Tržby automobilek a náhradní díly
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Tržby automobilek a náhradní díly 28.11.2006 11:16
- Bez nadpisu 28.11.2006 13:10
- Bez nadpisu 28.11.2006 13:46 Ted
- Bez nadpisu 28.11.2006 13:50
- Bez nadpisu 28.11.2006 14:10
- Bez nadpisu 28.11.2006 14:41
- Bez nadpisu 29.11.2006 16:02 DoubleSix
- Bez nadpisu 30.11.2006 08:49 DoubleSix
- Bez nadpisu 30.11.2006 09:01 DoubleSix
- Bez nadpisu 30.11.2006 10:41 DoubleSix
- No, s tema dilama... 30.11.2006 12:47
- u vw jsou větší slevy než 10% 01.12.2006 18:38
- Bez nadpisu 04.12.2006 11:20 DoubleSix
- Bez nadpisu 04.12.2006 13:13 DoubleSix
- Bez nadpisu 04.12.2006 15:27
- Bez nadpisu 04.12.2006 16:31 DoubleSix
- Je to celkem jednoduché 04.12.2006 18:21 Ricardo
- Bez nadpisu 05.12.2006 09:40 DoubleSix
- Bez nadpisu 05.12.2006 11:39 DoubleSix
-
-
Saab 30.11.2006 07:20
« Re: Tržby automobilek a náhradní díly
Toyota 2005:
Vehicles: 127,5 miliard USD (86,6%)
Parts & components for overseas production: 2,04 miliardy USD (1,4%)
Parts: 9,4 miliardy USD (6,4%)
Others: 8,3 miliardy USD (5,6%)
Celkem: 147,24 miliard USD
Nicméně na dílech vydělá Toyota podstatně víc, protože dodává díly do většiny automobilek na světě >:D Dalo by se říct, že v každém autě je kus Toyoty >:D Např. její dceřinná firma Denso dělá mimo jiné klimatizace pro VW (pro Passata v Liberci) a ostatní nebo firma Aisin dodává díly do většiny automobilek světa, taktéž včetně VW (3,5% své produkce) atd.-
DoubleSix 30.11.2006 09:16
« Re: Re: Tržby automobilek a náhradní díly
Saab : máš naprostou pravdu, každá automobilka to bude mít jinak. Záleží na skladbě její produkce. Na základě čísel z jedné automobilky se nadá udělat definitivní stanovisko.
Otázka u té Toyoty zní, co je obsaženo v položce Parts. Jsou to všechno jenom spare parts nebo se do toho započítavají dodávky např. motorů Toyota pro japonské závody Daihatsu apod (není overseas)?
-
-
-
Bez nadpisu
zřejmě bude záležet na tom, o které automobilce je řeč, že. nicméně obecný trend je zvyšování podílu n.d. a služeb na zisku, protože neustále se zostřující konkurence snižuje podíl z prodeje nových vozů (s výjimkou vw/škoda na českém trhu). jde-li o cifru, viděl bych to tak 67-80 %. -
Ted 28.11.2006 13:46
Bez nadpisu
zisky dealeru z prodeje aut jsou minimalni (asi vas neprekvapi BMW Czech je na tom lip ale kdyz srovnate ceny v nemecku a v CR, pochopite). profit je generovan temer vyhradne prodejem nahradnich dilu a servisem. presne pomery se samozrejme lisi u jednotlivych automobilek. neni pak na miste se divit, proc jsou nektere dily dimenzovany jen tak, aby vyzadovaly vymenu po urcitem poctu km... -
-
Bez nadpisu
ale i tak vyrobci na novych autech moc nevydelaji a vyberou si to pozdeji na nahradnich dilech, servisni podppre atd.
ale přesto vydělají víc než dealeři. musí, jinak by neměly na předprodejní a prodejní podporu, garanci atd. pravda je, že výrobci i prodejci začnou rýžovat po záruční lhůtě.
pak je samosebou v zájmu automobilek (a ještě více dealerů), aby se na vozech neustále něco měnilo. prostě takový "spotřební materiál", jako je toner u tiskáren ;) -
-
"-- skrytý --" 29.11.2006 15:39
« Re:
podla mojho nazoru ako ktory vyrobca :)) (s trochou humoru a nadsazky) ... napr. VW-skoda-audi zarobi slusne na predaji auta, potom este slusnejsie na servise. taka toyota-honda-mitsu zarobi slusne na predaji auta, (mozno viac ako VW), pretoze maju lepsie zmaknuty system vyroby a riadenia - dokazu vyrabat efektivnejsie a lacnejsie, predaju celkom draho, ale na servise som si takmer isty, ze su v strate :roll: (ak neratam vymeny oleja)
-
-
DoubleSix 29.11.2006 16:02
Bez nadpisu
Výroční zpráva Škody Auto za rok 2005 :
Složení celkových tržeb je následující
87,9% prodej nových vozů
6,8% prodej originálních dílů a příslušenství
3,6% dodávky dílů do koncernu VW
1,7% tržby za ostatní zboží a služby
Rozdělení zisku tam bohužel není uvedeno. Ale zkusíme si ho odvodit.
Tržby byly 187 mld Kč, zisk 19,3 mld Kč.
Obrat náhradních dílů je 6,8% ze 187 ml, což je 12,7 mld Kč. Pokud by Škoda na těch dílech měla 100% zisk, je zisk 6,35 mld Kč, což je 32% z celkového zisku.
Takže ne 68-80%, ale spíš 1/3 zisku automobilek je z prodeje ND.-
"-- skrytý --" 29.11.2006 16:55
« Re:
DoubleSix: někde v tvém výpočtu je chyba a nebo v tom 100% zisku - asi jsi chtěl napsat 50% zisk z náhradních dílů - proto jsi půlil ty tržby za náhradní díly. Jenom bych napsal, že si tak střelím, že výrobní náklady mohou být tak na 15-20 % prodejní ceny. Pak by ten zisk z prodeje NH tvořil opravdu cca 50 % z celkového zisku (tj. cca 10 mld). -
« Re:
Double Six: U te Skodovky to bude dano hodne nesoudnosti ceskeho zakaznika, ktery je ochoten za Skodu zaplatit skoro nejvice z cele Evropy-
-
"-- skrytý --" 30.11.2006 09:16
« Re: Re: Re:
Tím bych si tak jistej nebyl!! Škodovka sice prodá o něco víc než polovinu výroby v zahraničí, ale nejvyšší marže má jednoznačně v ČR!! V zahraničí stojí škodovky míň a mají lepší výbavu, takže marže bude o dost nižší. Navíc musíš počítat s přepravníma nákladama, vyšší cenou reklamy, vyššíma mzdovýma nákladama atd.-
"-- skrytý --" 30.11.2006 09:18
« Re: Re: Re: Re:
Pokud je mi známo, tak Škoda čas od času ekonomicky táhne (ve smyslu "drží na vodou") celý koncern...-
DoubleSix 30.11.2006 09:28
« Re: Re: Re: Re: Re:
Mitsi : to by měla kýlu :P
Spíš je to Audi než Škoda (stejná technika z Octavie zabalená do hávu Audi A3 se prodává za podstatně vyšší ceny).
Jo, samozřejmě, Škodovka díky svému 10% zisku hodně přispívá do společné kasy, ale rozhodně "ekonomicky netáhne" celý koncern.
-
-
DoubleSix 30.11.2006 09:24
« Re: Re: Re: Re:
Ferin : ach jo, nejdřív si zjisti data a pak něco piš.
V ČR Škoda prodá kolem 70 000 aut (do konce října letošního roku prodala pouze 43 000 vozů v ČR, zbytek z těch 500 000 co již vyrobila šlo do zahraničí). Celkově Škoda prodala 485 000 aut. "O něco víc než polovina" rozhodně není 85% produkce. -
DoubleSix 30.11.2006 09:41
« Re: Re: Re: Re:
Ferin : ještě jedna drobnost. Míra zisku dealera nemá nic společného se ziskem Škodovky. Pokusím se ti to vysvětlit.
Škoda má nastaveno, že každé auto prodá s 10% zisku (samozřejmě, že ne, ale pro jednodušší představu, Fabie bude mít vyšší míru zisku než Superb, procentuelní míru zisku, ne absolutní číslo).
Škoda pak prodává svá aut oficiálním dovozcům do jednotlivých zemí. Podle regionu a podle velikosti prodejů pak dává dovozcům slevy. Tady končí zisk Škody. Dále oficiální dovozci v rámci jednotlivých zemí prodávají škodovky jednotlivým dealerům také s nějakým ziskem, záleží podle prodejů delaerů. Který dealer se více snaží, dostane větší rabat. Dealer si pak také něco přihodí a auto jde k finálnímu zákazníkovi. Marže dovozce a dealera v zahraničí jsou nižší než v ČR.
I Ford dokázal dát 20% slevu na Mondeo, mě chtěli vnutit Mondeo 2.0TDCi Kombi za 595 000 Kč (sleva téměř 200 000 Kč).
V ČR si dealer účtuje cca 10-16% z auta jako zisk (i ta podělaná Thalia za 209 900 Kč má stále ještě zisk pro dealera). Tady hledej zakopaného psa, proč jsou v ČR tak "drahá auta". Pokud si neukecáš slevu, jsi hlupák, žes to koupil.
Věř mi, Citroen C4 za 11 000 EUR v Německu nekoupíš (začíná na 15 000 EUR), v ČR ano. Jde koupit u nás auto levněji než v EU, ale Škodovka a její dealeři to nedělají. Ale těch 15% prodejů Škodovky v ČR rozhodně nepřebije těch 85% ze zahraničí.-
"-- skrytý --" 30.11.2006 09:51
« Re: Re: Re: Re: Re:
Až na dvě drobnosti:
1) Dovozce nebo dealer si cenu nestanovuje sám, má do toho co "kecat" aji výrobce. Pokud tak chce (lépe řečeno musí) Škodovka prodávat na západě levněj, musí tam jít i níž se svojí marží.
2) Problém je, že srovnáváš a) základní ceny v zahraničí a cenu po slevě v ČR; v zahraničí slevu rovněž dostaneš, často i vyšší. b) Německo není zrovna příklad nejlevnějšího trhu.
-
-
-
-
-
-
DoubleSix 30.11.2006 09:01
Bez nadpisu
all : zapomínáte všichni ještě na jednu věc. Prodejní cena v servisu se nerovná prodejní ceně v účetnictví automobilky. Je tam ještě několik dalších rukou, které si přidají něco na zisku.
Prodejní cena ND oproti originálnímu dílu se pohybuje v rozmezí od 4 násobku po 8 násobek (beru ze své branže). Ten zisk se ale rozděluje mezi spoustu "rukou", které si díl mezi sebou předávají, než je prodán finálnímu zákazníkovi (hodně si bere poslední ruka - prodejce). Proto jsem automobilce dal "pouze" 100% zisk.
Navíc ND prodávají i přímo výrobci originálních dílů, takže to, co vám v autorizovaném servisu namontují na auto, nemuselo nutně projít účetnictvím automobilky. -
DoubleSix 30.11.2006 10:41
Bez nadpisu
Ferin : vždyť jsem to tam uváděl, že dovozce dostává od Škody slevy podle velikosti regionu a počtu prodejů. Tím mu umožňuje jít s cenou dolů a více prodat (být konkurenceschopnější)
Na Citroen je sleva 4000EUR, takže celková cena je 11 190 EUR, 314 000 Kč. U nás 300 000 Kč při o 3% vyšší DPH.
Citroen je ale nyní extrém (stejně tak i Renault). Němečtí výrobci třeba takové slevy nedávají, u VW jsi schopen uhádat maximálně 10% a víc ani nudli.-
"-- skrytý --" 30.11.2006 10:52
« Re:
To jo. Jenže kdyby to bylo jenom o tom, byly by škodovky nejlevnější v ČR a v Německu. Jenže pravej opak je pravdou!! Já myslím, že prvotní je nahodit základní cenu podle ceny konkurence (a oblíbenosti vozu) v dané zemi. A ostatní se pak odvýjí až od toho.
Jinak koncern je svou škudlivostí známej všude (společně s tuším volvem), slevy se mu moc dávat nechce. A tak zatímco především u francouzských aut, Saabu, Fordu je člověk schopnej dosáhnout velmi zajímavé slevy, u Škodovky člověk ostrouhá. Jak na západě, tak v ČR. Tím nechci říct, že nedostane ŽÁDNOU slevu. Ale těch 10 % je maximum (aspoň na západě), dokonce bych řekl, že velmi velmi optimistický. U škodovky je myslím maximálka 8 %.-
DoubleSix 30.11.2006 11:14
« Re: Re:
Cenová politika automobilek je opravdu zajímavá, speciálně koncern VW.
Za katalogové ceny dnes snad nikdo neprodává. Mě to přijde, že katalogové ceny si nějak vymyslí a pak to prodávají "jakoby" se slevou a čím je sleva "větší", tím víc zákazníků nalákají. A ti si říkají, panečku ,to jsem ale ušetřil peněz. :P
Ano, Škoda dávala pouze 8%, ale dnes se nám je již podařilo zlomit a máme 12%. VW zůstalo bohužel na 10%.
Na opačné straně stojí Opel - 19%, Ford - 18%, Peugeot - až 19%, ..
Ani japonci moc velké slevy dávat nechtějí. To víš, pokud dobře prodáváš, nepotřebuješ velké slevy.-
"-- skrytý --" 30.11.2006 11:21
« Re: Re: Re:
Jenže stejně si myslím, že katalogový ceny rozhodně nejsou jen papírový. Většina lidí totiž rozhodně v autosalónu smlouvat nebude a bere cenu jako danou. Ti pak buď čekají na "oficiální" slevy (různý akce na konci či začátku roku atp.) nebo koupí za standardní katalogovou. Bylo by docela zajímavý znát ten poměr prodejů (katalogová - akční - usmlouvaná).-
DoubleSix 30.11.2006 11:50
« Re: Re: Re: Re:
Dneska jdou prodejci z aut z akce do akce. Jen jedna akce skončí, následuje jí ihned druhá. Dnes snad auto bez slevy nebo výbavy zdarma snad ani nejde koupit.
Vyjímku asi bude tvořit ferarri :P
Já bych si tipnul 99,9% aut se slevou, 0,1% aut za katalogovou cenu.
Podle mě, každý dealer ti dá něco zdarma. Tu gumové koberečky, tu zamykání zpátečky, tu rádio s CD, klimatizaci, metalízu, atd.-
« Re: Re: Re: Re: Re:
Double six: jak v ktere zemi. Treba ve Svedsku slevu davaji jen tico maji problemy s prodejem a to tak 2 - 4 %. Jinak jakou cenu najdes na Interenetu, takovou zacalujes u prodejce-
DoubleSix 30.11.2006 13:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Pucmeloud : co se slevových akcí týče, tak já jsme mluvil o českém trhu. Jinde v EU to bude určitě jiné. Srovnej třeba počty prodaných aut verzus počet obyvatel. V tomhle poměrovém měřítku na tom ČR není vůbec dobře. Proto aby dovozci prodali, musí dát slevy, aby vůbec mohli konkurovat prodejům a importu ojetých vozů.
-
-
-
-
-
-
-
No, s tema dilama...
s tema dilama to bude asi slozitejsi. Automobilky hromadu veci nevyrabi, ale prodavaji pres svoje distribucni/servisni kanaly. S Densem a Toyotou je to asi jako s Visteon-Ford nebo Delphy-GM. Urcity vazby tam jsou, ale exklusivita obecne uz ne. Samozrejme si automobilky muzou smluvne osetrit, ze urcity "originalni" reseni nebude dodavatel nabizet jinejm OEM. Na druhou stranu nektery OEM (povestnej je tim Ford) zneuzivaj svoji pozice, nechaj si neco vyvinout, seberou vykresy a hura do Ciny...-
"-- skrytý --" 30.11.2006 12:50
« Re: No, s tema dilama...
Navíc, narozdíl od tezí, který tady někdo uváděl, nemůžou automobilky spolíhat pouze na prodej ND. Tato oblast se totiž postupně zcela uvolňuje a jsem přesvědčenej o tom, že za několik velice málo let na trhu ND budou dominovat "neoriginální" výrobci, nabízející originální (ve smyslu přesně na míru a se stejným designem) ND. A kdyby platilo, co bylo uvedeno, konstruktéři by přišli velmi rychle na buben.
-
-
-
"-- skrytý --" 01.12.2006 19:36
« Re: u vw jsou větší slevy než 10%
DoubleSix: Řeč ale byla o škodovce. Atam bude naopak poměr v ČR na obyvatele hrubě nejlepší. Ale cena tomu rozhodně neodpovídá.
TM: Já jsem ale výslovně psal, že ty čísla sou o západních trzích.
Jinak ty seš ňákej VIP zákazník? Výrazně nad 10 % u škodovky mi přinde i v ČR divný. Někdo tady (a bylo to víc zdrojů) uváděl, že podle oficiálních zdrojů u nás prodejci škodovek nemají dvoucifernou marži. To by znamenalo, že na těch prodejích prodělali. Jenom pro upřesnění. Píšeš o tebou individuálně usmlouvané slevě?? Pokud šlo o akci, de o úplně jinou věc..... jo, teď sem si všiml, skladovky. To ale nemůžeš srovnávat. Řeč byla o prodeji "standardních" kusů.-
DoubleSix 04.12.2006 09:02
« Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10%
Ferin : mě nešlo o počet škodovek na člověka, ale počet prodaných vozů na člověka. Porovnej země EU se stejným počtem obyvatel jako ČR a uvidíš, o kolik se v EU prodá víc aut. Jsme na tom hůře než Maďarsko, Slovinsko a jak všechny země EU.
Ve Velké Británii se např. prodává kolem 150 000 aut měsíčně a to jich je asi 5 x víc než nás. Taže u nás by se tedy mělo prodávat asi 30 000 aut měsíčne, ha ha ha (skutečnost je asi třetina).
A právě proto, že se tu prodává tak málo aut, musí dovozci dávat velké slevy, aby vůbec něco prodali.-
"-- skrytý --" 04.12.2006 09:28
« Re: Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10%
Tak předně si myslím, že jedna věc je přesně opačná - na Fabii je podle mého rozhodně výrazně menší zisk než na Superbu. To platí obecně - na luxusnějších autech je víc přidané hodnoty, protože spousta "luxusních" a marketingově drahých prvků jsou výrobně laciné záležitosti.
Stanovit ale nějakou "výrobní cenu" auta nelze, protože tu je mnoho aspektů - například náklady na reklamu jsou přímo gigantické.
Dále je potřeba rozlišovat díly v prvovýrobě a díly konkurenční. Dodavatel dílů do prvovýroby celkem tratí na marži, což je kompenzováno tím, že dealeři jsou smluvně vázání k odběru některých dílů tohoto prvovýrobce a tady se marže srovnávají - tedy až u servisu si výrobce partu "přijde na své". Konkurenční díly vyráběné čistě pro servisní účely mohou mít tím pádem nižší cenu, protože marže na ně je standardní. Díky této politice je dnes auto za 500.000 Kč mnohem lépe vybaveno a i konstrukčně dál než stejný vůz před cca 10 lety.
Podle platných směrnic EU o konkurenčním prostředí ale nesmí být záruka za jakoukoliv věc (tzn. i automobil) vázána na jednu servisní síť. Obecně rozšířený názor, že musím využívat značkových servisů, abych nepřišel o záruku je myslný. Je zde pouze potřeba dodržet servis dle postupů daných výrobcem (tedy musí mít servis servisní manuál k autu) a používání homologovaných a schválených ND.-
"-- skrytý --" 15.12.2006 11:47
« Re: Re: Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10% to Magic
Tak s tou zárukou si myslím, že nemáš pravdu. V záručním listě od Fabie je jako jedna z hlavních podmínek veškerých záruk uvedeno nutnost servisování ve značkovém servisu. Zrovna nedávno jsem se na to díval. To platí i pro záruku mobility, která je doživotní, takže TEORETICKY bys musel servisovat auto ve značkovém servisu doživotně, což je nesmysl. Jinak ta Fabie má 10 let záruku na prorezivění, takže když budu auto servisovat jinde a nedají mi štempl do servisní knížky jako zástupce Škody, tak mám smůlu. To, že nebudeš muset jezdit do značkovýho servisu, je jednoznačně přínos.-
"-- skrytý --" 15.12.2006 12:00
« Re: Re: Re: Re: Re: u vw jsou větší slevy než 10% to Magic
Napsaný tam můžou mít co chcou, ale je to naprosto irelavantní, neboť se to příčí naší legislativě. To je stejný, jako kdyby tam napsali, že záruka je jen 1 rok. Jasně, můžou dělat problémy, ale každej spor bys vyhrál. Oni by museli prokázat, že to ten neznačkovej servis dodrbal, ale to by ses pak mohl hojit na něm.
-
-
-
-
-
-
DoubleSix 04.12.2006 11:20
Bez nadpisu
Magic : ne, výroba velkých a luxusních modelů je většinou bez zisku a ztráta se hradí ze zisku malých aut.
Nejziskovější pro automobilku jsou auta malá a nižší střední (je to dáno velkým počtem prodaných aut). Střední třída pak ještě zisk vykazuje, ale ne nijak velký (pokud rozpouštíš náklady na vývoj a výrobu velkého modelu do malého počtu kusů, nemůžeš být ziskový, a navíc kolikrát prodeje ani nesplní původní očekávání automobilky - viz Laguna, atd.).
Neplatí pro prémiový segment (BMW, Audi, Mercedes), tam ceny nových aut jsou už tak dost vysoké, takže jsou ziskové.
Pokud dnes koupíš nového Superba 1.9 TDI v plné polní za 650 000 Kč, tak to asi moc ziskové pro Škodu nebude, že (když původně ho prodávala i za 850 000 Kč).-
"-- skrytý --" 04.12.2006 12:04
« Re:
DoubleSix: asi se zde lišíme v pojmech. Výroba Superba podle mého názoru nemůže být víc jak 2,6x dražší než té Fabie. To by musel být setsakramentsky jinej auťák...Tipnul bych ho tak o 45 možná 50 % navíc. Jenže na Fabii bude ještě větší a tím pádem dražší mediální masírka, takže ten rozdíl se nám pak smrskne na nějakých 35-40 %.
Ale samozřejmě je to můj odhad, nikoliv nějaká objektivní fakta.
-
-
DoubleSix 04.12.2006 13:13
Bez nadpisu
Magic : co se materiálových nákladů týče, tak určitě Fabie není moc daleko od Superbu (může tam být rozdíl tak 30-40%). Co ale Superb sráží do kolen jsou fixní náklady a odpisy (přípravky na montážní linku, nářadí na výrobu dílů, atd.. to vše se musí odepsat do řádově nižších objemů, Fábie se prodá ročně přes 200 tisíc, Superbů jen desetina a přitom investice do výroby Superbu byla stejná neli vyšší než do Fábie). Z těchto důvodů je neziskový nebo hrozně málo ziskový.-
"-- skrytý --" 04.12.2006 14:57
« Bez nadpisu
Mi prijde ze mate pravdu oba... >:D
Pro celkovy zisk automobilky je urcite dulezitejsi Fabia kvuli poctu prodanych kusu, ale z jednoho Superbu bude vyssi zisk, nez z jedny Fabie.-
DoubleSix 04.12.2006 15:13
« Re:
Harous : ale jen za předpokladu, že je Superb vůbec ziskový :P (viz VW Phaeton, Renault Vel Satis, atd., kde si automobilky mohou o ziscích nechat jenom zdát. A vše je způsobeno jen tím, že těch aut se prodává méně, než oni ve svých kalkulacích předpokládali a tak místo zisku je ztráta) -
"-- skrytý --" 04.12.2006 15:17
« Re:
Harous: Právě naopak. Nezapomínejte, na což se tu snažil už upozornit DoubleSix, že náklady automobilky se dělí na fixní a variabilní. Na ty fixní tu trochu zapomínáte, ale nelze je oddělit. Takže pokud by se braly jen ty variabilní (zjednodušeně náklady na výrobu jednoho kusu, pokud by vše předtím i potom zaplatil někdo jinej), byl by asi určitě zisk vyšší ze Superbu. Jenže tak to není a fixní náklady, který sou obrovský, se musí rozpustit do výroby každýho jednotlivýho kusu (lépe řečeno umořovat z jeho "zisku"). A protože sou fixní náklady na vývoj Superbu vyšší a jeho prodej zároveň nižší, bude marže (a potažmo zisk) vyšší u Fabie než u Superbu. Stále je řeč o marži na 1 KUS. Ale tady to samozřejmě platí i celkově.
DoubleSix(kerej mě předběhl ;-) ): Myslím, že VelSatis je ziskovej. Ztrátová byla jeho ulítlejší verze Avantime, ale s tím Renault počítal od začátku. Taky se jí vyrobilo jen 5000 ks. Renault to bral jen jako svoji "machrovinu". Ale nechci se hádat. Je taky možný, že u VelSatisu Renault pokračuje ve výrobě právě proto, aby se umořovaly fixní náklady.-
"-- skrytý --" 05.12.2006 09:33
« Re: Re:
Ferin - nakladu na "vyvoj" Superbu nemuzou byt moc velky. Vzdyt je to v podstate facelift Passata pro cinskej trh - Sanghai Passat. Reklama na Superb taky nikdy moc masivni nebyla...A jak uz bylo psano niz, nemuze byt takovy rozdil mezi vyrobni cenou Fabie a Superbu. Vyrobni cena Fabky se pred par lety pohybovala okolo 80 tisic Kc. Samozrejme ciste vyrobni bez ostatnich nakladu. Takze jestli vyrobni cena Superbu byla do 150 tisic, tak mi to prijde hodne...
-
-
-
-
"-- skrytý --" 04.12.2006 15:27
Bez nadpisu
Rozdíl mezi Fabií a Superbem je taky v nákladech na vývoj - Fabia je "originál" Škoda s komponentama VW a Superb je "neoriginál" Passat tehdy neaktuální řady.
Nepamatuju si to přesně, ale někde jsem četl zis škodovky před zdaněním a vycházelo to na cca 10 000 Kč / auto. Tzn. s úplně všema nákladama na vývoj, reklamu atd. -
DoubleSix 04.12.2006 16:31
Bez nadpisu
Pajda : Fabia není "originál" Škoda, ale platforma A0 VW (stejné jako Polo). Takže odlišných dílů mezi Polem a Fabií je cca stejně jako mezi Passatem a Superbem. -
Ricardo 04.12.2006 18:21
Je to celkem jednoduché
U každé značky je to procentuálně jinak ale v principu nejvíc vydělá výrobce na autě, to je jediná jeho jistota, a dealer na dílech a servise. Dovozce je někde mezitím, s relativně slušnými příjmy ale taky má největší dodatečné výdaje - reklama vezme u běžných značek velmi zhruba 30.000 Kč na auto. Výdaje dealera na to aby vůbec splnil podmínky smlouvy (prodejna, vybavení servisu) jsou taky obrovské. A k tomu tendence v EU směřuje k oslabení pozice dealera, dovozce i výrobce v zájmu zákazníka. Takže není to zdaleka tak veselé jak by se mohlo zdát. -
DoubleSix 05.12.2006 11:39
Bez nadpisu
Harous : kdybys četl pořádně moje příspěvky, tak bys věděl, že jsem se bavil o % a ne o absolutním čísle. Takže z Fabie může mít Škoda dejme tomu 50 000 Kč zisk, ale ze Superbu 80 000 Kč, ale v % je ten zisk větší z Fábie >:D