Opel Astra G 1.6 16V či 20 DTI?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« astra G
ahoj, jednu astru G vlastnim a doporucoval by som ti 1,6 16V. podla mna je to na to auto akurat. da sa s nim jazdit celkom svizne a aj ekonomicky. no a motorov ecotec by som sa vobec nebal. z vlastnej skusenosti viem, ze ak dodrziavas pravidelne servisne intervaly , tak tie motory vydrzia velmi vela. do 1,4 16V by som nesiel. je slabsia a spotreba je skoro rovnaka ako u jedna sestky. 1,8 16V je volbou pre rychlejsiu jazdu, ale ak das do 1,6 16V spotrovy vzduchovy filter ,,sisku,, tak sa ti zkrati odozva na plyn. a spotreba sa nijak vyrazne nezvysi. no a do DTi chod len ak najazdis rocne viac ako 25 000 km. samozrejme treba ratat s tym, ze ako kazdy turbodiesel bude nachylnejsi na udrzbu. vobec vsak neuvazuj nad 1,6 8V. ten motor je konstrukcne dost stary a astra G je dost tazke auto, takze ten motor ma s nim co robit. to sa odzrkadli aj na spotrebe. kazdopadne to ber ako moj nazor. vela stastia s hladanim dobreho auticka. -
Ted 19.01.07 11:15
« Bez nadpisu
proboha nesrovnavejte naftu z astry s TDI, vazne ne... opravdu se ten rozdil musi zkusit. moje astra 98 1.6 8v 165000km nezere vic nez 0.3l oleje na 12-15000km astry ale rady pousti kolem tesneni olejove vany, casto i kolem vika ventilu. oboji neni problem s minimalnimi naklady opravit, oboji se po case ukaze znovu :-) ale spis to spini nez ze by uniklo vic oleje -
"-- skrytý --" 18.01.07 21:03
« Bez nadpisu
čaute, jazdím s G-čkovou Astrou asi 1,5 roka, najazdil som na ňom za túto dobu asi 30 tis km, nemôžem sa sťažovať, sú aj silnejšie motory, ale tento ide v pohode... od takých 3000 otáčok motor dosť zatiahne a to ide až do 6500 otáčok, potom to ukončí obmedzovač... spotreba je pribl 7 litrov, v lete klíma, aj keď mesto nejazdím moc často, zato po diaľnici lietam často. Oleja to žerie prekvapivo málo, na 10 tisíc km asi 0,5-0,6 l oleja a to má to auto 125 tisíc km a ak vymeníš rozvoďák včas, tak sa nemusíš báť, že sa roztrhne, takže to je k benziňáku, tá 1,6 -ka sa moc nelíši a na 5. prevodovom stupni sa dá ísť aj 50 km/h aj s ľudmi v aute, samozrejme nie do kopca...
a čo sa týka toho nafťáka 2,0l, tak známy ho má v Zafire, to auto je dosť ťažké, ale ten motor ma ohúril, dokonca si myslím, že je lepší ako 1,9 TDi 81kW od VW, ale je to len pocit... a spojenie Astry a toho diesla by mohlo byť dobré, ten známy má na tom 160 tis a musel meniť trysky, ale to kvôli zlej nafte (vraj), veľa šťastia pri výbere -
« Bez nadpisu
tak ja mam astru z 2000 roku prave s tym kritizovanym motorom 1,6 16V X16XEL
- naozaj od nejakych 85 000 km zacal pytat viac oleja (nic dramaticke zatial 90 000km)
- skutocne ho treba trosku viac vytacat
- pri dlhsich jazdach (do 140km/h) s poloobsadenym autom ma spotrebu
cca 6,3
- klima prida dalsich 0,7 - 1 l
- dlhodoba spotreba (80% mesto) spotreba cca 8,5!
- ked je klima zapnuta, tak je relativne dost citit nizsi vykon motora
na zaver - napriek spominanym skutocnastiam, si myslim, ze to je velmi dobre auto (a to som uz jazdil vo vselicom) -
« Bez nadpisu
rraaff: to som ja s GTC..... ak sa jedna o auto ktore budes pouzivat hlavne v mestkej premavke, ber 8V, ak na dialnicu radsej 16V. Ja mam naj. tocivy moment pri 3800otac, co su na 16V motor optimalne otacky a pri 5kvalte ide 130km. Inak rozdiel medzi 1,4 a 1,6 zistis najlepsie odskusanim si oboch motorizacii na test drive. Mne rozdiel 11kw sa nezdal hoden 25tis sk, pri spotrebe nizsej o cca 1L v prospech 1,4. -
RRAAFF1 18.01.07 15:59
« Bez nadpisu
No zrovna u těch Oplů 16V(konkrétně 1,8 16V) mi nepříjde, že se musí extra točit aby to jelo či je to nějak protivný. Občas jezdím Citroenem XM 2,0i 8V a nějaký rapidní rozdíly nevidím. Rodzíl třeba cítím v kopcích, kde to XM bere na trojku, Vectra musí mít 2ku. Takže souhlas, že na město se zdá být lepší 8V, ale nějak otravný bych ten 16V rozhodně neviděl.
Opravdu bude asi nejlepší si to projet ať víš do čeho jdeš ;-) -
Ted 18.01.07 15:13
« Bez nadpisu
opet to dle meho nazoru pocitis vic u 1.4 16v a 1.6 16v bude +- stejne
chapu ze mnoho lidem se diky medialni blamazi s 16v motory nechce do 8v. ale treba mercedes aspon u mensich motoru 8v stale pouziva prave diky priznivejsi charakteristice pro normalni jizdu. a muzes mi verit, ze presednout z audi A3 1.6 16v sport do MB A180 8v se srovnatelnym vykonem je opravdu diametralne odlisna zkusenost. 1.6 16v bych hodil ze skaly. jenze na to clovek prijde po nejakym tom tisici km ve meste...presednuti do astry 1.6 8v je co se tyce charakteristiky motoru na beznou jizdu pohoda. a clovek se taky ubrani stresu, neb nemusi tocit jak o zivot a hlucnost je taky nekde jinde...zkus se na to zamerit a projet se obema ;) -
Ted 18.01.07 14:01
« Bez nadpisu
ten osmiventil je prave tahoun... opel ho daval pres nizsi vykon v kombinaci s automatem a i tam je zcela bez problemu. jsem naprosto presvedcen, ze tam, kde budes s 16v podrazovat, pojedes s 8v dal. nakonec...vyzkouset ten rozdil je asi jediny, co ti skutecne pomuze poznat rozdil ;) -
RRAAFF1 18.01.07 13:52
« Bez nadpisu
Ale jo, pokud někdo chce Astru a jeho jedinou podmínkou je co největší spolehlivost, tak bych taky šel taky do 1,6 8V, ale rozdíl ve spolehlivosti mezi 8V a 16V nebude nějak extra velký, jak z tvých odpovědí plyne, ovšem bude to je asi fakt.
Zatím to beru ze své zkušenosti. Navíc bude asi pravda, že cena třeba té 1,6 8V bude menší a čili peníze můžu investovat do výbavy či novějšího roku. To už si teď tazatel musí rozhodnout sám. -
Ted 18.01.07 13:39
« Bez nadpisu
jenze to je vlastnost tohoto motoru... nepotka se, neb je nad pistem v horni uvrati dost mista na otevrene ventily... s tou zkusenosti jsem mel na mysli, ze ho opel montuje nekdy od roku 85 prakticky beze zmen. moje astra ma 167 000km , mam ji tri roky a kupoval jsem akorat pylovej filtr neb ten starej byl ucpanej a mlzila se kdyz prselo. ;) -
RRAAFF1 18.01.07 13:33
« Bez nadpisu
Problém jsou neudržovaný. Jinak omlouvat se nemusíš, je to tvůj názor ;-)
Ten 1,6 8V myslím někdy od roku 2003 posílil na 63kw, tak třeba pojede ještě líp.
Má Vectra byla kupovaná jako 4letá a měla 73tkm, teď má 147tkm a bude jí let deset a rozvody stále pracují jak mají (snad to nezakřiknu >:D ) a je to v pohodě motor. Táhne slušně už od 2500otáček, a vyhovuje mi, ačkoliv nerad stále vytáčím a jedu spíš na pohodu (ačkoliv od teens věku nemá daleko-22let >:D ).
Jo a že se nepotká? No kámoš má Feldu 1,6 OHC z roku 1999 a praskl mu rozvoďák- všech 8 ventilů v *, je teda fakt že oprava stála asi jen 7tKč, na Opla by byla minimálně 2x až 4x dražší.
V tomhle bude dobrý asi 2,2 16V 108kw, ten má tuším řetěz :D