Trvanlivost motoru VW 1,9 TDI 96 KW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
"-- skrytý --" 26.05.09 19:49
« Trubo
Mám fabii rs chip - před třemi dny ve 230km na D1 mi malinko cvaklo v motoru a začaly šlehat dvoumetrovy plameny z vyfuku samozřejmně po cele dálnici cca 300metru husty neviditelny dym, samosebou i strach že uhořím v autě, nikomu to nepřeju... reaguju na komentaře opotřebení turba...
Turbo je hlavně hodně náchilne na přehřátí, na nekvalitní olej nebo málo oleje take si dávejte pozor na olej v Inercooleru, pokuk ho otevřete a najdete tam hodně oleje je to znamka toho že je čas jit na repas s turbem -
Ted 19.01.07 17:32
« Bez nadpisu
zkusils to jinak, presto nechapu, proc nechapes, ze cim vic necistot nasajes tim hur?? rychla jizda na dalnici za deste blizko za autem je klasickej priklad... svinstva rozpusteny ve vodni mlze se dostanou az k filtru ten navlhne tim svinstvem, po vyschnuti se ty svinstva uvolni, pricemz se skz dostanou i veci, ktery normalne ne... vadi-li vaze svinstvo, je treba se mu vyhybat. a ze situace neni tak strasna vyplyva ze zkusenosti mnoha majitelu neb vahy od boshe jsou v obrovskem mnozstvi aut a zdaleka ne jen ve VW a zdaleka ne jen v nafte...coz vime vsichni... -
"-- skrytý --" 19.01.07 17:23
« Re:
huml76: Dobře, zkusím to jinak. Vezmi čistý bílý papírový kapesníček, smoč ho nejlépe v izopropylalkoholu (nebo v jakémkoli jiném druhu alkoholu), přejeď jím jakoukoli vnitřní plochu sacího traktu mezi filtrem a hrdlem sání motoru u jakéhokoli fungl nového vozu, zkontroluj "výsledek", a pak udělej totéž u vozu, který má najeto tak 30 tis. km, má v absolutním pořádku filtr a absolutně těsný sací trakt. Budeš se divit, ale ten kapesník už nezůstane úplně čistý, jako tomu bylo u funglovky.
A o tohle tu celou dobu jde!!! I to minimum nečistot, které tam je, vahám od Bosche vadí, zatímco těm "jiným" vůbec ne!
P.S.: A už na to s.ru, neboť kdo nechce, nepochopí... -
"-- skrytý --" 19.01.07 17:15
« vaha vzduchu
Prispejem aj ja jednou radou. Tiez nam na motore 1.9 Jtd odisla vaha, no ku podivu ju nebolo potrebne vymenit iba vycistit a funguje dalej. Ako mitsi hovoril bol na nej prach. Neviem sice ako je to mozne ked je tam filter a vsetko dobre tesni, ale bol. -
"-- skrytý --" 19.01.07 17:07
« Re:
huml76: Asi proto (tedy údajně kvůli oné špatné údržbě, resp. špíně v sání) váhy do Bosche odcházejí a ty ostatní ne, jinými slovy, na údržbu vozidel s vahami od Bosche lidi převážně kašlou a ty ostatní vzorně pečují ... :P
spitfire: Možná se budeš divit, ale porucha váhy není ani v případě TDI od VW "zneprovozňujícím" faktorem. Ostatně jsem s takovým autem ujel 2x800 km. Mělo najeto 120 tis. km a váha byla "už jednou měněná" či (pokud se Ti takto líbí více) byla měněná "zatím pouze jednou"...
P.S.: A spotřebu podle PP jsem měl 4,6 , tj. (podle některých) to auto muselo být naprosto OK! -
Ted 19.01.07 17:02
« Bez nadpisu
vim, ze to nebylo na me, presto musim potvrdit ze vahy vzdychu jsou od boshe spatny, protoze hitachi fakt problem nema. nicmene casto vydrzi s klidem 200 i 350tkm a pak se koupi repasovana za 3500. i kdyz nekomu vydrzi jen 70 tkm neni cena repasnuty nijak drasticka. jedinej problem vidim v tom, ze se to projevuje postupne. takze ano, jde to udelat lepe, ale asi taky za vic penez... jinak by samozrejme brali vsichni u hitachi ;) -
"-- skrytý --" 19.01.07 16:59
« Bez nadpisu
Mitsi ma pravdu...
Ta konstrukce vahy od Bosche je i nekde popsana na netu vcetne duvodu, proc se to sere.
Hledat se mi to nechce...
Nicmene mam v aute taky vahu od Bosche.... vydrzela celych 40000km >:D
PS: Smeju se az ted... po roce
Jinak jeste bych upozornil, ze sam Bosch doporucuje po urcitych km taky kontrolu/vymenu lambda sond ;) -
spitfire 19.01.07 16:56
« to Mitsi
Mám na tebe jeden dotaz. Celkem konzistentně tady tvrdíš, že váhy vzduchu od Bosche a vstřikování PD od VW představují c principu chybnou konstrukci. Nechci se s tebou hádat, na takovou diskusi nemám dostatečné technické znalosti. Jenom nechápu jednu věc. Bosch i VW jsou firmy, které dlouho a úspěšně působí na automobilovém trhu a tudíž by se dalo přepokládat, že si mohou najmout slušné konstruktéry. Tím nechci tvrdit, že všechno, co VW pustí do světa je nějaká modla, ale že by zaplavoval svět vadnými konstrukcemi? Když se tak člověk občas projede po Evropě, tak těch PDček potká sakra hodně a většinou se (aspoň na první pohled) těší pevnému zdraví. Chápu, že když se to nesere zrovna mně, tak to může být náhoda, ale nemám pocit, že by byly plné krajnice chcíplých TDI s PD a komponentami od Bosche.... -
Ted 19.01.07 16:30
« Bez nadpisu
placam? co konkretne chces napadnout?? nedavno tu byl borec, co mel postupne dva sluzebni passaty, oba 200 000km a vaha nemenena ani na jednom. muj otec ma octavii I 150 000km a auto lita jak zbesily. ze vaze od boshe vadi zejmena necistoty na snimaci ktere se tam zapekaji je fakt. takze asi taky zalezi na tom, zda se k nim ta spina dostane ci ne ;) -
"-- skrytý --" 19.01.07 15:14
« Re:
huml76: Ale už opravdu plácáš! Znovu opakuji, že ty váhy vzchudu od Boshe odcházejí proto, že pracují na úplně jiném konstrukčním principu, než naprostá většina ostatních. Čili jsou "špatné" (ve smyslu, že nemají základní předpoklady pro dlouhověkost) z principu, o čemž ostatně svědčí fakt, že se jedná o nejporuchovější díl na těchto vozech. A to, že někomu zcela výjimečně vydržela těch 200 tis. km ještě neznamená, že je to tím, že "o svůj vůz řádně pečoval". -
Ted 19.01.07 15:02
« Bez nadpisu
no vidis presto jsou lide kterym opakovane vydrzi 200000 bez problemu. spatne konstrukce jsou, hitachi se nesere...
ale k jejich odchodu dojde po zapeceni spiny do snimaci plosky. a ta spina se tam musi dostat a cim vic ji jde do sani, tim hur...;)
a opet je to jen dukaz, ze odchazeji naprosto vsude, kde jsou pouzity, nejen u TDI, ze? -
« Vaha
Suhlasim s Mitsi. V rodine odisla vaha aj na Ochcavke 1,8 benzin bez turba (tiez nejak po 80tkm) ! Nepocul som, zeby sa to sralo u japoncov. Este poznam osobne chlapika, ktoremu to odislo na MB A170CDI.
S tou cenou je to naozaj tak. Orig BOSCH vaha nova stoji 270 Euro. Vzduchovy filter menim kazdych 15tkm s olejom. A teda vobec nejazdim za traktorom po poli. Najviac nemecke dialnice. -
"-- skrytý --" 18.01.07 16:00
« Re:
Na tomhle není pravdy ani trochu! Váhy vzduchu od Boshe v TDI odcházejí proto, že jsou špatné konstrukce, což jen málo souvisí s tím, v jakých podmínkách to které auto jezdí. Kromě toho dále silně závisí na tom, jakou roli vůbec hraje váha vzduchu v množině údajů, které sbírá a zpracovává ŘJ - jinými slovy: motory některých výrobců jezdí v pohodě a bez problémů dál i s těmi podělanými bošáckými vahami. A pak jsou samozřejmě vozy, kde si váhy vzduhu všímat nemusíš, protože tam buď vůbec není, nebo je tak spolehlivá, že nikdy neodchází.
K ceně: Plná cena váhy vzduchu pro TDI od Boshe s výměnou v servisu a zárukou je cca 12,5 tis. Kč, repasovaná bez montážní práce stojí těch 3,5 k a kradená od Poláků nějakých 2,7 k. To jen, abychom věděli, o jakých penězích to je. -
Ted 18.01.07 15:25
« Bez nadpisu
to je mi lito.... ale 3500 neni rana, ne?
aspon se o ni budes lip starat, menit vzduchovej filtr, udrzovat cisty sani a snazit se vyhybat prasnymu prostredi nebo vysokym otackam a vykonu v prachu, stejne jako jizde blizko za autem pred tebou v desti, kdy ti vsechna ta voda zvedla ze silnice zasira sani ;)
vahy vzduchu bosh jsou ale ve spouste aut a to nejen naftovych, takze si nemysli, ze stejnej problem bys nemel jinde
Inak ako vieš, že ten dym bol hustý keď bol neviditeľný? :-)