Tržby automobilek a náhradní díly

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.06  12:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10% to Magic

    Napsaný tam můžou mít co chcou, ale je to naprosto irelavantní, neboť se to příčí naší legislativě. To je stejný, jako kdyby tam napsali, že záruka je jen 1 rok. Jasně, můžou dělat problémy, ale každej spor bys vyhrál. Oni by museli prokázat, že to ten neznačkovej servis dodrbal, ale to by ses pak mohl hojit na něm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.06  11:47

    « Re: Re: Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10% to Magic

    Tak s tou zárukou si myslím, že nemáš pravdu. V záručním listě od Fabie je jako jedna z hlavních podmínek veškerých záruk uvedeno nutnost servisování ve značkovém servisu. Zrovna nedávno jsem se na to díval. To platí i pro záruku mobility, která je doživotní, takže TEORETICKY bys musel servisovat auto ve značkovém servisu doživotně, což je nesmysl. Jinak ta Fabie má 10 let záruku na prorezivění, takže když budu auto servisovat jinde a nedají mi štempl do servisní knížky jako zástupce Škody, tak mám smůlu. To, že nebudeš muset jezdit do značkovýho servisu, je jednoznačně přínos.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.06  14:19

    « Re: Re:

    Ferin: Snad to nejak ustojim... >:D
    Neni to ale facelift Passatu, je to stejny auto jako Sanghai Passat.
    Rozdil mezi cinskym Passatem a Superbem je asi jako mezi Sharanem a Alhambrou...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.06  14:16

    « Re:

    DoubleSix: Kdybys cetl poradne moje prispevky, tak tim jsem se vlastne do diskuze vlozil. Tim ze ma pravdu Magic i Ty... >:D
    Takze zavladla shoda... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.06  13:57

    « Re:

    Harous: No, nevím, ale když jsem tady tuhle kacířskou větu, že Superb je facelift (lépe řečeno kopie) Passatu, pronesl já, sesypali se tu na mě naprosto všichni a nedali a nedali pokoj! >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 05.12.06  11:39

    « Bez nadpisu

    Harous : kdybys četl pořádně moje příspěvky, tak bys věděl, že jsem se bavil o % a ne o absolutním čísle. Takže z Fabie může mít Škoda dejme tomu 50 000 Kč zisk, ale ze Superbu 80 000 Kč, ale v % je ten zisk větší z Fábie >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.06  11:25

    « Re: Re: Re: Re:

    To netvrdim, ja jen tvrdim, ze z jednoho prodanyho kusu je vyssi zisk u Superba nez u Fabie... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 05.12.06  09:43

    « Re: Re: Re:

    Harous : to, že převzali díly z Passatu neznamená, že nemusí provést homologační zkoušky (trvají dost dlouho a stojí hodně pěněz).
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 05.12.06  09:40

    « Bez nadpisu

    Ferin : kdesi jsem četl, že prodeje VelSatisu jsou na 30% plánovaných prodejů (proto jsem tipoval, že to moc ziskové auto není). Ale zisk tam samozřejmě být může.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.06  09:33

    « Re: Re:

    Ferin - nakladu na "vyvoj" Superbu nemuzou byt moc velky. Vzdyt je to v podstate facelift Passata pro cinskej trh - Sanghai Passat. Reklama na Superb taky nikdy moc masivni nebyla...A jak uz bylo psano niz, nemuze byt takovy rozdil mezi vyrobni cenou Fabie a Superbu. Vyrobni cena Fabky se pred par lety pohybovala okolo 80 tisic Kc. Samozrejme ciste vyrobni bez ostatnich nakladu. Takze jestli vyrobni cena Superbu byla do 150 tisic, tak mi to prijde hodne...
  • 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 04.12.06  18:21

    « Je to celkem jednoduché

    U každé značky je to procentuálně jinak ale v principu nejvíc vydělá výrobce na autě, to je jediná jeho jistota, a dealer na dílech a servise. Dovozce je někde mezitím, s relativně slušnými příjmy ale taky má největší dodatečné výdaje - reklama vezme u běžných značek velmi zhruba 30.000 Kč na auto. Výdaje dealera na to aby vůbec splnil podmínky smlouvy (prodejna, vybavení servisu) jsou taky obrovské. A k tomu tendence v EU směřuje k oslabení pozice dealera, dovozce i výrobce v zájmu zákazníka. Takže není to zdaleka tak veselé jak by se mohlo zdát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.06  16:32

    « Re:

    Sem chtěl uvést to samý, ale už sem byl na to línej. ;-)
    Passat se Superbem přesto mají k sobě o něco blíž, ale to na věci mění jen málo.
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 04.12.06  16:31

    « Bez nadpisu

    Pajda : Fabia není "originál" Škoda, ale platforma A0 VW (stejné jako Polo). Takže odlišných dílů mezi Polem a Fabií je cca stejně jako mezi Passatem a Superbem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.06  15:27

    « Bez nadpisu

    Rozdíl mezi Fabií a Superbem je taky v nákladech na vývoj - Fabia je "originál" Škoda s komponentama VW a Superb je "neoriginál" Passat tehdy neaktuální řady.
    Nepamatuju si to přesně, ale někde jsem četl zis škodovky před zdaněním a vycházelo to na cca 10 000 Kč / auto. Tzn. s úplně všema nákladama na vývoj, reklamu atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.06  15:17

    « Re:

    Harous: Právě naopak. Nezapomínejte, na což se tu snažil už upozornit DoubleSix, že náklady automobilky se dělí na fixní a variabilní. Na ty fixní tu trochu zapomínáte, ale nelze je oddělit. Takže pokud by se braly jen ty variabilní (zjednodušeně náklady na výrobu jednoho kusu, pokud by vše předtím i potom zaplatil někdo jinej), byl by asi určitě zisk vyšší ze Superbu. Jenže tak to není a fixní náklady, který sou obrovský, se musí rozpustit do výroby každýho jednotlivýho kusu (lépe řečeno umořovat z jeho "zisku"). A protože sou fixní náklady na vývoj Superbu vyšší a jeho prodej zároveň nižší, bude marže (a potažmo zisk) vyšší u Fabie než u Superbu. Stále je řeč o marži na 1 KUS. Ale tady to samozřejmě platí i celkově.
    DoubleSix(kerej mě předběhl ;-) ): Myslím, že VelSatis je ziskovej. Ztrátová byla jeho ulítlejší verze Avantime, ale s tím Renault počítal od začátku. Taky se jí vyrobilo jen 5000 ks. Renault to bral jen jako svoji "machrovinu". Ale nechci se hádat. Je taky možný, že u VelSatisu Renault pokračuje ve výrobě právě proto, aby se umořovaly fixní náklady.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 04.12.06  15:13

    « Re:

    Harous : ale jen za předpokladu, že je Superb vůbec ziskový :P (viz VW Phaeton, Renault Vel Satis, atd., kde si automobilky mohou o ziscích nechat jenom zdát. A vše je způsobeno jen tím, že těch aut se prodává méně, než oni ve svých kalkulacích předpokládali a tak místo zisku je ztráta)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.06  14:57

    « Bez nadpisu

    Mi prijde ze mate pravdu oba... >:D
    Pro celkovy zisk automobilky je urcite dulezitejsi Fabia kvuli poctu prodanych kusu, ale z jednoho Superbu bude vyssi zisk, nez z jedny Fabie.
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 04.12.06  13:13

    « Bez nadpisu

    Magic : co se materiálových nákladů týče, tak určitě Fabie není moc daleko od Superbu (může tam být rozdíl tak 30-40%). Co ale Superb sráží do kolen jsou fixní náklady a odpisy (přípravky na montážní linku, nářadí na výrobu dílů, atd.. to vše se musí odepsat do řádově nižších objemů, Fábie se prodá ročně přes 200 tisíc, Superbů jen desetina a přitom investice do výroby Superbu byla stejná neli vyšší než do Fábie). Z těchto důvodů je neziskový nebo hrozně málo ziskový.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.06  12:04

    « Re:

    DoubleSix: asi se zde lišíme v pojmech. Výroba Superba podle mého názoru nemůže být víc jak 2,6x dražší než té Fabie. To by musel být setsakramentsky jinej auťák...Tipnul bych ho tak o 45 možná 50 % navíc. Jenže na Fabii bude ještě větší a tím pádem dražší mediální masírka, takže ten rozdíl se nám pak smrskne na nějakých 35-40 %.
    Ale samozřejmě je to můj odhad, nikoliv nějaká objektivní fakta.
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 04.12.06  11:20

    « Bez nadpisu

    Magic : ne, výroba velkých a luxusních modelů je většinou bez zisku a ztráta se hradí ze zisku malých aut.
    Nejziskovější pro automobilku jsou auta malá a nižší střední (je to dáno velkým počtem prodaných aut). Střední třída pak ještě zisk vykazuje, ale ne nijak velký (pokud rozpouštíš náklady na vývoj a výrobu velkého modelu do malého počtu kusů, nemůžeš být ziskový, a navíc kolikrát prodeje ani nesplní původní očekávání automobilky - viz Laguna, atd.).
    Neplatí pro prémiový segment (BMW, Audi, Mercedes), tam ceny nových aut jsou už tak dost vysoké, takže jsou ziskové.
    Pokud dnes koupíš nového Superba 1.9 TDI v plné polní za 650 000 Kč, tak to asi moc ziskové pro Škodu nebude, že (když původně ho prodávala i za 850 000 Kč).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…