Tržby automobilek a náhradní díly

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.06  09:16

    « Re: Re: Re:

    Tím bych si tak jistej nebyl!! Škodovka sice prodá o něco víc než polovinu výroby v zahraničí, ale nejvyšší marže má jednoznačně v ČR!! V zahraničí stojí škodovky míň a mají lepší výbavu, takže marže bude o dost nižší. Navíc musíš počítat s přepravníma nákladama, vyšší cenou reklamy, vyššíma mzdovýma nákladama atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 30.11.06  09:05

    « Re: Re:

    Pucmeloud : bohužel, většina prodejů vozů Škdoa se realizuje mimo český trh.
    Navíc zisk Škody je cca 10%, což je na automobilku docela slušný výkon. Ale většina zisku se generuje z prodejů v zahraničí, ne z ČR.
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 30.11.06  09:01

    « Bez nadpisu

    all : zapomínáte všichni ještě na jednu věc. Prodejní cena v servisu se nerovná prodejní ceně v účetnictví automobilky. Je tam ještě několik dalších rukou, které si přidají něco na zisku.
    Prodejní cena ND oproti originálnímu dílu se pohybuje v rozmezí od 4 násobku po 8 násobek (beru ze své branže). Ten zisk se ale rozděluje mezi spoustu "rukou", které si díl mezi sebou předávají, než je prodán finálnímu zákazníkovi (hodně si bere poslední ruka - prodejce). Proto jsem automobilce dal "pouze" 100% zisk.
    Navíc ND prodávají i přímo výrobci originálních dílů, takže to, co vám v autorizovaném servisu namontují na auto, nemuselo nutně projít účetnictvím automobilky.
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 30.11.06  08:49

    « Bez nadpisu

    Bruure : "100%" zisk znamená, že prodejní cena = náklady * 2. Proto jsem obrat vydělil 2, abych se dostal k zisku z prodeje ND.
    Ale jinak máš samozřejmě pravdu, zisk je 50% z prodejní ceny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 30.11.06  07:20

    « Re: Tržby automobilek a náhradní díly

    Toyota 2005:
    Vehicles: 127,5 miliard USD (86,6%)
    Parts & components for overseas production: 2,04 miliardy USD (1,4%)
    Parts: 9,4 miliardy USD (6,4%)
    Others: 8,3 miliardy USD (5,6%)
    Celkem: 147,24 miliard USD
    Nicméně na dílech vydělá Toyota podstatně víc, protože dodává díly do většiny automobilek na světě >:D Dalo by se říct, že v každém autě je kus Toyoty >:D Např. její dceřinná firma Denso dělá mimo jiné klimatizace pro VW (pro Passata v Liberci) a ostatní nebo firma Aisin dodává díly do většiny automobilek světa, taktéž včetně VW (3,5% své produkce) atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.06  19:17

    « Re:

    Double Six: U te Skodovky to bude dano hodne nesoudnosti ceskeho zakaznika, ktery je ochoten za Skodu zaplatit skoro nejvice z cele Evropy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.06  16:55

    « Re:

    DoubleSix: někde v tvém výpočtu je chyba a nebo v tom 100% zisku - asi jsi chtěl napsat 50% zisk z náhradních dílů - proto jsi půlil ty tržby za náhradní díly. Jenom bych napsal, že si tak střelím, že výrobní náklady mohou být tak na 15-20 % prodejní ceny. Pak by ten zisk z prodeje NH tvořil opravdu cca 50 % z celkového zisku (tj. cca 10 mld).
  • 00 Reagovat !

    foto DoubleSix

    DoubleSix 29.11.06  16:02

    « Bez nadpisu

    Výroční zpráva Škody Auto za rok 2005 :
    Složení celkových tržeb je následující
    87,9% prodej nových vozů
    6,8% prodej originálních dílů a příslušenství
    3,6% dodávky dílů do koncernu VW
    1,7% tržby za ostatní zboží a služby
    Rozdělení zisku tam bohužel není uvedeno. Ale zkusíme si ho odvodit.
    Tržby byly 187 mld Kč, zisk 19,3 mld Kč.
    Obrat náhradních dílů je 6,8% ze 187 ml, což je 12,7 mld Kč. Pokud by Škoda na těch dílech měla 100% zisk, je zisk 6,35 mld Kč, což je 32% z celkového zisku.
    Takže ne 68-80%, ale spíš 1/3 zisku automobilek je z prodeje ND.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.06  15:39

    « Re:

    podla mojho nazoru ako ktory vyrobca :)) (s trochou humoru a nadsazky) ... napr. VW-skoda-audi zarobi slusne na predaji auta, potom este slusnejsie na servise. taka toyota-honda-mitsu zarobi slusne na predaji auta, (mozno viac ako VW), pretoze maju lepsie zmaknuty system vyroby a riadenia - dokazu vyrabat efektivnejsie a lacnejsie, predaju celkom draho, ale na servise som si takmer isty, ze su v strate :roll: (ak neratam vymeny oleja)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  14:41

    « Bez nadpisu

    Diky vsem za info...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  14:10

    « Bez nadpisu

    ale i tak vyrobci na novych autech moc nevydelaji a vyberou si to pozdeji na nahradnich dilech, servisni podppre atd.
    ale přesto vydělají víc než dealeři. musí, jinak by neměly na předprodejní a prodejní podporu, garanci atd. pravda je, že výrobci i prodejci začnou rýžovat po záruční lhůtě.
    pak je samosebou v zájmu automobilek (a ještě více dealerů), aby se na vozech neustále něco měnilo. prostě takový "spotřební materiál", jako je toner u tiskáren ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  13:51

    « Re:

    ale i tak vyrobci na novych autech moc nevydelaji a vyberou si to pozdeji na nahradnich dilech, servisni podppre atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  13:50

    « Bez nadpisu

    zisky dealeru z prodeje aut jsou minimalni
    dotaz byl na automobilky, ne na dealery. i když to spolu dost souvisí, dealeři v první linii jsou na tom hůř než výrobci.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 28.11.06  13:46

    « Bez nadpisu

    zisky dealeru z prodeje aut jsou minimalni (asi vas neprekvapi BMW Czech je na tom lip ale kdyz srovnate ceny v nemecku a v CR, pochopite). profit je generovan temer vyhradne prodejem nahradnich dilu a servisem. presne pomery se samozrejme lisi u jednotlivych automobilek. neni pak na miste se divit, proc jsou nektere dily dimenzovany jen tak, aby vyzadovaly vymenu po urcitem poctu km...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  13:10

    « Bez nadpisu

    zřejmě bude záležet na tom, o které automobilce je řeč, že. nicméně obecný trend je zvyšování podílu n.d. a služeb na zisku, protože neustále se zostřující konkurence snižuje podíl z prodeje nových vozů (s výjimkou vw/škoda na českém trhu). jde-li o cifru, viděl bych to tak 67-80 %.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.06  11:16

    « Tržby automobilek a náhradní díly

    Zdravím, může mi někdo říct, kolik tak můžou mít automobilky % podíl na zisku z prodeje náhradních dílů a služeb z celkových tržeb? Nechci žádné extrémy, ale takový průměr. Díky
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…