turbo cca v 70tis. (60tisKč), olej je potřeba kvalitnější, pořizovací cena dieselu je vyšší, životnost motoru okolo 200tis.km, potom vyšší náklady na servis. CR potřebuje kvalitní naftu - Shell a Benzina.
Benzínový motor nepotřebuje nic jiného než měnit olej a olejový filtr.
Rozdíl spotřeby moderního CR a benzínu je při běžném provozu do 20%.
CR je nutno před jízdou ohřát, jinak nejede, po jízdě je nutné nechat motor běžet na místě aby se ochladilo a dotočilo turbo.
CR déle trvá než začne topit (možno řešit přídavným topením, ale výrobci to nedělají).
U malých vozů je pořizovací cena výrazně vyšší u CR.
U moderních CR je nutno častěji řadit a velký moment v nízkých otáčkách rychle klesá s nárůstem otáček.
Při plném využívání otáček benzínových motorů je zrychlení u benzínového a dieselového motoru se stejným výkonem stejné. -
"-- skrytý --" 16.02.2007 17:09
Re:Kutil spoterba
TAk ja vam lidi nevim, tak ja uz u meho peugeote 206 1,4HDi motor asi nemam a do prace auto radsi tlaci...pac je turbo v haji a vs. trysky uz tam asi palivo nedodavaji.. >:D
No tak konec srandy... Co se tyce spotreby tak disel je disel a spotrebu ma vuci oběmu nejlepsi, pokrok je u diselu podstatne dale a to se taky projevilo na spotrebe a vykonu motoru. Vzdyt uz VW oznamil ze prejde na vstrikovano common rail..a to uz musi asi byt. Jak muze turbo odejit po 70 tis..to by asi nekdo nekoupil kdyby to co tu pises odeslo tak brzo a o vstrikovacich ani nemluvne. Ja mam najeto 71 tisic a zatim v pohode, olej menim s filtrem po 15tis ..+ vzduch. filtr..naftovy filtr se pry meni po 60 tis. coj nejni zas tak hrozny a u meho auta se rozvodak meni ¨v rozmeni 120-160 tis..takze ty naklady nejsou tak sileny...a ta spotreba je super natankuju nadrz a jezdim pekne dlouho(kazdy den do prace10-10) take na pul cesty na studeny motor..a obcas i sportovnejsi jizdou a vejdu se vzdycky do 4,5l/100km. Jedine s cim souhlasim je ze jsou CR haklivejsi na cistotu paiva, ale zase je tam od toho filtr ne.
CR jsou dimenzovany na 300.000 km v pripade osobaku
Do CR nesmi prijit vic jak 30. Filtr je na 30um -
"-- skrytý --" 19.02.2007 16:01
Bez nadpisu
No porizovaci cena auta byla 205 tis, jinak jsem si kupoval zimaky, olej + filtr jsem si menil sam a vyslo to asi na 250olej+100vlozka filtru, po 60tis KM se ma menit naftovy filtr a ten stoji 1100-1500, ale ten jsem si jeste nemenil,jinak par prasklych zarovek(po koupi kvalitnich je pokoj >:D ) jinak nakdydy uz nebyly zadny...pojisteni pac jem nemel auto na sebe tak to vysli asi na 4300kc ale uz jsem najel 11 tis km a ta spotreba je perfekt, do servisu jsem ho nedaval-zakladni vymeny si udelas sam. Ale vim ze do prace v nafte jezdim tak za 13-15 kc :-) takze skoro jak autobusem za 10 >:D , a to jezdim pul cesty na studenej motor...jo vzduchovej filtr jsem tedka menil za 190kc,ale zalezi za koli koupis auto :shock: aj mam ro vyroby 1/12/2004 s ABS, man. klim.8airbagu,orig radio..atd..takze to pak skresluje ;-) -
Bez nadpisu
čirou náhodou sme měli neska ve škole diskuzi o spotřebě... níže uvedený comon rail je hloupost. je sice ohleduplnější vůči ovzduší, ale kdo to potřebu, co? a to je jen díky tomu, že má od 3 do 5 vstřiků. nejlépe v debatě dopadl pežot... má tuším dvě dávky, sice se při sešlápnutí od výfukuzahulí, ale což... spotřeba je u dieslu kolem 5l, což de, ne? jináč já bych benzín jako auto kupovaný z důvodu spoření nebral... -
-
"-- skrytý --" 21.02.2007 22:35
« Re:
ferikiller: 8 bagů ve 206 :shock: :shock: :shock: Není to spíše 6, nebo kolik se jich tam nejvíce mohlo dát? Já co vim, tak jsou čelní (2), boční (2), hlavové (2), potom je myslim kolení řidiče = 7 airbagů a to mívají trochu jiná auta než 206, která se začala vyrábět ještě dříve než třeba fabia. Myslim že to byl rok 1998???
-
-
Sprint 21.02.2007 22:41
Bez nadpisu
Lidi to s těma airbagama poslední dobou nějak přehání. Už jsem se několikrát dočetl, že např. OII jich má deset. >:D >:D :D -
"-- skrytý --" 22.02.2007 16:01
Bez nadpisu
tazatel chce auto kolem 100 tacu . takze to zadny super moderni CR nebude - tzn . vymena oleje mozna min jak tech 15 tisic . u felcky to tusim bylo 8000.
na druhou stranu . pokud sezene nejakyho starsiho escorta bez turba, bude to nesmrtelny auto ... -
"-- skrytý --" 23.02.2007 15:28
airbagi
jo ja mam asi vyjimecny auto v segmentu >:D , takze pocitejte se mnou - ridic, spolujezdec, 2 bocni na prednich sloupcich, 2 na prostrednich sloupcixh a jeste jsou dva v sedaskach, takze kolik jich asi je?-
"-- skrytý --" 23.02.2007 16:49
« Re: airbagi
ferikiller: řidiče, spolujezdce, boční, hlavové = 6 airbagů ;-) Je to tak i na stránkách peugeotu. Boční ve sloupku A není, k čemu by tam asi byl...
Boční je v sedačce, hlavový je ve stropě a ve většině případů je i pro zadní sedadla - jsou to takové záclonky.
-
-
-
JOB 25.02.2007 13:26
Bez nadpisu
Klucí je to opravdu lákavé,ale co ND,servis nemluvě o bezpečnosti a prostoru a konfortu pro cestující. ;-) -
-
Bez nadpisu
To: Kutil
To snad nemyslíš vážně, diesel že má nižší životnost a vyšší náklady než benzin? Když čtu tvoje přízpěvky, tak mě div nelupne.
S tou životností je to přesně naopak.
Jen pro zajímavost: mám TDi 110k, po 200tis. se kromě spotřebáku měnila jen spojka a váha vzduchu, kterou měníš i u benziňáku. Lehkou nohou jezdím každý den do práce za 4,5L a to je 2t auto. Koupit si na každodenní ježdění více km benziňáka je blbost, jedině snad LPG. Od toho jsou nafťáky, aby se jezdilo úsporně! -
Bez nadpisu
To xmondeo: Za jak dlouho jsi těch 200tis. najel? A co je to za auto? Vždyť 110kW TDI je snad jen Passat. A u něho spotřeba při normálním ježdění určitě není 4,5litru ale tak 6,5litru. Kolik to máš km do práce?
Kolik jsou provozní náklady na tvůj vůz za celou dobu? Je to součet pořizovací ceny, nákladů na opravy a náhradní díly a děleno ujetými km. Případně přičti i cenu za palivo a pak budeš mít celkové náklady.
TDI motory patří do starší generace, kdy ještě kvalita a výdrž dieselů byla lepší. Takový 66kW TDI vydrží v pohodě 500tis.km a u 81kW je to podobné. Ale u PD je to už horší a opravy dražší.
Pokud je rozdíl ve spotřebě benzínu a nafty 2litry, je to cca 52hal/km. To je při 200tis.km 104tis.kč. Když vezmeš, že jsi za tu dobu byl 10x v servisu na kontrole a zaplatil jsi pokaždé 8000,- a s benzínem by jsi byl na kontrole 6x pokaždé za 6000,-, tak jsi za servis vydal cca 44tis. takže úspora je 60tis. To znamená, že tvoje auto v dieselu nesmělo být při pořízení dražší jak benzín o více jak 60tis aby bylo úspornější jak benzín.
A když vezmu, že nekvalitní benzín je levnější jak kvalitní nafta, tak se dá s benzínem ještě více ušetřit.
Když vezmu příklad Mondeo 2.0 benzín a 2.0TDCI, tak výkon obou motorů je přibližně stejný (oba 96kW) a spotřeba je u benzínu 8,1 a u dieselu 6,2. To je rozdíl cca 2litry. To znamená, že celkové náklady na diesel budou nižší až po ujetí 180tis.km. A to je již u mnoha majitelů okamžik, kdy auto prodávají. -
Bez nadpisu
pkod: No, vidíš tvoje životnost 6000 hodin odpovídá nájezdu cca 300 - 400 tis. km. Takže životnost favoritáckého motoru velice slušná. Jinak u k motoru 1.6 ve felicii. Rřes 400 tis km se ve firmě najelo na 5 feliciích (takže žádná náhoda). Spotřeba oleje sice zvýšená, ale pořád kolem 0,3l/1000 km. (norma pro nové motory do 2 l je 0.19l/1000 km). Výkon - určitě trochu snížený, ale řekněme do 5 %. spotřeba do 9 l/100 km. Žádné opravy navíc - mimo předepsané úkony (rozvoďák každých 120 tis. km, olej po 20 tis. km...).
Druhá věc je, že po těch 400 tis. km byl použitelný skutečně jen ten motor. Zbytek aut byla buď povvyměnóván (díly podvozku, řízení....), nebo totálně oddělaná (převodovka chrastila, nutno řadit s meziplynem, karosérie prolezlá....).
Takže si dovoluji říct, že motor jako prvek auta, má při správné údržbě daleko větší životnost než většina ostatních dílů.
PS: to, že si někdo koupí ojetinu s 98 tis. km a má motor na odpis, není tím, že motor má nízkou životnost, ale že někdo odtočil "pár" tisícovek km na tachometru. Viz inzeráty typu Octavia 1.9 TDI, r.v. 1998, najeto 80 tis. km..... -
Bez nadpisu
Ano, ústalený provoz je něco jiného než reálný provoz. Ale otázka je, jestli je lepší nebo horší (motor je v trvalém zatížení, při konstantních otáčkách = podstaně nižší životnost ložisek, rychlejší únava matariálu na cyklickou únavu....). Jde o to na jaký zátěže je motor konstruován. Motor favoritu Š 781.136 nebo Š 781.135 byl zcela určitě konstruovám pro primární použítí v automobilu, takže zřejmě nebude nejvodnější pro užití pro trvalou zátěž.
Ale to už je trochu OT.
Původně jsem jen zpochybnil Vámi udávanou životnost motoru 100 000 km.-
dcgsd 05.03.2007 12:28
« Re:
Msifa: Psal jsem o projektovane zivotnosti motoru tj. ocekavane a pokud mam dobre informace tak podle techto kriterii se dnes motory (resp. auta)navrhuji.
K opotrebeni motoru: pri rovnomernem behu se prave loziska a veskera mazana mista mazou idealne a opotrebeni je blizke nule (mezi trecim loziskem a hrideli je vrstvicka oleje). O unave ciklickym namahani nemuze byt rec protoze otackove spektrum motoru pro ktere je motor konstruovan konci u 6000ot/min a tak namahani (projektove + bezpecnostni rezerva) rostouci s kvadratem otacek bude vyrazne vyzsi nez provozni v idealnich otackach. Ani o vyraznych zmenach provoznich teplot nemuze byt rec stejne jako o meznim treni - hlavni slozce opotrebeni. Takze ocekavam asi dvojnasobnou zivotnost stacionarne provozovaneho motoru proti mobilnimu. to je opravdu OT
K tematu: tedy dle meho nazoru nema cenu u auta nizsi stredni tridy pocitat s rentabilnim provozem dele jak 150000 az 200000km-
« Re: Re:
Asi by to bylo na delší diskuzi. Jen pro zajímavost. Motor Škoda M 638 používaný v náklaďácích Liaz je poměrně spolehlivý s vysokou životností. Ten samý motor po prodeji licence do ČKD kde byl využíván pro pohon elektrocentrál (trvalé zatížení při stálých otáškách) měl katastrofální spolehlivost a sotva poloviční životnost.
K tématu.
U menších aut je životnost skutečně kolem 150 - 200 tis km. Ale myslím si, že e to právě netýká motoru, ten právě přežije valnou část menších aut.
Kde je hranice kdy se ještě vyplatí investovat do ojetého auta? To je velice choulostivá věc. Záleží na mnoha podmínkách (způsob provozu, možnosti servisu...). Pro někoho to může být 100 tis km, pro někoho klidně 300 tis. km.
-
-
-
Bez nadpisu
to: kutil
jo trefil jsi, jde o Passata 81kW. Motor AFN - nejúspornější, co kdy VW dělal. Dlouhodobý průměr /asi tak 30% dálnice/ je 5,3 a to nejezdím pod 160 na dálnici. Auto vůbec nešetřím, nastartuju a jedu na výkon jaký potřebuji. Každý den do práce cca 35km po silnici II.třídy, docela spěchám, takže předjíždím a docela na to šlapu. Když se dostanu do kolony a jede se tak do 90, tak přijedu do práce i za cca 4L/100km.
Je pravda, že auto skoro netopí, motor se na 90°C zahřeje tak po 20-ti km. Te je dáno účiností motoru. Pokud nevěříš, koukni na fórum VW-club.cz, tam se často řeší spotřeba a nejsem sám, komu to tak šetří. Jo, ročně najedu asi 50-60 tis. K investicím jsem zapoměl uvést kompletní rozvody za 5.500,- ;-) -
Bez nadpisu
To xmondeo: Máš tedy 110kW nebo 81kW? Slyšel jsem o tom, že po chipu se s Passatem dá jezdit pod 4litry, ale co jsem viděl, tak vždy to bylo okolo 6,5litru. Jezdil jsem s Passatem 2.5TDI a ten si bral 7-8 ale byl to automat.
Kolem 4litrů jezdí jem malá auta s 1.4HDI
Viděl jsem S-MAX s 1.8TDCI 92kW/320Nm který jezdil za 6,5 ale to už uměl Ford Galaxy 1.9TDI 81kW. S.MAX je ale živější.
Zajímavý článek jak nadupat tříválec 1.2 ve Fábii. [odkaz] -
Bez nadpisu
Mám 81kW (110k). Nemám čip, ze spotřeby jsem byl překvapenej. Dlouhodobý průměr odpovídá i dle tankování. Opravdu nejezdím na spotřebu. Výhoda TDi je v tom, že se "příliš" neliší spotřeba při jízdě na spotřebu a při jízdě brzda plyn. Když spěchám, nebo jedu na pohodu (stejná trasa), tak se spotřeba liší o desetiny. U benzínu je styl jízdy více ovlivňující spotřebu. Např. otec má Primeru 1,8 84kW. Super motor (japonec-benzín), kultivovaný, nejde slyšet. Otec jezdí dlouhodobě za 6,5, já jsem s tím čas jezdil a nikdy jsem se nedostal pod 10 litrů. Pořád se mi zdálo, že auto nejede a přitom má továrně vyšší výkon. Je to tím, že mám v TDi při 2000ot. max. točivý moment a to asi o 100Nm vyšší než Primera (ta ho má dokonce až v cca 6000ot) a jsem zvyklý, že stačí šlápnout na plyn a zrychlení mě zamáčkne do sedačky. O snížení spotřeby po čipu jsem slyšel, moc tomu nevěřím. Tento motor se dá prý čipovat do cca 150k (110kW) bez dalších úprav - pak je krouťák přes 300Nm, ale nevěřím, že se nesníží životnost motoru takovým brutálním zásahem. S výkonem jsem max. spokojen, auto jede skvěle a motor vydrží asi vše
Ještě ke kvalitě paliva: už jsem zkoušel jezdit skoro na všechno: 100% MEŘO (cena 19,90), rostlinný olej ze supermárketu za 15,50 na půl s naftou, bez jakýchkoliv úprav a problémů, vyjma smradu jako z friťáku >:D
Já bych to viděl tak Seicento, Matiz.....ale nevím