Tržby automobilek a náhradní díly
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.11.06 09:16
« Re: Re: Re:
Tím bych si tak jistej nebyl!! Škodovka sice prodá o něco víc než polovinu výroby v zahraničí, ale nejvyšší marže má jednoznačně v ČR!! V zahraničí stojí škodovky míň a mají lepší výbavu, takže marže bude o dost nižší. Navíc musíš počítat s přepravníma nákladama, vyšší cenou reklamy, vyššíma mzdovýma nákladama atd. -
DoubleSix 30.11.06 09:01
« Bez nadpisu
all : zapomínáte všichni ještě na jednu věc. Prodejní cena v servisu se nerovná prodejní ceně v účetnictví automobilky. Je tam ještě několik dalších rukou, které si přidají něco na zisku.
Prodejní cena ND oproti originálnímu dílu se pohybuje v rozmezí od 4 násobku po 8 násobek (beru ze své branže). Ten zisk se ale rozděluje mezi spoustu "rukou", které si díl mezi sebou předávají, než je prodán finálnímu zákazníkovi (hodně si bere poslední ruka - prodejce). Proto jsem automobilce dal "pouze" 100% zisk.
Navíc ND prodávají i přímo výrobci originálních dílů, takže to, co vám v autorizovaném servisu namontují na auto, nemuselo nutně projít účetnictvím automobilky. -
Saab 30.11.06 07:20
« Re: Tržby automobilek a náhradní díly
Toyota 2005:
Vehicles: 127,5 miliard USD (86,6%)
Parts & components for overseas production: 2,04 miliardy USD (1,4%)
Parts: 9,4 miliardy USD (6,4%)
Others: 8,3 miliardy USD (5,6%)
Celkem: 147,24 miliard USD
Nicméně na dílech vydělá Toyota podstatně víc, protože dodává díly do většiny automobilek na světě >:D Dalo by se říct, že v každém autě je kus Toyoty >:D Např. její dceřinná firma Denso dělá mimo jiné klimatizace pro VW (pro Passata v Liberci) a ostatní nebo firma Aisin dodává díly do většiny automobilek světa, taktéž včetně VW (3,5% své produkce) atd. -
"-- skrytý --" 29.11.06 16:55
« Re:
DoubleSix: někde v tvém výpočtu je chyba a nebo v tom 100% zisku - asi jsi chtěl napsat 50% zisk z náhradních dílů - proto jsi půlil ty tržby za náhradní díly. Jenom bych napsal, že si tak střelím, že výrobní náklady mohou být tak na 15-20 % prodejní ceny. Pak by ten zisk z prodeje NH tvořil opravdu cca 50 % z celkového zisku (tj. cca 10 mld). -
DoubleSix 29.11.06 16:02
« Bez nadpisu
Výroční zpráva Škody Auto za rok 2005 :
Složení celkových tržeb je následující
87,9% prodej nových vozů
6,8% prodej originálních dílů a příslušenství
3,6% dodávky dílů do koncernu VW
1,7% tržby za ostatní zboží a služby
Rozdělení zisku tam bohužel není uvedeno. Ale zkusíme si ho odvodit.
Tržby byly 187 mld Kč, zisk 19,3 mld Kč.
Obrat náhradních dílů je 6,8% ze 187 ml, což je 12,7 mld Kč. Pokud by Škoda na těch dílech měla 100% zisk, je zisk 6,35 mld Kč, což je 32% z celkového zisku.
Takže ne 68-80%, ale spíš 1/3 zisku automobilek je z prodeje ND. -
"-- skrytý --" 29.11.06 15:39
« Re:
podla mojho nazoru ako ktory vyrobca :)) (s trochou humoru a nadsazky) ... napr. VW-skoda-audi zarobi slusne na predaji auta, potom este slusnejsie na servise. taka toyota-honda-mitsu zarobi slusne na predaji auta, (mozno viac ako VW), pretoze maju lepsie zmaknuty system vyroby a riadenia - dokazu vyrabat efektivnejsie a lacnejsie, predaju celkom draho, ale na servise som si takmer isty, ze su v strate :roll: (ak neratam vymeny oleja) -
« Bez nadpisu
ale i tak vyrobci na novych autech moc nevydelaji a vyberou si to pozdeji na nahradnich dilech, servisni podppre atd.
ale přesto vydělají víc než dealeři. musí, jinak by neměly na předprodejní a prodejní podporu, garanci atd. pravda je, že výrobci i prodejci začnou rýžovat po záruční lhůtě.
pak je samosebou v zájmu automobilek (a ještě více dealerů), aby se na vozech neustále něco měnilo. prostě takový "spotřební materiál", jako je toner u tiskáren ;) -
Ted 28.11.06 13:46
« Bez nadpisu
zisky dealeru z prodeje aut jsou minimalni (asi vas neprekvapi BMW Czech je na tom lip ale kdyz srovnate ceny v nemecku a v CR, pochopite). profit je generovan temer vyhradne prodejem nahradnich dilu a servisem. presne pomery se samozrejme lisi u jednotlivych automobilek. neni pak na miste se divit, proc jsou nektere dily dimenzovany jen tak, aby vyzadovaly vymenu po urcitem poctu km... -
« Bez nadpisu
zřejmě bude záležet na tom, o které automobilce je řeč, že. nicméně obecný trend je zvyšování podílu n.d. a služeb na zisku, protože neustále se zostřující konkurence snižuje podíl z prodeje nových vozů (s výjimkou vw/škoda na českém trhu). jde-li o cifru, viděl bych to tak 67-80 %.