JE VELKY ROZDIEL MEDZI ESP A ASR??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
- JE VELKY ROZDIEL MEDZI ESP A ASR?? 01.02.2007 18:12
- Bez nadpisu 01.02.2007 18:29
- Bez nadpisu 01.02.2007 18:30
- Bez nadpisu 01.02.2007 19:06
- RE: 01.02.2007 19:18
- Bez nadpisu 01.02.2007 20:25
- Bez nadpisu 01.02.2007 20:35
- Bez nadpisu 01.02.2007 20:36
- Bez nadpisu 01.02.2007 20:50
- Re:Re: 02.02.2007 06:43
- Bez nadpisu 02.02.2007 13:05
- Bez nadpisu 02.02.2007 13:34
- Bez nadpisu 02.02.2007 19:28
- Bez nadpisu 03.02.2007 11:53
- Bez nadpisu 03.02.2007 19:49
- Bez nadpisu 03.02.2007 20:47
- Bez nadpisu 05.02.2007 19:55
- Bez nadpisu 06.02.2007 17:35
- Bez nadpisu 06.02.2007 18:56
-
"-- skrytý --" 01.02.2007 18:29
Bez nadpisu
Porovnat se to nedá, oba plní odlišné úkoly. Stručně řečeno: ASR pouze pomáhá při rozjezdu, brání prokluzu při rozjezdu. ESP je mnohem komplikovanější systém, ten pomáhá udržet stabilitu vozidla při jízdě - částečně brání vzniku smyku apod. -
"-- skrytý --" 01.02.2007 20:36
Bez nadpisu
jednoznacne...pokial je moznost tak treba kupit auto s esp... -
"-- skrytý --" 01.02.2007 20:50
Bez nadpisu
ASR je konstrukčně jednodušší a tedy i levnější, protože pouze brání prokluzu kol tím, že když detekují prokluz jednoho z hnaných kol, tak uberou plyn.
ESP navíc pracuje s dalšími čidly a díky nim vyhodnocuje zda auto nejde do smyku. Pokud detekuje smyk, tak proti němu zasáhne (pokud se nepletu tak dokáže nejen ubrat plyn, ale i přibrzdit některé z kol).
Na realizaci ASR stačí podle mého běžné snímače které už tam jsou kvůli ABS, ovšem pro ESP jsou nutné snímače navíc a také matematika kolem ESP je výrazně složitější.-
"-- skrytý --" 02.02.2007 00:07
« Re:
ja si myslim ze kdyby se vsichni podivali na ty odkazy co sem dal ivo.k tak je jim to jasne a neni treba to dal resit...takto tu nekdo spekuluje nad necim co je v odkazech uvedeno jako fakt coz moje jednotka po zaznamenani cidly vyhodnotila OKAMZITE jako zbytecne ;-)
-
-
"-- skrytý --" 02.02.2007 06:43
Re:Re:
ASR pracuje jen s koly poháněné nápravy,ESP se všemi a navíc pozná,jak je natočený volant.Rozdíl mezi těmito dvěma systémy je v průměru asi 15 000,- Kč.
ESP
Systém elektronické stability. Rozpozná přicházející smyk a přibržděním některého kola jej stabilizuje. Je významným pomocníkem při překonání přetáčivého i nedotáčivého smyku. Kromě názvu ESP je také často užívaná zkratka VSC, DSC nebo PSM.
ASR
ASR slouží k zamezení prokluzu poháněných kol. ASR pracuje při každé rychlosti a zvyšuje bezpečnost jízdy, zejména na kluzkých površích nebo při jízdě do zatáčky. K omezení prokluzu používá ASR brzdy poháněných kol a snižování výkonu motoru -
"-- skrytý --" 02.02.2007 13:05
Bez nadpisu
Dakujem vsetkym co sa ozvali aa pomohli poradit us mam v tom asi jasno. Hm? este jedna otazocka da sa ESP domontovat do starsieho auta??? -
-
"-- skrytý --" 02.02.2007 19:49
« Re:
one-z: ted prichazi jedna z tech chvil kdy budu spekulovat ale vazne si myslim ze by neslo nainstalovat jinak nez nahrazenim velike casti komponentu za multifunkcni a proto se tim nikdo nezabyva...alespon sem nic nenasel...takze si stale stojim za tim ze prakticky nemozne :(-
-
"-- skrytý --" 02.02.2007 21:18
« Re: Re: Re:
Ultiman: možná jsem to špatně napsal :-)
Dovybavit by bylo snadnější u modelu, který ho má i seriově, ale i přesto by to vyšlo dost draho ;-) Také špekuluju, zřejmě nový sloupek řízení, čidla na všechna kola (kdyby se nedala použít ABS-čidla), nějaká řídící jednotka, potom jsou další čidla někde na autě (myslim na přetížení)... Někde jsem nedávno četl co všechno je potřeba, takže doufám, že jsem teď nenapsal kraviny :-) Vůbec netuším na kolik by to mohlo vyjít, ale odhadem bych řekl 50-60 tisíc :roll:
vampir: jestli je pro tebe kritická situace vyjet kopec, tak ti pomůže, ale pro mě je kritická situace třeba vyhýbací manévr na zledovatělé silnici, kdy jde o život ;-) .
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.02.2007 11:53
Bez nadpisu
Hm?? do kopcov chodievam zvicajne inym autom mal som na mysli smyk alebo nieco ine :?-
"-- skrytý --" 03.02.2007 19:46
« Re:
vampir: pokud mas ASR tak bys mel byt v poradku...musel bys jet opravdu bez mozku aby jsi s nim vylitl ze zatacky a nestihl s jeho pomoci na smyk reagovat...u ESP jde jen o to ze stabilizuje auto i v situacich pouze se blizicich kritickym takze je jizda casto plynulejsi...pro pochopeni doporucuji jet na zkusebni jizdu a necim co ma ESP vypinatelne na nejake odlehle parkoviste...pak pochopi vsichni ;-)
one-z: myslim ze ten cenovy odhad je pomerne blizky ale nedivil bych se i kdyby to bylo vic :(
-
-
-
"-- skrytý --" 05.02.2007 19:55
Bez nadpisu
S tím domontování ASR to možné je. Ptal jsem se na to už dávno v servise škoda, když jsem měl 1.4/74kW a řekli mi, že je to propojené s podtlakovým posilovačem brzd, s brzdami to sdílí i řadu komponent, které by musely být vyměněny. Prostě mi řekli, že mi to klidně udělají, ale byla by to děsná pálka. Na tu fabku něco okolo 30tis. Což je docela brutál, když za nové se např. v Roomsteru doplácí 3tis:-) -
"-- skrytý --" 06.02.2007 17:35
Bez nadpisu
to ultiman:myslim ze nemas pravdu ASR totiz jen zabranuje proklouzavani pohanenych kol pri rozjezdu(mozna funguje i v rychlosti,to nevim)...ale kazdopadne ti v rychlosti v zatacce vubec nepomuze...zato ESP...to by ti(vpodstate)mohlo pomoct...fyziku neprelsti ale kdyz to moc neprezenes tak dokaze to auto stabilizovat...pribrzdi jednotliva kola nebo snizi vykon motoru -
"-- skrytý --" 06.02.2007 18:56
Bez nadpisu
Mno teď už mají ASR standartně všechy motorické verze od výbavy comfort, ale dřív to tak nebylo. Když jsme měli 74kW, jak zmiňuje one-z, tak tam ASR nebylo. Byl to rok výroby 2000. Montuje se tam tuším standart od roku 2003 nebo 2004. Tak asi tak-
"-- skrytý --" 06.02.2007 21:03
« Re:
shpoony: tak to jo :-) Jsem myslel, že 1.4/74 ho měla hned od začátku výroby. Ale musim tě trochu opravit, standartně je ASR až v Eleganci. U ambiente je buď za příplatek 3 000 nebo ho některé motorizace mají už standartně (třeba ta 1.4/74).
Jinak ASR funguje i v rychlosti, ale je možné že se při vyšších už vypíná, to nevim.