Alfa nebo Ford?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
- Alfa nebo Ford? 06.02.2007 10:02 mura11
- Bez nadpisu 06.02.2007 10:20 mura11
- Bez nadpisu 06.02.2007 10:27
- Bez nadpisu 24.02.2007 12:52
- Bez nadpisu 01.03.2007 07:48
- Bez nadpisu 01.03.2007 10:58
- Bez nadpisu 03.03.2007 11:52
- Bez nadpisu 06.03.2007 08:51
- Bez nadpisu 08.03.2007 19:22 zmulin
- Bez nadpisu 09.03.2007 07:45
- Bez nadpisu 09.03.2007 12:58 zmulin
- Bez nadpisu 09.03.2007 14:23
- Alfa? 19.12.2007 08:33
- AR / Ford 28.12.2009 20:39
- Alfa nebo ford??? 31.08.2010 12:02 petulinka
- výfuk 14.04.2011 08:27 pepek79
-
-
« Re:
To som ja riesil ford vs. alfa a teraz mam 156 SW 1,9 JTD 85 kW a som rad ze som to riskol s alfou aj ked som stale pocuval ako sa mi bude vsetko kazit. No a ja stale cakam co mi odyde uz pomali rok a stale nic :P-
"-- skrytý --" 14.02.2007 00:04
« Re: Re:
Fokus je praktičtější - prostornější, variabilnější, na běžné ježdění asi lepší. Alfa má nižší těžiště, přesnější a strmější řízení, lepší kinematiku i odpružení a motory s lepším průběhem výkonu. Jsou na ní mnohé díly levnější, ale servis je velmi problematický. Alfa má více problémů s elektronikou Bosch, Ford používá EFi, takže v tom je na tom trochu lépe, naopak trpí věčnými úniky náplní a má mizernou ventilaci. U Alfy se raději vyhni verzi s motory TwinSpark 16v, naopak doporučuji 2.0 JTS, oba V6 a z nafty 2.4 JTD nebo oba JTDm. u Focusu se vyhni TDI a TDdi, ostatni modely jsou celkem solidni.
-
-
-
Bez nadpisu
Myslim ze ST 170 ja jasna volba velmi dobry motor, puvodne z US SVT Focuse vznikl ve spoluprace Audi, Fordu a Cosworthu US, tak ze 173 sice neni papirove moc ale kdo se sveze bude verid rodokmenu.
O rizeni a podvozku jak u 3DV, 5DV, kombi ST, myslim neni co dodavat bylo dost recenzi ktere hodnotili rizeni, razeni i podvozek, jako nejslepsi ve tride.
magic no je videt ze si v ST nejel ;) Chapu fanda Alfy prece nebude psat ze lepsi jizdni vlastnosti ma Focus ;)
Jinak nevim ze by se dali Focuse s TDI ;)))
Jinak Bosch i treba Delphi,Denso se dava-li do Fordu take ;)) Bosch byl poruchovy vsude.-
"-- skrytý --" 28.02.2007 23:32
« Re:
Máš recht, ST oni novinářům nedávali, to jenom TD, aby pak někdo náhodou nepsal o Focusu něco dobrýho :mrgreen: :mrgreen:
Jianak si myslím, že Porsche 911 Turbo má lepší jízdní vlastnosti než AR 156 - znamená to, že jsem zase pro změnu fandou Porsche? :-)
Máš samozřejmě pravdu v tom, že Focus nebyl nikdy TDI ale samozřejmě pouze TD. Nějak jsem to s těmi íčky přehnal.
Focus byl sice většinou periodik hodnocen jako jeden z nejlepších z hlediska jízdních vlastností ve své třídě, ale AR 156 je třída JINÁ, jsi schopen tento axiom pochopit???????????
-
-
Bez nadpisu
magic,pulse: myslim ze tohle tady uz nekdy pred rokem bylo a skoncilo to hustym flame.. >:D
co k tomu mam rict? focus jsem mel a i kdyz se mi hodne sral (1.6 benzin) tak dokazu objektivne rict,ze podvozek ma na nizsi stredni fakt dobry (proto ho vsichni aspon dohaneji az v soucasne generaci - vw golf a spol),rizeni mi taky prislo hodne super .......ale ted mam uz nejakou dobu 156 a i kdyz je vepredu tezky petivalec,ten podvozek a rizeni je fakt jinde.a to ve verzi s nejakym lehkym benzinakem TS ci JTS musi byt AR 156 uz absolutni mazec co se jizdy tyka..mozna ze focus ve verzi trend by se priblizil alfe vic,ale jako majitel obou aut po x tisiich km za volantem rikam - je to ve finale zase neporovnatelne - samozrejme ve prospech AR :-! nic to ale nemeni na tom ze fikus se opravdu povedl (abych nebyl zase blbe interpretovan)
pulse:btw to ST170 pry zas tak nejede ale zato chlasta az beda.podobne jako seriovy dvoulitrik..je to pravda? -
"-- skrytý --" 01.03.2007 10:58
Bez nadpisu
To ja som pred casom chcel od Magica, aby mi poradil nejake dobre auto na zvezenie, samozrejme s tym, aby to auto aj nieco vedelo... Medzi jedno s jeho odporucani patril prave aj focus ST. S toho dovodu nevidim, zeby bol magic nejako zaujaty voci fordu.
V poslednej dobe sa mi zda, ze o jeho fandeni alfe sa da velmi polemizovat, skor v tom zmysle, ze on fanda alfy nieje ( aspon nie fanda toho, co teraz alfa produguje...)
Osobne by som dal alfu a forda na jednu uroven v spolahlivosti. Preco nikto neporovnava trebarz alfu a hondu? Alebo tu nieje co porovnavat? -
-
Bez nadpisu
magic:ml sjem ho s najetymi 87tkm - nejprve mi odeslo tesneni pod hlavou (cca 90tkm).netesnosti chladici soustavy na dennim poradku,95 tisic vodni pumpa,100tkm zacal utikat olej,110tkm odesel alternator,chvili na to zapalovaci civka a vrchol byl kdyz zahy po tom zustal stat uplne - zkolabovala Rj kvuli shnile kabelazi nekde v motorovem prostoru.
..ale presto tvrdim ze je to u vsech aut hodne o peci majitele - ja kupoval ford levne a prodrazil se,verim ze jine behaji OK.mel jsem octavii byla pravidelne servisovana v autorizaku a blbnulo vicemmene jen ABS-resp,jeho elektrika.alfu jsem kupoval taky draz s historii a nemuzu si zatim stezovat -
zmulin 08.03.2007 19:22
Bez nadpisu
Já jsem jel jenom ve Focusu 2.0 sedan a i když dobrý,tak Alfa je na tom líp,ale nevim,jak rizsáhlý jsou úpravy podvozku u ST,což může bejt docela podstatný ;-)
Magic:Vim,že už jsem Ti to psal několikrát,ale ještě jednou prosím o nerozlišování motorů TS a JTS ohledně poruchovosti,protože u TS je to zapříčiněno spotřebou oleje a čidlo nereaguje,tudíž se přidřou a časem odejdou.JTS má ale bohužel stejnej problém.Když to proženu,tak to žere olej taky a taky to neukazuje.Že to má jinou hlavu,kterážto byla bezproblémová i u TS,mi pomůže pouze v lepším průběhu výkonu a spotřebě(tam jenom o kousíček) -
-
"-- skrytý --" 09.03.2007 13:55
« Re:
rradik: jak si ale jinak vysvětlit ty problémy s dráty? Já samozřejmě jen spekuluju, ale ukazuje to spíš na bouračku a dlouhý vyřizování s pojišťovnou. Pak to stojí venku, na dešti nebo sněhu, vesele do toho prší a nakonec to nějakej moula narychlo zbouchá dohromady, aby se to dalo co nejrychleji prodat a postavit tam další vrak.
Ale je to samo jen spekulace, v životě jsem to auto neviděl...
-
-
zmulin 09.03.2007 12:58
Bez nadpisu
Magic:Moje zkušenost z dlouhodobýho provozu JTS je stejná jako všech s TS.Občas to prostě žere olej a kdybych to nehlídal,tak to přidřu taky.Něco o těchhle autech víš,tak přeci musíš taky uznat,že tenhle problém stál za většinou motorschade motorů TS.
Jinak váha vzduchu je pořád Bosch a taky už jsem jí měnil.Jediný co by naopak mohlo bejt u JTS jako bonus je porucha přímýho vstřiku.Taky tušim Bosch.-
"-- skrytý --" 09.03.2007 13:40
« Re:
S tim JTS bych to nevidel tak jasne - na inzertnich webech jsou mraky TS s motorschade, ale JTS sem snad nevidel ani jednu... Tak cim to je? Vim ze to ma stejnej spodek jako JTS, ale uz se preci dela dost dlouho na to, aby se to projevilo taky...-
"-- skrytý --" 17.08.2010 15:22
« Re: Re:
Protože TS většinou prostě zničí tupý uživatel, kdežto u JTS ten motor prostě jen ztratí výkon, pomřou koně a občas místo akcelerace sotva drží krok, což se děje občas a s trochou snahy se to dá vpohodě prodat. Hlavně u 2,4 to řeší na Lanciích snad všichni.
-
-
-
"-- skrytý --" 19.12.2007 08:33
Alfa?
Já jsem měl Alfu 155 2.5 TD. Bylo to nejhorší auto co jsem měl a to jich byla spousta. Snad jen dobré jízdní vlastnosti. Ford je určitě spolehlivější a taky dostupnější náhradní díly. Alfa má ale své kouzlo. Proto já vůl jsem si koupil GTV a již jsem zase v tom.-
"-- skrytý --" 17.08.2010 15:10
« Re: Alfa?
jediné doporučení.. nekupouj si šroty!
Je pravda že podle mě je 2,4JTD od makarónců naprosté neštěstí, ten motor, je drahý, težký a problémový. 2.0 benál ať už TS nebo 5vál fiat jsou mnohem lepší a mají stejný výkon i spotřebu nemluvě o kultivovanosti projevu.
Osobně mám právě ten pětivál v Lancii, která má být "luxusní" ital a díly mám levnější než na škodovku/seat.
-
petulinka 31.08.2010 11:39
« Re: Alfa?
Nesouhlas.... s AR 156 s motorem 2.4jtd jsem naprosto spokojená-problémový není ani omylem.. drahý? možná když si kupuješ nový auto jinak s údržbou to není nijak hrozný..projev je na naftu dostatečně kultivovaný a spotřeba je menší než u fobie 1.4TDI-podle jejich testů- tomu sem se musela smát když hlásali nízkou spotřebu a pak jim tam vylezly cifry stejný, někdy horší než mám s alfou.. Jediný mínusy jsou že je hodně těžkej a přetěžuje přední nápravu která to pak hlásí rychlejším opotřebením- ale ne o moc a kvůli tomu velkýmu motoru to má tragickej rejd- jinak naprosto super... Takže doporučuju alfu- jenom u ojetin dávat bacha na předchozí majitele...
-
-
"-- skrytý --" 28.12.2009 20:39
AR / Ford
imho můžu srovnávat poměrně racionálně ( oboj mi prošlo rukama ) .Podle abecedy:
Alfu bych bral vždy v naftě, preferuji 1,9 ( 2,4 poměrně citelně zatěžuje přední nápravu bez ohledu na model ) .Italové obecně jsou spíš o srdci než raciu, moje 156ka má momentálně ujeto 270tkm a spokojenost je naprostá. Jen pod jednou podmínkou pravidelná a prvotřídní údržba.
Forda bych naproti tomu zjednodušil na motor 2,0 benzín. jedná se o léty prověřený a průběžně vychytaný agregát ( a je jedno jestli Focus nebo Mondeo, Galaxy atd. ). u malých modelů pak 1,6 benzín. Technicky jednodušší konstrukce a směšné ceny dílů, auto dělník a opravitelné většinou kdejakým kovozemědělcem coz je určitě pro spoustu lidí argument, ale když Ford ( hlavně z doby tzv. New edge designu ) nemá to charisma jako Alfa.
Obecně si myslím že záleží na konkrétním autě u kterého stojím, než na názoru TUV statistiky nebo odborníka ze servisu za rohem.-
"-- skrytý --" 17.08.2010 15:28
« Re: AR / Ford
Alfa v naftě?! ;-\
Jó takhle nová 1,9 biturbodízlík co má být v nové Deltě, to by se mi líbilo v GTčku :yes:
..ale jinak neee
S údržbou svatá pravda, o Alfu je dobré se starat a idálně garážovat protže zima venku makaróncům prostě nesvědčí a i tak mi každé jaro odejde nějaké stahování okýnka, gumová hadička nebo zámek centrálu,ale to oprava za 500 většinou vlastnoručně
-
petulinka 31.08.2010 12:02
Alfa nebo ford???
Můj osobní názor je alfa... mám 156 2.4JTD a jsem s ní spokojená
plusy: Na naftu to má celkem líbivej zvuk (upozorňuju na naftu!!!), táhne už od 1500ot, tak ve 2000ot zatáhne turbo ale hned neumře- lineárně se výkon zvyšuje... no do vysokejch otáček nad 4000sem to nikdy nezkoušela ale prej to táhne i dál=) Výkon celkem solidní 140koní (103kw), spotřeba taky ujde 5-7l podle stylu jízdy, motor je to spolehlivej a asi nejvíc blbuvzdornej od alfy, a libivej vzhled, ale to maj všechny alfy takovej sexy kukuč=)
Mínusy: horší výhled dozadu (ať žijou parkovací senzory), obrovskej motor způsobuje tragickej rejd (takže parkování na komunistickym sídlišti když jedu k rodičům je peklo) těžkym motorem a českejma silnicema trpí přední náprava, ale až zas tak tragický jak se říká to není.
Dále dle zkušeností rodiny... Twin spark je spolehlivej motor pokud má řádnou péči správnej- hlavně často kontrolovanej a dolejvanej správnej olej- nepřetahovat intervaly výměn, vše co je potřeba měnit včas (filtry atd.) a lejt do toho aspoň trochu kvalitní benzín...Ale pokud ho dostane do rukou idiot tak je mrtvej za chvíli.....(když sem jeden slyšela znít jako diesel tak na mě šly mrákoty co s tim někdo dokáže udělat- to proboha nekupovat- to už je nevskřísitelný- téměř.) Alfy prostě nejsou blbuvzdorný, ale to neznamená že jsou nespolehlivý... -
pepek79 14.04.2011 08:27
výfuk
Máte někdo zkušenost s tímto dodavatelem www.vyfukovesystemy.cz ?Koukal jsem, že maj hodně dobrý ceny výfuků na naše auta a hlavně to nejsou žádný poláci, ale značový originály.Já měl nějakýho poláka a vydržel mi přesně rok a půl, tak jsem si řekl, že si připlatim za kvalitu a koukám, že tady je to skoro za tu samou cenu co jsem kupoval to šitózního polmostrowa nebo jak se to jmenovalo.
dokazal by nekdo porovnat jizdni vlastnosti AR 156SW 2.0JTS a Fordu Focus ST170 kombi? Mel jsem moznost vyzkouset pouze Focus 1.8 kombi a Alfu 156 2.0 TS 110kW.
Papirove ma Ford 8 koni vice, ale o cca 700 otacek vyse nez Alfa, Alfa ma zase vyssi tocivy moment a jeho maximum dosahuje v podstatne nizsich(AR 3250 proti Ford 5500) otackach.
Co se tyce podvozku jsou oba vozy na spice ve svych tridach, ale otazka je ktery z nich je pouzitelnejsi pro bezny provoz, nebo na okruhu.
Mel nekdo z Vas moznost vyzkouset obe auta?
Diky, mura.