Silničáři a jejich práce
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
JOB 29.01.07 21:40
« Bez nadpisu
Zám?rn? to zkresluješ.Nevým pro? sem pleteš sest?i?ky ? To jako že oni se musej víc soust?edit než ?idi? nákladní dopravy ? No nevím o jejich práci nic moc,ale tyto dv? profese bych asi nesrovnával. Jediné v ?em s tebou souhlasím je že by to cht?lo zlepšit dohled nad firmama které pracují za naše peníze. Taky ob?as nadávám na kamiony atd... ale pak si vzpomenu na sebe a uklidním se. Víš nadávat na silni?á?e mi p?íjde nefér.Zrovna tak kamiony.Ono když p?ijedeš s náv?sem n?kam kde se sním nadá projet,tak moc možností nemáš než zastavit a tím vytvo?it p?ekážku,ono je to trochu v?tší než tebou zmi?ovaný hatchback >:D
PS : Asi by jsi se nepochlubil ,jaké je tvoje povolání ? Jen tak by m? to docela zajímalo. Já t?eba 10 let jezdil nákla?ákem a nyní 3 roky provádím montáže oken a dve?í. >:D -
Ted 29.01.07 21:08
« Bez nadpisu
mluvil jsem zcela zamerne o extremnim soustredeni, jeste doplnil zavorku a nestacilo to... :D
je to nejtezsi zamestnani na svete a jsou to hrdinove! hura!
takovy sestricky v nemocnici jsou proti nim bridilky...
na pluhare musej dlouho studovat a zvladnout specialni kurz v autoskole...ja vim.
holt mame asi kazdej jiny meritka hrdinstvi, soustredeni a namahy. -
"-- skrytý --" 29.01.07 18:30
« Bez nadpisu
No nevím, ale jestli jízda za nulové viditelnosti (vylepšované oním již zmín?ným oranžovým blikáním) po neexistující cest? (rozum?j - po existující, ale jaksi splývající s okolními poli) s nakla?ákem s radlicí nevyžaduje extrémní soust?ed?ní, tak pak už asi nevyžaduje soust?ed?ní nic. -
JOB 29.01.07 17:05
« Bez nadpisu
"neni extra fyzicky narocna, nevyzaduje extremni soustredeni (opravdu rozumim tomu, ze je to tezsi nez ridit hatchback, ale...) "
Nezlob se na m? ale ty jsi v nakla?áku nikdy nesed?l , že ? Takhle n?jak jsem si totiž práci ?idi?e nákla?áku p?edstavoval když jsem hned po vyu?ení cht?l jezdit kamionem. Rázem m? to p?ešlo. Navíc když jedeš sypa?em n?kde kde nejsou svodidla ( protože nemáme jen dálnice ) tak musíš být MAXIMÁLN? SOUST?ED?NEJ aby jsi plužil silnici a né n?jaké blízké pole. Ne?íkám že jsou to hrdinové,ale práce to není lehká . -
Ted 29.01.07 16:24
« Bez nadpisu
tak jsem rad, ze nekteri z nas jsou pro kontrolu a nekteri dokoncou chapou, ze udrzet dalnici sjizdnou by nemusel bejt takovej problem.
mne je rozhodne milejsi, kdyz dalnici zavrou pokud aby ji mohli uklidit, nez aby me tam zabil kamion a pak chudaci silnicari nemohli snih odklizet. ale to je taky o praci policie a jejich soucinnosti.
dale mne udivuje, kolik hrdinu je mezi silnicari... je to prace jako kazda jina. neni extra fyzicky narocna, nevyzaduje extremni soustredeni (opravdu rozumim tomu, ze je to tezsi nez ridit hatchback, ale...) a kdyz nekdo z nas travi 20 hodin za volantem, asi hned neni hrdina, ze?
myslim, ze je spousta zamestnani, ktera k tomu maji podstatne bliz a podstatne casteji... ;) -
« Re: Mimoriadna situacia v Poprade
Myslím si, že vše není v silách silni?á??. Nejv?tší problém jsou nevybavení a na zimu nep?ipravení ?idi?i a obzvláš? kamiony, ty jsou za v?tšinou problém?. Nepoužívají zimní gumy a zp?sobují zablokování kritických míst, kterým by se zimní výbavou projeli bez v?tších problém?.
P?íklad z praxe, že vybavení a trochu zkušeností je t?eba:
Sám jsem byl sv?dkem situace, kdy borec v tere?áku s 4x4 a asi s mizernými pneumatikami se nemohl vyhrabat do kopce - moc plynu, všechna kola se bezmocn? protá?ela a on se sunul do p?íkopu. Chvíli jsem za ním stál a ?ekal, pak když na kraji u p?íkopu radši zastavil, tak jsem se s p?edním náhonem a se zimníma pneumatikama bez problému rozjel a kopec vyjel. Když jsem ho míjel, tak jsem vid?l pouze v zrcátku jeho vyjevený pohled >:D .
Proto jezdit s citem a opatrn? se zimní výbavou se dá bez problém?. -
Ricardo 28.01.07 22:58
« Silni?á?i
Taky m? ty ?e?i štvou a myslím, že silni?á?i (jako samotní ti ?idi?i sypa?? a pluh?) zaslouží obdiv. Na druhou stranu D1 - a další dálnice - jsou tepny zem? a musí z?stat aspo? jeden pruh pr?jezdný i kdyby napadlo p?l metru sn?hu najednou. To je fakt a tady "silni?á?i" selhávají. Bohužel, p?itom je to jasné. Když nedokážu udržet tak d?ležitý spoj jakým je dálnice + nejd?ležit?jší komunikace 1.t?ídy, nem?žu p?ece protahovat cestu do n?jaké zapadlé vesni?ky. Ale to je skoro ur?it? problém jejich vedení a ne jich samotných. -
"-- skrytý --" 28.01.07 22:11
« Bez nadpisu
U nas bola v 98-om totalna snehova kalamita, mraz, silne snezenie a silny vietor 3 dni od rana do vecera dokazali odrezat Kosice od sveta. Nic neslo ani dnu ani von od stvrtka do nedele. Niektore dediny v okoli boli odrezane az 2 tyzdne a kyvadlovo tam chodili BVP-cka. Jedno ci dve deti sa dokonca v tych BVP-ckach aj stihli narodit, lebo zase az take rychle tie BVP neboli... Bohuzial, niektori vsak aj zomreli - zamrzli po ceste domov.
Chcem vsak povedat, ze cestari boli hrdinami tych dni. Vsetkych cca 15 mechanizmov pritomnych v KE bolo vonku, zopar z nich zapadlo, okamzite zafukalo a ostali tam nejake 2 tyzdne kym sa sneh roztopil a mohli ich vytiahnut. Zvysok armady sluzil, kym sa dalo, ale zaradom to odchadzalo - z "padlych" a ranenych kompletovali tych ostatnych "zivych". Nasadenie bolo 24 hodin, ale meter snehu jednoducho nebolo kde odhrnut.
Osobne auta nic. Niektore boli zafukane tak, ze z nich bolo vidno len anteny a zopar ludi si obcas uvedomilo, ze ich psy na tie anteny bezne curaju.
Autobusy nic. Trolejbusy ani tolko.
Elektricky ako-tak, tie sa snazili prepluhovavat ako najvyssiu prioritu, ale po sobotnom najsilnejsom zavane to vzdali.
Ludia chodili peso. Neveril by som, ze za za hodinku sa daju Kosice prejst peso krizom.
Kedze cestari boli na kraji so silami, sukromnici, ktorym mechanizmy ostali v meste, im pomahali kde sa dalo. Dodnes nemaju naftu od mesta preplatenu. Ludia sa zbiehali s lopatami sami od seba a pomahali kde sa dalo. Schuster bol vo svojom zivle (vtedy bol este primator), organizoval porady, riesil operativne porady a sem-tam sa nezabudol ukazat v lokalnej telke, aby sa nanho nezabudlo (asi aj preto o rok nato vyhral volby).
Vtedy som si uvedomil, ze byt cestarom je fakt robota, ktoru netreba zavidiet. S GPS ci bez... -
mates2 28.01.07 22:07
« Re:
ne?íkam že to v doj?landu nemaj lepší bral jsem konkrétní situaci jaká nastala a v tom p?ípad? si myslím , že jsou na tom naprosto stejn?.
co se týká kontroly je to dobrá v?c všechny tyhle za?ízení a je to dobré i pro logistiku. bohužel n?kte?í zakomplexovaní jedinci to zneužívají i k takové trochu menší šikan? zam?stnace. bohužel pro údržbu silnic jsou zde i n?kte?í brigádníci bez pot?ebné praxe a zkušeností a odráží se to na odvedené práci. byl jsem o víkendu na vyso?in? , n?jakou tu zimu už tam taky zažil a zarazilo m? , že n?které úseky vypadají jinak než jsem byl zvyklej.
p?esto bych se neodvážil je napadat za špatn? vykonanou práci. ono je to jako všude. taky se i zde najdou jedinci, kte?í pokazí práci v?tšiny.
o technice je zbyte?ný se zmi?ovat. to zná a vidí každej -
mates2 28.01.07 21:35
« Re:
bohužel se pleteš m? naprosto v?bec nevadí že jsem volantu nebo? jsem nic jinýho d?lat necht?l. když p?evezu nadm?r tak bych asi s pluhem taky dokázal jet i když je to on??em jiným. jenom jsem ti jaksi cht?l nazna?it , že kydat nesmysli ve stylu tv nova umí každej. ale pochopit tu práci , ty rizika , který to obnáší to bohužel umí málo kdo. a to n?mecko za stejnýho provozu a sn?žení by dopadlo naprosto stejn?. a když jsi u t?ch n?mc? tak si zajisté všímáš t?eba ?itelnosti dopravního zna?ení. takovej stát dávat za p?íklad chm.........
jo a ten taxametr to je dobrej for v?etn? t?ch sazeb -
Ted 28.01.07 21:18
« Bez nadpisu
chapu, ze te sere, ze si skoncil u volantu a na pluh se necejtis. nerikam, ze rozumim pluhovani, narazel jsem na vykriky v teto diskuzi...
a za tim, ze v nemecku udrzujou minimalne dalnice lip trvam. volam pouze po kontrole, coz je dle meho nazoru vec normalni a zasadni. chapu, ze se ti to jako potencialne postizenemu nelibi, ale v taxiku mas taky taxametr, ze? -
mates2 28.01.07 20:42
« Re:Huml76
prosím t? humle76 než se rozhodneš psát takový chujoviny ta se seber zajed se k n?kterým SúS a zeptej se pro? a jak se to d?lá. já vím , že každej nem?že v?d?t všechno , ale tak když nevim tak ml?im. to co jste tu n?kte?í splodili ukazuje na to že sledujete jen a pouze tv nova.
ono totiž nic není tak jednoduchý jak vypadá. když pominu ssúd , která konkrétn? nejvíce v kalamitních situacích jako byla o víkendu , doplácí na hustotu provozu tak bych se zam??il spíše pro více lidí d?ležit?jší sús.
jestli se nepletu tak u sús má jeden posypový v?z na starost úsek o délce 25km. s cestou zp?t je to 50km. p?i prachovém sn?hu a v?tru jaký byl p?i sou?asném sn?žení považuji za úsp?ch že cedule se zákazem vjezdu byly jenom u n?kterých úsek? silnic nižších t?íd.
p?edstav si jakou rychlostí se dá pohybovat po silnicích pokrytých sn?hem a ledem s v?domím, že o cokoli zavadíš radlicí jde na tvoje triko
p?ipo?ti si n?jakou dobu nakládky posypového materialu, že si ?idi? dovolí odsko?it na wc atd.
jsou to taky jenom lidi. ani nevíš co to je za zážitek když ti v noci , v chumelenicí, svítí dv? sv?tla ze st?ech a do toho lítaj záblesky oranžového majáku. to ti je taková paráda , že po takový šicht? nevíš pomalu ani jak se jmenuješ
a zkus si p?edstavit jak auto s vysypaným posypem a tudíž lehkou zadní nápravou jak hrne t?žký mokrý sníh. jenom magor by pluhoval
už vás nebudu dál nudit jenom jest? jedno : pracuji jako ?idi? podvalníku u stavební firmy. máme pod sebou ješt? sús rudná a ?eský brod už dvakrát jsem dostal nabídku na ježd?ní se sypa?em a pokaždé s díky odmítl. po tom co zažil za t?icet let této práce m?j tchnán z vyso?iny jsem usoudil že je lepší mít nohy v teple a hlavu v klidu
jo a co se týká gps tak bu? klidnej už to maj skoro všude.
jenom tob? bych ten ?ip vrazil do * aby všichni v?d?li jestli dost pracuješ
dokud budou kamiony nesmlsnym predjizdenim omezovat ostatni tak si na ne taky zanadavam, stejne jako na kazdyho idiota, kterej hazi mysky uprostred zacpy jen proto, ze ma rychlejsi auto...
co se tyka meho zamestnani... kdyz ses tak hezky zeptal... :)
pracuju ted jako financni analytik v automobilovym prumyslu, ale mam za sebou i nedavnou dvouletou zkusenost s praci s agresivnimi postizenymi lidmi. a ver mi, ze je to prace mnohem narocnejsi nez jezdit s pluhem...