Mazda 6
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 24.02.09 14:23
« Motor do M6
Dobrý den,
mám jednoduchý dotaz - neví náhodou někdo z Vás, zda a kde by bylo možné sehnat kompletní motor do Mazdy 6, 2,0 TD, r.v. 2002-2004? Mám možnost dovézt z D Mazdu s potkaným motorem, bohužel při vysoké rychlosti na dálnici, takže oprava jako taková je zřejmě nemožná. Dá se vůbec u tak nového auta sehnat v ČR motor za rozumné peníze(vrakoviště atd..)??? Díky za případné odpovědi... -
"-- skrytý --" 18.01.09 23:11
« Re: Chiptuning
Nezastírám,že jsem odpůrce čipu a DPF.M6 má v naftě dostatečně velký Mk i solidní průběh. Špička Mk 360 Nm krát celkový přev. poměr děleno dvama se přenáší jen na 2 kola jedné nápravy, je to tak akorát.Další Mk je docela zbytečný. Nevím jak se subjektivně zlepšil Mk a pocit tahu u A6 či X5,ale tohle je o M6. Logiku v čipování nevidím.Závidím těm,co koupí auto po čiplém řidiči,protože 50 tkm je záběh,by mne zajímalo, jaký je stav po dalších 100tkm.Což je důvod,že výlučně kupuji nové a ty 3 roky mi to vydrží i nečiplé... -
Sedvo 10.01.09 16:20
« Re: Chiptuning
No s chipem jsem měl tu čest a poseroutka nejsem. Věřím, že ten projev byl jiný, zatáh až brutální, já nejsem přímo proti chipu. Já měl tu čest u Octavky 1,9 TDi 66 kw z chipem na 92 kW a to byla pořádná změna a jelo to jak hovado.
Vždy záleží jak ti to nachipují, někdo to dokáže pěkně zmastit a někdo to nachipuje suprově.
Ale nechápu člověka, který si koupí Audi A6 3,0 TDi a ještě jde na chip. Ano pochopím to u 2,0, kde si člověk nechá zlepšit průběh krouťáku, případně zvedne výkon. Ale u 3,0 TDi, kde krouťák je 450 Nm či 500 Nm od 1500 - 3500 rpm, zátah jak hovado už v sérii a ještě chip?
-
"-- skrytý --" 08.01.09 23:58
« Re: Chiptuning
Po delší odmlce :-), načipovali mi to ve Vel Mezu, není to žádná velká firma, ale parta nadšenců. Spousta mých známých si to tam nechala dělat a nikomu se nic nestalo, alespoň ke mně se nic nedostalo. Namátkou A6 3.0tdi, BMW X5 3.0D, Čipnul jsem to proto, protože krouťák nabíhal až kolem dvou tisíc a do té doby nic. Po čipu subjektivně od 1600 ot/min. Rozdíl v zátahu značný. Auto jsem na podzim prodal po dvou letech a cca 50000km. Nový majitel si to pochvaloval, jak to jede. Jde o to zvážit, co to přinese (pocity). Stejně to auto nebudete mít do konce života. Jen je třeba se více starat o turbo( nechat ho po jízdě trochu vychladnout na volnoběh a nešlapat na něj zastudena). Poseroutkové ať se do diskusí o čipu nemontují, protože kdo nezkusil, nemůže hodnotit :-) -
"-- skrytý --" 09.11.08 19:02
« Re: chiptuning
No tak si nemysli nic a nemáš problém.Mám ve svém okolí dost lidí,kteří mají auta s DPF a "problém nevidí" proto,že totiž vůbec netuší,jak,kdy a proč to funguje.DPF je problém,s příchodem MĚŘO o trochu větší a kdo tvrdí že ne,pak lže.Protože jsme u Mazdy,pak je jasné,že Mazda nemá žádný problém, protože Mazda je dokonalá.Osobně jsem DPF pořešil,ale lhal bych,kdybych tvrdil,že to bylo den ze dne.Jasně že existují fóra v angličtině a DPF u M6 se tam řeší už dva roky,lidé jsou z toho docela zoufalí.Já byl v jeden okamžik též.Ještě je možnost vznést dotaz na fun-club Mazdy,ale tam se odpovědi nedočkáš.Teda na klubovky Mazdy,ať jsem přesný.Dál k tomu nic nesdělím.Doba,kdy jsem měl tendenci někomu poradit je historií,vždy se vše zpochybňuje atd...Musí si holt každý poradit sám.Poslouchat,resp.potom číst debilní kecy lidí,kteří o tom nic netuší (dá se poznat z jedné věty) a jen se plácají po ramenou,jak suprové auto koupili,proč?To mi není zapotřebí.Takže hledat,kdo hledá,ten najde.Jen bych si dovolil upozornit,že-pokud neproběhne regenerace DPF,znovu se opakuje a část nespálené nafty steče do klikovky.Že to motoru nesvědčí je jasné jak facka.Finito. :-!
Na otázku "čemu vadí DPF" se odpoví jednoduše: "DPF nevadí ničemu,ale jemu vadí pár věcí,to je ten problém..."... -
oIoo 25.10.08 21:01
« Re: Re: chiptuning
jednou když jsem kupoval ojeté auto tak jsem dostal odpověď na otázku kolik to má najeto? 160tisíc, ale jestli věříte že ostatní auta mají míň, tak si řekněte a my vám to pro dobrý pocit odtočíme. Zamysli se proč ten chip chceš. Samozřejmě že ten princip funguje, ale jsi třeba ochotný si připlácet za aditivovanou naftu? Někdy je prostě lepší si koupit silnější auto, který má dimenzovaný všechno na vyšší výkon. -
superkutil 22.10.08 15:40
« Re: chiptuning
BitPower není špatný i když nenabízí změření výkonu před a po čipu. Co se týče zatížení, tak pokud se auto nehoní na maximální výkony a zrychlení, ale navýšený výkon se použije jen občas, tak v opotřebení problém nevidím. A pokus se nepoužívá spojka v záběru, ale jen pro plynulý rozjezd, tak je také v pohodě. Plný výkon motoru se totiž používá jen v cca 5-10% jízdy (předjíždění). Zažil jsem čipnutý TDI z 66kW na 85kW a Renault dCi 74kW na 96kW a u obou auto po čipu jezdilo mnohem lépe, lépe šlo za plynem a spotřeba klesla. Ale každý diesel se nedá rozumně čipnout. Např. TDCI po čipu nic moc. -
Sedvo 20.10.08 18:55
« Re: chiptuning
To jo, o to jde. Ale spojka ani převodovka nemusí být stavěné na přenost takového momentu. A jezdil jsem 100 kW verzí skoro 2 roky a nebylo potřeba, abych chipoval. Na dálnici podle GPS jsem z ní dostal 211 km/h a na předjíždění je ten motor dost dobře pružný.
Jinak když chipovat, tak určitě bych chtěl, aby po načipování auto šlo na brzdu, ať skutečně jde vidět ten nárůst výkonu na papíře. -
"-- skrytý --" 15.10.08 21:09
« Re: Chiptuning
Dobrý večer,
měl jsem donedávna Mazdu 6 MZR-CD 100kW. Nechal jsem ji načipovat na 130kW a cca 400Nm. Dva roky absolutně bez problému, jen při studeném motoru, a to má přihřívání od Webasto (standard), trochu kouřila. Subjektivně větší tah odspodu, zhruba od 1600 ot, mnohem živější. Bohužel byla jen 5 kvalt takže maximálka moc nevzrostla. Spotřeba +- stejná. Podle počítače 7,2 l/100km. Objektivně jsem najel 800 km na nádrž ( 64 l). Používal jsem letní gumy 225/45/17 a zimní 205/55/16 na alu. Chiptuning mohu jen doporučit, jízda je mnohem zábavnější a na motoru žádné škody nenadělal. Najel jsem cca 50.000 km.
PS: tohle je ma druha spatna zkusenost s BALVINEM ale nechtelo se me az do frystaku. mejte se...mazde zdar :-)