Rozdíl mezi 1,2MPI a 1,2HTP ve Fabii
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
"-- skrytý --" 19.11.06 21:11
« Bez nadpisu
1,2MPI je totéž jako 1,2HTP 40kW. Je to původní označení tohoto motoru, vydrželo jen chvíli. Máme ji ve firmě, kupovali jsme ji zrovna, když jednadvojky nabíhaly do výroby. Dokonce jsme měli objednanou 1,4 44kW, ale po dvou týdnech volali, že tyhle už nebudou a jestli chceme tu 1,2 . . . Označení HTP přišlo až s 47kW verzí, která o něco později nahradila 1,4 50kW. -
"-- skrytý --" 19.11.06 20:47
« Re: Re: 1.2 MPI tot HTP 40 kw
V roce 2003, nebo kdy???, když byl uveden na trh motor 1.2 40kw, tak mu dávali na štítek MPI, shruba po půl roce se přejmenoval na HTP (to víte vymyslet označení takového super motoru chvíli trvá >:D ), myslim že to dokonce souviselo s uvedením 1.2 47kw ;-) -
Sranki 19.11.06 17:47
« MPI
1.2MPI motor nikdy neexistoval. Do Fabie sa isty cas montovali motory 1.4MPI a 1.0MPI, ktore boli nahradene novo kostruovanym 1.2HTP.
Stare MPI motory maly svoj povod este v motore zo Skody 1000MB a prezil az do 21.st. ;-) Samozrejme s patricnymi zmenami ako celohlinikovy blok a hlava, najprv jednobodove a potom viacbodove vstrekovanie. Zaklad zostal taky isty a na dnesnu dobu uz dost zastaraly - rozvod OHV, 3 loziska klukovho hriadela. Ak sa pozries na motor Fabie 1.4MPI a porovnas blok motora v ktorej kolvek starsej Skode urcite najdes vela podobnosti.
Motor 1.2HTP je uplne nova kostrukcia z dielne Skody a ma 3 valce, rozvod OHC a pouziva bud 2 (40kW, 43kW) alebo 4 (47kW, 51kW) ventily na valec.