Opel Vectra B
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
- Opel Vectra B 04.02.2007 12:40
- Bez nadpisu 04.02.2007 15:44 JOB
- Bez nadpisu 04.02.2007 16:52 RRAAFF1
- Bez nadpisu 05.02.2007 21:23 RRAAFF1
- Bez nadpisu 06.02.2007 13:27 RRAAFF1
- Bez nadpisu 07.02.2007 12:33
- Bez nadpisu 07.02.2007 12:39
- Bez nadpisu 07.02.2007 15:04
- Bez nadpisu 07.02.2007 18:57 RRAAFF1
- 2.0Dti 07.02.2007 20:21
- omega 08.02.2007 09:28
- Bez nadpisu 08.02.2007 13:52 RRAAFF1
- Bez nadpisu 08.02.2007 14:12 Ted
- Bez nadpisu 08.02.2007 14:31 JOB
- Bez nadpisu 08.02.2007 14:44 Ted
- Bez nadpisu 08.02.2007 14:51
- Bez nadpisu 08.02.2007 14:59 Ted
- Bez nadpisu 08.02.2007 15:18 RRAAFF1
- Bez nadpisu 08.02.2007 15:36 Ted
- Bez nadpisu 08.02.2007 15:56 RRAAFF1
- Bez nadpisu 08.02.2007 16:11
- Bez nadpisu 08.02.2007 16:14 Ted
- Bez nadpisu 08.02.2007 16:19 RRAAFF1
- Bez nadpisu 08.02.2007 16:40
- Bez nadpisu 08.02.2007 16:56 RRAAFF1
- Bez nadpisu 09.02.2007 06:57
- Bez nadpisu 09.02.2007 11:42 Ted
- Bez nadpisu 09.02.2007 11:47
- Bez nadpisu 09.02.2007 11:48
- Bez nadpisu 09.02.2007 11:52 Ted
- Bez nadpisu 09.02.2007 14:41 RRAAFF1
- Bez nadpisu 09.02.2007 23:32
- Bez nadpisu 10.02.2007 08:12 JOB
- Bez nadpisu 10.02.2007 09:09 RRAAFF1
- Bez nadpisu 10.02.2007 11:15
- Bez nadpisu 10.02.2007 13:51 RRAAFF1
-
Opel Vectra B
nazdárek lidi prosím vás mam prosbu a radu. Vlastním Oplíka Vectru B 1,8 16 V 85 Kw r.v 1997 a v poslední době mě začíná nějak zlobit a nevím čím to může být. A to, sednu do auta začnu startovat chytne mě ale najednou zdechne to se opakuje třeba několikrát dokud neprošlápnu plyn hned po zážehu a nekdy se třeba stane že po nastartování mě v prvé chvili kolísne volnoběch na zhruba 600 ot/min a během chvilky se spraví. Stalo se mě i to že jsem jel a auto mě najednou zdechlo a rožla se mě konrolka chyby ale po chvilce zhasla. Děkuju za každou radu. -
RRAAFF1 04.02.2007 16:52
Bez nadpisu
čidlo vačky(origo 2500Kč)
zajeď na diagnostiku, většinou blbne čidlo vačky nebo kliky. Diagnostika toto však nedokáže rozpoznat-myslím rozdíl mezi těmito 2ma čidly. Ale já začínal vždy čidlem vačky.
Zhoršuje se to když je teplej motor?
Jinak jestli to bude ono, tak tento člověk prý může sehnat čidlo vačky za 1250Kč (je to poslední příspěvěk a je to od toho, co téma taky zadal)
[odkaz] -
RRAAFF1 05.02.2007 21:23
Bez nadpisu
motory 1,6 16V 74kw, 1,8 16V 92kw, 2,0 16v 100kw, 2,5(2,6) V6 125kw
Nafta 2,0DTI 74kw, 2,2 DTI 92kw (ten bych bral z nafty jednoznačně)-
"-- skrytý --" 06.02.2007 09:37
« Re:
Takze ten 2.2 je lepsi ako 2.0 a v com?
Samozrejme okrem vykonu. :)
A niekde tu som cital, ze ten motor 2.2 je tazsi, cim trpia viac predne napravy. Dufam, ze to bolo o Vectre. :*)
A kolko realne vydrzi taky motor, lebo co pozeram inzeraty, tak sa pod 120t km ani nepredavaju a dost bezne je 150 - 180, ale to je zrejme aj na dobry motor dost.
Dik.
-
-
RRAAFF1 06.02.2007 13:27
Bez nadpisu
Tak hlavně je spolehlivější (myslím si ;-) ) a modernější a novější, má turbo s variabilníma lopatkama.
A výdrž, při slušném zacházení je 180tkm absolutně nic. I takový benzínový motor třeba 1,8 by měl naprosto v pohodě 300tkm zvládnout. Ta nafta těch 500tkm dá, záleží ovšem na tom dobrém zacházení, kvalitním palivu a samozřejmě i o tom štěstí na kus ;-)
Třeba tato Vectra už má 310tkm a píšou, že je vadná pouze spojka.
[odkaz]%F3P%F3R~BmSB…-
"-- skrytý --" 07.02.2007 12:39
« Re:
Ten odkaz mal byt ako dokaz, ze dokaze nabehat 310t km, alebo ze je dobre aj napriek tomu, ze ma 310t??
Ale to sa asi podla obr. neda zistit v akom je stave. :(
Mate niekto skusenosti s vozidlami z mobile.de, alebo podobnych zahranicnych vyhladavacich stranok?
Ja by som sa asi dost bal take kupovat, jedine zeby nejaky odbornik isiel so mnou, no ziadneho odbornika na Opel Vectru a hlavne na diesel nepoznam.
-
-
-
Bez nadpisu
jo a ještě pro RRAAFF když je motor teplej tak to je pořád stejný neshledal jsem zhoršení.nejvíc mě štve to startovámí už to je skoro pravidlem že po zážehu mě zahapruje volnoběch jako by ten motor zabuble hned klesnou otáčky na těch 600 a pak skočí třeba na 1300 a zachvilku spadnou zhrby na těch 1000 co má být fakt díky za rady -
Bez nadpisu
A ještě když jsem tady začal s těma závadama, tak mám ještě problém s rezonancí střechy myslím tím že když mě někdo klepne do střechy nebo když zavírám dveře nebo jedo po hrbech, tak se v autě ozve zvuk jek když tlučete do plechu takový drnčení kamoš co má stejné auto tak mu to nedělá. Nevíte jak to co nejšetrněji opravit? Když jsem auti kupoval tak jsem najivně naletěl na keci majitele bazaru s tím že to nic není že stačí dát do injekční stříkačky nějaký lepidlo a píchnout s ním mezi tapec a střechu nevěřím tomu...Myslím si že by to mohlo udělat pěknej flek kterýho bych se už nezbavil -
2.0Dti
Zdravím, můj otec má Vectru 2.0 Dti a má nalítáno 370tis. Slouží jako auto v autoškole a jako taxi. Motor v pohode, až na váhu vzduchu. ale to je skoro u každýho dieslu. potom prasklá remenice, spojka odešla. A asi nejčasteji jsme měnili zadní stabilizátory. Ty proste na našich silnicí dost trpí. Je to dobrý auto. Ale jestli můžu doporučit tak radši než Vectru tak Omegu. Meli jsme ji taky jako taxíka a když jsme jí prodávali tak měla nalítáno 570 tis. a pořád to byl kočár. Vectra je oproti ní chrastítko. A u tý Omegy žádný stabilizátory, sice řemenice taky praskla, ale zavařili jsme jí a jezdila dál >:D Prostě asi tak 2x spolehlivější auto než Vectra. -
"-- skrytý --" 08.02.2007 09:28
omega
A nieje ta Omega nakladnejsia co sa tyka servisu, nahradnych dielov a tak?
Predsa len to je vyssia trieda.
No ja by som najradsej kupil auto, od niekoho koho poznam, alebo aspon
nejaky moj znamy ho pozna, lebo bazar... no neviem, moze sa sice postastit, ale sanca je asi mala. :) -
RRAAFF1 08.02.2007 13:52
Bez nadpisu
Možná trošku budou, ale nijak dramaticky, jinak motory 2,5DTI má Omega od BMW (jako i předchozí 2,5TD), ovšem zase někdo tvrdí, že oplí 2,2DTI je spolehlivější.
Omega má dobré šestiválce v benzínu 2,5 a 3,0, ovšem jaksi nemají rádi plyn a kdo je předělal na LPG, tak se mu většinou začli *.
Omega je prostě Omega, luxusní kočár za slušnou cenu. ;-) -
JOB 08.02.2007 14:31
Bez nadpisu
Co je špatnýho na naftovým motoru 2,5 TD nebo 2,5 DTi ? Pořád slýchávám že tyto motory nebrat ale zatím jsem nezjistil že by se kazili víc než jiné. Odcházejí turba jako u každého TD ( 90% špatné zacházení ) , váha vzduchu jako u každého jiného auta,čerpadlo jsemsice špatný už viděl ale rovněž i u jiných značek no a praskající hlavy válců ? Tak to jsem ještě neviděl.Viděl jsem spousty Opelů a BMW s těmito motory a ani jeden neměl méně jak 250 000 km tak to asi tak špatný motory nebudou.Viděl jsem i Omegu 2,5 TD s 480 000 km ;-) -
-
RRAAFF1 08.02.2007 15:56
Bez nadpisu
No tak já bych asi nešel do žádný nafty (respektive zatím díky najetí tak 15tkm/rok max by se mi to nevyplatilo). Ovšem do Vectry by mi byla sympatická jen ta 2,2DTI. S tou 2,0DTI to nemusí být špatný, ale já bych ze starších naft Opel bral jen tu 2,2. Ani vlastně nevím kvůli čemu ostatní ne, už mě nějací znalci Oplů řekli, proč, že je 2,0 taky dobrý a že jsou spokojeni. Prostě nevím proč no
:D -
"-- skrytý --" 08.02.2007 16:11
Bez nadpisu
koukam rraaff ma v podpisu 1,8 16v. ja ji mel taky bylo to B po tom decentnim faceliftu. pohodovou jizdou se s tim dalo jet za 6,5. kdyz jsem s tim jel jak prase tak jsem se pres 10 nedostal. bylo to velmi povedeny auto ktery jde sehnat za super peniz. ropu bych v tomhle pripade vubec neresil. -
Ted 08.02.2007 16:14
Bez nadpisu
jo, jeden tu psal zoufaly prispevky, ze mu 2.0 jezdi max 160... pak se dozvedel, ze to je zcela bezny u vetsiny techto aut... :)
taky hlasky o ridici jednotce cerpadla by me od koupe odradily. obecne me opel nepresvedcil naftovymi motory a proste bych se jim vyhnul, neb to za (pouze potencialni) usporu nakladu a mnohem vetsi prevdepodobnost problemu mysli nestoji -
RRAAFF1 08.02.2007 16:19
Bez nadpisu
Tak ono celkově je na moderních vznětových motorech víc věcí, který se můžou podělat (turbo, vstřiky, čerpadlo...)
Rene: Tak já mám tu starší (X18XE) a ta žere trošku víc, tak 7,5 v průměru a teď mám 9,2litru (ale 90% město, občas auto klima). Do itálie(2500km) s klimou jsem měl 7,3l. Max mám 12litrů-což byly minulý rok krátké popojížďky ve městě v mrazu.
Ten po faceliftu má kámoš a má taky zhruba 6,5litru. Ten motor je předělaný a podle výrobce má být spotřeba o 0,8litru nižší. -
"-- skrytý --" 09.02.2007 06:57
Bez nadpisu
posco: nafta byla vyhodna pred par lety kdyz stala o 4kc min nez N95. v dnesni dobe je v mnoha pripadech N95 o par desitek haleru levnejsi nez nafta. Porizovaci cena naftaku je mnohem ´vyssi a jejich servis podstatne nakladnejsi tudiz se jejich vyhodnost vytraci. tot muj nazor -
Ted 09.02.2007 11:42
Bez nadpisu
ja jsem to pro sve potreby vyhodnotil jinak. me by vysel 330ci stejne draho, je to celkem bezproblemovej motor. prodavat ho budu doufam pred vymenou vstriku, prumerna spotreba (80%praha, jezdim dynamicky, kaslu na spotrebu, dle [odkaz] moje spotreba patri k nejvyssim)7.5 pres 8 to proste neleze at delam co delam a stale klesa... a proda se lip. navic je mene hlucnej nez benzin a o pruznosti nemusim vypravet. -
Bez nadpisu
tak se z tématu problému u VeBe stalo téma Omega nebo Vectra :-( ale když už tak už já mám osobně VeBe a podle článků asi stejnou jako RRAAFF jak rok tak motor a dá se říc že jsu spokojenej akorát jsem asi nepadl na úplně bezchybnou no ale zase jsem kopoval starší auto, chyby...do 98 roku je kastle docela ještě náchylná na korozi to se mě projevuje na staně řidiče hlavně a pak v zimě už raděj nezatahulu roční brzdu ..zamrzají lanovody, od mechanika vím že hodně praskají pržiny což je taky můj problém, praská sinemblok na uchycení motoru a v neposlední řadě výfukové svody.V zimě pak docela často vynechává ABS to se projevuje tím že se rosvěcuje konrolka na přístrojovce.Problémy s dálkovým zamykáním, odcházejí motorky centrálu ve dveřích.Dál můj problém tapec ve střeše rezonuje a teď mě v poslední době podle Prvního důvodu tohoto tématu asi odešlo to čidlo vačky. Jinak kamoš měl Omegu tu 2.5 myslím a co to auto vydrželo to jsem čuměl ale taky se nevyhnul spostě oprav a nakonec když mu už podruhý praskla hlava tak se jí rachle zbyvil a to tak tak.a navíc měl vůbec problém zjistit nějakou závadu když mu rožla kontolka chyby v Oplu nebyli schopni mu říct co s tím je a objel prostě spoustu diagnostik a až v Boshu mu to zjistili ale před tím dal strašný peníze za to že mu nikde nic nezjistili.Jinak do teď o ní mloví jako o kočáru a navíc jel jsem s ním tou Omegou na Slovensko a co se týče konfortu pro cestující tak super a navíc taková výbava že jsem čuměl. Já osobně bych si zase koupil Vectru protože se mě aji co se týče disajnu líbý víc a celkově ta 1.8 16V je podle mě to nejlepší řešení 1.6 se podle mě neuveze má ju kamoš a ty větší obsahy prý jsou na tom hodně podobně jak 1.8 a mají akorát větší spotřebu a povinný ručení. -
Bez nadpisu
jj jak jsem psal asi jsem nejlíp nekápl ale nelituju Vectry a ten sinemblok věřím že máš taky rumplej protože to je prý tzv. nemoc Vecter 1.8 je to ten když otevřeš kapotu tak vlevo jako by pod čelním sklem ;-) nemáte někdo zkušenost s tažným na Vectru? chcu si je nechat namontit ale už teď se docela špatně odhaduje couvání skrz vysokej zadek auta tak nevím.není prostě moc dozadu vidět...je mě jasný že to je hlavně o zvyku. :roll: -
RRAAFF1 10.02.2007 09:09
Bez nadpisu
No za 2 měsíce jedu na výměnu oleje, tak se svého mechanika zeptám. Byl jsem tam v září na výměnu silenbloků zadní nápravy, o silentbloku motoru nic neříkal a prohlížel to úplně. Třeba mám vyjímečný kousek, i taková auto klima pracuje bez poruch (nemuselo se do ní šáhnout)
Auto je 6/1997, 147tkm. Uvidíme jak to bude dál. -
Bez nadpisu
tak to máme asi uplně stejný auto RRAAFFe >:D ale ty lepší akorát jsem se někde na diskuzi dočetl že ty máš palubní počítač a aut.klimu to já ne akorát manuální klimu, vypolstrovanej celej interiér a okna v el jen vepředu a vyhřívaný zrdcátka v elektrice označení výbavy CD a stav km125tkm,ono se asi aji hodně podepíše na autě první majitel atd celkově jak se o ně staral a pokud na ně už ze začátku někdo kašlal jako že jen sedl a jel tak to udělá hodně.
Jiří Moudra:díky za radu ale známe většinu mechaniků raděj mění kus za kus než aby se s něčím drbali a naúčtují to zákazníkovi kdybych rozuměl elektronice tak bych se do toho zkusil pustit sám ale já jak něčemu vůůůbec nerozumím tak se tomu vyhýbám. :-) a když jse u tech chyb ještě tak v jakým stavu máte palubní displej rádia v přístrojovce myslým tím krystalky v něm? :D -
RRAAFF1 10.02.2007 13:51
Bez nadpisu
No asi si původní majitel připlatil za nějaké prvky, jinak výbavu mám CD a 2bagy, ABS, servo, auto klima, všechna okna v el.+zrcátka vyhřívaná, stavitelný volant, alarm, pal. počítač, kožený multifunkční volat, čalouněný víko kufru, osvětlený kosmetický zrcátka, lapmičky ve dveřích, čtecí lampy vpředu a vzadu,mlhovky, metalíza.
Původně si to auto kupovali rodiče, bylo to tak trochu přes známého a mělo tenkrát 4,5roku a najeto 73tkm+serviska, kupováno v ČR, první majitel byl inženýr kolem 70let.
Ono výbavy jsou dost specifický, i taková CD může mít víc než CDX, to už prostě záleželo na prvním majiteli.
Jinak jezdím k jednomu výbornému mechanikovi z Náchoda, který opravuje různá auta, ale sám Vectru má a v Oplu dělal. Jezdí k němu hodně lidí z Opelclubu. S autem ani problémy nebyly, tlumiče stále původní, akorát stabilizátory, silenbloky(ty trpí na těch dírách hodně), páčka blinkrů,čidlo kliky a vačky, těsnění pod víkem ventilů, jinak běžná údržba(olej, filtr, svíčky...) Snad to bude i tak nadále. Měnil se ještě výfuk, což by bylo všude, přece jen to auto bude mít už 10let.
Zatím nerezne (meju to ručně často a leštím tak 4krát za rok+vystříkané dutiny).
Nikde mě zatím nenechalo (Itálie 2500Km, Lipsko 1000km, cesty po čechách...)