Opel Astra G 1.6 16V či 20 DTI?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
Ted 18.01.07 15:13
« Bez nadpisu
opet to dle meho nazoru pocitis vic u 1.4 16v a 1.6 16v bude +- stejne
chapu ze mnoho lidem se diky medialni blamazi s 16v motory nechce do 8v. ale treba mercedes aspon u mensich motoru 8v stale pouziva prave diky priznivejsi charakteristice pro normalni jizdu. a muzes mi verit, ze presednout z audi A3 1.6 16v sport do MB A180 8v se srovnatelnym vykonem je opravdu diametralne odlisna zkusenost. 1.6 16v bych hodil ze skaly. jenze na to clovek prijde po nejakym tom tisici km ve meste...presednuti do astry 1.6 8v je co se tyce charakteristiky motoru na beznou jizdu pohoda. a clovek se taky ubrani stresu, neb nemusi tocit jak o zivot a hlucnost je taky nekde jinde...zkus se na to zamerit a projet se obema ;) -
Ted 18.01.07 14:01
« Bez nadpisu
ten osmiventil je prave tahoun... opel ho daval pres nizsi vykon v kombinaci s automatem a i tam je zcela bez problemu. jsem naprosto presvedcen, ze tam, kde budes s 16v podrazovat, pojedes s 8v dal. nakonec...vyzkouset ten rozdil je asi jediny, co ti skutecne pomuze poznat rozdil ;) -
RRAAFF1 18.01.07 13:52
« Bez nadpisu
Ale jo, pokud někdo chce Astru a jeho jedinou podmínkou je co největší spolehlivost, tak bych taky šel taky do 1,6 8V, ale rozdíl ve spolehlivosti mezi 8V a 16V nebude nějak extra velký, jak z tvých odpovědí plyne, ovšem bude to je asi fakt.
Zatím to beru ze své zkušenosti. Navíc bude asi pravda, že cena třeba té 1,6 8V bude menší a čili peníze můžu investovat do výbavy či novějšího roku. To už si teď tazatel musí rozhodnout sám. -
Ted 18.01.07 13:39
« Bez nadpisu
jenze to je vlastnost tohoto motoru... nepotka se, neb je nad pistem v horni uvrati dost mista na otevrene ventily... s tou zkusenosti jsem mel na mysli, ze ho opel montuje nekdy od roku 85 prakticky beze zmen. moje astra ma 167 000km , mam ji tri roky a kupoval jsem akorat pylovej filtr neb ten starej byl ucpanej a mlzila se kdyz prselo. ;) -
RRAAFF1 18.01.07 13:33
« Bez nadpisu
Problém jsou neudržovaný. Jinak omlouvat se nemusíš, je to tvůj názor ;-)
Ten 1,6 8V myslím někdy od roku 2003 posílil na 63kw, tak třeba pojede ještě líp.
Má Vectra byla kupovaná jako 4letá a měla 73tkm, teď má 147tkm a bude jí let deset a rozvody stále pracují jak mají (snad to nezakřiknu >:D ) a je to v pohodě motor. Táhne slušně už od 2500otáček, a vyhovuje mi, ačkoliv nerad stále vytáčím a jedu spíš na pohodu (ačkoliv od teens věku nemá daleko-22let >:D ).
Jo a že se nepotká? No kámoš má Feldu 1,6 OHC z roku 1999 a praskl mu rozvoďák- všech 8 ventilů v *, je teda fakt že oprava stála asi jen 7tKč, na Opla by byla minimálně 2x až 4x dražší.
V tomhle bude dobrý asi 2,2 16V 108kw, ten má tuším řetěz :D -
Ted 18.01.07 13:22
« Bez nadpisu
omlouvam se, ale ecotecy mam proste zafixovany jako problem a vyhnul bych se jim zejmena jako ojetinam. 1.6 8v je jednoduchej motor nevyzadujici udrzbu, nepotka se ani s prasklym remenem a narozdil od 1.4 16v tahne od volnobehu a na dalnici si 160 udrzi v pohode a jeste se spotrebou 6.5l
mel jsem v ruce hodne 16v motoru ruznejch vyrobcu a temer vsechny vyzadujou delsi praci se spojkou a plynem pri rozjezdu a vyssi otacky. coz je pro bezny jezdeni neprijemny. 1.6 8v je v tomhle uzasnej motor. staci pustit spojku na volnobeh a kdyz na to slapnes, auto hrabne na suchym asfaltu... chapu, ze nekdo hleda spicku vykonu, ale u 1.4 to neni tak horky a vytacet takovej motor bavi max. teenagery. narocnejsi udrba je jasna a 1.6 8v je vyzkousena kolik? snad 21 let... porad stejnej, maximalne povedenej motor, ukazte mi druhej takovej :) -
RRAAFF1 18.01.07 13:09
« Bez nadpisu
S tou spotřebu teda nevím, na autorevue má 1,4 jeden v Astře H GTC a jezdí za 6,5litru a to je to auto těžší než G.
Já bych se rozvodů nebál pokud se dodrží určitá pravidla ;-)
Rok 2001 a 2002 už by měl být Z 16XE, má například elektronický pedál plynu (můžeš v pohodě přidat tempomat-koupíš jen páčku a přes diagnostiku aktivace a jedeš, což na těch X... nebylo možné) -
RRAAFF1 18.01.07 13:04
« Bez nadpisu
Jinak ano, pokud ti stačí menší výkon tak i ta 1,6 8V je taky velmi spolehlivý motor (ale myslím že i taková 1,4 16V pojede lépe).
Jinak toho rozvoďáku bych se nebál, ale je nutné dodržovat termíny výměn rozvodů a nepřekračovat je. Po koupi vyměnit. A při výměně nešetřit a neměnit jen řemen, ale vše-kladky + vodní pumpu- neorigo seženeš do 4-5tKč.
Já je měním po 60tkm a není problém. Ono jednu dobu to Opel zvednul na 90tkm, ale pak praskaly, tak to hodil zpátky na těch 60tkm v závislosti na motoru. -
Ted 18.01.07 13:01
« Bez nadpisu
ani jedno... doporucuju 1.6 8v...
na foru naleznes kolegu s vectrou 2.0 dti... pod nazvem TDI nejede pomoc... nebo tak nejak... to jen pro ilustraci. 16v benziny od opela jsou nachylny na pretrzeni rozvodaku a 1.6 je povestna svou spotrebou oleje po 100tkm. 1.6 8v sice nema spickovy vykon, ale jede od volnobehu a na rodinny jezdeni je dostatecna. ten motor je nesmrtelnej a ma vybornou spotrebu - prumer kolem 6l, opet bych spis doporucil civic -
RRAAFF1 18.01.07 13:00
« Bez nadpisu
Z jakého roku? Ono motor 1,6 16V s továrním označením X16XEL žral většinou olej, nástupce byl v pohodě. Ta nafta nemusí být špatná-tam toho může odejít víc (turbo, vstřikovací čerpadlo (stojí tak 60tKč)), vše záleží na péči předchozího majitele.
Osobně bych to viděl z mého pohledu asi takto:
Nebrat:
1,6 16V X16XEL
Spíš nebrat (nebo pokud bude auto ve velmi dobrém stavu):
2,0DTI
1,8 16V X18XE1 (možné problémy s řídící jednotkou, ale není to časté a většinou až po více najetých km).
Klidně vzít, dobrý motor
1,6 16V Z16XE
1,8 16V Z18XE
(1,4 16V X14XE, Z14XE
2,0 16V
2,2 16V)
Opravdu bude asi nejlepší si to projet ať víš do čeho jdeš ;-)