Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.2007  18:21

    Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

    Rád bych se poradil nebo si přečetl váš názor, příští týden mám "garančku " při 60-ti tis. km u ŠKODY O II Combi, od servisáka vím, že předmětem kontroly bude i brzdová soustava, vzhledem k počtu ujetých km mi přijde, že výměna brzdových kotoučů je zbytečná, u destiček to chápu, ale kotouče? Nejsem žádnej závodník typu brzda plyn, ale znáte to, servisáka netrápí, když za 6-tis Kč přední kotouče vymění, zná někdo normy na tloušťku brzdového kotouče ? Je jejich povinností staré kotouče vracet ? Díky za vaše názory a odpovědi .
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.01.2007  19:34

      « Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

      čest, myslím že min. tloustka je 15mm. Jinak co se týče servisu, neměli by nic vyměnovat bez tvého souhlasu. :-) tot muj nazor
    • 00 Reagovat !

      foto

      23.01.2007  21:16

      « Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

      vzhledem k počtu ujetých km mi přijde, že výměna brzdových kotoučů je zbytečná, u destiček to chápu, ale kotouče?
      Rozhodne bych nedoporucoval menit pouze desticky, stejne jako bez radneho informovani se kupovat desticky x kotouce z odlisnych sad.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.01.2007  21:26

      « Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

      Otazka je, co to je normalni styl jizdy. Ja mam na Fabii nalitanych 106tkm a mam porad puvodni desticky ;-) . Na druhou stranu znam lidi, kteri je meni kazdych 30tkm a stezuji si, ze ho*no vydrzi.
      BoBik
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 27.02.2008  23:16

        « Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

        já mám na oktavce tdi 66Kw 115t kotouče i desky původní ale ted půjdou oboje zároven na výměnu, je to o stylu jízdy
        • 00 Reagovat !

          foto Miras2

          Miras2 18.08.2009  21:45

          « Re: Při jakém počtu klasicky ujetých km výměna kotoučů?

          Tak jsem vyměnil destičky na předku. 3 byly ještě dobré, ale jedna se od poslední kontroly rychle sjela. Nic to nevydrží. Najely pouze 222 800km. Zadní jsem ještě nechal. Snad ještě něco vydrží.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.2007  19:52

    Bez nadpisu

    zaleží samozřejmně na stavu kotouče,ale 60000km je dost malo na to aby se s kotouči něco dělalo.Mame doma O1 1,6 a kotouče jsme stačeli při 90000km a 145000Km vždy pouze lehké srovnaní a ještě v pohodě,ted najeto 168000km.Brzo bude po nich.Na Fabii 1,9TDi najeto 78000km a orig.desky a v pohodě,zadek už měněn při 51000km.Jsou tam kotouče,taky v poho.Na te O1 je i orig.výfuk,tlumiče a další věci a to musím říct že když je potřeba tak se to přeloží a jede se 300km,asi jsme koupili vzacný kus.Auta vždy kupujeme nová. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.2007  21:09

    Bez nadpisu

    A co se týká posledního dotazu - ano - pokud vím, tak vše, co z tvého auta vymontují stále patří tobě (logicky), takže by ti to měli dát.
    Jenže vzhledem k tomu, že běžně to nikdo nechce (co by s tím taky kdo dělal, že), tak bych je na to rozhodně upozornil předem - "pokud budete měnit kotouče, prosím ty staré nevyhazujte, chtěl bych si je vzít".
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.2007  15:34

    Bez nadpisu

    z mojej praxe z roznymi autami, jedny kotuce vydrzia 2 az 3 sady platniciek (rovnaky styl jazdy) .... O I 1.6 bola jedina vynimka (a nielen u mna)... na nej som mal pravidelne kotuce skor v * ako platnicky ;-) pravidelna vymena po 20-30 tis. km... na inych autach cca 40-60 tis.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.2007  15:56

    Bez nadpisu

    Díky za Vaše názory a náměty, vyřeším to, když výměna, tak staré vrátit, ale zase to abych u toho byl nebo mi vrátěj kotouče jakéhosi " závodníka " . Ještě jednou díky, opatrujte se a mnoho šťastných km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.2007  16:03

    destičky

    Není dobré brzdit ani moc často a razantně,ale člověk neušetří ani když nebrzdí skoro vůbec,podřazuje atd.Na fabii najeto cca 75tis.,desky tak na 2/3,ale REZAVÉ kotouče z vnitřní strany.Takže kotouče stáhnout a desky nové,protože ta rez jim dala řádně zabrat,jejich povrch byl jak měsíční krajina.
    Tomuto lze předejít, a to platí hlavně pro mokrou cestu a prosolený sníh je potřeba před dojezdem a delším stáním pořádně probrzdit,aby se kotouče vysušily.
    Doufám že jsem moc nevybočil z tématu.. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.2007  21:46

    Bez nadpisu

    Kotouče jsem na Feldě měnil cca po 68 tis. km, protože při brždění to začalo na levé str. bouchat, zjistilo se, že na jednom nepatrná prasklinka (vlásečnice). Vyměněno za origo. Doporučuji koupit jen originál, ne nějaké no name. Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.2007  11:27

    Bez nadpisu

    Takže kotouče stáhnout a desky nové,protože ta rez jim dala řádně zabrat,jejich povrch byl jak měsíční krajina.
    Presne tohle se mi stalo u fungl novych kotoucu od ATE na zadni naprave Octavie, pote co jsem nechal auto nejakou dobu v zime stat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.2007  12:18

    Re: Re:

    Citace z manuálu :
    "Tloušťku brzdového kotouče si změříme po obvodu na několika místech. Minimální tloušťka brzdového kotouče v předu je 19mm a u silnější octavia 150PS je minimální tloušťka 22mm. U zadních brzd 7mm.
    Tloušťku brzdového obložení si můžeme zkontrolovat tak, že si změříme tloušťku vnitřní i vnější brzdové destičky i s kovovou destičkou. Hranice opotřebení přední brzdových destiček je 7mm i s kovovou destičkou u zadních kotoučových 7,5mm. Kontrolujeme destičky na obouch stranách.
    A měníme taky obě. "
    Kotouče se dají posuvným měřítkem změřit. Tloušťka nových je buď 22 nebo 24 mm. Podle motorizace. No ale jestli se blíží hranici výměny,tak
    i zvážit, že na další garančku pojedeš nejdřív za rok .
    • 00 Reagovat !

      foto Howard

      Howard 01.02.2007  14:25

      « Re: Re: Re:

      @zanek: By me zajimalo, z ktereho manualu jsi dana data cerpal. V oficialni prirucce jsem nic podobneho nenasel.
      K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
      Me osobne upozornovali na snad peti garanckach (a 15tkm), ze priste uz bude treba vymenit desticky. A nakonec se menily desky i kotouce az ve 130 tkm vpredu a ve 150 tkm vzadu (jezdim holt dlouhe dalnicni streky a brzdy na OI RS byly vetsi nez standardni) Az se v servise divili, jestli pry vubec brzdim ;o)
      • 00 Reagovat !

        foto DoubleSix

        DoubleSix 22.02.2007  08:27

        « Re: Re: Re: Re:

        K tem tloustkam - zarazi me informace, ze v predu musi byt minimalne 19mm, u silnejsich 22 mm a pritom by mely mit nove pouze 22 nebo 24mm. To by to sjeti pak myslim dlouho netrvalo (z 22 na 22 ;) Myslim, ze opotrebeni se da poznat pouze pohledem - neverim, ze v servise to presne meri.
        Howard : neumíš číst.
        Nový kotouč 22 mm, sjetý 19mm
        Nový kotouč 24 mm, sjetý 22 mm
        Kapišto?
        Jinak vřele doporučuji dodžet tyto minimální rozměry sjetého kotouče.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.2007  11:40

    Bez nadpisu

    Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!. Malokdo si toho vsimne, a podepise ten zakazkovy list, jak technik pozaduje. TAkze, kdyz budes chtit vratit puvodni dily, tak je potreba si to nechat nejlepe napsat do zakazkoveho listu, jinak to automaticky vyhodi. Nebo spis ti vymeni v lepsim pripade dobry dil za novy, ktery zaplatis a ten puvodni jeste dobry nekomu jinemu namontuji a usetri tak. U servisu Skodovky bezna praxe. Jina praxe je, ze ti vezmou bez tveho vedomi dobry dil a vymeni ho za starsi a spatny. Ty si toho vsimnes az pote, co vyjedes ze servisu a kdyz to jdes reklamovat, tak Te vyfuckuji, ze to je nesmysl a nemuzes jim to dokazat.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 22.02.2007  07:43

      « Re:

      Pozor na jednu vec. Kdyz budes davat auto do autorizovaneho servisu Skodovky, tak s tebou technik sepise zakazkovy list. A na nem je dole malinkatym pismem napsano, ze vymontovane puvodni soucastky a dile se NEVRACI !!.
      Tohle neni uplne pravda. Zatim jsem byl v servisu 3x (pro rejpaly: pokazde na garancni prohlidce, nikoliv se zavadou :-) ) a vzdycky bylo na zakazkovem listu policko Vratit ND, ktere stacilo zaskrtnout. O tom ze se neco nevraci tam nic nebylo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.2007  23:22

    Bez nadpisu

    Nebo koupit origo ND Škoda celou sadu kotoučů a destičky a nechat si to někde ve slušném servisu vyměnit. Brzdy a oleje dělají v každém srvisu. Použité ND ti vrátí a můžeš být i při výměně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.02.2007  17:07

    Bez nadpisu

    není to sice na OII ale na IBIZE 96kw se při stavu počítadla km 195.000 měnily pouze jednou zadní (130.000km) a přední (170.000km) brzdové desky. Záleží na stylu jízdy.
  • 00 Reagovat !

    foto Sprint

    Sprint 21.02.2007  18:35

    Bez nadpisu

    JirkaFazer: Je divný, že přední vydržely dýl jak zadní, ale budiž.
    Na OI přední kotouče 130000km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.02.2007  21:00

    Bez nadpisu

    ...na IBIZE 96kw se při stavu počítadla km 195.000 měnily pouze jednou zadní (130.000km) a přední (170.000km) brzdové desky. Záleží na stylu jízdy.
    Hmm,jak vidím řidič této Ibizy brzdové destičky vůbec nepotřebuje >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.2007  10:33

    výměna kotoučů

    Teď jsem měnil kotouče a desky na Octavii 1,9 TDi na 102 000 km. Bubny vzadu ještě O.K. Ale když jsem měl jednu z prvních fábií kombi 1,4Mpi, tak byly kotouče po 38 000 na šrot.
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 25.04.2007  23:21

    Kotouče

    I já jsem včera měnil na své OII, v rámci poslední záruční servisní prohlídky, destičky. To byl můj prvotní úmysl. A ejhle - ono že prý i kotouče jsou na výměnu, volají mi ze servisu. V 76 000 km. Kotouče tedy měly shodnou životnost s destičkami! To mě docela překvapilo.. Když jsem vyjel ze servisu, úplně jsem se lekl, jak to vůbec nebrzdí! Že si to musí trochu sednout mně bylo jasné, ale že až tolik, mě zaráželo. Když jsem si vezl před dvěma léty auto nové, brzdilo hned od začátku normálně. Takže jsem to viděl spíš na to, že ty kotouče mizerně odmastili. Jestli ano, i ten olej se už naštěstí odbrzdil - brzdí to už, po cca 80 km, normálně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.04.2007  09:46

    Kvičení spojkového pedálu, vnitřní cirkulace vzduchu

    Dobrý den, mám Škoda Octavia 1,9TDI, 4 roky starou a mám následují cí drobné problémy. Když je venku tepleji, tak při sešlápnutí spojkového pedálu zhruba ke konci zakvičí. Zkoušel jsem to mazat silikalem atd. a nic. Ráno když je chladnejš, tak nic a odpoledne když je teplejš tak prostě kvičí a dost mě to leze na nervi. Další věc je, při puštěném topení (mám manuální klimatizaci) při zapnutí vnitřní cirkulace vzduchu se ozve v místě středového tunelu cca nad výdechem(u podlahy) u spolujezdce divné zašramocení. Přijde mi že je tam další přidavný ventilátor právě pro tu cirkulaci. Při vypnutí se nic nedějě, pouze při zapnutí a pak nic. Je jedno jestli teplý, studený, vzduch, jestli při 1, 2 , 3 atd. Nevím jestli hraje nějaká role, že tam mám Defentlock. Rád bych vás požádal o vaše názory, zda-li je to normální nebo zda-li s tím nemá někdo v obou případech zkušenosti. děkuji
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.05.2007  18:41

    kotouče

    mám O I 81kW. Kotouče měněny po 180 tis.Destičky Road House cca 60tis.
  • 00 Reagovat !

    foto Miras2

    Miras2 08.03.2008  18:13

    Styl jízdy

    Asi je to skutečně o tom. Já navíc jezdím většinou delší trasy a tam kde to znám. Takže konkrétně na Okt.I TDI 66kW při výměně oleje ve 200 000km se mechanik divil,že asi nefunguje to čidlo, které hlídá jestli nejsou moc ojeté. Čidlo bylo v pořádku, ale kdzž už to měl rozebrané, tak jsem je nechal taky vyměnit. Na Okt.II TDI 77kW mám najeto 143 000 km a desky jsou samozřejmě původní.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.06.2008  07:12

    bubny za kotouce

    zdravim, vadi mi slaby ucinek brzd na octavii, vite nekdo kolik stoji vymena zadbnich bubnu za kotouce popripade vymena prednich kotoucu za vetsi rozmer? nasel jsem si cenu materialu a tak me zajima zda se da vejit do 10ti tisic i s vymenou, zda s tim mate nekdo zkusenost. Mirek

    mam octavii 2002 1.6 75kW
    • 00 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 02.07.2008  10:18

      « Re: bubny za kotouce

      mirrogw : pochybuji, že by výměna zadních bubnů za kotouče přinesla výrazné zlepšení brzdného účinku (zadní náprava má asi 30% podíl na brzdné síle).
      Výměna předních kotoučů za větší znamená výměnu kotoučů a brzd a tady se obávám, že 10 000 Kč asi stačit nebude. Totéž i pro tu zadní nápravu - nové kotouče + brzdy + čepy kola, to za deset tisíc nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.2008  13:17

    výměna kotoučů - jaké?

    Rád bych se zeptal, došlo k tomu, čemu jsem se úspěšně vyhýbal, ale nyní je to nutnost,Škoda Octavie II combi, 1.9 PD - při brždění mi vibruje volant, cítím vibrace do brzdového pedálu, je to jasné jsou pokroucené kotouče, mají poctivých 105 tis. km, tedy žádná sláva, myslíte, že by se daly zbrousit na magnetce? Netuším. Při koupi nových, co za značku Ferodo, Galfer, Zimmermann apod., nechci investovat šílené peníze, jen to co je nutné, tak do 4.000,-Kč za pár. Díky za názory.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…