Tržby automobilek a náhradní díly
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
DoubleSix 04.12.06 09:02
« Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10%
Ferin : mě nešlo o počet škodovek na člověka, ale počet prodaných vozů na člověka. Porovnej země EU se stejným počtem obyvatel jako ČR a uvidíš, o kolik se v EU prodá víc aut. Jsme na tom hůře než Maďarsko, Slovinsko a jak všechny země EU.
Ve Velké Británii se např. prodává kolem 150 000 aut měsíčně a to jich je asi 5 x víc než nás. Taže u nás by se tedy mělo prodávat asi 30 000 aut měsíčne, ha ha ha (skutečnost je asi třetina).
A právě proto, že se tu prodává tak málo aut, musí dovozci dávat velké slevy, aby vůbec něco prodali. -
"-- skrytý --" 01.12.06 19:36
« Re: u vw jsou větší slevy než 10%
DoubleSix: Řeč ale byla o škodovce. Atam bude naopak poměr v ČR na obyvatele hrubě nejlepší. Ale cena tomu rozhodně neodpovídá.
TM: Já jsem ale výslovně psal, že ty čísla sou o západních trzích.
Jinak ty seš ňákej VIP zákazník? Výrazně nad 10 % u škodovky mi přinde i v ČR divný. Někdo tady (a bylo to víc zdrojů) uváděl, že podle oficiálních zdrojů u nás prodejci škodovek nemají dvoucifernou marži. To by znamenalo, že na těch prodejích prodělali. Jenom pro upřesnění. Píšeš o tebou individuálně usmlouvané slevě?? Pokud šlo o akci, de o úplně jinou věc..... jo, teď sem si všiml, skladovky. To ale nemůžeš srovnávat. Řeč byla o prodeji "standardních" kusů. -
DoubleSix 30.11.06 13:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Pucmeloud : co se slevových akcí týče, tak já jsme mluvil o českém trhu. Jinde v EU to bude určitě jiné. Srovnej třeba počty prodaných aut verzus počet obyvatel. V tomhle poměrovém měřítku na tom ČR není vůbec dobře. Proto aby dovozci prodali, musí dát slevy, aby vůbec mohli konkurovat prodejům a importu ojetých vozů. -
"-- skrytý --" 30.11.06 12:50
« Re: No, s tema dilama...
Navíc, narozdíl od tezí, který tady někdo uváděl, nemůžou automobilky spolíhat pouze na prodej ND. Tato oblast se totiž postupně zcela uvolňuje a jsem přesvědčenej o tom, že za několik velice málo let na trhu ND budou dominovat "neoriginální" výrobci, nabízející originální (ve smyslu přesně na míru a se stejným designem) ND. A kdyby platilo, co bylo uvedeno, konstruktéři by přišli velmi rychle na buben. -
« No, s tema dilama...
s tema dilama to bude asi slozitejsi. Automobilky hromadu veci nevyrabi, ale prodavaji pres svoje distribucni/servisni kanaly. S Densem a Toyotou je to asi jako s Visteon-Ford nebo Delphy-GM. Urcity vazby tam jsou, ale exklusivita obecne uz ne. Samozrejme si automobilky muzou smluvne osetrit, ze urcity "originalni" reseni nebude dodavatel nabizet jinejm OEM. Na druhou stranu nektery OEM (povestnej je tim Ford) zneuzivaj svoji pozice, nechaj si neco vyvinout, seberou vykresy a hura do Ciny... -
DoubleSix 30.11.06 11:50
« Re: Re: Re: Re:
Dneska jdou prodejci z aut z akce do akce. Jen jedna akce skončí, následuje jí ihned druhá. Dnes snad auto bez slevy nebo výbavy zdarma snad ani nejde koupit.
Vyjímku asi bude tvořit ferarri :P
Já bych si tipnul 99,9% aut se slevou, 0,1% aut za katalogovou cenu.
Podle mě, každý dealer ti dá něco zdarma. Tu gumové koberečky, tu zamykání zpátečky, tu rádio s CD, klimatizaci, metalízu, atd. -
"-- skrytý --" 30.11.06 11:21
« Re: Re: Re:
Jenže stejně si myslím, že katalogový ceny rozhodně nejsou jen papírový. Většina lidí totiž rozhodně v autosalónu smlouvat nebude a bere cenu jako danou. Ti pak buď čekají na "oficiální" slevy (různý akce na konci či začátku roku atp.) nebo koupí za standardní katalogovou. Bylo by docela zajímavý znát ten poměr prodejů (katalogová - akční - usmlouvaná). -
DoubleSix 30.11.06 11:14
« Re: Re:
Cenová politika automobilek je opravdu zajímavá, speciálně koncern VW.
Za katalogové ceny dnes snad nikdo neprodává. Mě to přijde, že katalogové ceny si nějak vymyslí a pak to prodávají "jakoby" se slevou a čím je sleva "větší", tím víc zákazníků nalákají. A ti si říkají, panečku ,to jsem ale ušetřil peněz. :P
Ano, Škoda dávala pouze 8%, ale dnes se nám je již podařilo zlomit a máme 12%. VW zůstalo bohužel na 10%.
Na opačné straně stojí Opel - 19%, Ford - 18%, Peugeot - až 19%, ..
Ani japonci moc velké slevy dávat nechtějí. To víš, pokud dobře prodáváš, nepotřebuješ velké slevy. -
"-- skrytý --" 30.11.06 10:52
« Re:
To jo. Jenže kdyby to bylo jenom o tom, byly by škodovky nejlevnější v ČR a v Německu. Jenže pravej opak je pravdou!! Já myslím, že prvotní je nahodit základní cenu podle ceny konkurence (a oblíbenosti vozu) v dané zemi. A ostatní se pak odvýjí až od toho.
Jinak koncern je svou škudlivostí známej všude (společně s tuším volvem), slevy se mu moc dávat nechce. A tak zatímco především u francouzských aut, Saabu, Fordu je člověk schopnej dosáhnout velmi zajímavé slevy, u Škodovky člověk ostrouhá. Jak na západě, tak v ČR. Tím nechci říct, že nedostane ŽÁDNOU slevu. Ale těch 10 % je maximum (aspoň na západě), dokonce bych řekl, že velmi velmi optimistický. U škodovky je myslím maximálka 8 %. -
DoubleSix 30.11.06 10:41
« Bez nadpisu
Ferin : vždyť jsem to tam uváděl, že dovozce dostává od Škody slevy podle velikosti regionu a počtu prodejů. Tím mu umožňuje jít s cenou dolů a více prodat (být konkurenceschopnější)
Na Citroen je sleva 4000EUR, takže celková cena je 11 190 EUR, 314 000 Kč. U nás 300 000 Kč při o 3% vyšší DPH.
Citroen je ale nyní extrém (stejně tak i Renault). Němečtí výrobci třeba takové slevy nedávají, u VW jsi schopen uhádat maximálně 10% a víc ani nudli. -
"-- skrytý --" 30.11.06 09:51
« Re: Re: Re: Re: Re:
Až na dvě drobnosti:
1) Dovozce nebo dealer si cenu nestanovuje sám, má do toho co "kecat" aji výrobce. Pokud tak chce (lépe řečeno musí) Škodovka prodávat na západě levněj, musí tam jít i níž se svojí marží.
2) Problém je, že srovnáváš a) základní ceny v zahraničí a cenu po slevě v ČR; v zahraničí slevu rovněž dostaneš, často i vyšší. b) Německo není zrovna příklad nejlevnějšího trhu. -
DoubleSix 30.11.06 09:41
« Re: Re: Re: Re:
Ferin : ještě jedna drobnost. Míra zisku dealera nemá nic společného se ziskem Škodovky. Pokusím se ti to vysvětlit.
Škoda má nastaveno, že každé auto prodá s 10% zisku (samozřejmě, že ne, ale pro jednodušší představu, Fabie bude mít vyšší míru zisku než Superb, procentuelní míru zisku, ne absolutní číslo).
Škoda pak prodává svá aut oficiálním dovozcům do jednotlivých zemí. Podle regionu a podle velikosti prodejů pak dává dovozcům slevy. Tady končí zisk Škody. Dále oficiální dovozci v rámci jednotlivých zemí prodávají škodovky jednotlivým dealerům také s nějakým ziskem, záleží podle prodejů delaerů. Který dealer se více snaží, dostane větší rabat. Dealer si pak také něco přihodí a auto jde k finálnímu zákazníkovi. Marže dovozce a dealera v zahraničí jsou nižší než v ČR.
I Ford dokázal dát 20% slevu na Mondeo, mě chtěli vnutit Mondeo 2.0TDCi Kombi za 595 000 Kč (sleva téměř 200 000 Kč).
V ČR si dealer účtuje cca 10-16% z auta jako zisk (i ta podělaná Thalia za 209 900 Kč má stále ještě zisk pro dealera). Tady hledej zakopaného psa, proč jsou v ČR tak "drahá auta". Pokud si neukecáš slevu, jsi hlupák, žes to koupil.
Věř mi, Citroen C4 za 11 000 EUR v Německu nekoupíš (začíná na 15 000 EUR), v ČR ano. Jde koupit u nás auto levněji než v EU, ale Škodovka a její dealeři to nedělají. Ale těch 15% prodejů Škodovky v ČR rozhodně nepřebije těch 85% ze zahraničí. -
DoubleSix 30.11.06 09:28
« Re: Re: Re: Re: Re:
Mitsi : to by měla kýlu :P
Spíš je to Audi než Škoda (stejná technika z Octavie zabalená do hávu Audi A3 se prodává za podstatně vyšší ceny).
Jo, samozřejmě, Škodovka díky svému 10% zisku hodně přispívá do společné kasy, ale rozhodně "ekonomicky netáhne" celý koncern. -
DoubleSix 30.11.06 09:24
« Re: Re: Re: Re:
Ferin : ach jo, nejdřív si zjisti data a pak něco piš.
V ČR Škoda prodá kolem 70 000 aut (do konce října letošního roku prodala pouze 43 000 vozů v ČR, zbytek z těch 500 000 co již vyrobila šlo do zahraničí). Celkově Škoda prodala 485 000 aut. "O něco víc než polovina" rozhodně není 85% produkce. -
DoubleSix 30.11.06 09:16
« Re: Re: Tržby automobilek a náhradní díly
Saab : máš naprostou pravdu, každá automobilka to bude mít jinak. Záleží na skladbě její produkce. Na základě čísel z jedné automobilky se nadá udělat definitivní stanovisko.
Otázka u té Toyoty zní, co je obsaženo v položce Parts. Jsou to všechno jenom spare parts nebo se do toho započítavají dodávky např. motorů Toyota pro japonské závody Daihatsu apod (není overseas)?
Stanovit ale nějakou "výrobní cenu" auta nelze, protože tu je mnoho aspektů - například náklady na reklamu jsou přímo gigantické.
Dále je potřeba rozlišovat díly v prvovýrobě a díly konkurenční. Dodavatel dílů do prvovýroby celkem tratí na marži, což je kompenzováno tím, že dealeři jsou smluvně vázání k odběru některých dílů tohoto prvovýrobce a tady se marže srovnávají - tedy až u servisu si výrobce partu "přijde na své". Konkurenční díly vyráběné čistě pro servisní účely mohou mít tím pádem nižší cenu, protože marže na ně je standardní. Díky této politice je dnes auto za 500.000 Kč mnohem lépe vybaveno a i konstrukčně dál než stejný vůz před cca 10 lety.
Podle platných směrnic EU o konkurenčním prostředí ale nesmí být záruka za jakoukoliv věc (tzn. i automobil) vázána na jednu servisní síť. Obecně rozšířený názor, že musím využívat značkových servisů, abych nepřišel o záruku je myslný. Je zde pouze potřeba dodržet servis dle postupů daných výrobcem (tedy musí mít servis servisní manuál k autu) a používání homologovaných a schválených ND.