Zmena vykonu z 1.2 47KW na 1.2 51 KW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re:
No tak sem rád, že tu ještě rozumní lidé uznali, že Felda 1,9D popř. 1,3 či 1,6 benzín nemá přeci jen na 2,5 V6 160 HP šanci....
Superb je jiná liga, ale prosím nesrovnávat s kontrukčně starým Stratusem (95-00), který se dělal už od roku 1995 (takže vývoj probíhal v letech 93-94). To jako Fakt ne.
Prosím srovnávat Superb 2,8 V6 se Sebringem 2,7 V6 DOHC (2001-2006), který má jen tak mimochodem, jak se opakuji 203 HP. Sice má nepatrně horší zrychlení.....ale těch pár kobyl navíc to zas dorovná... -
"-- skrytý --" 11.03.07 10:52
« Bez nadpisu
jj, ameeerika. :-)
Tie vany sa po pusteni brzdy so zaradenym Drivom rozidu pomaly rychlejsie ako ten spominany Boxer na jednotku s plynom :-) Inak z mojich skusenosti Chrysler prevodovky maju najlepsi odpich, ale Fordacke su dajake lenive. Daj vedla seba Dodge a Ford van a ten Dodge urcite na odpich vyhra. Alebo mozno maju 1-ku sprevodovanu do pomalsia.
NYC taxiky okrem Ford CW su aj tie velke Chevys, neviem, cie este stale sa to vola Caprice. Ale mne GM produkty dajako nejdu do ruky.
Ad trucky - mna najviac fascinovali tie monstra s troma privesmi a milion kolesami. S tym sa da chodit iba rovno, absolutne si neviem vyobrazit, ako by to vedel vodic vypocitat, keby bolo treba cuvnut par desiatok metrov. Hotovy biliard :-)
No ale sme uz OT, nie? -
"-- skrytý --" 11.03.07 02:44
« Bez nadpisu
tv: k tym NY taxikom: su to vsetko bez vynimky crown victorie V8, a tym moze konkurovat maloktore auto... a este ked ich soferuju povacsinou arabi, ktori beru zivot na tomto svete iba ako prechodny pobyt, vid samovrazedne utoky alebo si do you tube zadaj arab drift a uvidis o com hovorim...
a to ze ta predbiehali este aj autobusy... americke autobusy sa s "nasimi" (karosami a pod..) nedaju porovnavat. americke autobusy maju taky tah, ze ktorykolvek autobus europskej vyroby im moze len ticho zavidiet. busy najvacsej americkej autobusovej spolocnosti "greyhound" si to bezne po dialnici pecu 90mph/150kmh :!: predstavte si karosu pri takejto rychlosti, asi by sa rozletela na marne kusky, tie nity by to proste nevydrzali...
to iste kamiony, raz som na dialnici v Montane isiel do dost prudkeho stupania, moj 3.3 V6 dokazal udrzat pri plnom plyne iba 90 mph, a kamion nalozeny styroma :!: bagrami ma obehol akoby sa nechumelilo... -
"-- skrytý --" 11.03.07 02:36
« Re:
no tak odpich vanov: k tomu asi tolko: bol som v USA vtedy prvykrat, bol som zvyknuty na OI 1.8T a na moj vtedajsi Dodge Dynasty 3.3 V6. a nahodou som dostal do ruky chevy astro na prenos pri cateringovej akcii. mal som ju plne nalozenu... reku myslim si, je to plne nalozene, tak som pri rozbehu slapol na plyn trochu razantnejsie, (ved je to plne nalozena dodavka, tak treba na podlahu, nie?) a myslel som, ze startujem stihacku :!: ten osemvalec ma tak polozil do sedadla, ze som sa takmer pokakal... kua kam sa hrabu jumpery, boxstery, ducata...
a minule leto som mal podobnu skusenost, bol to dodge van tiez nejaky V8, len som ho musel preparkovat aby som sa s bagrom (liftom) dostal tam kde chcem, a trochu som si nechtiac pohrabal :-) proste tie americke dodavky su o niecom inom ako nase... sice to nikdy nebude mat spotrebu ako jumper 2.0 hdi, ale ten tah je niekde inde...
a nehovoriac o americkych truckoch, kua, taky silverado je hotovy sportovy zazitok, takisto ako jeho najvacsi konkurent toyota tundra V8, to je tiez brutal kaaaara
nissan titan to je omyl, ma to sice papierovo vykonny V8, ale tah ako tundra so zatiahnutou rucnou brzdou -
"-- skrytý --" 10.03.07 23:38
« Bez nadpisu
Je to sice uz davno, teda velmi davno, ale parkrat som svojho Taurusa s tym mensim trojlitrovym sestvalcom potrapil a vystartoval som na jednej 4-way stop krizovatke v blizkosti miesta, kde som pracoval (nebola tam ziadna premavka a policajti), na plny plyn a nechal som to ist co to dalo. Z trojky to hadzalo do stvorky niekde pri takmer 80mph, a to som mal OD. Ten motorik mal nejakych 90kW (122 koni)/4900ot., 200Nm a cez 140 tisic mil, teda tesne pred dochodkom.
PS: najviac sa mi pacil odpich Dodge Vanov a kamaratovho Chevy Caprice, 8 valce velke jak svina. Cloveku sa ani nezda, ze to auto je take velke a hlavne silne, ale ked som po nejakych par sto kilakoch prestupil naspat do svojho auta, tak zrazu sa mi zdalo vsetko take malicke (heh, 5 metrov dlhe auto sa naozaj moze zdat malicke) a slabucke...
PS2: celko zaujimave by bolo nechat pretekat tych, ktori si myslia, aka je Fabia porovnatelna s US autami, v uliciach New Yorku. Kurnik, nech som tlacil co to dalo, este aj autobusy ma predbiehali. A taxiky, s ktorymi som stal na jednom semafore, na druhom semafore boli o jednu krizovatku dalej... Blazni. -
"-- skrytý --" 10.03.07 22:36
« Bez nadpisu
ok tv, pekne si to vysvetlil, az na to spravanie sa americana pri 170ke...
ja som mal 3.3 V6, a pri 150ke bol jeho koniec, sice sa to potom rozbehlo na 170 (110 mph) ale veeelmi pomaly.takze ziadne "bariho kara si tam supne stvorku a jacha dalej"
ale v nizsich rychlostiach to malo taky isty tah ako 1.8T, takze super a ziadna fabka felda by samozrejme sancu nemala. az na to ze ak to porovnam tak s 1.8T som pri 170 este iba radil stvorku a len tam niekde sa sranda zacinala :D -
"-- skrytý --" 10.03.07 21:40
« Re:
tv: jo pěkně jsi to vysvětlil ;-)
Nevim jestli to z mojich příspěvků bylo poznat, ale já taky psal, že ta felda na Barriho s největší pravděpodobností mít nebude. Reagoval jsem hlavně proto, že Tommy jí moc upřednostňoval a věřil jí, alespoň na mě to tak působilo a zase mě to tolik nebaví (poslouchat podobné věci přes týden a o víkendu se k nim vracet... :-) )
Jak přesně funguje hydrodynamický měnič nevim, takže díky za vysvětlení ;-)
A 1.4/74 ve fabce bude také skoro pořád okolo maximálního výkonu třeba v 5000 ot/min má 68 kw a třeba v 6500 ot/min má 70 kw, ale Barri na tom bude asi lépe...
Jinak získáním řidičáku se toho pro mě moc nezmění... -
"-- skrytý --" 10.03.07 18:59
« Bez nadpisu
Jaj aha, one-z napisal prispevok vtedy, ked aj ja a preto som si ho nevsimol... Fakt ho to bavi.
Podme teda rozvijat trochu dementnu diskusiu na temu Felicia/Fabia vs. Barriho V6, ale len vdaka tomu, ze mam naladu urobit taku dalsiu viac-menej vzdelavaciu debatu pre one-z(ho). Este prednedavnom by som povedal, ze to ani nie je mozne, no ale kuknime co z toho vyjde.
One-z - porovnavas maximalne vykony pri nejakych otackach s vahou auta. Trochu nefer, lebo ta Felicia/Fabia nema vdaka manualnej prevodovke ani len teoreticku sancu prenasat tento maximalny vykon na kolesa cely cas, resp. k tomuto vykonu sa dostane len na kratky cas, potom musi vodic preradit a vykon spolu s otackami podstatne klesne. Felicia/Fabia vsak profituje z prevodovky s priamym prenosom vykonu bez sklzu a s minimalnymi stratami vykonu v prevodovke.
Barriho V6 motor naopak bude niekde v okoli maximalneho vykonu takmer cely cas (a navyse priebeh jeho vykonovej krivky bude ovela plochejsi v porovnani s Feliciou/Fabiou), pretoze to zaisti prevodovka s nestalym prevodom, presnejsie hydrodynamicky menic. Samozrejme menic si za to vypyta istu dan, mozno aj nejakych 20% vykonu premeneneho v teplo, ale po cely cas bude na kolesach podstatne vyssi vykon ako u tej Felicie a pocitaj si to na hmotnost ako chces.
No a posledna poznamka, vacsina vodicov nedokaze manualom preradzovat rychlosti rychlejsie ako to dokaze automat. Popritom pri dosiahnuti rychlosti cca 100kmh Barriho prevodka preradi iba raz, Felicia/Fabia bude musiet dvakrat. Pri 130-ke to bude 2x vs. 3x. A pri 170-ke uz Felicia nebude vladat ani na stvorke a ani na patke, Fabia moze este trochu pokracovat, ale uz len na 5-ke no a Barriho kara si tam supne stvorku, zamkne menic a jacha dalej :-) V tom momente si myslim, ze vodic Felicie/Fabie uz nebude schopny rozoznat pismenka na zadnej SPZ-ke Barriho kociku :-)
Nevadi, pozri one-z az raz budes mat vodicak a budes si moct nejake taketo dve podobne auta skusit a najlepsie hned po sebe, zistis, ze ako sa veci maju. -
"-- skrytý --" 10.03.07 16:54
« Re:
Tommy: vycházim z toho, že ta felda by měla horší součinitel odporu vzduchu - proto to ztrácení ve vyšších rychlostech. A protože OI je na tom lépe a má Vmax 190 km/h, tak tu feldu tipuji kolem 180 km/h (srovnej třeba fabku, je na tom lépe než felda a má s 1.4/74 maximálku 185 km/h). Jinak hmotnost by byla 1000 kg na 74 kw = 13,5 kg na 1 kw, nevim jakou hmotnost má Barri, ale kdyby měl 1500 kg, tak to dělá 12,7 kg na 1 kw. Trochu ho možná zbrzdí automat, proto ta felda možná ze začátku trochu poodjede, ale dál by neměla už moc šancí...
Ale raději toho necháme, jsou to jenom domněnky :) -
"-- skrytý --" 10.03.07 09:26
« Bez nadpisu
Neviem, ci to este stale sledujem spravne, ale snazite sa porovnavat Fabiu 1.2/1.4 manual s Barriho sestvalcom automat? To je komedia... Ak zmenezujete v reali postavit ich na jednu ciaru a nechat pretekat, stavim vsetko co mam na Barriho. Bez zavahania, a to si kludne moze vymontovat jednu sviecku. -
"-- skrytý --" 10.03.07 00:58
« Re:
Když budeme mluvit v přímce, tak se standartními pneu bude mít trochu problém s přenosem výkonu při startu, to jí trochu zbrzdí. Ale přesto možná do 100, 120 km/h trochu i poodjede, ale ve vyšších rychlostech bude záležet čím dál více na výkonu, který bude muset překonávat odpor vzduchu, který pokud vim dobře, tak roste s druhou mocninou a hmotnost se bude stávat "druhořadá".
Hmotnost má velký vliv na zrychlování, ale ne na max rychlost!!! Takže jaká by byla Vmax, by záleželo hlavně na již zmíněném odporu vzduchu, já bych jí tipoval maximálně kolem 180 km/h...
Takhle by to teda podle mě vypadalo :)
Z nových vozů sou jako taxíky vidět ještě Chevy Venture (us klon evropského Opelu Sintra) a Chevy Impala V6 RWD (od modelového roku 2000). Ty používá i policie.
Z nových ještě Dodge Charger (V8 RWD) je taky často vidět jako policejní kára.
Občas někde na zapadlém venkově sou vidět ještě i Oldsmobile 88 (do roku 2000) a staré hranaté Chevy Caprice.
Dále policie a FBI používá vozy Chevy Tahoe a Suburban (offroady), dálniční hlídky měly i Camara.