Silničáři a jejich práce
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Ricardo 28.01.07 22:58
« Silni?á?i
Taky m? ty ?e?i štvou a myslím, že silni?á?i (jako samotní ti ?idi?i sypa?? a pluh?) zaslouží obdiv. Na druhou stranu D1 - a další dálnice - jsou tepny zem? a musí z?stat aspo? jeden pruh pr?jezdný i kdyby napadlo p?l metru sn?hu najednou. To je fakt a tady "silni?á?i" selhávají. Bohužel, p?itom je to jasné. Když nedokážu udržet tak d?ležitý spoj jakým je dálnice + nejd?ležit?jší komunikace 1.t?ídy, nem?žu p?ece protahovat cestu do n?jaké zapadlé vesni?ky. Ale to je skoro ur?it? problém jejich vedení a ne jich samotných. -
"-- skrytý --" 28.01.07 22:11
« Bez nadpisu
U nas bola v 98-om totalna snehova kalamita, mraz, silne snezenie a silny vietor 3 dni od rana do vecera dokazali odrezat Kosice od sveta. Nic neslo ani dnu ani von od stvrtka do nedele. Niektore dediny v okoli boli odrezane az 2 tyzdne a kyvadlovo tam chodili BVP-cka. Jedno ci dve deti sa dokonca v tych BVP-ckach aj stihli narodit, lebo zase az take rychle tie BVP neboli... Bohuzial, niektori vsak aj zomreli - zamrzli po ceste domov.
Chcem vsak povedat, ze cestari boli hrdinami tych dni. Vsetkych cca 15 mechanizmov pritomnych v KE bolo vonku, zopar z nich zapadlo, okamzite zafukalo a ostali tam nejake 2 tyzdne kym sa sneh roztopil a mohli ich vytiahnut. Zvysok armady sluzil, kym sa dalo, ale zaradom to odchadzalo - z "padlych" a ranenych kompletovali tych ostatnych "zivych". Nasadenie bolo 24 hodin, ale meter snehu jednoducho nebolo kde odhrnut.
Osobne auta nic. Niektore boli zafukane tak, ze z nich bolo vidno len anteny a zopar ludi si obcas uvedomilo, ze ich psy na tie anteny bezne curaju.
Autobusy nic. Trolejbusy ani tolko.
Elektricky ako-tak, tie sa snazili prepluhovavat ako najvyssiu prioritu, ale po sobotnom najsilnejsom zavane to vzdali.
Ludia chodili peso. Neveril by som, ze za za hodinku sa daju Kosice prejst peso krizom.
Kedze cestari boli na kraji so silami, sukromnici, ktorym mechanizmy ostali v meste, im pomahali kde sa dalo. Dodnes nemaju naftu od mesta preplatenu. Ludia sa zbiehali s lopatami sami od seba a pomahali kde sa dalo. Schuster bol vo svojom zivle (vtedy bol este primator), organizoval porady, riesil operativne porady a sem-tam sa nezabudol ukazat v lokalnej telke, aby sa nanho nezabudlo (asi aj preto o rok nato vyhral volby).
Vtedy som si uvedomil, ze byt cestarom je fakt robota, ktoru netreba zavidiet. S GPS ci bez... -
mates2 28.01.07 22:07
« Re:
ne?íkam že to v doj?landu nemaj lepší bral jsem konkrétní situaci jaká nastala a v tom p?ípad? si myslím , že jsou na tom naprosto stejn?.
co se týká kontroly je to dobrá v?c všechny tyhle za?ízení a je to dobré i pro logistiku. bohužel n?kte?í zakomplexovaní jedinci to zneužívají i k takové trochu menší šikan? zam?stnace. bohužel pro údržbu silnic jsou zde i n?kte?í brigádníci bez pot?ebné praxe a zkušeností a odráží se to na odvedené práci. byl jsem o víkendu na vyso?in? , n?jakou tu zimu už tam taky zažil a zarazilo m? , že n?které úseky vypadají jinak než jsem byl zvyklej.
p?esto bych se neodvážil je napadat za špatn? vykonanou práci. ono je to jako všude. taky se i zde najdou jedinci, kte?í pokazí práci v?tšiny.
o technice je zbyte?ný se zmi?ovat. to zná a vidí každej -
mates2 28.01.07 21:35
« Re:
bohužel se pleteš m? naprosto v?bec nevadí že jsem volantu nebo? jsem nic jinýho d?lat necht?l. když p?evezu nadm?r tak bych asi s pluhem taky dokázal jet i když je to on??em jiným. jenom jsem ti jaksi cht?l nazna?it , že kydat nesmysli ve stylu tv nova umí každej. ale pochopit tu práci , ty rizika , který to obnáší to bohužel umí málo kdo. a to n?mecko za stejnýho provozu a sn?žení by dopadlo naprosto stejn?. a když jsi u t?ch n?mc? tak si zajisté všímáš t?eba ?itelnosti dopravního zna?ení. takovej stát dávat za p?íklad chm.........
jo a ten taxametr to je dobrej for v?etn? t?ch sazeb -
Ted 28.01.07 21:18
« Bez nadpisu
chapu, ze te sere, ze si skoncil u volantu a na pluh se necejtis. nerikam, ze rozumim pluhovani, narazel jsem na vykriky v teto diskuzi...
a za tim, ze v nemecku udrzujou minimalne dalnice lip trvam. volam pouze po kontrole, coz je dle meho nazoru vec normalni a zasadni. chapu, ze se ti to jako potencialne postizenemu nelibi, ale v taxiku mas taky taxametr, ze? -
mates2 28.01.07 20:42
« Re:Huml76
prosím t? humle76 než se rozhodneš psát takový chujoviny ta se seber zajed se k n?kterým SúS a zeptej se pro? a jak se to d?lá. já vím , že každej nem?že v?d?t všechno , ale tak když nevim tak ml?im. to co jste tu n?kte?í splodili ukazuje na to že sledujete jen a pouze tv nova.
ono totiž nic není tak jednoduchý jak vypadá. když pominu ssúd , která konkrétn? nejvíce v kalamitních situacích jako byla o víkendu , doplácí na hustotu provozu tak bych se zam??il spíše pro více lidí d?ležit?jší sús.
jestli se nepletu tak u sús má jeden posypový v?z na starost úsek o délce 25km. s cestou zp?t je to 50km. p?i prachovém sn?hu a v?tru jaký byl p?i sou?asném sn?žení považuji za úsp?ch že cedule se zákazem vjezdu byly jenom u n?kterých úsek? silnic nižších t?íd.
p?edstav si jakou rychlostí se dá pohybovat po silnicích pokrytých sn?hem a ledem s v?domím, že o cokoli zavadíš radlicí jde na tvoje triko
p?ipo?ti si n?jakou dobu nakládky posypového materialu, že si ?idi? dovolí odsko?it na wc atd.
jsou to taky jenom lidi. ani nevíš co to je za zážitek když ti v noci , v chumelenicí, svítí dv? sv?tla ze st?ech a do toho lítaj záblesky oranžového majáku. to ti je taková paráda , že po takový šicht? nevíš pomalu ani jak se jmenuješ
a zkus si p?edstavit jak auto s vysypaným posypem a tudíž lehkou zadní nápravou jak hrne t?žký mokrý sníh. jenom magor by pluhoval
už vás nebudu dál nudit jenom jest? jedno : pracuji jako ?idi? podvalníku u stavební firmy. máme pod sebou ješt? sús rudná a ?eský brod už dvakrát jsem dostal nabídku na ježd?ní se sypa?em a pokaždé s díky odmítl. po tom co zažil za t?icet let této práce m?j tchnán z vyso?iny jsem usoudil že je lepší mít nohy v teple a hlavu v klidu
jo a co se týká gps tak bu? klidnej už to maj skoro všude.
jenom tob? bych ten ?ip vrazil do * aby všichni v?d?li jestli dost pracuješ -
mates2 28.01.07 20:35
« Re:
prosím t? humle76 než se rozhodneš psát takový chujoviny ta se seber zajed se k n?kterým SúS a zeptej se pro? a jak se to d?lá. já vím , že každej nem?že v?d?t všechno , ale tak když nevim tak ml?im. to co jste tu n?kte?í splodili ukazuje na to ?e sledujete jen a pouze tv nova.
ono totiž nic není tak jednoduchý jak vypadá. když pominu ssúd , která konkrétn? nejvíce v kalamitních situacích jako byla o víkendu , doplácí na hustotu provozu tak bych se zam??il spíše pro více lidí d?ležit?jší sús.
jestli se nepletu tak u sús má jeden posypový v?z na starost úsek o délce 25km. s cestou zp?t je to 50km. p?i prachovém sn?hu a v?tru jáký byl p?i sou?asném sn?žení považuji za úsp?ch že cedule se zákazem vjezdu byly jenom u n?kterých úsek? silnic nižších t?íd.
p?edstav si jakou rychlostí se dá pohybovat po silnicích pokrytých sn?hem a ledem s v?domím, že o cokoli zavadíš radlicí jde na tvoje triko
p?ipo?ti si n?jakou dobu nakládky posypového materialu, že si ?idi? dovolí odsko?it na wc atd.
jsou to taky jenom lidi. ani nevíš co to je za zážitek když ti v noci , v chumelenicí svítí dv? sv?tla ze st?ech a do toho lítaj záblesky oranžového majáku. to ti je taková paráda , že po takový šicht? nevíš pomalu ani jak se jmenuješ
a zkus si p?edstavit jak auto s vysypaným posypem a tudíž lehkou zadní nápravou jak hrne t?žký mokrý sníh. jenom magor by pluhoval
už vás nebudu dál nudit jenom jest? jedno : pracuji jako ?idi? podvalníku uu stavební firmy. máme pod sebou ješt? sús rudná a ?eský brod už dvakrát jsem dostal nabídku na ježd?ní se sypa?em a pokaždé s díky odmítl. po tom co zažil za t?icet let této práce m?j tchnán z vyso?iny jsem usoudil že je lepší mít nohy v teple a hlavu v klidu
jo a co se týká gps tak bu? klidnej už to maj skoro všude.
jenom tob? bych ten ?ip vrazil do * aby všichni v?d?li jestli dost pracuješ -
Ted 27.01.07 10:00
« Bez nadpisu
na urcovani techniky posypu staci jeden odbornik pro celou CR... silnicari jsou jako jakakoli jina organizace, chtej vydelat. cim kalamitneji situace vypada, tim vic dostanou na mimoradnejch dotacich. kontrola je prakticky nemozna a kde neni kontrola, tam se krade. to platilo vzdy a vzdy asi bude... kdyz srovnam ceny techniky s cenou sledovaciho systemu gps, kterej by zaroven mohl sledovat, zda auto pluzi , kolik sype apod. a mohl by zaznamenavat i spotrebu, tak nechapu, proc uz to davno neni povinny. pak by bylo zcela jasny, kdo kde byl, v kolik vyjel a stat by nakonec usetril... tot vse
takhle nejsou zadny data k vyhodnoceni jejich prace a bez dat se proste plati podle toho, jak kdo rve a silnice vypadaj, jak vypadaj. osobne bych radsi snih nez brecku, ale kolik jezdi pluhu a kolik sypacu? a kdyz uz potkate pluh, vetsinou nepluzi -
« Re: Re:
Ahoj.. chci reagovat na to pro? si nenajímají SÚS apod podniky soukromníky na vyhrnování sn?hu...Já bych toto moc uvítal!! Ale když se ?lov?k zeptá u SÚS tak vždy je slýcháno to samé...máme své techniky dost...využijeme Vás až po zavolání p?i mimo?ádn? kalamit?... a ješt? nikdy m? nezavolaly...
Já si myslím, že by je to p?išlo o moc lacin?jc než kdyby jsi to d?lali samy..(musí platit naftu, zam?stnance apod...) ale jejich boj... Unás je faktem, že to stíhaj...maj nový auta dv? T815 sypa?e a to má fofr oproti starej T815...
U nás je spíš problém ve m?st? a blízkém okolí s technickýma službama m?sta...tam nemaj kvalifikovaný lidi a ?idi?i co v život? nejeli s traktorem pošlou vyhrnovat do horoucích pekel a on tam samoz?ejm? zapadne do p?íkopu co nevid?l...pak ho tahám ven...no a když nabídnem technickým službám, že to budem tudle lokalitu vyhrnovat za né zrovna velký peníze..tak né...a druhej den tam sedí znova traktor z v tom samým p?íkop?..... asi se jim to vyplatí...
Holt kvalifikovaný lidi silni?á?i moc pot?ebují.....nem?že to d?lat každý...je t?eba na to praxe no... (no ale tenhle problém vidím spíš jen u t?ch tech. služeb m?sta...u SÚS znám jen zkušený lidi...) -
"-- skrytý --" 26.01.07 16:24
« Re:
ale ved po zasneženej ceste a posypanej kamienkami je lepšie ako jazdi?, ako po nasolenej bre?ke...
ale tie rozdiely medzi cestármi je vidie? aj medzi jednotlivými krajmi, napr Kremnické Bane, horský prechod, jedna ?as? patrí pod Žilinu, druhá pod Žiar nad Hronom, jedna ?as? je zjazdná (žilinská) druhá nezjazdná,p re?o na Orave dokážu cesty udrža? zjazdné, aj ke? je tam ove?a viac snehu ako v okolí BA a tu to nedokážu, ten rozdiel v technike bude asi zanedbate?ný, pre?o si nenajmú súkromníkov s pluhmi? tí by to pre nich radi urobili, ale skrátka povedia, že oni stíhajú -
"-- skrytý --" 26.01.07 16:16
« Bez nadpisu
Ja si myslim, ze Huml76 nemas velmi pravdu. Tie casy, ked pracovnik bol panom (myslim tym to, ze sa bolo treba doprosovat) su uz prec a nievela ludi si dovoli vylozit nohy na palubovku a citat noviny. A uz asi vobec nie doma odstavit pluh a tahat naftu, najma ked snezi...
Jeden z problemov je ten, ze u nas su vodici zvyknuti na tzv. "ciernu cestu", teda maximalne ze mokru. Akonahle to tak nie je, tak kazdy nadava a je prekvapeny. Rozpraval som s jednym clovekom, ktory bol dlhe roky veduci spravy ciest na jednom z uzemi, kde napadne rocne najviac snehu a on hovoril, ze urcit spravnu technologiu a strategiu posypu pre konkretne podmienky je veda. Koho zaujima, nech si pozrie tu:
[odkaz]%20Smernica%2… /> Odporucam citat od strany 23.
Taktiez mi hovoril, ze napr. Poliaci hned za hranicou ich okresu maju v tomto jasno. Snezi = prepluhujeme, nahadzeme kamienky a basta. Sol je draha. Cesta je biela, ved je zima, kto nevie, nechce alebo sa boji jazdit, nech chodi autobusom alebo vlakom. Jednoduche, ze?undefined -
"-- skrytý --" 26.01.07 15:56
« Bez nadpisu
huml76: Jenom jestli našim silni?á??m nek?ivdíš. Já bych ty n?mce ani rakuáky neidealizoval. Zažil jsem zimu, kdy rakušáci pár desítek minut po mém pr?jezdu dálnici prost? uzav?eli, protože ?istit nestíhali a na dálnici bylo n?kolik centimetr? rozježd?ného sn?hu (inofrmaci o zav?ení mám z rádia). Navíc nem??tí a rakouští silni?á?i budou mít trochu jiné pr?m?rné stá?í vozového parku, než mají ti naši. -
"-- skrytý --" 26.01.07 15:37
« Bez nadpisu
Tak vidím, že se mnou souhlasíte.
Jen škoda, že výsledný obraz je opa?ný, bohužel to pozoruji i kolem sebe, moc lidí se na obranu silni?á?? nepostaví když t?eba diskutují chlapi v práci nebo kámoši v hospod? apod. To polovina nadává a druhá polovina tiše p?ikyvuje :( -
Ted 26.01.07 14:46
« Bez nadpisu
myslim, ze by mely byt jasne stanovena pravidla. a dnes by nemel byt problem vybavit kazdy vozidlo sledovacim systemem GPS ke zpetne kontrole. vim, ze je urcite rada poctivcu, kteri cele noci nespi, ale jejich pocty si nebudou tak zasadni, vzhledem k tomu jak ty silnice vypadaj.
ono, kdyz se jede jednou misto dvakrat, hned je pulka nafty v garazi, ze?
pluh taky vyrazne zvysuje spotrebu, sypat je lepsi, kdyz mas doma TDI ;) -
JOB 26.01.07 13:23
« Bez nadpisu
huml76 : Stím moc nesouhlasím protože ono taky celkem nemá smysl plužit silnici když hustě sněží.to tu naftu můžeš lejt do kanálu rovnou. Navíc D1 prochází krajem Vysočina a tam nemnusí ani hustě sněžit tam stačí kdy prudce na chvilku zafouká.
u nás je obec Krásný les a tam kdysi dávno jezdila sněžná fréza,za ní pekař s mlíkařem a pojhízdná prodejna. Fréza tam na ně musela počkat , protože 15 minut po projetí frézi byla silnice neprůjezdná a to ani nemuselo sněžit. ;-) Je to stejný jako nadávání na řidiče kamionů,když si to nevyskoušíš tak to nemůžeš objektivně posoudit. ;-)