Trvanlivost motoru VW 1,9 TDI 96 KW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
Ted 18.01.07 13:05
« Bez nadpisu
panove... najet 200 000km a byt nucen investovat 15-20t do vstriku opravdu nepovazuju za tragedii. vaha vzduchu za 3500 mi taky neprijde jako traga. samozrejme je to pakarna pro nekoho, kdo to auto koupil s 200 000km. na druhou stranu vim o TDI bez PD, ktery nemenili ani vahu ani vstriky a maj 350 000km -
prekladys 18.01.07 13:04
« Re: RE: Mitsi
ono se ukazuje jedno: diesely jsou dnes materiálově na hranici výkonnosti – respektive, není technologie, která by v reálných cenách dodala trvanlivé materiály pro příslušenství motoru, aby sneslo to obrovské tlakové a tím teplotní zatížení po stejnou dobu, jako vlastní motor.
problémem všech motorů je dnes elektronika, problémem nafty navíc, že se sere příslušenství, které benzín nemá. ano, dejte mi peníze, které se investovaly do vývoje dieslu v posledních dvou dekádách a udělám vám z benzínu stejně náročný zázrak, který navíc nabídne o polovinu vyšší výkon než všechna CRDI (a stejné potíže). že to jde, dokázal v poslední době VW se svým turbokompresorem 1,4 -
"-- skrytý --" 18.01.07 12:58
« RE: Mitsi
No myslím, že jsi to vystihl přesně. Služební Oktávka Mk1 TDI 96 kw, najeto cca 230000 km, samozřejmě odešlo turbo, o váze vzduchu ani nemluvím, 2x měněná. Je to jak ,,pravíš", turbodiesel je nejlepší střelit tak maximálně kolem 200tkm, pak se opravdu začíná *. Je třeba brát v potaz, že přeplňování u dieselu je super věc, ale jak se pokazí turbo nebo je třeba vyměnit vstřikovače, je moc zle. :) -
"-- skrytý --" 17.01.07 23:38
« tak nějak si to představuju taky
tak nějak si to představuju taky, že mi auto (Superb 1,9tdi) vydrží co nejdýl a že nebudu muset kupovat nový.. zatím mám najeto cca 120 tis, a jediná vada, kterou jsem na autě zjistil je to, že osřikovače světel žerou strašně moc vody... :D -
"-- skrytý --" 17.01.07 14:47
« Trvanlivost motoru WV1.9 TDI
Motor vydrží bez ztráty výkonu mnoho, jsou známy případy nájezdu kolem 0,5 mil km a bez potíží v lastního motoru. Otázkou jinou je příslušenství. Skutečně repase vstřikovačů je nutná kolem 150 - 200 tis km. Nejde o to že by nefungovaly, ale unaví se uvnitř pružiny a sleneoidy. Opravu provádí buď značkové servisy výměnou nebo Disel servisy opravou za repasované v ceně kolem 15 - 20 tis Kč za 4 ks. Pokud se používá kvalitní palivo a je pravidelně měněn filtr paliva životnost se prodlouží až k těm 200 000 km. Další problém je turbo. Někdy mu stačí 50 000 jindy bez problémů půl mega a točí stále bez problémů. Důležité je nechat po plném výkonu zchladit volnoběhem a dodržovat výměny oleje za předepsaný. Osobně jsem měl Lancii Dedru kterou jsem prodával ve 250 000 Km a turbo i vstřikovače zcela bez problémů původní bez servisu . Viděl jsem Lancii Themu 2,5 Td která měla najeto 750 000 na tacho a stále bez spotřeby oleje jezdila a v zimě startovala. Životnost motoru je velmi individuelní tak jako u všeho. V zásadě lze říci že disel má z důvodu nižších otáček a robustnější konstrukce vyšší životnost než benzín, ale dnes se již i u benzínů životnot prodlužuje kolem 350 000 - 400 000. Již to není stará Škoda které po 60 000 začalá žrát olej a v 80 000 se to muselo zrepasovat. Proto neměj z dislu strach, opravy nejsou dnes již tak náročné, a hlavně kdo by to měl do nějakých 200 000 km. Auto je dobře po 3 - 5 letech vyměnit za nové. Pak již jsou to starosti a když již jeho cena jako jetého je tak nízká tak za to snížení musí nový majitel něco získat. -
"-- skrytý --" 17.01.07 14:16
« Re:
Pokud je mi známo, tak TDI 81kW měla ještě rotační vstřikovací čerpadlo, což bylo ve srovnání s PD již z podstaty věci nesrovnatelně jednodušší řešení - to abychom srovnávali srovnatelné.
Přitom můj kamarád na stejném voze neměl za 160 tis. km v podstatě (kromě brzd) žádný problém (i váhu vzduchu má ještě původní), přičemž mému bývalému šéfovi se na zhruba stejné kilometráži vysypalo prakticky všechno, něco i opakovaně (váha 4x, turbo 2x, chcípací klapka 2x), spojka, převodovka atd. atd., takže to auto za dobu cca 4 let, kdy ho používal, zaplatil na opravách ještě jednou... -
"-- skrytý --" 17.01.07 12:50
« Re: Re: Re:
Tak zrovna včera jsem měl s kolegy debatu na toto téma u stolu při obědě, tudíž musím trvat na svém! Krom toho, většina z nich si rovněž myslí, že dieselový motor je v podstatě bezúdržbový, protože u benzinového musíš pravidelně měnit svíčky...!!! A takhle bych mohl pokračovat.
Ale proč? Ty máš určité zkušenosti, já zas zcela opačné. Možná je tomu tak proto, že právě na mě sa pak ti moji kolegové obracejí s prosbou o radu či přímo pomoc v případě nějakých zásadnějších problémů (ty "drobné" oni neřeší, jelikož je vůbec nevnímají), které hrozí odsátím řádné "kulaté" sumičky z rodinného účtu. A když jim připomínám, že jsem jim už dávno říkal, že nejpozději tehdy a tehdy měli s autem z hlediska údržby udělat to a to, tak se tváří, jako kdyby tehdy byli duchem zcela nepřítomní. -
matuS 17.01.07 12:41
« Re: Re:
A teď můj vlastní "výtvor": "Je až s podivem, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni!"
ako neviem co to s tym ma.
Jasne ze auto s 250kkm je uz pekne olietane, ale v CR a SR ich jazdi mraky. Ano, niektore cmudia (hlavne tie so super tuningom), ale drviva vacsina sa sprava uplne standartne. Mozno ma uz motor tlaky iba na 90%, mozno turbo fuka iba na 80%, ale som presdvedceny, ze tie koncernove motory ten predpisany vykon zvladnu. Uz len preto, ze vacsina z nich ma vyssi skutocny vykon, ako je uvedeny v papieroch. (ked je motor po zabehu)
Kazdopadne, mierny ubytok vykonu nebude ani rozumny clovek kompenzovat repasom suciastok za 50 a viac tisic kc.
Takze ja opakujem, ze keby sa kazdemu tdi mal robit repas po 160 ci 200tis km, tak tie auta nejazdia, lebo nikto by do toho tolko neinvestoval.
Takze povazujem to za prehnane tvrdenie.
Tady si totiž dodnes všichni myslí, že benziňák nad 100 tis. km je dobrý tak akorát ke shození se skály, zatímco diesel je ještě v záběhu. Jenže doba Mercedesů "piáno" už jaksi dávno pominula!!!
opat prehanas. necitam sice vsetky diskusie, ale drviva vacsina ludi vie, ze samotny motor dnes auto prezije. A je jedno, ci je to naftak, alebo benzinak. -
"-- skrytý --" 17.01.07 12:07
« Re:
matuS: "Svěřte své starosti odborníkům!" (opět jedna z citací)
A teď můj vlastní "výtvor": "Je až s podivem, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni!"
Tady si totiž dodnes všichni myslí, že benziňák nad 100 tis. km je dobrý tak akorát ke shození se skály, zatímco diesel je ještě v záběhu. Jenže doba Mercedesů "piáno" už jaksi dávno pominula!!! -
« Bez nadpisu
Fabia RS 1,9TDi PD 96kW - 70tis ruplo turbo a lopatka z něj vlítla do válce a poškodila ho = výměna motoru (šlo to na záruku a nebýt známého byl by problém).
Spotřeba do té doby kolem 6ti litrů....občas i 7 podle stylu jízdy.
Motor měl pravidelný servis a poměrně solidní zacházení (zahřívání, dochlazování, nevytáčení do červena atd....)
Jinak co sem se tak dozvěděl, tak u vstřikovačů (Bosh mám pocit) právě tato firma DOPORUČUJE jejich pravidelný cleaning po 80 000km (tzn, vytáhnout, rozebrat atd...docela jebačka) a výmenu po 160ti...ale žádný prodejce vám to neřekne a taky neudělá...
Turba na tyto motory se vyrábí v Rumunsku, což možná může ovlivnit jejich kvalitu....
Jinak je to dobrý motor se slušným výkonem a supr spotřebou... -
matuS 16.01.07 23:13
« Bez nadpisu
Mitsi, prepac, ale prehanas. Naco si kazis svoju reputaciu?
Nikto urcite nespochybnuje, ze cim ma motor viac km, tym je nachylnejsi na poruchu, hlavne ked ho niekto krmi naftou z "JZD"
Keby sa mal kazdy tdi nad 150tis rozsypat, tak ver tomu, ze v CR/SR by zmizlo 80% skodoviek/vw, detto zapadne krajiny.