Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
DoubleSix 22.02.07 08:27
« Re: Re: Re: Re:
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
Howard : neumíš číst.
Nový kotouč 22 mm, sjetý 19mm
Nový kotouč 24 mm, sjetý 22 mm
Kapišto?
Jinak vřele doporučuji dodžet tyto minimální rozměry sjetého kotouče. -
"-- skrytý --" 22.02.07 07:43
« Re:
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!.
Tohle neni uplne pravda. Zatim jsem byl v servisu 3x (pro rejpaly: pokazde na garancni prohlidce, nikoliv se zavadou :-) ) a vzdycky bylo na zakazkovem listu policko Vratit ND, ktere stacilo zaskrtnout. O tom ze se neco nevraci tam nic nebylo. -
"-- skrytý --" 02.02.07 11:40
« Bez nadpisu
Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!. Malokdo si toho vsimne, a podepise ten zakazkovy list, jak technik pozaduje. TAkze, kdyz budes chtit vratit puvodni dily, tak je potreba si to nechat nejlepe napsat do zakazkoveho listu, jinak to automaticky vyhodi. Nebo spis ti vymeni v lepsim pripade dobry dil za novy, ktery zaplatis a ten puvodni jeste dobry nekomu jinemu namontuji a usetri tak. U servisu Skodovky bezna praxe. Jina praxe je, ze ti vezmou bez tveho vedomi dobry dil a vymeni ho za starsi a spatny. Ty si toho vsimnes az pote, co vyjedes ze servisu a kdyz to jdes reklamovat, tak Te vyfuckuji, ze to je nesmysl a nemuzes jim to dokazat. -
Howard 01.02.07 14:25
« Re: Re: Re:
@zanek: By me zajimalo, z ktereho manualu jsi dana data cerpal. V oficialni prirucce jsem nic podobneho nenasel.
K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
Me osobne upozornovali na snad peti garanckach (a 15tkm), ze priste uz bude treba vymenit desticky. A nakonec se menily desky i kotouce az ve 130 tkm vpredu a ve 150 tkm vzadu (jezdim holt dlouhe dalnicni streky a brzdy na OI RS byly vetsi nez standardni) Az se v servise divili, jestli pry vubec brzdim ;o) -
"-- skrytý --" 25.01.07 12:18
« Re: Re:
Citace z manuálu :
"Tloušťku brzdového kotouče si změříme po obvodu na několika místech. Minimální tloušťka brzdového kotouče v předu je 19mm a u silnější octavia 150PS je minimální tloušťka 22mm. U zadních brzd 7mm.
Tloušťku brzdového obložení si můžeme zkontrolovat tak, že si změříme tloušťku vnitřní i vnější brzdové destičky i s kovovou destičkou. Hranice opotřebení přední brzdových destiček je 7mm i s kovovou destičkou u zadních kotoučových 7,5mm. Kontrolujeme destičky na obouch stranách.
A měníme taky obě. "
Kotouče se dají posuvným měřítkem změřit. Tloušťka nových je buď 22 nebo 24 mm. Podle motorizace. No ale jestli se blíží hranici výměny,tak
i zvážit, že na další garančku pojedeš nejdřív za rok . -
"-- skrytý --" 24.01.07 21:46
« Bez nadpisu
Kotouče jsem na Feldě měnil cca po 68 tis. km, protože při brždění to začalo na levé str. bouchat, zjistilo se, že na jednom nepatrná prasklinka (vlásečnice). Vyměněno za origo. Doporučuji koupit jen originál, ne nějaké no name. Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci ;-) -
« destičky
Není dobré brzdit ani moc často a razantně,ale člověk neušetří ani když nebrzdí skoro vůbec,podřazuje atd.Na fabii najeto cca 75tis.,desky tak na 2/3,ale REZAVÉ kotouče z vnitřní strany.Takže kotouče stáhnout a desky nové,protože ta rez jim dala řádně zabrat,jejich povrch byl jak měsíční krajina.
Tomuto lze předejít, a to platí hlavně pro mokrou cestu a prosolený sníh je potřeba před dojezdem a delším stáním pořádně probrzdit,aby se kotouče vysušily.
Doufám že jsem moc nevybočil z tématu.. ;-) -
"-- skrytý --" 24.01.07 15:34
« Bez nadpisu
z mojej praxe z roznymi autami, jedny kotuce vydrzia 2 az 3 sady platniciek (rovnaky styl jazdy) .... O I 1.6 bola jedina vynimka (a nielen u mna)... na nej som mal pravidelne kotuce skor v * ako platnicky ;-) pravidelna vymena po 20-30 tis. km... na inych autach cca 40-60 tis. -
"-- skrytý --" 23.01.07 21:26
« Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
Otazka je, co to je normalni styl jizdy. Ja mam na Fabii nalitanych 106tkm a mam porad puvodni desticky ;-) . Na druhou stranu znam lidi, kteri je meni kazdych 30tkm a stezuji si, ze ho*no vydrzi.
BoBik -
« Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
vzhledem k počtu ujetých km mi přijde, že výměna brzdových kotoučů je zbytečná, u destiček to chápu, ale kotouče?
Rozhodne bych nedoporucoval menit pouze desticky, stejne jako bez radneho informovani se kupovat desticky x kotouce z odlisnych sad. -
"-- skrytý --" 23.01.07 21:09
« Bez nadpisu
A co se týká posledního dotazu - ano - pokud vím, tak vše, co z tvého auta vymontují stále patří tobě (logicky), takže by ti to měli dát.
Jenže vzhledem k tomu, že běžně to nikdo nechce (co by s tím taky kdo dělal, že), tak bych je na to rozhodně upozornil předem - "pokud budete měnit kotouče, prosím ty staré nevyhazujte, chtěl bych si je vzít". -
"-- skrytý --" 23.01.07 19:52
« Bez nadpisu
zaleží samozřejmně na stavu kotouče,ale 60000km je dost malo na to aby se s kotouči něco dělalo.Mame doma O1 1,6 a kotouče jsme stačeli při 90000km a 145000Km vždy pouze lehké srovnaní a ještě v pohodě,ted najeto 168000km.Brzo bude po nich.Na Fabii 1,9TDi najeto 78000km a orig.desky a v pohodě,zadek už měněn při 51000km.Jsou tam kotouče,taky v poho.Na te O1 je i orig.výfuk,tlumiče a další věci a to musím říct že když je potřeba tak se to přeloží a jede se 300km,asi jsme koupili vzacný kus.Auta vždy kupujeme nová. :) -
"-- skrytý --" 23.01.07 18:21
« Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?
Rád bych se poradil nebo si přečetl váš názor, příští týden mám "garančku " při 60-ti tis. km u ŠKODY O II Combi, od servisáka vím, že předmětem kontroly bude i brzdová soustava, vzhledem k počtu ujetých km mi přijde, že výměna brzdových kotoučů je zbytečná, u destiček to chápu, ale kotouče? Nejsem žádnej závodník typu brzda plyn, ale znáte to, servisáka netrápí, když za 6-tis Kč přední kotouče vymění, zná někdo normy na tloušťku brzdového kotouče ? Je jejich povinností staré kotouče vracet ? Díky za vaše názory a odpovědi .
Hmm,jak vidím řidič této Ibizy brzdové destičky vůbec nepotřebuje >:D >:D >:D