Tržby automobilek a náhradní díly
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 15.12.06 12:00
« Re: Re: Re: Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10% to Magic
Napsaný tam můžou mít co chcou, ale je to naprosto irelavantní, neboť se to příčí naší legislativě. To je stejný, jako kdyby tam napsali, že záruka je jen 1 rok. Jasně, můžou dělat problémy, ale každej spor bys vyhrál. Oni by museli prokázat, že to ten neznačkovej servis dodrbal, ale to by ses pak mohl hojit na něm. -
"-- skrytý --" 15.12.06 11:47
« Re: Re: Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10% to Magic
Tak s tou zárukou si myslím, že nemáš pravdu. V záručním listě od Fabie je jako jedna z hlavních podmínek veškerých záruk uvedeno nutnost servisování ve značkovém servisu. Zrovna nedávno jsem se na to díval. To platí i pro záruku mobility, která je doživotní, takže TEORETICKY bys musel servisovat auto ve značkovém servisu doživotně, což je nesmysl. Jinak ta Fabie má 10 let záruku na prorezivění, takže když budu auto servisovat jinde a nedají mi štempl do servisní knížky jako zástupce Škody, tak mám smůlu. To, že nebudeš muset jezdit do značkovýho servisu, je jednoznačně přínos. -
"-- skrytý --" 05.12.06 09:33
« Re: Re:
Ferin - nakladu na "vyvoj" Superbu nemuzou byt moc velky. Vzdyt je to v podstate facelift Passata pro cinskej trh - Sanghai Passat. Reklama na Superb taky nikdy moc masivni nebyla...A jak uz bylo psano niz, nemuze byt takovy rozdil mezi vyrobni cenou Fabie a Superbu. Vyrobni cena Fabky se pred par lety pohybovala okolo 80 tisic Kc. Samozrejme ciste vyrobni bez ostatnich nakladu. Takze jestli vyrobni cena Superbu byla do 150 tisic, tak mi to prijde hodne... -
Ricardo 04.12.06 18:21
« Je to celkem jednoduché
U každé značky je to procentuálně jinak ale v principu nejvíc vydělá výrobce na autě, to je jediná jeho jistota, a dealer na dílech a servise. Dovozce je někde mezitím, s relativně slušnými příjmy ale taky má největší dodatečné výdaje - reklama vezme u běžných značek velmi zhruba 30.000 Kč na auto. Výdaje dealera na to aby vůbec splnil podmínky smlouvy (prodejna, vybavení servisu) jsou taky obrovské. A k tomu tendence v EU směřuje k oslabení pozice dealera, dovozce i výrobce v zájmu zákazníka. Takže není to zdaleka tak veselé jak by se mohlo zdát. -
"-- skrytý --" 04.12.06 15:27
« Bez nadpisu
Rozdíl mezi Fabií a Superbem je taky v nákladech na vývoj - Fabia je "originál" Škoda s komponentama VW a Superb je "neoriginál" Passat tehdy neaktuální řady.
Nepamatuju si to přesně, ale někde jsem četl zis škodovky před zdaněním a vycházelo to na cca 10 000 Kč / auto. Tzn. s úplně všema nákladama na vývoj, reklamu atd. -
"-- skrytý --" 04.12.06 15:17
« Re:
Harous: Právě naopak. Nezapomínejte, na což se tu snažil už upozornit DoubleSix, že náklady automobilky se dělí na fixní a variabilní. Na ty fixní tu trochu zapomínáte, ale nelze je oddělit. Takže pokud by se braly jen ty variabilní (zjednodušeně náklady na výrobu jednoho kusu, pokud by vše předtím i potom zaplatil někdo jinej), byl by asi určitě zisk vyšší ze Superbu. Jenže tak to není a fixní náklady, který sou obrovský, se musí rozpustit do výroby každýho jednotlivýho kusu (lépe řečeno umořovat z jeho "zisku"). A protože sou fixní náklady na vývoj Superbu vyšší a jeho prodej zároveň nižší, bude marže (a potažmo zisk) vyšší u Fabie než u Superbu. Stále je řeč o marži na 1 KUS. Ale tady to samozřejmě platí i celkově.
DoubleSix(kerej mě předběhl ;-) ): Myslím, že VelSatis je ziskovej. Ztrátová byla jeho ulítlejší verze Avantime, ale s tím Renault počítal od začátku. Taky se jí vyrobilo jen 5000 ks. Renault to bral jen jako svoji "machrovinu". Ale nechci se hádat. Je taky možný, že u VelSatisu Renault pokračuje ve výrobě právě proto, aby se umořovaly fixní náklady. -
DoubleSix 04.12.06 15:13
« Re:
Harous : ale jen za předpokladu, že je Superb vůbec ziskový :P (viz VW Phaeton, Renault Vel Satis, atd., kde si automobilky mohou o ziscích nechat jenom zdát. A vše je způsobeno jen tím, že těch aut se prodává méně, než oni ve svých kalkulacích předpokládali a tak místo zisku je ztráta) -
DoubleSix 04.12.06 13:13
« Bez nadpisu
Magic : co se materiálových nákladů týče, tak určitě Fabie není moc daleko od Superbu (může tam být rozdíl tak 30-40%). Co ale Superb sráží do kolen jsou fixní náklady a odpisy (přípravky na montážní linku, nářadí na výrobu dílů, atd.. to vše se musí odepsat do řádově nižších objemů, Fábie se prodá ročně přes 200 tisíc, Superbů jen desetina a přitom investice do výroby Superbu byla stejná neli vyšší než do Fábie). Z těchto důvodů je neziskový nebo hrozně málo ziskový. -
"-- skrytý --" 04.12.06 12:04
« Re:
DoubleSix: asi se zde lišíme v pojmech. Výroba Superba podle mého názoru nemůže být víc jak 2,6x dražší než té Fabie. To by musel být setsakramentsky jinej auťák...Tipnul bych ho tak o 45 možná 50 % navíc. Jenže na Fabii bude ještě větší a tím pádem dražší mediální masírka, takže ten rozdíl se nám pak smrskne na nějakých 35-40 %.
Ale samozřejmě je to můj odhad, nikoliv nějaká objektivní fakta. -
DoubleSix 04.12.06 11:20
« Bez nadpisu
Magic : ne, výroba velkých a luxusních modelů je většinou bez zisku a ztráta se hradí ze zisku malých aut.
Nejziskovější pro automobilku jsou auta malá a nižší střední (je to dáno velkým počtem prodaných aut). Střední třída pak ještě zisk vykazuje, ale ne nijak velký (pokud rozpouštíš náklady na vývoj a výrobu velkého modelu do malého počtu kusů, nemůžeš být ziskový, a navíc kolikrát prodeje ani nesplní původní očekávání automobilky - viz Laguna, atd.).
Neplatí pro prémiový segment (BMW, Audi, Mercedes), tam ceny nových aut jsou už tak dost vysoké, takže jsou ziskové.
Pokud dnes koupíš nového Superba 1.9 TDI v plné polní za 650 000 Kč, tak to asi moc ziskové pro Škodu nebude, že (když původně ho prodávala i za 850 000 Kč).