Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 01.08.08 13:17
« výměna kotoučů - jaké?
Rád bych se zeptal, došlo k tomu, čemu jsem se úspěšně vyhýbal, ale nyní je to nutnost,Škoda Octavie II combi, 1.9 PD - při brždění mi vibruje volant, cítím vibrace do brzdového pedálu, je to jasné jsou pokroucené kotouče, mají poctivých 105 tis. km, tedy žádná sláva, myslíte, že by se daly zbrousit na magnetce? Netuším. Při koupi nových, co za značku Ferodo, Galfer, Zimmermann apod., nechci investovat šílené peníze, jen to co je nutné, tak do 4.000,-Kč za pár. Díky za názory. -
DoubleSix 02.07.08 10:18
« Re: bubny za kotouce
mirrogw : pochybuji, že by výměna zadních bubnů za kotouče přinesla výrazné zlepšení brzdného účinku (zadní náprava má asi 30% podíl na brzdné síle).
Výměna předních kotoučů za větší znamená výměnu kotoučů a brzd a tady se obávám, že 10 000 Kč asi stačit nebude. Totéž i pro tu zadní nápravu - nové kotouče + brzdy + čepy kola, to za deset tisíc nebude. -
"-- skrytý --" 29.06.08 07:12
« bubny za kotouce
zdravim, vadi mi slaby ucinek brzd na octavii, vite nekdo kolik stoji vymena zadbnich bubnu za kotouce popripade vymena prednich kotoucu za vetsi rozmer? nasel jsem si cenu materialu a tak me zajima zda se da vejit do 10ti tisic i s vymenou, zda s tim mate nekdo zkusenost. Mirek
mam octavii 2002 1.6 75kW -
Miras2 08.03.08 18:13
« Styl jízdy
Asi je to skutečně o tom. Já navíc jezdím většinou delší trasy a tam kde to znám. Takže konkrétně na Okt.I TDI 66kW při výměně oleje ve 200 000km se mechanik divil,že asi nefunguje to čidlo, které hlídá jestli nejsou moc ojeté. Čidlo bylo v pořádku, ale kdzž už to měl rozebrané, tak jsem je nechal taky vyměnit. Na Okt.II TDI 77kW mám najeto 143 000 km a desky jsou samozřejmě původní. -
"-- skrytý --" 26.04.07 09:46
« Kvičení spojkového pedálu, vnitřní cirkulace vzduchu
Dobrý den, mám Škoda Octavia 1,9TDI, 4 roky starou a mám následují cí drobné problémy. Když je venku tepleji, tak při sešlápnutí spojkového pedálu zhruba ke konci zakvičí. Zkoušel jsem to mazat silikalem atd. a nic. Ráno když je chladnejš, tak nic a odpoledne když je teplejš tak prostě kvičí a dost mě to leze na nervi. Další věc je, při puštěném topení (mám manuální klimatizaci) při zapnutí vnitřní cirkulace vzduchu se ozve v místě středového tunelu cca nad výdechem(u podlahy) u spolujezdce divné zašramocení. Přijde mi že je tam další přidavný ventilátor právě pro tu cirkulaci. Při vypnutí se nic nedějě, pouze při zapnutí a pak nic. Je jedno jestli teplý, studený, vzduch, jestli při 1, 2 , 3 atd. Nevím jestli hraje nějaká role, že tam mám Defentlock. Rád bych vás požádal o vaše názory, zda-li je to normální nebo zda-li s tím nemá někdo v obou případech zkušenosti. děkuji -
exup 25.04.07 23:21
« Kotouče
I já jsem včera měnil na své OII, v rámci poslední záruční servisní prohlídky, destičky. To byl můj prvotní úmysl. A ejhle - ono že prý i kotouče jsou na výměnu, volají mi ze servisu. V 76 000 km. Kotouče tedy měly shodnou životnost s destičkami! To mě docela překvapilo.. Když jsem vyjel ze servisu, úplně jsem se lekl, jak to vůbec nebrzdí! Že si to musí trochu sednout mně bylo jasné, ale že až tolik, mě zaráželo. Když jsem si vezl před dvěma léty auto nové, brzdilo hned od začátku normálně. Takže jsem to viděl spíš na to, že ty kotouče mizerně odmastili. Jestli ano, i ten olej se už naštěstí odbrzdil - brzdí to už, po cca 80 km, normálně. -
DoubleSix 22.02.07 08:27
« Re: Re: Re: Re:
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
Howard : neumíš číst.
Nový kotouč 22 mm, sjetý 19mm
Nový kotouč 24 mm, sjetý 22 mm
Kapišto?
Jinak vřele doporučuji dodžet tyto minimální rozměry sjetého kotouče. -
"-- skrytý --" 22.02.07 07:43
« Re:
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!.
Tohle neni uplne pravda. Zatim jsem byl v servisu 3x (pro rejpaly: pokazde na garancni prohlidce, nikoliv se zavadou :-) ) a vzdycky bylo na zakazkovem listu policko Vratit ND, ktere stacilo zaskrtnout. O tom ze se neco nevraci tam nic nebylo. -
"-- skrytý --" 02.02.07 11:40
« Bez nadpisu
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!. Malokdo si toho vsimne, a podepise ten zakazkovy list, jak technik pozaduje. TAkze, kdyz budes chtit vratit puvodni dily, tak je potreba si to nechat nejlepe napsat do zakazkoveho listu, jinak to automaticky vyhodi. Nebo spis ti vymeni v lepsim pripade dobry dil za novy, ktery zaplatis a ten puvodni jeste dobry nekomu jinemu namontuji a usetri tak. U servisu Skodovky bezna praxe. Jina praxe je, ze ti vezmou bez tveho vedomi dobry dil a vymeni ho za starsi a spatny. Ty si toho vsimnes az pote, co vyjedes ze servisu a kdyz to jdes reklamovat, tak Te vyfuckuji, ze to je nesmysl a nemuzes jim to dokazat. -
Howard 01.02.07 14:25
« Re: Re: Re:
@zanek: By me zajimalo, z ktereho manualu jsi dana data cerpal. V oficialni prirucce jsem nic podobneho nenasel.
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
Me osobne upozornovali na snad peti garanckach (a 15tkm), ze priste uz bude treba vymenit desticky. A nakonec se menily desky i kotouce az ve 130 tkm vpredu a ve 150 tkm vzadu (jezdim holt dlouhe dalnicni streky a brzdy na OI RS byly vetsi nez standardni) Az se v servise divili, jestli pry vubec brzdim ;o) -
"-- skrytý --" 25.01.07 12:18
« Re: Re:
Citace z manuálu :
"Tloušťku brzdového kotouče si změříme po obvodu na několika místech. Minimální tloušťka brzdového kotouče v předu je 19mm a u silnější octavia 150PS je minimální tloušťka 22mm. U zadních brzd 7mm.
Tloušťku brzdového obložení si můžeme zkontrolovat tak, že si změříme tloušťku vnitřní i vnější brzdové destičky i s kovovou destičkou. Hranice opotřebení přední brzdových destiček je 7mm i s kovovou destičkou u zadních kotoučových 7,5mm. Kontrolujeme destičky na obouch stranách.
A měníme taky obě. "
Kotouče se dají posuvným měřítkem změřit. Tloušťka nových je buď 22 nebo 24 mm. Podle motorizace. No ale jestli se blíží hranici výměny,tak
i zvážit, že na další garančku pojedeš nejdřív za rok .