Odpojení EGR ventilu u HDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
všechny z 9
-
« Odpojení EGR ventilu u HDI
Jednoduchá otázka. Odpojit EGR ventil, ano/ne?
1)Je mi jasné, že životnímu prostředí se to nebude líbit, i když je EGR v činnosti pouze v nízkých otáčkách.
2)Na druhou stranu, po odpojení bych měl teoreticky mít v nízkých otáčkách více kyslíku = lepší nástup.
3) Ať mi nikdo neříká, že pouštění sazí do sání nemá dlouhodobě negativní vliv na motor.
všechny z 9
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Váha vzduchu měří reálný průtok vzduchu.Tento průtok musí být stejný na začátku sání a na samém konci.Tzn musí být stejný jak reálný,tak skutečný.Když dojde k povelu otevření EGR,tak musí reálný průtok vzduchu klesnou,právě proto,že došlo k přerušení tlakování a určitá část nasávaného vzduchu je nahrazena výfukovými.pokud neklesne reálný průtok po povelu otevření EGR ventilu,vždy vyskočí chyba egr.
pokud máte vadnou váhu vzduchu,zakarbonuje se vám turbo a i sním egr,protože měří nesmysly.
A těm kterým se po zaslepení egr zlepšil výkon,nebo přestal kouřit motor je to opět tím,že máte vadnou váhu vzduchu.
Takže pokud někdo zaslepí,nebo sejme hadičku a myslí si ,že to řj. nepozná je na omylu.
Dále EGR ventil nezná pojem otevřený-zavřený.Jeho funkce záleží na mnoha okolnostech jako např.teplota motoru,teplota nasávaného vzduchu,poloha plynového pedálu,nebo třeba nadmořská výška(atmosférický tlak),proto se tento ventil používá v celém rozsahu otáček.
Funkce kromě ekologické je hlavně chlazení pístu,protože se sníží spalovací teplota po jeho otevření.A výsledek pro ty,kteří ho mají nefunkčí,nebo jinak znehodnocení:kromě toho,že jedou na záložní data v řj. pro vadný signál EGR,tak zvýšená spotřeba,ale hlavně ZAPEČENE pístní kroužky.