Opel Astra G 1.6 16V či 20 DTI?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
- Opel Astra G 1.6 16V či 20 DTI? 18.01.2007 12:44
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:00 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:01 Ted
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:04 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:07
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:07 Ted
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:09 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:10
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:22 Ted
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:33 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:39 Ted
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:52 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 13:56
- Bez nadpisu 18.01.2007 14:01 Ted
- Bez nadpisu 18.01.2007 14:09
- Bez nadpisu 18.01.2007 15:04 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 15:13 Ted
- Bez nadpisu 18.01.2007 15:14
- Bez nadpisu 18.01.2007 15:22 Ted
- Bez nadpisu 18.01.2007 15:59 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 16:12
- Bez nadpisu 18.01.2007 16:23 RRAAFF1
- Bez nadpisu 18.01.2007 17:05 RRAAFF1
- mala oprava 18.01.2007 19:53
- Bez nadpisu 18.01.2007 21:03
- Bez nadpisu 19.01.2007 11:15 Ted
- astra G 21.01.2007 10:49
- Bez nadpisu 21.01.2007 16:56 Ted
- to huml76 21.01.2007 19:53
- Bez nadpisu 21.01.2007 20:11 JOB
- Bez nadpisu 21.01.2007 20:24 RRAAFF1
- Bez nadpisu 21.01.2007 20:30
- Bez nadpisu 21.01.2007 21:53 Ted
- Bez nadpisu 22.01.2007 17:53
- Bez nadpisu 22.01.2007 18:05 Ted
- Bez nadpisu 22.01.2007 18:29
- Bez nadpisu 23.01.2007 10:26 Ted
- huml76 23.01.2007 18:17
- Bez nadpisu 24.01.2007 10:31 Ted
- to huml 24.01.2007 15:41
- to huml 24.01.2007 15:50
- Bez nadpisu 24.01.2007 20:02 JOB
- Bez nadpisu 25.01.2007 13:00 Ted
- 1.6 16V 25.01.2007 13:44
- Bez nadpisu 25.01.2007 19:32
- Astra 30.01.2007 17:18
-
"-- skrytý --" 18.01.2007 12:44
Opel Astra G 1.6 16V či 20 DTI?
Zdravíčko motoristi, řeším jednu otázku, časem bych si chtěl pořídit géčkovou Astru, ale řeším s jakým motorem, zda s 1.6 (1.8) 16V či 2.0 DTI. Prosil bych nějaké rady + zkušenosti. Děkuji a přeji šťastnou cestu.-
« Bez nadpisu
tak ja mam astru z 2000 roku prave s tym kritizovanym motorom 1,6 16V X16XEL
- naozaj od nejakych 85 000 km zacal pytat viac oleja (nic dramaticke zatial 90 000km)
- skutocne ho treba trosku viac vytacat
- pri dlhsich jazdach (do 140km/h) s poloobsadenym autom ma spotrebu
cca 6,3
- klima prida dalsich 0,7 - 1 l
- dlhodoba spotreba (80% mesto) spotreba cca 8,5!
- ked je klima zapnuta, tak je relativne dost citit nizsi vykon motora
na zaver - napriek spominanym skutocnastiam, si myslim, ze to je velmi dobre auto (a to som uz jazdil vo vselicom)
-
-
RRAAFF1 18.01.2007 13:00
Bez nadpisu
Z jakého roku? Ono motor 1,6 16V s továrním označením X16XEL žral většinou olej, nástupce byl v pohodě. Ta nafta nemusí být špatná-tam toho může odejít víc (turbo, vstřikovací čerpadlo (stojí tak 60tKč)), vše záleží na péči předchozího majitele.
Osobně bych to viděl z mého pohledu asi takto:
Nebrat:
1,6 16V X16XEL
Spíš nebrat (nebo pokud bude auto ve velmi dobrém stavu):
2,0DTI
1,8 16V X18XE1 (možné problémy s řídící jednotkou, ale není to časté a většinou až po více najetých km).
Klidně vzít, dobrý motor
1,6 16V Z16XE
1,8 16V Z18XE
(1,4 16V X14XE, Z14XE
2,0 16V
2,2 16V) -
Ted 18.01.2007 13:01
Bez nadpisu
ani jedno... doporucuju 1.6 8v...
na foru naleznes kolegu s vectrou 2.0 dti... pod nazvem TDI nejede pomoc... nebo tak nejak... to jen pro ilustraci. 16v benziny od opela jsou nachylny na pretrzeni rozvodaku a 1.6 je povestna svou spotrebou oleje po 100tkm. 1.6 8v sice nema spickovy vykon, ale jede od volnobehu a na rodinny jezdeni je dostatecna. ten motor je nesmrtelnej a ma vybornou spotrebu - prumer kolem 6l, opet bych spis doporucil civic -
RRAAFF1 18.01.2007 13:04
Bez nadpisu
Jinak ano, pokud ti stačí menší výkon tak i ta 1,6 8V je taky velmi spolehlivý motor (ale myslím že i taková 1,4 16V pojede lépe).
Jinak toho rozvoďáku bych se nebál, ale je nutné dodržovat termíny výměn rozvodů a nepřekračovat je. Po koupi vyměnit. A při výměně nešetřit a neměnit jen řemen, ale vše-kladky + vodní pumpu- neorigo seženeš do 4-5tKč.
Já je měním po 60tkm a není problém. Ono jednu dobu to Opel zvednul na 90tkm, ale pak praskaly, tak to hodil zpátky na těch 60tkm v závislosti na motoru. -
RRAAFF1 18.01.2007 13:09
Bez nadpisu
S tou spotřebu teda nevím, na autorevue má 1,4 jeden v Astře H GTC a jezdí za 6,5litru a to je to auto těžší než G.
Já bych se rozvodů nebál pokud se dodrží určitá pravidla ;-)
Rok 2001 a 2002 už by měl být Z 16XE, má například elektronický pedál plynu (můžeš v pohodě přidat tempomat-koupíš jen páčku a přes diagnostiku aktivace a jedeš, což na těch X... nebylo možné) -
Ted 18.01.2007 13:22
Bez nadpisu
omlouvam se, ale ecotecy mam proste zafixovany jako problem a vyhnul bych se jim zejmena jako ojetinam. 1.6 8v je jednoduchej motor nevyzadujici udrzbu, nepotka se ani s prasklym remenem a narozdil od 1.4 16v tahne od volnobehu a na dalnici si 160 udrzi v pohode a jeste se spotrebou 6.5l
mel jsem v ruce hodne 16v motoru ruznejch vyrobcu a temer vsechny vyzadujou delsi praci se spojkou a plynem pri rozjezdu a vyssi otacky. coz je pro bezny jezdeni neprijemny. 1.6 8v je v tomhle uzasnej motor. staci pustit spojku na volnobeh a kdyz na to slapnes, auto hrabne na suchym asfaltu... chapu, ze nekdo hleda spicku vykonu, ale u 1.4 to neni tak horky a vytacet takovej motor bavi max. teenagery. narocnejsi udrba je jasna a 1.6 8v je vyzkousena kolik? snad 21 let... porad stejnej, maximalne povedenej motor, ukazte mi druhej takovej :) -
RRAAFF1 18.01.2007 13:33
Bez nadpisu
Problém jsou neudržovaný. Jinak omlouvat se nemusíš, je to tvůj názor ;-)
Ten 1,6 8V myslím někdy od roku 2003 posílil na 63kw, tak třeba pojede ještě líp.
Má Vectra byla kupovaná jako 4letá a měla 73tkm, teď má 147tkm a bude jí let deset a rozvody stále pracují jak mají (snad to nezakřiknu >:D ) a je to v pohodě motor. Táhne slušně už od 2500otáček, a vyhovuje mi, ačkoliv nerad stále vytáčím a jedu spíš na pohodu (ačkoliv od teens věku nemá daleko-22let >:D ).
Jo a že se nepotká? No kámoš má Feldu 1,6 OHC z roku 1999 a praskl mu rozvoďák- všech 8 ventilů v *, je teda fakt že oprava stála asi jen 7tKč, na Opla by byla minimálně 2x až 4x dražší.
V tomhle bude dobrý asi 2,2 16V 108kw, ten má tuším řetěz :D -
Ted 18.01.2007 13:39
Bez nadpisu
jenze to je vlastnost tohoto motoru... nepotka se, neb je nad pistem v horni uvrati dost mista na otevrene ventily... s tou zkusenosti jsem mel na mysli, ze ho opel montuje nekdy od roku 85 prakticky beze zmen. moje astra ma 167 000km , mam ji tri roky a kupoval jsem akorat pylovej filtr neb ten starej byl ucpanej a mlzila se kdyz prselo. ;) -
RRAAFF1 18.01.2007 13:52
Bez nadpisu
Ale jo, pokud někdo chce Astru a jeho jedinou podmínkou je co největší spolehlivost, tak bych taky šel taky do 1,6 8V, ale rozdíl ve spolehlivosti mezi 8V a 16V nebude nějak extra velký, jak z tvých odpovědí plyne, ovšem bude to je asi fakt.
Zatím to beru ze své zkušenosti. Navíc bude asi pravda, že cena třeba té 1,6 8V bude menší a čili peníze můžu investovat do výbavy či novějšího roku. To už si teď tazatel musí rozhodnout sám. -
Ted 18.01.2007 14:01
Bez nadpisu
ten osmiventil je prave tahoun... opel ho daval pres nizsi vykon v kombinaci s automatem a i tam je zcela bez problemu. jsem naprosto presvedcen, ze tam, kde budes s 16v podrazovat, pojedes s 8v dal. nakonec...vyzkouset ten rozdil je asi jediny, co ti skutecne pomuze poznat rozdil ;) -
Ted 18.01.2007 15:13
Bez nadpisu
opet to dle meho nazoru pocitis vic u 1.4 16v a 1.6 16v bude +- stejne
chapu ze mnoho lidem se diky medialni blamazi s 16v motory nechce do 8v. ale treba mercedes aspon u mensich motoru 8v stale pouziva prave diky priznivejsi charakteristice pro normalni jizdu. a muzes mi verit, ze presednout z audi A3 1.6 16v sport do MB A180 8v se srovnatelnym vykonem je opravdu diametralne odlisna zkusenost. 1.6 16v bych hodil ze skaly. jenze na to clovek prijde po nejakym tom tisici km ve meste...presednuti do astry 1.6 8v je co se tyce charakteristiky motoru na beznou jizdu pohoda. a clovek se taky ubrani stresu, neb nemusi tocit jak o zivot a hlucnost je taky nekde jinde...zkus se na to zamerit a projet se obema ;) -
RRAAFF1 18.01.2007 15:59
Bez nadpisu
No zrovna u těch Oplů 16V(konkrétně 1,8 16V) mi nepříjde, že se musí extra točit aby to jelo či je to nějak protivný. Občas jezdím Citroenem XM 2,0i 8V a nějaký rapidní rozdíly nevidím. Rodzíl třeba cítím v kopcích, kde to XM bere na trojku, Vectra musí mít 2ku. Takže souhlas, že na město se zdá být lepší 8V, ale nějak otravný bych ten 16V rozhodně neviděl.
Opravdu bude asi nejlepší si to projet ať víš do čeho jdeš ;-) -
Bez nadpisu
rraaff: to som ja s GTC..... ak sa jedna o auto ktore budes pouzivat hlavne v mestkej premavke, ber 8V, ak na dialnicu radsej 16V. Ja mam naj. tocivy moment pri 3800otac, co su na 16V motor optimalne otacky a pri 5kvalte ide 130km. Inak rozdiel medzi 1,4 a 1,6 zistis najlepsie odskusanim si oboch motorizacii na test drive. Mne rozdiel 11kw sa nezdal hoden 25tis sk, pri spotrebe nizsej o cca 1L v prospech 1,4. -
RRAAFF1 18.01.2007 16:23
Bez nadpisu
Aha, tak to bych nepoznal, čekal jsem stejnou přezdívku jako na autorevue ;-) -
"-- skrytý --" 18.01.2007 21:03
Bez nadpisu
čaute, jazdím s G-čkovou Astrou asi 1,5 roka, najazdil som na ňom za túto dobu asi 30 tis km, nemôžem sa sťažovať, sú aj silnejšie motory, ale tento ide v pohode... od takých 3000 otáčok motor dosť zatiahne a to ide až do 6500 otáčok, potom to ukončí obmedzovač... spotreba je pribl 7 litrov, v lete klíma, aj keď mesto nejazdím moc často, zato po diaľnici lietam často. Oleja to žerie prekvapivo málo, na 10 tisíc km asi 0,5-0,6 l oleja a to má to auto 125 tisíc km a ak vymeníš rozvoďák včas, tak sa nemusíš báť, že sa roztrhne, takže to je k benziňáku, tá 1,6 -ka sa moc nelíši a na 5. prevodovom stupni sa dá ísť aj 50 km/h aj s ľudmi v aute, samozrejme nie do kopca...
a čo sa týka toho nafťáka 2,0l, tak známy ho má v Zafire, to auto je dosť ťažké, ale ten motor ma ohúril, dokonca si myslím, že je lepší ako 1,9 TDi 81kW od VW, ale je to len pocit... a spojenie Astry a toho diesla by mohlo byť dobré, ten známy má na tom 160 tis a musel meniť trysky, ale to kvôli zlej nafte (vraj), veľa šťastia pri výbere -
Ted 19.01.2007 11:15
Bez nadpisu
proboha nesrovnavejte naftu z astry s TDI, vazne ne... opravdu se ten rozdil musi zkusit. moje astra 98 1.6 8v 165000km nezere vic nez 0.3l oleje na 12-15000km astry ale rady pousti kolem tesneni olejove vany, casto i kolem vika ventilu. oboji neni problem s minimalnimi naklady opravit, oboji se po case ukaze znovu :-) ale spis to spini nez ze by uniklo vic oleje -
astra G
ahoj, jednu astru G vlastnim a doporucoval by som ti 1,6 16V. podla mna je to na to auto akurat. da sa s nim jazdit celkom svizne a aj ekonomicky. no a motorov ecotec by som sa vobec nebal. z vlastnej skusenosti viem, ze ak dodrziavas pravidelne servisne intervaly , tak tie motory vydrzia velmi vela. do 1,4 16V by som nesiel. je slabsia a spotreba je skoro rovnaka ako u jedna sestky. 1,8 16V je volbou pre rychlejsiu jazdu, ale ak das do 1,6 16V spotrovy vzduchovy filter ,,sisku,, tak sa ti zkrati odozva na plyn. a spotreba sa nijak vyrazne nezvysi. no a do DTi chod len ak najazdis rocne viac ako 25 000 km. samozrejme treba ratat s tym, ze ako kazdy turbodiesel bude nachylnejsi na udrzbu. vobec vsak neuvazuj nad 1,6 8V. ten motor je konstrukcne dost stary a astra G je dost tazke auto, takze ten motor ma s nim co robit. to sa odzrkadli aj na spotrebe. kazdopadne to ber ako moj nazor. vela stastia s hladanim dobreho auticka. -
Bez nadpisu
nechcem nijako urazit ludi co pisu na fora, vazim si ich nazor, tak ako aj tvoj ,ale radsej sa spolieham na vlastne skusenosti ja motor 1,6 16V X16XEL mam a za 80000km som s nim nemal ziadne problemi. jazdil som aj so strsou 1,6 a ten ma nicim nezaujal. spotrebu mal ako aj 16V az na to ze mal menej koni. je sice jednoduchy co moze byt plus pri servise, ale uz je jasne, ze ma svoje najlepsie roky za sebou. ved sa daval do astry F od roku 1991! -
Ted 21.01.2007 21:53
Bez nadpisu
daval se do astry F od zacatku vyroby coz bylo 86?? a dava se porad, hadej proc.
a ty reci, ze kdyz se honi jako 16v ma vyssi spotrebu jsou pouhou pohadkou, ktera se proste nezaklada na pravde. otazka zaujeti je samozrejme subjektivni. ja od auta nizsi stredni s 1.6 ocekavam sluzbu. zabavu ani nahodou. :roll: -
Ted 23.01.2007 10:26
Bez nadpisu
slo hlavne o motor 1.6 8v, navic tam jsou 2 otazniky, ktere jasne naznacuji, ze se ptam pokud nekdo vi presne... >:D pokud jsi to nepochopil, je mi te lito.
chapu, ze pravdepodobne jako majiteli opelu vytunenyho nalepenymi spoilery a rychlou mrizkou chladice mas pocit, ze sportovni vuz je auto, ktery ma spoiler >:D
tady jsme se ale bavili o astre 1.6 .... netreba podsouvat mi sve vlastni domnenky -
huml76
pan huml76, ty vies o oploch uplne prd, a mojom pojati tunningu tiez. takze netrep hluposti a nerob z sebe vacsieho de..la ako si. upravu auta mam urobenu od profesionalnej firmy aj s certifikatom. takze chod od garaze, sadni si do niektoreho zo svojich aut a prevez sa. mozno ta po ceste osvieti panbozko a nadeli ti trochu zdraveho rozumu.. ked nevies odkedy sa vyrabala astra F, tak sa vrat k mojmu prispevku a tam to mas. nechapem na co sa na to este pitas????? si natvrdly???????? k tvojej osobe sa uz nevyjadrujem -
Ted 24.01.2007 10:31
Bez nadpisu
indian:
ja myslim, ze si prave dokazal svou mentalni uroven... kdyz se ti nelibi muj nazor, mrkni se na vyjadreni ostatnich k motoru 1.6 16v...
clovek kterej tuni plastama astru 1.6. co vic rict. ;) jede to rychlejc? mas kufr plnej repraku? to musi bejt bomba. -
to huml
neviem ako si prisiel na to, ze mam kufor plny reprakov a ze tunim auto plastmi???? asi sudis inych podla seba. mam sice jednasestku ale cipnutu a podvozok mam zakazkovy s tlmicmi ohlins. moju mentalnu uroven by asi nemal sudit niekto, kto sa tvari ako majster sveta. obzvlast ak nim nie je ani zdaleka. :D -
Ted 25.01.2007 13:00
Bez nadpisu
cipnuta 1.6! v astre. hura, to musi bejt sportovni vyziti >:D
no nic. nechapu, proc se navez do me uprostred debaty o motorech 1.6 16v/8v. pokud jsi chtel pridat svuj nazor, nemusel sis me brat do huby ;)
kdyz se objevi jini s podobnym nazorem, jako bys je nevidel. proste ses nasral, ze jsem rek krivy slovo o motoru, kterej mas v aute. pokud si myslis, ze je lepsi 1.6 16v, je to tvuj nazor. ja bych ho za 8v nevymenil.
Na takovej nazor nemusim bejt mistr sveta ;)
muzu se zeptat kolik kW jsi cipovanim ziskal a jaka byla cena?? -
1.6 16V
Pánové, podívejte se na www.opelclubrenbau.cz.
Má-li indiana X16XEL (1.6 74kW), lze mu jen popřát, aby i nadále měl štěstí, protože podle stížností desítek(!) majitelů i mechaniků na výše uvedeném fóru jde o prvotřídní * a nejhorší motor od Opla za hodně let zpět.
Jde-li však Z16XE (1.6 74kW), jde patrně o zcela normální motor, který - vyladěn třeba na 80kW nemusí jet s 3D Astrou G tak zle, i když já osobně bych si do laděného "sporťáku" s 1200 kg představoval aspoň 1.8 16V (103kW), ten se však do Astry G, pokud vím, nedával. -
Bez nadpisu
tiez som si do astry skor predstavoval nieco silnejsieho, ma to ale hacik. auto som kupil ked malo najazdene malo km, v super stave a bolo za cenu, ktora sa nedala odmietnut. je mi jasne, ze to nie je ziadny sportak, nikdy som nic take netvrdil. ale paci sa mi ten podvozok. kazda zakruta je radost. auto je povodne z rakuska a prvy majitel asi nemal problem s peniazmi. takze nesetril na dolezitych veciach. na druhu stranu ma ta 1,6 aj vyhody. nemusim do nej liat velke litre benzinu a poistka je tiez prijatelna. netvrdim, ze ostatni musia mat s tymto motorom same dobre skusenosti, ale ja som s nim najazdil takmer 80000km a nemozem sa stazovat. spotreba oleja je sice vyssia ako u inych motorov, ale realne je to asi liter na 7000km. samozrejme aj konstrukcne starsie motory maju vyhodu. hlavne ak sa jedna o naklady na servis. o tom som sa uz zmienil. ja by som to vsak nemenil. nemam ani problem uznat, ze su lepsie auta v triede ako je astra. -
Astra
Ahoj. Ja osobne mam Astru G 1,7dti uz nejaky ten rocik a som s nou absolutne spokojny. Kupoval som ju ako jednu z prvych, ale zatial fici absolutne super. Bolo sice niekolko drobnych poruch(zle nastavena riadiaca jednotka, vstrekovanie...) ale inak v poho. Co sa tyka toho vyberu, ja by som bral radsej benzinak. Je na to viacero dovodov. Tak ako prve:Spotreba - ta je skoro identicka a lisi sa len minimalne a to pri jazde v meste.Co sa vsak tyka hlucnosti, diesel je na tom ovela horsie. Klepu ako sialene a to ani nehovorim o tom, ked su studene. Dalej ich cena je vyssia a niesom si isty, ci by sa tie naklady vratili spat do 3 rokov. A dalsia vec: konstrukcia motora je ovela zlozitejsia ako u benzinu, takze ak sa nieco pokazi mate smolu....a k tomu este tie nase slovenske servisi nedokazu zistit nic.Vlastna skusnost. Takze moj nazor je: jednoznacne 1.6. Jazdil som na nej a musim povedat ze je celkom ziva, nie prilis tazka a je to taky idealny motor do tohto auta.Ja som nad nou uvazoval, ale pri mojom jazdeni by sa neoplatila.Ved za 4 roky som nabehal 180000km. :P