Zmena vykonu z 1.2 47KW na 1.2 51 KW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
Sranki 19.02.07 14:05
« Bez nadpisu
No hoši, tak som si v piatok priviezol fungel novú Fabiu. Zatiaľ spokojnosť, dokonca som prekvapený, že úplne surové auto žerie len 7l/100km. A pritom som asi 40% z dosial najazdených 200km urobil v meste. Ale je fakt, že tomu moc na krk nestúpam zatial.
Ďalšie prekvapenie len drobnosť ale myslel som si, že ten plastový kryt na motore tam predsa len bude ;-)
Mate niekto na 1.4 16v zvukovú izoláciu kapoty motora? Celkom by ma zaujimalo či to zníži hlučnosť v interiéry.
Foto tu [odkaz] -
"-- skrytý --" 16.02.07 17:10
« Re: Re: Re:
Jo to souhlasim, na porovnání je to dobré, ono to není ani tak špatné jenom na zjištění výkonu, ale přesné to moc není a je to docela drahé...
Ale zrovna dneska jsem mluvil s jedním klukem, kteří na praxi měří na válcích. Takže jestli bude do budoucna nějaká možnost zadarmo to změřit... :) -
Sranki 16.02.07 07:17
« Re: Re:
Tazko sa niekto dopracuje meranim k rovnakemu cislu vykonu ked sa ten motor meria uplne inym sposobom. V pripade normovaneho merania sa meria samotny motor, kdezto pri merani celeho auta na brzde sa musia kompenzovat straty v hnacom mechanizme. A to je ten hlavny problem, pretoze sa to rovna urceniu nejakej bulharskej konstanty, potom to vyzera tak ako to vyzera. Tym padom je to schopne vypovedat len o porovnani pred a po, tak ako uviedol tv. -
"-- skrytý --" 16.02.07 01:02
« Bez nadpisu
ale když člověk vidí ty vyšší čísla, tak je mu hned lépe... Ale jsou to vyhozené peníze...
ANO, PRESNE O TO IDE.
Ale este stale ostava moznost, ktora urcite ma vypovedaciu schopnost, a to je porovnavacie meranie, napr. pred a po uprave potora (ECU, filter, vyfuk, casovanie atd.), alebo porovnanie dvoch roznych aut, ze komu to ide lepsie, alebo porovnanie vykonu motora po prejdeni X km, napr. pocas zabehu, po 50 tisic km, po 100 tisic km apod. -
"-- skrytý --" 16.02.07 00:04
« Re:
Sranki: trochu jsem tušil jak měří výkon výrobce, ale tohle je pěkně napsané ve zkratce ;-) A docela mě překvapila tolerance 2% a poté 5% procent, to není hodně, ale je to dobře :-)
tv: jj, válce nic moc neřeknou, ale když člověk vidí ty vyšší čísla, tak je mu hned lépe... >:D Ale jsou to vyhozené peníze... -
"-- skrytý --" 15.02.07 08:56
« Bez nadpisu
Sranki,
V skratke: meria sa vykon na konci klukoveho hriadela na motore osadenom standartnym prislusenstvom (okrem posilovaca brzd a riadenia, cerpadlo pre pruzenie, klima, chladic prevodovky).
toto som vedel, za ostatok informacii vdaka.
Okrem tohto myslim ze sa nevylucuje moj nazor, ze pred tymto oficialnym testom vo faze navrhu a konstrukcie motora sa robia take zasahy, aby sa dosiahol planovany vykon.
One-z: teraz mozes chapat este lepsie, ako "presne" je meranie vykonu na valcoch... :-) -
Sranki 14.02.07 10:12
« Meranie vykonu motora
No hosi mozem vas uistit, ze automobilky si vykony necucaju s prsta. V EU plati norma ECE, ktora presne definuje postup pri merani cisteho vykonu motorov vozidiel a je sucastou homologacie (smernica 80/1269/EHS niekolko krat novelizovana). Ked si date tu namahu vyhladat si tento dokument najdete aj slovesnky preklad, kde su presne opisane podmienky a postup merania.
V skratke: meria sa vykon na konci klukoveho hriadela na motore osadenom standartnym prislusenstvom (okrem posilovaca brzd a riadenia, cerpadlo pre pruzenie, klima, chladic prevodovky).
Meria tak aby bola definovan krivka vykonu medzi najvyssimi a najnizsimi ot. stanovenymi vyrobcom. Pre kazde meranie sa stanovuje priemer z dvoch merani v stabilizovanych stavoch.
Dalej je stanoveny korekcny faktor vykonu, ktory zohladnuje referncne podmienky (teplotu a tlak) a ten sa smie pohybovat len v rozsahu 0.96 - 1.06
Tolerancia merania vykonu je 2% od udajov vyrobcu a pri teste zhody vyroby je to 5% od vykonu stanoveneho v schvalovacom teste. -
"-- skrytý --" 13.02.07 20:47
« Re:
tv: je fakt vidět, že o tom něco víš a jsem rád, že jsi mě vyvedl z omylu a jsem o něco chytřejší, díky ;-) Myslim, že jestli si zjistit výkon na brzdě, tak nad tím už asi nebudu nikdy přemýšlet, těch věcí na ovlivnění výsledku je hrozně moc a oni vlastně jen odhadují výsledek, takže díky tobě do budoucna ušetřim ;-) >:D . A když se nad tím zamyslím, vždyť ono je to vlastně jedno, jestli má 100, nebo 96, hlavně když jede shruba tak jak má. Horší by to bylo, kdyby byl citelný úbytek výkonu, ale to už pozná každý a nepotřebuje k tomu brzdu... :D -
"-- skrytý --" 13.02.07 20:23
« Bez nadpisu
Ako som uz predtym povedal, neviem to, iba sa domnievam.
V otazke ako zaokruhluju namerane vykony by sme najprv museli vediet, ako tie vykony meraju. Teda kolko motorov vezmu, ako ich zmeraju, ako vykompenzuju rozne vstupne podmienky, ako budu interpretovat vysledky dosiahnutych maxim pri akych otackach, ktore cisla sa v tom statistickom subore akceptuju a ktore vylucia... Vyjde im nejake cislo, ktore asi bude dost blizke tomu, co chceli dosiahnut a tak to aj potom prezentuju dalej (ak by im vyslo cislo vyrazne mensie, ako planovali, vratia sa na zaciatok procesu a upravuju co treba). Povedal by som, ze iste percento, povedzme 90% vyrobenych motorov bude toto cislo mierne prekracovat a zvysok bude tak akurat, prip. trochu menej, ale urcite sa cela produkcia zmesti do definovaneho rozptylu povedzme +/- 10%, mimo vyslovenych vyrobnych zmatkov.
Vsimni si, netvrdim, ze jednotlive motory nemozu byt trochu vykonnejsie ako je napisane v katalogu, ale s istotou tvrdim, ze vyrobca zamerne neprezentuje vykony motorov nizsie ako skutocnost iba z dovodu, aby ho ludia nezalovali. To je mytus.
Este zopar kratkych poznamok, ktore ma napadaju:
- u preplnanych motorov zadefinuje spravanie sa motora hlavne programator (tlak preplnania, mapa vstrekovania, hodnota predzapalu/predvstreku atd.)
- kazdy motor ma nejake maximum pri nejakych otackach a tie "nejake" hodnoty su ovplyvnovane tlakom a teplotou nasavaneho vzduchu, rozptylom presnosti hodnot snimacov motora a akcnych clenov motora, teplotou chladiaceho okruhu (rozdielne hodnoty budu pri 90 a 100 stupnoch), oleja a ktoviecim este
- zabeh a sposob pouzivania motora mozu konkretnemu kusu prospiet viac alebo menej, pripadne aj neprospiet vobec
A teraz sa vrat na zaciatok a skus sa zamysliet nad tym, ze ides na motorovu brzdu, tam Ti zmeraju vykon odovzdany na kolesach, nevykompenzuju alebo nespravne vykompenzuju teplotu a tlak nasavaneho vzduchu, zabezpecia nejake chladenie motora (nevieme, ci adekvatne alebo nie), nemaju ako zmerat oktanove cislo benzinu a HLAVNE nemaju ako vierohodne zmerat straty medzi vystupnou hriadelou motora a dynamometrom, tie len urcia priblizne tak, ze roztocia kolesa so zaradenym neutralom alebo tak nejak. Vyjdu Ti hodnoty plus minus autobus a cim vyssie, tym spokojnejsi zakaznik. Tak co, ako sa Ti to javi teraz s tou brzdou? -
"-- skrytý --" 13.02.07 19:24
« Bez nadpisu
Tak tvoje vyjádření je určitě odpovídající a je vidět že o tom něco víš ;-) , ale jak sám píšeš. Řeknou si, chceme motor shruba o výkonu 100 kw, ale po doladění a optimalizování na všechna kriteria (spotřeba, výdrž, výkon, průběh výkonu...) jim vyjde 97 kw - u převážné většiny motorů. A teď nastane co, budou ho deklarovat jako 100kw, i když je nemá, ale je to lépe vypadající číslo, nebo raději méně 95, 96kw? Řekl bych, že raději míň, což znamená že si nechají malou rezervu.
Ale částečně máš s tím zaokrouhlováním máš pravdu, většinou se to snaží dostat na "kulaté hodnoty", u dieselů si ani nevzpomenu, kdy jsem viděl hodnotu točivého momentu "nekulatou", vždycky je to 250, 320, 400... -
"-- skrytý --" 13.02.07 01:14
« Bez nadpisu
No ako pises, valce su nie celkom presne, ale o kolko sa neda povedat. Dobre su na porovnavacie merania typu "pred a po", prip. dve auta dvoch kamaratov v jednom case a na jednom mieste. Absolutnu a presnu hodnotu vykonu motora "XY kW" od toho vsak necakaj.
Ako urcuje vyrobca motora vykon? Neviem, ale nezda sa mi, ze by postavili motor, zmerali ho a co zmeraju daju do prospektov. Myslim, ze je to naopak. Vyrobca si urci - idem vyrobit motor s takym a takym objemom, vykonom, emisiami atd. pre tu a tu cielovu skupinu aut a zakaznikov a pripadne s modifikaciami kvoli daniam a poisteniu pre niektore trhy. Na zaklade skusenosti potom navrhnu casovanie ventilov, nasavanie (vratane turba ak sa jedna o turbomotor), vyfuk, katalyzator(y), FAP, elektroniku ECU atd., postavia zopar prototypov, zabehaju, skusaju rozne rezimy a zivotnost a po cely cas meraju a potvrdia si povodne predpoklady za hojneho pouzivania statistickych metod. Ak sa nahodou seknu, tak upravuju, aby sa dostali do povodneho zadania. A ked to konecne maju cele hotove, az tak to daju do katalogov. Myslim, ze takyto pristup znie o dost profesionalnejsie ako proste vyhlasenie, ze si vyrobca dava rezervu, aby ho ludia nezalovali... Bolo by to smiesne. Ktory vyrobca by si nechal ujst zopar kW navyse?
Este dve veci:
1. na vykon motora existuju aj tolerancie, tie kludne moze vyrobca urcit aj +/- 10%, to je dostatocne pasmo na spekulativne "reklamacie"
2. Nikdy Ti nebolo podozrive, ze vykony motorov su stale "jubilejne" cisla (zaokruhlene na nablizsiu 5-ku alebo 10-ku) bud v konoch alebo v kilowatoch? Nie sme male deti, aby sme verili, ze 100 konov je uplne presne to, co namerali na stovke prototypov uplne navlas presne a ani o kona viac ci menej. -
"-- skrytý --" 12.02.07 19:25
« Re:
tv: jo beru to ;-) . V této oblasti toho moc nevim a víceméně předávám zkušenosti a "rozumy" co jsem slyšel, takže se rád přiučím.
Jinak je mi jasné, že válce moc přesné nejsou, ale pro odhad snad stačí, nebo ani na to nestačí? Jaká je jejich tolerance/přesnost?
A stejně si pořád myslim, že výrobce si nechá alespoň malinkou rezervu, třeba 2-3kw, brzda je trochu optimisticky nastavena a rázem je z toho 54-56kw místo 47kw. Nebo ty si myslíš, že výrobci napíšou nejvyšší hranici co naměřili? -
"-- skrytý --" 11.02.07 23:45
« Bez nadpisu
one-z: nechcem Ta dnes poucovat a neber to osobne, ale s tymi zalobami za vykon je to mytus ako svina. Neexistuje sila, ktora by dokazala vyrobcom pohnut v zmysle, ze motor ma o 2-3-4 ci 5 kW menej ako vyrobca deklaruje. Predstav si v reale, co by to v praxi obnasalo - vymontovat motor, dat ho na skusobny stroj, merat dlhe hodinky, 5 ludi okolo a ked sa ukaze, ze to spada do +/-10% tolerancie, tak si potencialny zakaznik ani nemusi motor nechat montovat do auta spat, nemuselo by to byt dostatocne ekonomicke... Tie merania vykonu na valcoch, ktore su dnes take popularne nie su ani zdaleka presne a ani najbenevolentnejsi pracovnik klamacneho oddelenia by ich nebral vaznejsie ako v rovine dobreho vtipu. Dovody teraz nebudem vypisovat, to by som sa dost zabavil, na PDA klavesnici sa fakt zle pise. Okrem toho som to niekde uz tohto tyzdna pisal a asi pred pol rokom tu niekto dal link, z ktoreho bolo vela veci o tych valcoch zrejmych...
PS: uz niekto pocul o pripade, ze by zakaznik zaloval vyrobcu, ze ma nizsi vykon motora a pritom by sa nejednalo o zavadu vymenitelnej casti? -
"-- skrytý --" 11.02.07 23:03
« Re: Re:
Ondrej: každý motor má většinou o něco více (povedený), když se až tolik nepovede, tak má třeba těch 47 kw, takže pořád splňuje. Výrobce si právě kvůli těmto případům nechává rezervy, aby ho každou chvíli někdo nežaloval, že motor nesplňuje co má.
A jestli se chcete podívat na mojí:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]