JE VELKY ROZDIEL MEDZI ESP A ASR??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 02.02.07 00:07
« Re:
ja si myslim ze kdyby se vsichni podivali na ty odkazy co sem dal ivo.k tak je jim to jasne a neni treba to dal resit...takto tu nekdo spekuluje nad necim co je v odkazech uvedeno jako fakt coz moje jednotka po zaznamenani cidly vyhodnotila OKAMZITE jako zbytecne ;-) -
"-- skrytý --" 01.02.07 20:50
« Bez nadpisu
ASR je konstrukčně jednodušší a tedy i levnější, protože pouze brání prokluzu kol tím, že když detekují prokluz jednoho z hnaných kol, tak uberou plyn.
ESP navíc pracuje s dalšími čidly a díky nim vyhodnocuje zda auto nejde do smyku. Pokud detekuje smyk, tak proti němu zasáhne (pokud se nepletu tak dokáže nejen ubrat plyn, ale i přibrzdit některé z kol).
Na realizaci ASR stačí podle mého běžné snímače které už tam jsou kvůli ABS, ovšem pro ESP jsou nutné snímače navíc a také matematika kolem ESP je výrazně složitější.
ESP
Systém elektronické stability. Rozpozná přicházející smyk a přibržděním některého kola jej stabilizuje. Je významným pomocníkem při překonání přetáčivého i nedotáčivého smyku. Kromě názvu ESP je také často užívaná zkratka VSC, DSC nebo PSM.
ASR
ASR slouží k zamezení prokluzu poháněných kol. ASR pracuje při každé rychlosti a zvyšuje bezpečnost jízdy, zejména na kluzkých površích nebo při jízdě do zatáčky. K omezení prokluzu používá ASR brzdy poháněných kol a snižování výkonu motoru