AUTEM PO POBALTÍ !
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- AUTEM PO POBALTÍ ! 08.01.2007 23:55
- Bez nadpisu 09.01.2007 07:06 Sprint
- Bez nadpisu 09.01.2007 07:20 Sprint
- Bez nadpisu 09.01.2007 13:45
- Intinerář 09.01.2007 21:26
- Bez nadpisu 10.01.2007 00:41
- Bez nadpisu 11.01.2007 07:33 Sprint
- Bez nadpisu 11.01.2007 09:53
- Bez nadpisu 11.01.2007 17:54 RRAAFF1
- Bez nadpisu 14.01.2007 17:45
- Bez nadpisu 14.01.2007 17:46
- Bez nadpisu 21.01.2007 13:06
- Dobrej vejlet 21.01.2007 21:59 Moik
- Bez nadpisu 21.01.2007 22:13
- Bez nadpisu 22.01.2007 17:46
- Bez nadpisu 23.01.2007 09:18
- Bez nadpisu 24.01.2007 10:37
-
"-- skrytý --" 09.01.2007 13:45
Bez nadpisu
Forman: presiel som krizom pobaltie na trase Kosice - Kaunas - Riga - Tallinn - Helsinki - Rovaniemi - zapadne pobrezie Finska - Tallinn - vnutrozemie EST, LV, LT - Kaunas a domov. Pytaj sa ak chces, ale radsej specifikuj presnejsie co chces, litanie vypisovat nebudem.
Bezpecnost na nasej urovni, kludne mozes ist aj sam. Kempingy su na vybornej urovni stan/karavan je asi najrozsirenesie ubytovanie v lete.
Osobne najviac odporucam Litvu, je co vidiet, mnoho turisticky hodnotnych miest po celej krajine, ceny nizke, ludia prijemni, casto sa da dohovorit polsko/rusko a po nasom, kto co ovlada.
Lotyssko - sklamanie. Okrem Rigy pustina, nic, nikde nikoho, cesty prakticky ziadne ak nejdes do/z Rigy, podla nasich pomerov bud absolutne nezjazdne (okrem Via Baltica, ktora sa tiahne celym pobaltim od LT az po FIN a uplne vsade je velmi kvalitna), alebo doplatane na urovni III. okresnej triedy... Rozpravaju iba Rusky a v Rige aj anglicky.
Estonsko - tiez pekna krajina, dohovorit sa da anglicky aj rusky. Ludia prijemni, ceny vysoke, benzin lacny, nafta este lacnejsia. Tallinn ma mnoho "vynutenych" turistov cakajucich na trajekt a pred odchodom nasilu minajucich par estonskych korun, comu zodpovedaju miestne sluzby aj ceny... Radim sa vyhnut "Svejki" restauraciam, teda Svejkovym restauraciam, ktore okrem servirovania Ceskeho piva nemaju so svejkom nic spolocne.
Finsko je skazka na dlhe pisanie a na internete je toho viac ako dost.-
"-- skrytý --" 09.01.2007 19:11
« Re:
Záleží jak je na tom motor a celé auto, ale protože si myslim, že v pořádku bude, jinak by jsi tam zřejmě nejel, tak jsem hlasoval ANO ;-)
Jinak by mě docela zajímalo, jak je na tom motor při těhle km :?: Jakou má spotřebu oleje, protože se traduje jak "žere" olej.
-
-
"-- skrytý --" 09.01.2007 21:26
Intinerář
Náš velmi hrubý návrh cesty je:
Drážďany, Guben, Szczecin, Gdansk, Malbork, Kaunas, Riga, Tallin, Helsinki (podle času - Lahti,Tampere), Narva, Vilnius, Trakai, Warszawa, Dukla
Takže tam to chceme "hnát" po Německu a vrchem kolem Baltu a cestou se pokochat tím nej z Polska (co jsme ještě neviděli). Dále pokračovat přes Kaliningrad by bylo zřejmě kratší i zajímavější, ale po našem váhání nám bylo doporučeno "místními" jet kolem a vyhnout se Ruské části.
Uvažujeme taky, že zpět by jsme mohli jet trajektem z Tallinu či Helsinek do Německa či Dánska. Aby jsme si ušetřili ten zdlouhavý přejezd Polskem.
Jinak snažíme se naplnit druhý auto, jistě jedeme zatím jen tři, ale doufám, že nás přibude. -
"-- skrytý --" 10.01.2007 00:41
Bez nadpisu
No to znie zaujimavo. My sme sli z Kosic, takze moznosti boli:
1. Svidnik - Rzeszow - Lublin - Bialystok - Augustow - Suwalki - Kaunas, alebo
2. Ukrajina - Bielorusko - Litva
Ta druha moznost, pochopitelne, padla :-) Bielorusi okrem zastavovania ropy dokazu zastavit aj turizmus poplatkami a podmienkami na viza, takze sorry. Inac plan to bol pekny, vidiet naraz 5 byvalych republik ZSSR, no Ukrajinu si pozriem kedy chcem a Bielorusko az tam bude normalnejsie.
Z podobneho dovodu radim vyhnut sa aj Rusku, teda tomu Kaliningradu.
Z celej Tvojej navrhovanej trasy bude najhorsie to Polsko. Nepoznam podrobnejsie Polske cesty zo zapadu na vychod, jedine co poznam je Drazdany - Krakow no a potom ten nami prejdeny vychod. My sme to svihali v nedelu 2.7., vyrazali sme o 6:00 z KE a mysleli sme, ze Poliaci budu hufne tiahnut do Talianska a ze na ceste bude nenormalne aut. Auta sice boli, ale vsetko zaparkovane pri kostoloch, takze premavka na pocudovanie minimalna. A to tak minimalna, ze mimo velkych miest sme odhadom stretli asi 300-400 aut v pohybe v oboch smeroch na celych 900km trasy. Takze na ceste tam pohoda.
Na hraniciach PL-LT cez pracovne dni a v sobotu doobedu budu asi dlhocizne rady kamionov, ktore tam cakaju na ktovie co, asi si kupuju nalepky na dialnice (osobaky neplatia nic v celom Pobalti), ale osobaky bez problemov prejdu. Najviac kamionov tam vsak byva s ojazdenymi autami, ktore dopravuju z Nemecka. Vlastne - asi ich budete stretat po celej vasej trase, ked planujete vyjst z Nemecka...
No a dalej je to uz balada. Po Kaunas je dialnica v polovicnom profile, na ktorej by Jumbo pristalo bez problemov. My sme spali v jednom velmi peknom rodinnom penzione, ak chces, dam adresu. Auto sme nechali v penzione a po okoli sme chodili mikrobusmi za jednotny poplatok. Bolo to dobre riesenie aj z ineho pohladu - v Kaunase vraj operuje dost silna autickarska mafia (necudujem sa...). Centrum Kaunasu sa oplati pozriet, to je tak na pol dna aj s obedom. Z Kaunasu na obe strany (smer Vilnius aj Klaipeda) je dialnica. Navstevovat Klaipedu v lete je holy nezmysel, lebo je tam miestnych ludi tak ako Slovakov/Cechov v Chorvatsku a zime tam nie je co vidiet. My sme na Rigu nesli priamo, lebo sme dostali echo, ze Lotysi na Via Baltica robia rekonstrukcie od hranic az po Rigu a vela sa caka a tak sme si urobili okluku a pozreli si Hill of Crosses (Kryziu kalnas, oplati sa vidiet) pri Siauliai. Znova, premavka na ceste ako v Cernobyle - jedno auto za 10 minut, inak samotka...
Riga je porovnatelna kulturou a velkostou s Prahou. Podla mojho nazoru je to zaroven jedine vyznamnejsie miesto, ktore sa v Lotyssku da pozriet, ale mozno som nespravodlivy, lebo dajako nam Lotyssko celkovo nepadlo do oka. Riga je mesto minimalne na den pozerania, specialne nas ocarili nase T6-ky elektricky s "dezurnou" - dochodkynou, ktora za 20 santimov kazdemu preda listok. Pre niekoho prezitok socializmu, ale nas sa to zdalo ako skvela sluzba - netreba sa starat o listky, drobne atd., jednoducho nastupim, sadnem, pride dezurnaja, zalovim vo vrecku a najmensie co najdem, dam tetuske. Tetuska povie spasiba i vot tebje listok a jechame.
Od Rigy popri pobrezi minule leto prebudovavali cestu, ale robili to (na rozdiel od nasich koncin) velmi rozumne a sice bolo treba cakat kazdych cca 10-15km na semafore nejaku tu minutku, ale neboli vobec ziadne zapchy a nervozita. Nebudem popisovat detaily, ale klobuk dole pred Lotysskymi planovacmi - dokazali veci spocitat tak, ze semafory pustili na prerabany usek jednu husenicu aut a ta sa neskor presne minala na volnom useku z druhou husenicou aut v protismere, ktoru tam pustil nasledujuci semafor. Toto leto by to uz vsak malo byt hotove, takze aj tato malickost by odpadla.
V Estonsku je uz viditelna aj nizka hustota obyvatelstva, dlhocizne cesty lesom ci lukami bez naznakov civilizacie davaju tusit, co nas caka vo Finsku... Znova, aut malicko a najlepsia zabava je hladat "nase" znacky v premavke, co kvoli regularnosti v nasom pripade zahrnalo okrem SK aj CZ (nas Pezotik mal Prazsku znacku) a E znacky (priatelka je zase Spanielka). Neskor sme do zoznamu zahrnuli aj dalsich geografickych susedov, to jest H, A a UA znacky, lebo inak by sme hladali ihlu v kope sena...
O Talline som uz pisal. Tam sme znova spali v malom rodinnom penzione, kde si (na nase obrovske prekvapenie) zaobstarali Slovensku zastavku, aby ju vystavili hned vedla Estonskej a Finskej ako zoznam statov, ktorych obcania u nich stravili noc. Velmi zaujimave. Stavim sa, ze po nasom odchode napravili aj to mensie diplomaticke faux-pas a uz tam maju aj Spanielsku :-). Estonci vo vseobecnosti su velmi prijemni a clovek sa tam citi bezpecne, ale v hlavnom meste je premavka na cestach porovnatelna s Bratislavou - kazdy si chce dokazat, ze ma lepsie, vacsie a rychlejsie auto a jazdia tam dost arogantne...
Trajekt Tallinn - Helsinki sme si vopred rezervovali na internete, jedna spolocnost ponuka dokonca nocnu plavbu. Vychadza pred polnocou z Tallinnu, pride niekde k Finskemu pobreziu, tam vypnu motory a 5 hodin stoji na mori, normalni ludia sa snazia spat a Fini do seba vlievaju posledne zasoby alkoholu, ktore si stihli nabrat v Tallinne pred odchodom a ked uz maju dost, robia bordel po lodi a bluju kde sa da. Vot kultura, aspon nieco sa od Rusov naucili... Napad dobry, prevedenie trochu horsie, ale kedze posadka bola Estonska a nie Finska (ktovie kde by blul kapitan...), presne o osmej rano sme zakotvili vo Finsku a to bolo podstatne.
Na okraji Helsiniek je velmi pekny kemping (Rastila), vo Finskom cenovom kontexte by sa dalo povedat "cenovo vyhodny". Ono napr. 5-6 Euro za dve kavy s kuskom zemle sa pri cene benzinu 1,60 Euro za liter zda byt este celkom dobry "kauf" :roll: Par mesiacov pred odchodom som sa na internete prihlasil na Camping Scandinavia a po nieco vyse mesiaci som dostal plastikovu karticku s mojim menom na nej. V prvom clenskom kempingu som si na karticku zakupil validacnu nalepku na rok 2006 za 6 Euro a nasledne som mal zlavu par Euro v kazdom clenskom kempingu, ktory sme navstivili. Oplatilo sa. Pokial clovek este nema tu plastikovu karticku, docasna papierova karticka je sucastou tej nalepky.
Helsinki boli dost nabite turistami, ktorych neskor poobede na vacsine verejnych priestranstiev vytlacili miestni, ktori sa chystali na svoju typicku pijatiku - pilo sa vsetko, vsade a kazda vekova kategoria. Okolo 9-ej vecer sa pojazdni pobrali domov a nepojazdni ostali tam, kde to s nimi definitivne zalomilo a snazili sa co najmenej zavadziat upratovacom, ktori z kazdeho stvorcoveho metra akejkolvek travnatej plochy brali v priemere pol kila hliniku a tak za poctivu pioniersku viazanicku zberoveho papiera, biedne pozostatky par hodin predtym plnych kartonov plechoviek superdraheho piva. BORDEL ako svina a neskutocne prekvapenie na nasej strane, ale to treba zazit, neuveri, kto nevidel...
Okrem Tampere, ktore je velmi peknou kombinaciou plne funkcneho priemyselneho muzea v centre mesta s obchodnou zonou (myslim to v najkladnejsom zmysle, ako sa da) sa oplati vidiet aj Turku. Presnejsie, keby ste vynechali Turku, vynechali by ste povodne hlavne mesto a to by ste vynechali sakra vela. Ak vas to v Turku prestane bavit, vychadzaju odtial trajekty do Polska, Svedska a asi aj Nemecka a mozete mazat domov odtial, zbytocne sa budete vraciat do Helsink.
Tych miest, ktore sa oplati vidiet vo Finsku, je ovela viac, avsak je to rozlahla krajina. My sme to zobrali "letecky", teda v priemere 400km a jedno vacsie mesto denne a to sme sa dokazali za nieco vyse tyzdna dostat akurat tak na polarny kruh a potom po zapadnom pobrezi naspat. Ak by sme to chceli vytiahnut az na Nordkap, bolo by to dalsie minimalne 3-4 dni a neskutocne peniaze, lebo cim vyssie na sever, tym benzin drahsi a drahsi a ta moja 1.8-ka pod 6.5 litra ani pri Finskej generalnej 80-ke ci 100-ke na absolutnej rovine ani za sveta nesla.
Cestou spat sme z Tallinnu sli smerom na Tartu, spali sme v cerstvo otvorenom nadhernom kempingu v Elve a pozreli sme sa do miestnej "vysokohorskej" oblasti so sportovymi zariadeniami v blizkosti mesta Otepaa. "Vysokohorskej" preto, lebo v tejto oblasti je najvyssi bod Estonska a to je nieco par metrov nad 300 nad morom :-)
Dalsia cesta bola utrpenim, lebo Lotyssko je absolutne nepriatelske voci tym, ktori si nechcu pozriet druhykrat Rigu. V Europe vsetky cesty vedu do Rima a v Lotyssku do Rigy. Ale ak to clovek chce seknut krizom (v nasom pripade Valga - Madona - Jekabpils) moze sa stat, ze 50km vzdusnou ciarou bude trvat aj 150km po akej-takej ceste, lebo velmi vela ciest sa zacne v nejakej dedinke celkom nadejne a po 10-ich kilometroch clovek zisti, ze zvysnych 40 je uvalcovana hlina ako za cias Zikmunda a Hanzelku v latinskej Amerike... Treba mat nejaku dobru (najlepsie miestnu) mapu, na ktorej su povyznacovane cesty aj podla kvality. Nahodou sme taku nasli medzi materialmi, ktore som nabral v turistickom informacnom centre v Rige a az dodatocne som to ocenil, ked sme na vlastnej skusenosti zistili, ze po zltej nechcem ist ani nahodou. Aj ked som mal relativne stare auto - 13 rocny Peugeot 306, ktore som si specialne vybral (pozical z rodiny) na tuto cestu pre pripad, ze by sa nahodou nieco stalo (kradez, zle cesty apod.), aby ho nebola skoda, tak sme sa spolocne pozerali na tu skazu ako bager na tvrdu zem. Nie, toto som Pezotiku nemohol urobit, ta navalcovana hlina mala totizto po celej sirke drazky asi 5cm hlboke v rozostupe asi 20cm, neviem co za pekelny stroj pouzivaju na to, aby ich takto "naorali", no Pezotik po prvom kilometri urcite boleli vsetky srubky... Aj ked som mal so sebou kompletne vybavenie na rozborku-zborku auta a auto teoreticko-prakticky zmaknute a vlastnorucne zgeneralkovane az do poslednej srubky, na toto som nemal guraz. Miestni na mna pozerali ako na zbabelca, ked som to otacal ved oni na tom behali krkolomnou rychlostou okolo 60-70kmh a nic sa nedialo, no ale ja som mienil dojst tych 1500km domov radsej na novuckych gumach znacky Matador ako Adidas, ze :-) Doterigali sme sa do Jekabpils a odmavali Lotysskemu colnikovi, ktory si myslel, ze z nas vytiahne nejaky ten posledny Lat co nam ostal za "pasovanie" alkoholu, ale kedze my nepijeme tak z toho nic nebolo. Predsalen, Rusko za rohom a tuna aha exoticka Slovensko-Spanielsko-Ceska trojka, ktora nepije... Teda Cech sa nezaprie, Pezotik by v krajnom pripade alkoholu cucol ak by bolo treba, ale to by musel byt podstatne viac percentnejsi ako zvycajna 52-ka vodka, aby z toho nieco bolo, no ni?
Odmena vsak cakala hned za rohom, severovychod Litvy je raj pre tych, ktori hladaju klud, krasnu prirodu, nadherne zapady slnka za husty les nad pokojnou hladinou cistuckeho modrozeleneho jazera, ktore len tak zlahka a potichucky prerezava rybarsky cln. To bola taka romantika, ze este aj taka technicka dusa ako ja si to vsimla. Priatelke sa odtial nechcelo ist ani za svet...
No a potom smer Vilnius, najprv geograficky stred Europy (co krajina, to minimalne jeden geograficky stred, napr. Slovensko ma minimalne tri), potom muzeum soch s jednym velmi zabavnym exponatom od nejakeho Ceskeho sochara, nasledne Vilnius (tam sme vsak nezastavovali, to sme si pozreli uz na zaciatku vyletu, ked sme odbehli vlakom z Kaunasu) a Trakai. Trakai je naozaj nieco, co clovek nesmie vynechat a treba si na to nechat dostatok casu. Krasne jazero, moznost pozicat si vodny bicykel, restauracie kazdeho druhu a ceny okolo no a samotna pevnost.
Zvysok cesty uz nebol az tak zaujimavy az na to, ze sme pomohli slovenskemu vodicovi kamiona, ktoremu prasklo tesnenie a z chladiaceho okruhu mu kamion cural vodu rovno na cestu. Chudak stal v odstavnom pruhu rusnej dialnice, kabina zdvihnuta a cakal na zazrak. Zazrak prisiel a dvadsatlitrova bandaska plna vody z polarneho kruhu, ktoru som vytiahol z auta mu sposobila vacsiu radost ako decku cumel...
Wow, ale som sa rozpisal. Tusim to vydam aj knizne... Hej, vyhradzujem si na toto copyright!
Este zopar poznamok k bezpecnosti a vseobecnej situacii. Aj my sme mali najvacsie obavy o bezpecnost a preto sa nam stal spolocnikom ten spominany Pezotik 306, ktory mal svoje najlepsie roky davno za sebou a ktoreho by v pripade akejkolvek neprijemnej udalosti nebola az taka skoda. S jeho zivym 1.8 litrovym benzinovym srdieckom mozem tusit, ze dostaval pekne na zadok (na *) od predchadzajucich majitelov a tachometrovych 120 tisic km som povazoval za samozrejmy zart a v duchu to nasobil minimalne dvoma. Aby to prezil, musel som sa s nim pred cestou dost dlho maznat, ale oplatilo sa. Odvdacil sa absolutne bezporuchovym chodom, dokonca ani len defektom nas neobtazoval.
Po skonceni cesty musim konstatovat, ze nase obavy boli trochu prehnane, aj ked parkovanie najma vo vacsich mestach s plnym kempingovym vybavenim vystavenym na obdiv na zadnych sedadlach bolo vzdy loteriou, ci sa niekomu nezapaci viac, ako nam. Myslim vsak, ze vacsie mesta Litvy a pripadne niekde v Lotyssku by teoreticky mohlo byt riziko kradeze porovnatelne s nasimi koncinami, ale od Estonska vyssie je to rozhodne bezpecnejsie. No nahoda je blbec a ludia sa najdu vselijaki a vselikde a take tie bezne bezpecnostne opatrenia doporucujem dodrziavat stale.
Zivotna uroven a obchody najma v mestach su provnatelne s nasimi podmienkami, ceny tovarov stupaju so zemepisnou sirkou - cim dalej na sever, tym drahsie, od prieplavu EST-FIN pre zmenu k***vsky drahsie.
Vodici su viditelne priatelskejsi a opatrnejsi vo vsetkych tychto krajinach, najma voci cudzincom. Podobne to plati aj o zvysku obyvatelstva. Cudzincov a turistov v tychto krajinach zatial vela nie je (s vynimkou Tallinnu) a tak ked k nim clovek pristupi s usmevom na perach a nejakou tou otazkou, beru to ako narodnu hrdost odpovedat co najlepsie. No a ak sa do toho prskne trochu polstiny (iba LT) ci rustiny (LT, LV, EST), tak uspech je zaruceny. Absolutne bezkonkurencne znamenite su turisticke informacie prakticky v kazdom mensom mestecku, o velkych mestach ani nehovoriac. K dispozicii je zvycajne velke mnozstvo tlaceneho materialu a minimalne ako-tak anglicky hovoriaci personal. Znova, rustina alebo aspon znalost azbuky je neskutocnou vyhodou...
Pozor na prechody pre chodcov! Absolutna prednost chodcov je tu samozrejmostou. Co ma takmer posadilo bolo to, ked sme chceli prejst z nabrezia do centra mesta cez prechod pre chodcov krizujuci sestprudovku, este sme ani poriadne neboli pri ceste a vsetkych 6 pruhov zastavilo iba pre nas dvoch. Neviem si toto predstavit nikde u nas, od Asu az po Sninu.
Vzhladom na nizsu hustotu obyvatelstva doporucujem vziat si so sebou trochu viac vybavy ako u nas, teda minimalne autonabijacky na telefony, schopnu sadu naradia na mensiu opravu auta, pred cestou skontrolovat pneu a najlepsie je kazde koleso zhodit a nahodit (najma ked pojdete tym Formanom, co ho mas v nicku, tam zvyknu predne kolesa zahrdzaviet na naboji a aj v servise je to potom problem dostat dole, nieto este na ceste), zobrat nejaku schopnu bandasku vody a mat zasobu jedla. Nahradne ziarovky a vsetku povinnu vybavu vratane lana (na Slovensku je vraj uz aj lano povinne, povedali mi to pred mesiacom v Citroene, ked som kupoval novu C5-ku) ani nemusim spominat. Do zakladnej vybavy treba zahrnut aj hasiaci pristroj, ktory je na pobalti tiez povinny a PRE KAZDU ISTOTU nalepit aj MPZ-ku, teda ovalnu SK ci CZ podla medzinarodnych predpisov, co je najjednoduchsi biely oval s ciernymi pismenami bez akychkolvek dalsich prikras, vlajociek ci 3D efektov. Kedze to maju uplne vsetky auta, ktore z tychto krajin prichadzaju na Slovensko, tak predpokladam, ze to tam asi beru dost vazne. Ja som CZ-ko mal. No a zelenu kartu nezabudnut, to by vas uz Poliaci sikovali naspat.
Benzinove pumpy su caste a vela z nich je novopostavenych v nasom "zapadnom" style, no doporucujem tankovat hlavne na znackovych staniciach. Najbeznejsimi su Neste a Lukoil, no da sa orientovat aj podla vzhladu. Moj dojazd na jednu nadrz robil maximalne 700km a nezaznamenal som problem s hustotou benziniek, ale pre istotu som tankoval ked mi to spadlo pod tretinu nadrze. Vseobecne pravidlo bolo, ze od Tallinu na juh a od Helsink na sever je to cim dalej tym drahsie.
Vozovy park v LT, LV, EST je prevazne Nemecky (ved odtial dotahuju kazdy vrak co sa da), ale absolutnu prevahu maju Fordy, vidno vsak aj Skodovky a francuzske auta, no je ich malo. Zoznam servisov aj s telefonnymi cislami dava Skodovka minimalne poslednych 10 rokov ku kazdemu predanemu autu, takze treba sa v sirsom okoli popytat kto si naposledy kupil skodovku a pozicat si najnovsie vydanie tej knizky alebo si aspon odfotit potrebne strany. Alternativny zdroj info pre ostatne znacky moze byt internet.
No dost, uz koncim, uz ma ruky od pisania bolia. -
"-- skrytý --" 11.01.2007 09:53
Bez nadpisu
No hej... Ja kratke pisat neviem, ale tamten je uz aj na moje pomery dost :-)-
"-- skrytý --" 14.01.2007 13:14
« Re: tv
Děkuji mockrát za tvoji odpověď!
Připojuji se k Peetovi. Sice jsem tu teď dlouho nebyl, ale je to suverénně nejdelší příspěvek co jsem tu viděl! Klobouk dolu!
Jak dlouho jsi prosím tě tuto cestu jel?? S jakou ujetou reálnou vzdáleností za den lze počítat na těchto cestách?
-
-
RRAAFF1 11.01.2007 17:54
Bez nadpisu
Já bych jel. To chtěl jet kámoš s Vectrou, ale nakonec mu nepůjčili auto rodiče, tak nejel >:D
Pokud to auto máš v pohodě, nebál bych se toho. Ostatně ani nové auto není zárukou, že dojedeš.-
"-- skrytý --" 14.01.2007 13:22
« Re: RRAAFF
Na takhle dlouhé štrece se ti může stát cokoliv s každým autem to souhlasím, ale přece jen riziko se věkem i najetými kilometry zvyšuje 8-s
Ale zase naopak riziko krádeže se tím snižuje.
No vše má své klady a zápory! A zatím to vypadá na pánskou jízdu, tak to bude alespoň trošku dobrodružnější >:D
-
-
"-- skrytý --" 14.01.2007 17:45
Bez nadpisu
Ja som isiel 13 rocnym autom a nic, navyse cokolvek mimo zlomenej mechanickej hnacej casti by som vedel na ceste urobit. Avsak ked som pred dvoma rokmi siel s Fabiou pozriet svokrovcov do Spanielska, notebook s VAGom bol neoddelitelnou sucastou povinnej vybavy :-)
Moznost kradeze auta v LT a LV je priemerna, avsak Fabie nie su nzjrozsirenejsim artiklom. Mat tak starsieho Golfa, Audi ci Ford, to by som sa obaval viac. Francuza by sa mohlo nechat odomknuteho na ulici :-)
Nasa cesta KE - Rovaniemi - KE trvala 21 dni a takmer presne 6000 km, 3/4 cesty som soferoval ja sam. Spolu 5 dni sme ostavali na tom istom mieste bez pohybu. Jeden sofer urobi denne 300km v pohode, viac sa ani neda ak nieco chcete vidiet, lebo to je vzdialenost na prejdenie jednej komplet krajiny (okrem Finska, samozrejme). Najdlhsie jednodnove useky sme mastili cez Polsko (900km) a Kuopio - Rovaniemi 650km. -
Moik 21.01.2007 21:59
Dobrej vejlet
Ten vejlet je dobrej. Já to měl v plánu jen do Tallinu a odtud nočním vlakem do St.Petersburku a nočním zase zpět. Ale po tom, co se mi narodila dcera jsem tuto část vypustil :D
Z toho vyplývá otázka :-) Je to dost ok na to, abychom tam jeli s manželkou a roční dcerou? -
"-- skrytý --" 21.01.2007 22:13
Bez nadpisu
No ja neporadim, deti nemam, ale s rocnym by som sa asi nedal na takuto cestu. Jedine, ze si naplanujete a zabezpecite dopredu aj ubytovanie, ale potom je otazka, naco ist na Pobaltie... Najkrajsie je totizto to objavovanie novych miest. Radsej by som pockal 2-3 roky, kym mala bude schopna chodit a vnimat, potom mozete mat krasny zazitok. Vrele odporucam najma severovychod Litvy, tam je to pre rodinku ako stvorene.-
Moik 22.01.2007 09:11
« Re:
Nešlo mi ani o to, jestli na dlouhou cestu nebo ne :-) spíš jsem myslel kvůli bezpečnosti, špatně jsem to napsal...
Dítěti je skoro jedno, kde dostane najíst a kde si pohraje. Doma, v Pobaltí nebo u moře...a naše malá cestovatelka toho schodila víc než většina mých kamarádů :-D
-
-
"-- skrytý --" 22.01.2007 17:46
Bez nadpisu
Aha, tak. O bezpecnost nemusis mat obavy. Povedal by som, ze tamojsi vodici su asi tak o milion kategorii vyssie ako my co sa tyka slusnosti na ceste (najdu sa aj vynimky, to urcite). Urcite by som mal ovela vacsie obavy v byvalej Juhoske ako na pobalti.
Ak si vypracujete lezerny plan, tak v turistickych info, ktorych je vsade dost, vam urcite zozenu nejake ubytovanie v okoli. Ak ratas s cenami asi takymi ako u nas, tak by si nemal byt nemilo prekvapeny.
Od cest přes ubytování, dopravu až po místa, které nelze minout!