Alfa Romeo GTV 2.0 V6 24V Turbo ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
- Alfa Romeo GTV 2.0 V6 24V Turbo ? 01.02.2007 16:04
- Bez nadpisu 01.02.2007 16:11 Ted
- alfa romeo 01.02.2007 18:52
- Bez nadpisu 01.02.2007 22:20
- Bez nadpisu 02.02.2007 10:00
- Bez nadpisu 02.02.2007 10:06
- Bez nadpisu 06.02.2007 09:21 mura11
- v6 Turbo 07.02.2007 17:31 Arnold Hackel
- Bez nadpisu 10.02.2007 15:13
-
"-- skrytý --" 01.02.2007 18:52
alfa romeo
Ono to co sa vravi o Alfe je z velkej casti pravda. Hovorim z vlastnej skusenosti. Ale Tebou spominany model nepoznam. -
"-- skrytý --" 01.02.2007 22:20
Bez nadpisu
sice nemozem povedat, ze je priamo moja, ale v rodine. Spolahlivost priemerna az podpriemerna, ale zalezi aj na type. GTV nepoznam -
"-- skrytý --" 02.02.2007 10:00
Bez nadpisu
Možná tě to překvapí, možná i hodně moc, ale v diskusi s nadpisem ALFA ROMEO se můžeš probrat hromadou příspěvků nejen k AR obecně, ale i k dané motorizaci a dokonce i danému modelu. Stačí to tam jen pročíst.
To je, co????
A máš to zadarmo, jen tě to bude stát trochu času... -
Bez nadpisu
Jo jo, nebo se taky lze podívat na www.alfaromeoclub.cz
Velmi stručně:
1. Není to 24V, nýbrž "jen" 12V, ale jede to skvěle (jednu mám :-! )
2. Jako auto pro radost senzační, fantastický poměr cena / svezení
3. Jako jediné auto pro rodinu nepoužitelné (malinký kufr, miniaturní zadní sedačky)
4. Spolehlivost: jako u většiny Alf zásadně záleží na péči, údržbě a chování k autu. Za vlídné zacházení se odmění >:D
5. Chce to najít DOBRÝ kousek, což nemusí být snadné a u nás teprve ne. Doporučuji dovoz Itálie nebo Švýcarsko, možná Francie -
-
"-- skrytý --" 06.02.2007 17:23
« Re:
2.0 V6 TB nikdy nebyla 24v ale 12v, pouze 2.5 V6 BTB, ale ta se nakonec nevyráběla.
Pokud je na autě fyzicky nápis 24v, pochází z modelu 3.0 V6 24v nebo 3.2 V6 24v. Beaumont má 100% pravdu.
Jinak je celkem jedno, jestli má turbomotor 2 nebo 8 ventilů na válec, protože jeho vyplachování je nadatmosférické, tudíž mnohem víc záleží na tvaru spalovacího prostoru, turbodmychadlu a regulaci plnicího tlaku než na průřezu kanálů. To je naopak velmi limitní hodnota pro atmosféricky plněné motory. Ale i tam může být u dvouventilu např. větší zdvih vaček než u čtyřventiu, může tam být rozdílné časování, atd. Víc ventilů není vždy jenom automaticky výhoda. Motor V6 12v TB u AR má rozvod DOHC, v pohodě obstojí i proti nejnovějším turbomotrům konkurence, ale nesplňuje emisní limit Euro4.
-
-
Arnold Hackel 07.02.2007 17:31
v6 Turbo
Jenom maličká drobnost. Motor 2.0 V6 Turbo (Alfa 164/166/GTV) je motor OHC, nikoliv DOHC jak je mnohde mylně zmiňováno. Tento motor má v hlavě válců pouze jedinou vačku a to přímo nad sacími ventily, výfukové jsou ovládány pomocí miniaturních horizontálně položených rozvodových tyček vedoucích od vačkového hřídele sacích ventilů (podobně jako u šestiválců 2.5 Alfa 75/90). Stejný systém měl i 3.0 V6 OHC ve 75/164-
"-- skrytý --" 10.02.2007 00:17
« Re: v6 Turbo
Ano, to je sice pravda a pokud budeme přesní, není to Double OverHead Camshaft, ale tady vůbec nešlo o konkrétní detaily rozvodu, ale o princip - tedy tvar spalovacího prostoru. Šlo tu o to, že je to opět naprosto jedno, jestli má tento konkrétní motor 12 nebo 24 ventilů, protože tvar spalovacího prostoru je sedlový s příčným prouděním plynů a nikoliv klínovitý s podélným vyplachováním (i když on je vlastně ještě ke všemu spíš srpoidní...).
Nelze ale obecně říci, že u každého motoru je fuk jestli je OHC nebo DOHC a že je fuk, zda má 2 nebo 4 ventily na válec. To, o čem píši, platí jen u AR a několika dalších motorech a nelze to paušalizovat!
Podstatné je prostě to, že motor VW 1.8 20v turbo je proti tomuto 2.0 V6 TB 12v sračka i přes to, že má v hlavě 2 vačky a 20 ventilů (5 na každý válec proti 2 u AR).
Při dovozu ojetého automobilu ze zemí mimo EU je vyžadováno plnění emisního limitu EURO2, což na GTV plní všechny motory krom prvního 3.0 V6 12v. Pokud je vůz dovážen ze země EU, je to jedno a emisní limity se nezkoumají. Problém se týká nových vozů, normu EURO4 neplní stejně jako sposuta motorů VW a dalších, které se ale v Evropě normálně ještě prodávají, alejiž je nelze do nových modelů homologovat. Proto byl z nabídky vyřazen a dodává se už pouze do typu 166 2.0 V6 TB a GTV. Do modelu 159 už se nedodává právě s ohledem na emisní limity.
-
-