Opel Astra G 1.6 16V či 20 DTI?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta

  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 18.01.07  15:59

    « Bez nadpisu

    No zrovna u těch Oplů 16V(konkrétně 1,8 16V) mi nepříjde, že se musí extra točit aby to jelo či je to nějak protivný. Občas jezdím Citroenem XM 2,0i 8V a nějaký rapidní rozdíly nevidím. Rodzíl třeba cítím v kopcích, kde to XM bere na trojku, Vectra musí mít 2ku. Takže souhlas, že na město se zdá být lepší 8V, ale nějak otravný bych ten 16V rozhodně neviděl.
    Opravdu bude asi nejlepší si to projet ať víš do čeho jdeš ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.01.07  15:22

    « Bez nadpisu

    jo, ale 16v ma vykon ve vysokejch otackach, ve kterejch normalne motor nedrzis. zatimco 1.6 8v je tahoun kterej neprotestuje jet na 5tku 50. vim, ze kroutak na to papirove nevypada, ale vyzkousej to a pricti si neznicitelnost ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  15:14

    « Bez nadpisu

    Proč myslíš, že u těch šestnácti ventilů to ucítíš víc? To se mi nějak nezdá, dyť ty 16V jsou výkonnější ...
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.01.07  15:13

    « Bez nadpisu

    opet to dle meho nazoru pocitis vic u 1.4 16v a 1.6 16v bude +- stejne
    chapu ze mnoho lidem se diky medialni blamazi s 16v motory nechce do 8v. ale treba mercedes aspon u mensich motoru 8v stale pouziva prave diky priznivejsi charakteristice pro normalni jizdu. a muzes mi verit, ze presednout z audi A3 1.6 16v sport do MB A180 8v se srovnatelnym vykonem je opravdu diametralne odlisna zkusenost. 1.6 16v bych hodil ze skaly. jenze na to clovek prijde po nejakym tom tisici km ve meste...presednuti do astry 1.6 8v je co se tyce charakteristiky motoru na beznou jizdu pohoda. a clovek se taky ubrani stresu, neb nemusi tocit jak o zivot a hlucnost je taky nekde jinde...zkus se na to zamerit a projet se obema ;)
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 18.01.07  15:04

    « Bez nadpisu

    Je to cítit i u mé 1,8 16V 85kw (115koní). Přes léto či i někdy v zimě s ní jezdím často (mám automatickou) a na ustálené trase to není poznat, ale například ve městě při rozjezdu či nutnosti rychle předjet ano. Musí se to více točit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  14:09

    « Bez nadpisu

    No ještě by mě zajímalo, jak to je potom s klimou u té 1.6. Přece jenom výkonem neoslňuje, takže když se potom zapne, jak moc je to cítit?
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.01.07  14:01

    « Bez nadpisu

    ten osmiventil je prave tahoun... opel ho daval pres nizsi vykon v kombinaci s automatem a i tam je zcela bez problemu. jsem naprosto presvedcen, ze tam, kde budes s 16v podrazovat, pojedes s 8v dal. nakonec...vyzkouset ten rozdil je asi jediny, co ti skutecne pomuze poznat rozdil ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  13:56

    « Bez nadpisu

    Toť otázka, samozřejmě, že bych tam chtěl nějakou tu výbavyčku, ale taky bych chtěl, když to auto naložím čtyřma lidma a nějakým nákladem, aby to ještě jelo do kopců nějak slušně.
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 18.01.07  13:52

    « Bez nadpisu

    Ale jo, pokud někdo chce Astru a jeho jedinou podmínkou je co největší spolehlivost, tak bych taky šel taky do 1,6 8V, ale rozdíl ve spolehlivosti mezi 8V a 16V nebude nějak extra velký, jak z tvých odpovědí plyne, ovšem bude to je asi fakt.
    Zatím to beru ze své zkušenosti. Navíc bude asi pravda, že cena třeba té 1,6 8V bude menší a čili peníze můžu investovat do výbavy či novějšího roku. To už si teď tazatel musí rozhodnout sám.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.01.07  13:39

    « Bez nadpisu

    jenze to je vlastnost tohoto motoru... nepotka se, neb je nad pistem v horni uvrati dost mista na otevrene ventily... s tou zkusenosti jsem mel na mysli, ze ho opel montuje nekdy od roku 85 prakticky beze zmen. moje astra ma 167 000km , mam ji tri roky a kupoval jsem akorat pylovej filtr neb ten starej byl ucpanej a mlzila se kdyz prselo. ;)
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 18.01.07  13:33

    « Bez nadpisu

    Problém jsou neudržovaný. Jinak omlouvat se nemusíš, je to tvůj názor ;-)
    Ten 1,6 8V myslím někdy od roku 2003 posílil na 63kw, tak třeba pojede ještě líp.
    Má Vectra byla kupovaná jako 4letá a měla 73tkm, teď má 147tkm a bude jí let deset a rozvody stále pracují jak mají (snad to nezakřiknu >:D ) a je to v pohodě motor. Táhne slušně už od 2500otáček, a vyhovuje mi, ačkoliv nerad stále vytáčím a jedu spíš na pohodu (ačkoliv od teens věku nemá daleko-22let >:D ).
    Jo a že se nepotká? No kámoš má Feldu 1,6 OHC z roku 1999 a praskl mu rozvoďák- všech 8 ventilů v *, je teda fakt že oprava stála asi jen 7tKč, na Opla by byla minimálně 2x až 4x dražší.
    V tomhle bude dobrý asi 2,2 16V 108kw, ten má tuším řetěz :D
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.01.07  13:22

    « Bez nadpisu

    omlouvam se, ale ecotecy mam proste zafixovany jako problem a vyhnul bych se jim zejmena jako ojetinam. 1.6 8v je jednoduchej motor nevyzadujici udrzbu, nepotka se ani s prasklym remenem a narozdil od 1.4 16v tahne od volnobehu a na dalnici si 160 udrzi v pohode a jeste se spotrebou 6.5l
    mel jsem v ruce hodne 16v motoru ruznejch vyrobcu a temer vsechny vyzadujou delsi praci se spojkou a plynem pri rozjezdu a vyssi otacky. coz je pro bezny jezdeni neprijemny. 1.6 8v je v tomhle uzasnej motor. staci pustit spojku na volnobeh a kdyz na to slapnes, auto hrabne na suchym asfaltu... chapu, ze nekdo hleda spicku vykonu, ale u 1.4 to neni tak horky a vytacet takovej motor bavi max. teenagery. narocnejsi udrba je jasna a 1.6 8v je vyzkousena kolik? snad 21 let... porad stejnej, maximalne povedenej motor, ukazte mi druhej takovej :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  13:10

    « Bez nadpisu

    Já jsem s tim jel i za 5l/100km a to jsem s tim jezdil po Šumavě, takže kopečky a tak ...
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 18.01.07  13:09

    « Bez nadpisu

    S tou spotřebu teda nevím, na autorevue má 1,4 jeden v Astře H GTC a jezdí za 6,5litru a to je to auto těžší než G.
    Já bych se rozvodů nebál pokud se dodrží určitá pravidla ;-)
    Rok 2001 a 2002 už by měl být Z 16XE, má například elektronický pedál plynu (můžeš v pohodě přidat tempomat-koupíš jen páčku a přes diagnostiku aktivace a jedeš, což na těch X... nebylo možné)
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.01.07  13:07

    « Bez nadpisu

    1.4 ...opet 16v ecotec...rozhodne mnohem horsi nez 1.6 8v a ma vyssi spotrebu ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  13:07

    « Bez nadpisu

    Mám právě teď 1.4 16V z r. 97, nejede špatně, a proto jsem si říkal, že by ta 1.6 16V mohla jet ještě lépe. Líbila by se mi tak z roku 01 či 02.
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 18.01.07  13:04

    « Bez nadpisu

    Jinak ano, pokud ti stačí menší výkon tak i ta 1,6 8V je taky velmi spolehlivý motor (ale myslím že i taková 1,4 16V pojede lépe).
    Jinak toho rozvoďáku bych se nebál, ale je nutné dodržovat termíny výměn rozvodů a nepřekračovat je. Po koupi vyměnit. A při výměně nešetřit a neměnit jen řemen, ale vše-kladky + vodní pumpu- neorigo seženeš do 4-5tKč.
    Já je měním po 60tkm a není problém. Ono jednu dobu to Opel zvednul na 90tkm, ale pak praskaly, tak to hodil zpátky na těch 60tkm v závislosti na motoru.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 18.01.07  13:01

    « Bez nadpisu

    ani jedno... doporucuju 1.6 8v...
    na foru naleznes kolegu s vectrou 2.0 dti... pod nazvem TDI nejede pomoc... nebo tak nejak... to jen pro ilustraci. 16v benziny od opela jsou nachylny na pretrzeni rozvodaku a 1.6 je povestna svou spotrebou oleje po 100tkm. 1.6 8v sice nema spickovy vykon, ale jede od volnobehu a na rodinny jezdeni je dostatecna. ten motor je nesmrtelnej a ma vybornou spotrebu - prumer kolem 6l, opet bych spis doporucil civic
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 18.01.07  13:00

    « Bez nadpisu

    Z jakého roku? Ono motor 1,6 16V s továrním označením X16XEL žral většinou olej, nástupce byl v pohodě. Ta nafta nemusí být špatná-tam toho může odejít víc (turbo, vstřikovací čerpadlo (stojí tak 60tKč)), vše záleží na péči předchozího majitele.
    Osobně bych to viděl z mého pohledu asi takto:
    Nebrat:
    1,6 16V X16XEL
    Spíš nebrat (nebo pokud bude auto ve velmi dobrém stavu):
    2,0DTI
    1,8 16V X18XE1 (možné problémy s řídící jednotkou, ale není to časté a většinou až po více najetých km).
    Klidně vzít, dobrý motor
    1,6 16V Z16XE
    1,8 16V Z18XE
    (1,4 16V X14XE, Z14XE
    2,0 16V
    2,2 16V)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  12:44

    « Opel Astra G 1.6 16V či 20 DTI?

    Zdravíčko motoristi, řeším jednu otázku, časem bych si chtěl pořídit géčkovou Astru, ale řeším s jakým motorem, zda s 1.6 (1.8) 16V či 2.0 DTI. Prosil bych nějaké rady + zkušenosti. Děkuji a přeji šťastnou cestu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…